Практична робота. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування

Про матеріал
Практична робота. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування. Цілі:  навчальна: сформувати практичні навички розробки та комп’ютерної реалізації лінійного алгоритму для розв’язування поставленої задачі, створення і використання текстових полів і написів для організації введення/виведення даних; формувати навички самостійної роботи, вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях при роботі за комп’ютером  розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;  виховна: виховувати пізнавальний інтерес до предмету.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Програмування. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Як описують величини числового типу мовою програмування. Як вводити значення величин у програміЯкі операції можна виконувати над числовими величинами. Ти дізнаєшся:

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Складання та виконання лінійних алгоритмів

Номер слайду 6

У папці Прізвище Ім’я створи папку Практична робота 10 Під час виконання практичних завдань пам’ятай про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером!як описують змінні величини мовою програмування;як вводити значення величин у програмі;які операції можна виконувати над числовими величинами.

Номер слайду 7

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Перейти за посиланням для проходження тесту № 15:http://testinform.in.ua/test-15-8-klas-velichini-їx-tipi-ta-vlastivosti/

Номер слайду 8

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Виконати завдання §21; повтор. §20 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик. Перевірити і заповнити словничок Величина, постійна величина, змінна величина, тип величин. Створити власну лінійну об’єктно-орієнтованої програми, що містить кнопки, відображає вікна повідомлень. Надіслати роботу вчителю через електронну пошту (Chashuk@ukr.net)

Номер слайду 9

Розгадайребус. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 10

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай ребус. АТРАКЦІОН

Номер слайду 11

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай ребус. РЕЙС

Номер слайду 12

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай ребус. ПЛАТА

Номер слайду 13

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання 1. Парк атракціонів (11 балів)Завдання 2. Тривалість рейсу (11 балів)Завдання 3. Квартплата (18 балів)

Номер слайду 14

Працюємо за комп’ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Перегляд файлу

Практична робота. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування.

Цілі:

  •               навчальна: сформувати практичні навички розробки та комп’ютерної реалізації лінійного алгоритму для розв’язування поставленої задачі, створення і використання текстових полів і написів для організації введення/виведення даних; формувати навички самостійної роботи, вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях при роботі за комп’ютером
  •               розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  •               виховна: виховувати пізнавальний інтерес до предмету.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1.                Як описують змінні величини мовою програмування;
  2.                Як вводити значення величин у програмі;
  3.                Які операції можна виконувати над числовими величинами.

ІV. Формування вмінь та навичок

Під час виконання практичних завдань пам’ятайте про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером!

Завдання до практичної роботи:

 

У власній структурі папок створіть папку Практична робота 10.

Завдання 1. Парк атракціонів (11 балів)

У парку атракціонів побудували нову гірку завдовжки с, яка біля підніжжя нахилена до основи b під кутом α градусів. Розробіть проект Атракціон, за допомогою якого можна визначити висоту гірки a та довжину основи b, округлені до цілого числа. Використайте формулу для переведення величини, вираженої у градусах, у радіани:

 

Завдання 2. Тривалість рейсу (11 балів)

Розробіть проект Тривалість рейсу для обчислення тривалості рейсу в годинах і хвилинах для деякого автотранспортного підприємства, якщо відомо, що маршрут складається із трьох відрізків — S1, S2, SЗ км, які транспорт долає зі швидкістю V1, V2, VЗ км/год. Між ділянками маршруту є зупинки по t хв.

 

Завдання 3. Квартплата (18 балів)

В об’єднанні співвласників багатоквартирного будинку здійснюються такі виплати:

0,36 грн/м2 — за користуванням ліфтом,

0,12 грн/м2 — за вивіз сміття з особи,

5 грн/м2 — формування ремонтного фонду,

2,15 грн/м2 — квартплата.

У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Квартплата для розрахунку оплати відповідно до показників квитанції за квартиру площею S м2 на місяць, у якій проживає п осіб. Передбачте введення значень площі та кількості осіб у вікнах введення, а відображення розміру оплати — на формі проекту.

Практична робота. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування

Завдання 1. Парк атракціонів
У парку атракціонів побудували нову лижну гірку завдовжки с, яка біля підніжжя нахи­лена до основи b під кутом α градусів. Розробіть проектАтракціон, за допомогою якого можна визначити висоту гірки a та довжину основи b, округлені до цілого числа.

https://sites.google.com/site/lutskschool1yasenchuk/_/rsrc/1485160907112/materiali-do-urokiv/8-klas/urok-34/sincos_010.png

Рекомендації до виконання завдання:

Використайте формулу для переведення величини, вираженої у градусах, у радіани:

радіани = градуси * π/180.

З курсу геометрії відомо формулу співвідношення між елементами прямокутного трикутника:

a = c sinα ;

b = c cosα .

Запишіть у програмному коді мовою програмування Free Pascal ці два вирази.

Для округлення результату скористайтесь функцією round.

https://sites.google.com/site/lutskschool1yasenchuk/_/rsrc/1485197826923/materiali-do-urokiv/8-klas/urok-34/1.JPG

Запустіть проект на виконання. Перевірте, для введених значень величин с = 100 та α = 30 ви маєте отримати результат а = 50, b = 87.

 

Завдання 2. Тривалість рейсу

Розробіть проект Тривалість рейсу для обчислення тривалості рейсу в годи­нах і хвилинах для деякого автотранспортного підприємства, якщо відомо, що маршрут складається із трьох відрізків — s1, s2, s3 км, які транспорт долає зі швидкістю v1, v2, v3 км/год. Між ділянками маршруту є зупинки по t хв.

 

Рекомендації до виконання завдання:

Визначте, які величини будуть використані у проекті. Запишіть команди для введення та надання значень описаним величинам.

Для отриманого значення тривалості руху визначте години, використовуючи функції для роботи з величинами числового типу, та передбачте команди виведення значень отриманих величин.

https://sites.google.com/site/lutskschool1yasenchuk/_/rsrc/1485203979364/materiali-do-urokiv/8-klas/urok-34/2.JPG

Запустіть проект на виконання. Перевірте отриманий результат для запропонованих значень:

 s1

s2

s3

v1

v2

v3

t

 20

30

15

50

 60

 57

 10

Результат: 1,50 год.

Завдання 3. Квартплата

В об’єднанні співвласників багатоквартирного будинку здійснюються такі виплати: 0,36 грн/м2 — за користуванням ліфтом, 0,12 грн/м2 — за вивіз сміття з особи, 5 грн/м2 — формування ремонтного фонду, 2,15 грн/м2 — квартплата.

У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Квартплата для розрахунку оплати відповідно до показників квитанції за квартиру площею Sм2 на місяць, у якій проживає n осіб. Передбачте введення значень площі та кількості осіб у вікнах вве­дення, а відображення розміру оплати — на формі проекту.

https://sites.google.com/site/lutskschool1yasenchuk/_/rsrc/1485204117441/materiali-do-urokiv/8-klas/urok-34/3.png

https://sites.google.com/site/lutskschool1yasenchuk/_/rsrc/1485204131614/materiali-do-urokiv/8-klas/urok-34/4.png

 Рекомендації до виконання завдання:

 https://sites.google.com/site/lutskschool1yasenchuk/_/rsrc/1485206711028/materiali-do-urokiv/8-klas/urok-34/5.JPG

Запустіть проект на виконання. Перевірте отриманий результат для запропонованих значень:

S = 90, n = 3. Результат: 303,3.

Домашнє завдання:

Дайте письмово відповіді на запитання:

1. Як у середовищі програмування Lazarus описати постійні величини, які будуть використовуватися в програмі?

2. Як у середовищі програмування Lazarus описати змінні величини різних типів, які будуть використовуватися в програмі?

3. Яку функцію використовують для введення даних користувачем? Як значення цієї функції перетворити на числове?

4. Чим відрізняються операції над числовими даними цілого та дійсного типів мовою програмування Free Pascal?

V. Підсумки уроку

Рефлексія

  •   мені було незрозуміло…;
  •   у мене виникли такі запитання…;
  •   я не впорався з такими завданням…;
  •   мені сподобалось і я буду використовувати…

VІ. Домашнє завдання

Підручник: повторити теоретичний матеріал §21

VІI. Оцінювання роботи учнів

Перегляд файлу

Практична робота. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування

Завдання 1. Парк атракціонів

У парку атракціонів побудували нову лижну гірку завдовжки с, яка біля підніжжя нахилена до основи b під кутом α градусів. Розробіть проектАтракціон, за допомогою якого можна визначити висоту гірки a та довжину основи b, округлені до цілого числа.

 

Рекомендації до виконання завдання:

Використайте формулу для переведення величини, вираженої у градусах, у радіани: радіани = градуси * π/180.  

З курсу геометрії відомо формулу співвідношення між елементами прямокутного трикутника:

a = c sinα ; b = c cosα .

Запишіть у програмному коді мовою програмування Free Pascal ці два вирази. Для округлення результату скористайтесь функцією round.

 

Запустіть проект на виконання. Перевірте, для введених значень величин с = 100 та α = 30ви маєте отримати результат а = 50, b = 87.

 

Завдання 2. Тривалість рейсу

Розробіть проект Тривалість рейсу для обчислення тривалості рейсу в годинах і хвилинах для деякого автотранспортного підприємства, якщо відомо, що маршрут складається із трьох відрізків — s1, s2, s3 км, які транспорт долає зі швидкістю v1, v2, v3 км/год. Між ділянками маршруту є зупинки по t хв.

Рекомендації до виконання завдання:

Визначте, які величини будуть використані у проекті. Запишіть команди для введення та надання значень описаним величинам.

Для отриманого значення тривалості руху визначте години, використовуючи функції для роботи з величинами числового типу, та передбачте команди виведення значень отриманих величин.

Завдання 3. Квартплата

В об’єднанні співвласників багатоквартирного будинку здійснюються такі виплати: 0,36 грн/м2 — за користуванням ліфтом, 0,12 грн/м2 — за вивіз сміття з особи, 5 грн/м2 — формування ремонтного фонду, 2,15 грн/м2 — квартплата.

У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Квартплата для розрахунку оплати відповідно до показників квитанції за квартиру площею Sм2 на місяць, у якій проживає n осіб. Передбачте введення значень площі та кількості осіб у вікнах введення, а відображення розміру оплати — на формі проекту.

 

 

 Рекомендації до виконання завдання:

 

Запустіть проект на виконання. Перевірте отриманий результат для запропонованих значень:  S = 90, n = 3. Результат: 303,3.

 

zip
Додано
5 січня
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку