20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Практична робота «Робота з клавіатурним тренажером»

Про матеріал
Конкурс для освітян України «Вчительська десятка» Практична робота «Робота з клавіатурним тренажером»
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Практична робота «Робота з клавіатурним тренажером».

Мета уроку:

Навчальна. ознайомити учнів з принципами роботи з клавіатурою; форму­вати навички роботи з клавіатурою

Розвиваюча: формувати вміння бачити закономірності, аналізувати й запам'ятовувати інформацію;.

Виховна: виховувати в учнів активність, наполегливість у досягненні мети.

Обладнання:  Комп’ютери класу, клавіатурний тренажер.

Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь і навичок.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний етап.

1. Оголошення теми та мети уроку, його ролі в даній темі та курсі інформатики в цілому.

2. Постановка перед дітьми цілі та розкриття методів її досягнення на уроці

 

ІI. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування

  • Що учням заборонено робити в комп’ютерному кабінеті?
  • Що слід робити у разі виявлення несправностей?
  • Опишіть порядок ввімкнення комп’ютера.
  • Опишіть порядок вимкнення комп’ютера.
  • Що слід робити, щоб не втомлювались очі?
  • На якій відстані від очей має знаходитися екран?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Ви вже навчилися вмикати та вимикати комп’ютер. Але як же дати йому відповідні команди, щоб він вас зрозумів  як друкуються слова? Сьогодні ви повинні ознайомитись з кла­віатурою.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Ознайомлення з клавіатурою комп'ютера

Клавіатура — це основний пристрій для введення інформації в комп’ютер. З клавіатури можна також керувати комп’ютером. Вивчивши лише кілька простих клавіатурних команд, можна працювати ефективніше. Клавіші на клавіатурі можуть бути поділені на кілька груп за функціями:

  •         Алфавітно-цифрова (тобто букви та цифри). Це клавіші букв, цифр, знаків пунктуації та символів. На кожній клавіші роз­міщено по дві букви: латинська та кирилична.

Над алфавітними клавішами розміщені клавіші з цифрами, розділовими знаками (знаком оклику, двокрапкою тощо), матема­тичними символами (плюс, мінус, дорівнює).

Перехід з режиму введення українських літер на режим введення англійських може здійснюватися по-різному. Перехід у режим введення великих літер здійснюється на­тисканням клавіші CapsLock. При цьому засвічується індикатор CapsLock у правому верхньому куті клавіатури. Повторне натис­кання клавіші CapsLock переводить клавіатуру в режим введення малих літер (індикатор CapsLock при цьому гасне).

  •         Службові клавіші. Ці клавіші використовують окремо або в по­єднанні з іншими клавішами для виконання певних дій. Найчас­тіше використовують службові клавіші Ctrl, Alt, Windows та Esc.
  •         Функціональні клавіші. Функціональні клавіші використову­ють для виконання спеціальних завдань. Вони позначені Fl, F2, F3 тощо до F12. Залежно від програми, призначення цих кла­віш може змінюватися.
  •         Клавіші навігації. Ці клавіші використовують для переміщення по документах, веб-сторінках, а також для редагування тексту. До них належать клавіші зі стрілками, Home, End, Page Up, Page Down, Delete, Insert.
  •         Цифрова клавіатура. На цифровій клавіатурі зручно швидко вводити цифри. Клавіші згруповані у блок, як на звичайному калькуляторі.

Введення тексту

Коли потрібно щось ввести у програму, в повідомлення електро­нної пошти або в текстове поле, на екрані відображається вертикаль­на риска, що мерехтить (|). Це курсор, він показує, де починатиметь­ся введення тексту. Можна перемістити курсор, клацнувши мишею бажане розташування або скориставшись клавішами навігації.

На додачу до букв, цифр, знаків пунктуації та символів, до літер­них клавіш також належать Shift, CapsLock, Tab, Enter, Backspace і пропуск.

Поради для безпечного використання клавіатури

Правильне використання клавіатури може запобігти болю або ушкодженням зап’ястків і рук, особливо за тривалої роботи на комп’ютері. Ось кілька порад, які допоможуть запобігти проблем.

  •   Розташуйте клавіатуру на рівні ліктя. Ваші передпліччя мають розслаблено опускатися по боках.
  •   Розташуйте клавіатуру по центру перед собою. Якщо на клавіа­турі є окрема група цифрових клавіш, можна вважати централь­ною точкою клавішу пропуск.
  •   Під час введення тексту ваші руки та зап’ястки мають не опуска­тись на клавіатуру, щоб далеко розташовані клавіші можна було діставати рухом усієї руки, а не витягуванням пальців.
  •   Не кладіть долоні або зап’ястки на будь-яку поверхню під час введен­ня тексту. Якщо на клавіатурі є ділянка для відпочинку зап’ястків, використовуйте її тільки під час перерв у введенні тексту.
  •   Під час введення тексту натискайте на клавіші легко, ваші зап’ястки мають бути прямі.
  •   Коли ви не вводите текст, розслабте руки.
  •   Робіть короткі перерви у роботі за комп’ютером.

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження

 

V. Закріплення вмінь та практичних навичок.

З учнями проводиться інструктаж з ТБ.

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми

Учні працюють з програмою клавіатурним тренажером.

 

VІ. Аналіз та підсумки уроку.

Оцінювання практичної роботи учнів.

Рефлексія

1. Під час уроку я

  дізнався...

  зрозумів...

  навчився...

2. Найбільше мені сподобалося...

3. На уроках найкраще в мене виходило...

4.  Я мав (-ла) труднощі з...

5. Я хотів би ще дізнатися про...

 

VІІ. Домашнє завдання.  Н.В. Морзе та ін. “Інформатика. 5 клас.” , п. 14 опрацювати.

docx
Додано
20 квітня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку