Практична робота "Повсякденне життя українського народу кінець 18 - 1 половина 19 століття""

Про матеріал

В цій розробці практичного заняття вказані різні форми роботи учня на уроці: індивідуальна, колективна, робота в групах, фронтальна робота вчителя. Такий урок дасть можливість вчителю краще висвітлити дану тему, а учням краще засвоїти матеріал.

Перегляд файлу

 

Підготувала:

вчитель Луганської ЗШ І - ІІІ ступенів

Петрівської районної ради

Кіровоградської обл.

 

Конспект уроку у 9 класі

«Повсякденне життя українського населення кінця XVIII–першої половини ХІХ століття. Практичне заняття»

Мета:навчити учнівописувати повсякденне життя українців кінця XVIII — першої половини XIX ст.;розвивати вміння характеризувати зміни в повсякденному житті різних верств населення, яких воно зазнало в цей період; виховувати любов та повагу до історичного минулого своєї держави

Тип уроку: практична робота

Обладнання: підручник, презентація, наочність, індивідуальні картки

Хід роботи

І.Організаційний момент. Знайомство (вчитель роздає флеш-бейджі, на яких учні записують свої імена)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

- А тепер давайте розпочнемо нашу роботу. Пропоную вам виконати вправу "Незакінчене речення". Я починаю речення, а ви продовжуєте, спираючись на ті знання, які отримали на попередніх уроках історії (період 18-19 ст.)

1. Україна перебувала під владою ___________ (Російської, Австрійської) імперій.

2. До складу Російської  імперії входили території _____________ (Наддніпрянської )України, до складу Австрійської імперії території  _____________ (західної: Галичина, Закарпаття, Буковина) України.

3. Проаналізуйте політику урядів щодо українців. (відповіді учнів)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Похожее изображениеслайд 2.

- А чи задумувалися ви чи змінилося повсякденне життя українського народу під владою цих 2 імперій?

- Ті, хто вважає, що змінилося, подивіться на аркуш із словом ТАК, а хто вважає, що залишилося без змін, подивіться на відповідь НІ.

- Виконавши практичну роботу, ми зясуємо відповідь на це питання.

ІV.  Робота над матеріалом уроку. Практична робота

1. Розповідь учителя

- Людина тісно пов'язана з навколишнім середовищем. А так, як селяни  становили основну масу населення, то працюючи на землі вони виробляли в собі такі якості, як терплячість, наполегливість та шанобливість. На основі вищесказаного, робимо висновок, що починає формуватися ментальність українця.

Російська імперія

Австрійська імперія

Наддніпрянська Україна

Західноукраїнські землі

Малоросійська ментальність

рутенство

Зрівняння з російським дворянством, бажання здобути кар'єру, до відстоювання українства ставилися вороже (крім Лівобережжя)

Українці з вдячністю відносилися до австрійської влади, нічого не просили, не висували ніяких вимог, що було позитивним для уряду

2. Ознайомлення з господарством.Слайд 3

У вас на партах є аркуші з інформацією, прочитайте про традиційні види господарської діяльності українців, а потім зясуємо чим же займалися в повсякденному житті українці, чому найбільше приділяли увагу.

 

.

 

 

(землеробство з трипільним обробітком землі, використовували важкий плуг – степовий, легкий плуг – Стеценка, косу і серп; розводили овець, коней, корів, волів,свиней, кіз, птицю; вирощували: жито, пшеницю, ячмінь, овес, гречку, прос; городництво, було основною справою жінки, на якому вирощували сояшник, кукурудзу,томати, баклажани, перець, на Півдні – херсонські кавуни, в 1764 році була завезена картопля, яка була «другим хлібом»,буряки, капусту, гарбузи, моркву, цибулю, часник, огірки; окрасою кожного села, поміщення, маєтку були сади, де вирощували яблука, груші, вишні, сливи, на Півдні – черешні, персики, горіхи, абрикоси, в Причорномор'ї та Закарпатті займалися виноградництвом)

3.Прийом критичного мислення«Опорні слова».В кожній імперії, адміністративній одиниці були житла. Відкрийте підручники на ст. 117. Чим вони відрізнялися?

Слайд 4

 

 

 

(міська біднота – сільські хати, оточені городами та садами; заможні – багато кімнат, парадні зали, вітальні, кімнати для гостей і слуг, кабінет господаря, спальні, кухні, господарські приміщення, меблі, які вироблялися  на замовлення в європейських місцевих майстрів, окрасами були – дзеркала, килими, картини, годинники)

Фізкультпауза(звуки солов’я)

4.Робота в парах. (на партах «Поселення» та завдання)

Ознайомимося з зовнішнім виглядом міст, містечок і сіл.

Міста

Містечка

Села

За адміністративною ознакою поділялися на повітові та губернські, мали кількаповерхові будинки, центральні вулиці і прощі з бруківкою, центром життя були церкви і базари

Мали одноповерхові дерев’яні оселі

В Наддніпрянські Україні –будувалися за єдиним імперським зразком: центр, де оголошувалися розпорядження влади та відбувалися покарання злочинців, від неї розходилися вулиці до околиць. В західній Україні вигляд сіл владою не змінювався

5. Звернемо увагу на зовнішній вигляд українця в кожному регіоні окремо.

Слайд 5. Бесіда за слайдом

Чим відрізняються та чим схожі вони один з одним?

Ст..117 обговорення одягу українців

Картинки по запросу одяг  українців кін 18-поч 19 стПохожее изображение

Похожее изображениеПохожее изображение

 

(присутні елементи народних традицій, які відображали відродження національної свідомості, відрізнялося вбрання селян і міщан, де в заможних присутній елемент європейської моди)

 

6.Робота в групах (по 4 чоловіка). Інтерактивний прийом «Знайди зайве». В залежності від стану, люди вживали в раціон різні продукти харчування та напої. Ваше завдання, обрати ті напої та продукти, які не вживали в 19 ст.

 

Слайд 6

 

ЇЖА

НАПОЇ

Молочні страви

Узвари з свіжих та сушених фруктів

Пельмені

Пепсі

Галушки

Цикорій

Варена, тушкована їжа

Квас (хлібний, грушевий, буряковий, яблучний, березовий)

Борщ

Какао

Піцца

Коньяк

Пшоняний куліш

Пиво

Олівє

Хмільний мед

Вареники

Кефір

Паштет

Кава

Вівсяний кисіль

Молоко

Відбивні

Лимонад

 На свята - м'ясо, варені та смажені яйця; по неділям - страви з птиці.

Заможні - чай, селяни - чай з гілок вишні та малини

                              8                                                               7

Назвіть кількість страв та напоїв, які залишилися у вас в таблиці.

 

7. Інтерактивний підхід на основі діяльнісного підходу «Історичне лото»

Ну і звичайно, велике значення в суспільстві мала сім'я та шлюб, звідки вона починалася. Розповідь вчителя за слайдом 7

 

Пропоную вашій увазі заповнити "Історичне лото".

 

Слайд 8

 

 

Першорядна особа в сім'ї __

жінка

 

_____ звичаєве право, це те, чим керувалися церква та державні установи

Хто в сім'ї виховував дітей до здатності захищати себе та рідну землю___ мати

Засуджувалося в сім'ї __________ подружня зрада

 

Існувало два типи сімей: ____ малі та _______ великі

 

Середній склад сім'ї - від ___5  до ____  7 осіб

Як називали сім'ю, яка складалася з подружжя  та неодружених дітей? ______ повна мала

Похожее изображение

 

Шлюбний вік дівчини ____16 років, а чоловіка ____18 років

 

 

 

Картинки по запросу шлюб українців кін 18-поч 19 ст

Юридично шлюб закріплювався _______ (чим?) церковним вінчанням, документами світської влади

Завершальним етапом шлюбом було ________ весілля

 

V.  Узагальнення  та систематизація знань

Слайд 9

-Для закріплення знань пропоную вампройти тести. (Відповіді а і б на дошці)

 

  1. Західні території  України входили до складу:

а) Російської імперії;    б) Австрійської імперії;  

  1. Рутенство було поширено на території…

а) західної України;     б)  Наддніпрянщини

  1. З 1764 року «другим хлібом» називали продукт….

а) кавуни;         б) картопля;      в) баклажани

  1.     Невеликі адміністративні і торгові центри були розташовані в…

а) містах;    б) селах;    в) містечках

  1. Окрасою заможного житла були…

а) меблі;   б) гостьові кімнати;   в) дзеркала

  1. Їжу обов’язково готували …

а) один раз на день;   б) два рази на день;   в)три рази на день

  1. Напої, які вживали тільки знатні люди – це…

а)хмільний мед і пиво;    б) хлібний і березовий квас;    в) чай та кава

  1. Першорядною особою в сім'ї були …

а) жінки;    б) чоловіки;    в) діти

  1. Шлюбний вік дівчини сягав….
  2. а) 14 років;    б) 16 років;    в) 15 років

 

VІ. Рефлексія

Драбинка успіху

VІІ. Оцінювання

VІІІ. Домашнє завдання.Порівняти повсякденне життя українця  минулого із сучасним.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Сидоренко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кресан Алла Олексіївна
    Дякую за цікаву розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Глодовська Людмила Олесандрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Глухова Ольга
    Все дуже добре. Використовую під час дистанційного навчання.Допомагає.Велике дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
34810
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку