Практична робота містить завдання комбінованого типу.
Мета роботи: сформувати знання про права дитини, розвивати вміння аргументувати відповідь, критично мислити, формувати вміння розв'язувати важливі життєві ситуації,вміння захищати свої права та обов'язки , аналізувати гарантії прав і свобод
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Громадянська освіта 7 клас
Тема: Права дитини
Мета роботи: сформувати знання про права дитини, розвивати вміння аргументувати відповідь, критично мислити, формувати вміння розв’язувати важливі життєві ситуації,вміння захищати свої права та обов’язки , аналізувати гарантії прав і свобод
Основні поняття: права дитини, обов’язок, декларація про права дитини, Конвенція ООН про права дитини, правозахисні організації,
Хід роботи:
Ознайомтесь із ситуацією та напишіть відповіді на питання:
Ситуація № 1. 12 річна Наталя розмістила на своїй сторінці в соціальній мережі фотокартки з літнього відпочинку на морі, де вона засмагає на пляжі. Побачивши це, мама Наталі заборонила доньці викладати будь-яку інформацію приватного характеру у соціальні мережі та зобов’язала надати їй пароль від своєї сторінки, щоб контролювати таким чином дії доньки.
1.Чи погоджуєтесь ви з діями мами Наталі? Чому?
2.Чи має право Наталя самостійно вирішувати яку інформацію розміщувати в соціальних мережах?
3. Які права дитини з Конвенції ООН, на Ваш погляд, є головними? Відповідь аргументуйте.
4-5. Які права менш важливі для вас .Чому? «Політ на повітряній кулі»
Уявіть, що ви на повітряній кулі і вона швидко падає, щоб врятуватись,
необхідно скинути 5 мішків . На мішках написи: право на освіту,право на житло, свобода слова, право на життя,право на громадянство, право на таємницю листування,
право на свободу думки та релігії, право на охорону здоров’я, право заснувати сім’ю , право на соціальне забезпечення.
Назва мішка з написом |
Аргумент чому саме цей (аргументуйте) |
|
|
Проаналізуйте ситуації.
Ситуація 2. Анастасія Шанель (16 років) працювала реалізатором на ринку й отримувала заробітну плату в приватного підприємця. Свої гроші вона витрачала на придбання дорогих парфумів. Мати Анастасії звернулася до роботодавця з вимогою видавати їй зарплату доньки, оскільки вона має намір придбати Анастасії теплі речі й взуття. Підприємець відмовив у задоволені вимог матері.
6. Чи має право Анастасія витрачати свою зарплату на власний розсуд?
7. Який вид дієздатності має Анастасія?
8.Руслана мала можливість пересуватися тільки в інвалідному візку. Вона дуже цікавилася сучасним мистецтвом. Одного разу в місті була виставка творів Пікассо. Руслана давно мріяла відвідати таку виставку. Вона швидко зібралася до музею. Однак виявилося, що виставка була розташована в будинку де в був відсутній пандус та ліфт.
Чи були в цій ситуації порушені права дитини?
9. Батько 9 річного Сергія покинув сім’ю й ніякої матеріальної допомоги не надає їм. Мати Сергія ніде не працює, вона жебракує в метрополітені й примушує сина стояти поруч. Якщо він відмовляється, мати лякає його тим, що перестане годувати й вижене з дому.
Які правові рішення , на ваш погляд, мають бути прийняті?
10.Неповнолітніх учнів 9 класу затримала поліція. Однак батькам про це не повідомили.Як потрібно діяти в даній ситуації
11-12.Установи відповідність
Де рідний край ,там і рай» |
1.Право на ім’я |
«Щасливий той, хто щасливий у своїй оселі» Б |
2.Право на освіту |
Дерево міцне корінням, а людина друзями» В |
3.Право на громадянство |
«Умій сказати ,умій і змовчати» Г |
4.Право на житло |
«Мир будує – війна руйнує» Д |
5.Право на спілкування |
«Де закон там і захист», Е |
6.Право на життя |
|
7.Право жити в родині |
|
8.Право на захист |
«Нащо великий скарб, коли в сім’ї лад», «Кожна родина – частина держави» З |
9.Право на повагу до власної гідності |