Практична робота "Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст."

Про матеріал
Практична робота № 1 "Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст." з історії України для 8 класу за підручником Я. Щупак, Б.В. Черкас, О.В. Бурлака, Н.С. Власова, К.Ю. Галушко, В.О. Кронгауз, І.О. Піскарьова, Д.О. Секиринський (в-во "Оріон", 2021 р.)
Перегляд файлу

Практичне заняття № 1

Повсякденне життя представників основних верств українського

суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст

 

1. Установлюємо відповідність (2 бали).

Ознайомтеся з ілюстраціями та характеристиками суспільних станів. Установіть між ними відповідність.

 

                  

А «Шляхта дуже небагаточисленна, наслідує польській і, схоже, соромиться того, що належить до іншої, аніж римська, віри, щоденно переходячи до неї, хоча вся знать і всі ті, що титулуються князями, вийшли з грецької віри.»

Б «Тутешні селяни мусять працювати власноручно і зі своїми кіньми три дні на тиждень на користь свого пана, а також сплачувати йому залежно від наділу, який тримають, зерно, курей, гусей і курчат перед святами.»

В «Римські католики мають у місті чотири костьоли, а саме: кафедральний собор, храм домініканців на ринку, бернардини — попід горою, а з недавнього часу — єзуїти, які розмістилися між бернардинами і річкою; греко-русини мають близько десяти храмів, які вони називають церквами.»

Г «Вони можуть вивчати будь-які, без винятку, цехові ремесла та в них працювати, навчати товаришів й учнів будь-якого ремесла, засновувати цехи й ремісничі братства, і, згідно із звичаєм, бути у них старшими і сеньйорами .»

 

1._____ 2._____ 3._____ 4._____

 

2. Робота з документом (4 бали) :

Гійом Левассер де Боплан З «Опису України» 1651 року

   «Тутешні селяни заслуговують на співчуття. Вони мусять працювати власноруч і зі своїми кіньми три дні на тиждень на користь свого пана, а також сплачувати йому, залежно від наділу, який тримають, певну кількість буассо (міра ваги ) зерна, багато каплунів, курей, гусей і курчат перед Великоднем, Трійцею і Різдвом. Крім того, повинні возити дрова для потреб свого пана та виконувати тисячі інших повинностей, не кажучи про гроші, які пани від них вимагають, а також збирають десятину з баранів, свиней, меду, всіляких плодів, а кожного третього року — третього вола.

Але й це не найважливіше, оскільки пани мають необмежену владу не тільки над їхнім майном, але й над їхнім життям; Тому як трапляється, то ці бідні селяни потрапляють у повну залежність до злих панів та опиняються ще в жалюгіднішому стані, ніж каторжани на галерах. Таке рабство й призводить до того, що багато хто тікає, а найвідважніші з них подаються на Запорожжя...»
 

1) Перерахуйте види селянських зобов’язань перед панами.

     

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

        

2) Як селяни  боролися зі своїм становищем?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

3.  Використовуючи текст підручника та додаткові джерела інформації, заповніть накреслену в зошиті таблицю (6 балів).

 

Стани суспільства

Характеристика

 

Шляхта

________________________________________________________

________________________________________________________

 

Духівництво

________________________________________________________

________________________________________________________

 

Міщани

________________________________________________________

________________________________________________________

 

Селяни

________________________________________________________

________________________________________________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.4
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Половик Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Новохацька Інна олексіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кирюша Олексій Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Перкіна Валентина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Грищук Любов Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Мороз Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Лашевич Артём
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  8. Рудницких Анна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
docx
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
36003
Оцінка розробки
4.5 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку