ПРАКТИЧНА РОБОТА "РОБОТА З ГОТОВОЮ БАЗОЮ ДАНИХ. УВЕДЕННЯ ТА ОТРИМАННЯ ДАНИХ"

Про матеріал

Повторення матеріалу та робота з готовою базою даних. Учні самостійно аналізують готової бази даних, наводять приклади сфери застосування баз даних. Виконання завдання «Збери четвірку»

Перегляд файлу

Тема: ПРАКТИЧНА РОБОТА №8. РОБОТА З ГОТОВОЮ БАЗОЮ ДАНИХ. УВЕДЕННЯ ТА ОТРИМАННЯ ДАНИХ 

 

Мета уроку: сформувати навички роботи з готовими базами даних та

удосконалювати вміння введення й отримання даних; розвивати навички самостійної роботи на комп’ютері, логічне та аналітичне мислення, уважність, пам’ять; сприяти вихованню всебічно розвинутої особистості.

 

Обладнання: ПК, картки із завданням, мультимедійний проектор, тестова оболонка MyTest, презентація, сервіс Learningapps.org, Padlet.

 

Тип уроку: формування практичних умінь та навичок.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ 

Доброго дня! Ми продовжуємо з вами вивчати тему «Бази даних. Системи управління базами даних». Сьогодні в нас «Практична робота. Робота з готовою базою даних. Введення та отримання даних». Наша мета сформувати навички роботи з готовими базами даних та введення й отримання даних.

На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати за таким планом:

         Повторення правил техніки безпеки за комп'ютером

         Виконання тестового завдання

         Аналіз готової бази даних

         Робота з готовою базою даних

         Уведення та отримання даних

         Підбиття підсумків уроку

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 

Отже починаємо роботу. Пригадаємо правила техніки безпеки за комп’ютером. На роботу вам відводиться 1 хвилина. 

Техніка безпеки за комп'ютером 

 

Сподіваюся ви володієте технікою безпеки. 

Продовжуємо роботу. Пропоную вам перевірити знання з теми «Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи управління бази даних». На цю роботу вам відводиться 2 хвилини.

 

Виконання тестового завдання

1)    У таблиці Навчальна_література бази даних Бібліотека.mbd в полі Title розробник передбачив можливість збереження назв творів. Який тип даних доцільно встановити для цього поля?

а) текстовий;

б) поле МЕМО;

в) числовий;

г) дата/час.

 

2)    Дано фрагмент таблиці деякої бази даних. Яке з наведених полів можна використати як ключове для цієї таблиці?

 

а) Прізвище;                                              в) Ідентифікаційний номер;

б) Ім’я;                                                       г) Номер будинку.

 

3)    Задано структуру таблиці деякої бази даних. Скільки текстових полів містить ця таблиця? 

         а) 1;                                                              в) 3;

        б) 2;                                                              г) 4.

 

4)    Як називається база даних, що побудована на основі двовимірної таблиці?

         а) ієрархічною;                                            в) структурною;

         б) мережною;                                              г) реляційною.

 

5)    У полі таблиці бази даних можуть бути записані:

а) лише номери записів;

б) дати створення записів;

в) дані різних типів;

г) дані одного типу.

 

6)    Під записом у базі даних розуміють:

а) іменований діапазон однотипних даних;

б) іменований набір із фіксованою кількістю однотипних даних;

в) сукупність різнорідних даних, які описуються й обробляються як єдине ціле;

г) обмежену апострофами послідовність будь-яких символів.

 

Сподіваюся ви задоволені результатами своєї роботи. А хто очікував кращого результату?  (Відповіді учнів)

 

IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Для успішного виконання практичної роботи нам слід з’ясувати деякі питання.  

Існує База даних для абітурієнтів з усіма IT-спеціальностями у ВНЗ  та

База даних абітурієнтів. Перегляньте ці бази даних за посиланнями та проаналізуйте можливості кожної з них. Свої відповіді уведіть у форму (заповніть на аркуші).  

Посилання

Вміст та можливості

http://www.chooseit.org.ua/

База даних для абітурієнтів з усіма IT-спеціальностями у ВНЗ.

Обрати місце навчання за містом, факультетом, ВНЗ та кафедрою. Отримати більше інформації про кафедру. 

Порівняти інформацію про кафедри.

http://abit-poisk.org.ua

База даних абітурієнтів. 

Здійснити пошук абітурієнтів. Переглянути рейтингові списки по рокам. Переглянути каталог спеціальностей. Розрахувати ймовірність вступу за прохідним балом рейтинг ВНЗ за результатами вступної кампанії.

Статистичні дані про вступ до ВНЗ за останні 3 роки

 

Яким чином ви визначали можливості бази даних? (Відповіді учнів: На кожному сайті відображено всі доступні сторінки доступу до даних

Скажіть будь ласка, яким чином виводиться потрібна інформація? (Відповіді: Користувач створює запит за своїми потребами)

Наведіть приклад сфери застосування баз даних (Відповіді: БД військовослужбовців; БД платників податків; БД поліції; БД бібліотеки; БД пацієнтів поліклініки; БД законодавчих документів; БД клієнтів підприємства; БД студентів; БД товару, БД ДАІ тощо).

Нагадую, що СУБД Access працює з об’єктами шести типів: таблицями, формами, запитами, звітами, модулями, макросами. Використані типи об’єктів для конкретної бази даних можна переглянути в області навігації. 

Тепер ви маєте всю необхідну інформацію для успішного виконання практичної роботи. На неї вам відводиться 15-17 хвилин.

 

VI. ФОРМУВАННЯ І ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Завдання 1. Відкрити базу даних Бібліотека та в таблицю Фонд бібліотеки увести наступні дані:

Код

Найменування книги

              Автор

Ціна

Титульна сторінка

К-003

Анатолій

Солов’яненко. Творчий шлях

Алла Терещенко

книга

1

175 грн.

2009

 

А-201

Маленький принц

Антуан де Сент-

Екзюпері

 

аудіо-

книга

2

25 грн.

2008

 

Ж-

014

Україна

Видавництво «Україна»

журнал

1

20 грн.

2009

 

 

Завдання 2. Переглянути основні об’єкти бази даних «Боря» та заповнити таблицю відповідно варіанту. 

1.        Відкрийте базу даних «Борей 2007».

2.        Виберіть у діалоговому вікні входу довільне ім’я замовника та кнопку Вхід.

3.        Перейдіть в область переходів та заповніть таблицю відповідно до вашого варіанту.

 

4.        Отримане число після виконання завдання відповідає певній букві. Жовта сторінка – український алфавіт, синя сторінка – англійський.

 

Результатом вашої          роботи        має    стати розшифровка закодованої назви програмного забезпечення для роботи з базами даних.

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

1.  Повторити параграф 18, переглянути відеофрагменти виконання вправ.

2.  Скласти порівняльну таблицю бази даних Excel та бази даних Access.

Кому що не зрозуміле домашнє завдання?

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Наш урок добігає кінця. Отже маємо підбити підсумки нашої роботи. Пропоную виконати завдання «Збери четвірку» (Повторення основних об’єктів текстового документа, презентації, електронних таблиць та СУБД). 

  

Оцініть за 10 бальною шкалою:

свою діяльність на уроці ____

на скільки ви задоволені своєю роботою на уроці ____

зрозумілість завдань _____

 

 

 

pdf
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
6296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку