ПРАКТИЧНА РОБОТА-ТРЕНІНГ з теми «Способи оцінювання навчальних досягнень учнів»

Про матеріал
Уформі тренігу подані матеріали способів оцінювання учнів на уроці. Матеріал призначений для поведення школи молодого вчителя.
Перегляд файлу

Практична робота
«Способи оцінювання навчальних досягнень учнів»

Мета: допомогти молодому спеціалісту відчути впевненість у собі та набратися  досвіду у своїй роботі.

                                      Шановні гості, молоді педагоги!

      Ми сьогодні зібралися з вами на проведення практичної роботи з елементами тренінгу  «Способи оцінювання навчальних досягнень учнів»

       Зараз у вас проходить період адаптації до свого фаху – відбувається « підлаштування » вимог до педагогічної професії до вищих реальних сил.  Хочеться, щоб ви за цей період не розчарувалися в своїй професії. Адже, перші 5 років – це час адаптації до умов роботи в школі. Молодий спеціаліст знає достатньо, але мало вміє. В нього ще не сформовані професійно значущі якості.  Він відкритий до сприйняття нового в собі, схильний до самовдосконалення.

Вже від 6-10 років відбувається стабілізація професійної діяльності педагога, формується професійна позиція.

      Адже, професіонал – це людина, безумовно компетентна, добре розуміється у  своїй праці. Вимоги до рівня компетентності  вчителя весь час зростають, що обумовлено новими соціальними запитами до рівня освіченості учнів й особисто орієнтованою спрямованістю навчально-виховного процесу в школі.

      У сучасному цивілізованому світі педагог є фігурою, яка вимагає особливої уваги, й часто задає питання : «Вчитель-це професія чи стиль життя?» А там, де це місце займають недостатньо компетентні люди, насамперед страждають діти. Тому першими, хто має оцінити професійну компетентність учителя, є його учні.

Здавна між педагогами точиться стара, як світ, дискусія: чи треба оцінювати знання учнів? Чи не шкодить дитині постійний контроль її знань, умінь, результативності діяльності на уроці? І чи не викличе це у школяра відчуття постійного стресу під час навчання замість радості пізнання світу і захвату від нових відкриттів?

Сучасна педагогіка з її орієнтацією на домінуюче інтерактивне навчання ставить собі за мету виховати не таку людину, котра боїться помилитися, оступитися, «отримати двійку» на уроці чи у реальному житті, а навпаки, творчо шукає виходу із будь-яких найскладніших обставин, орієнтуючись не скільки на проміжний, стільки на кінцевий результат, на досягнення мети. І головне у такому навчанні не оцінка, котру учень отримає за урок, а його захоплення проблемою, ступінь його добровільної активності при її вирішенні, формування основних життєвих компетентностей. А вже власне оцінку поставить саме життя.

З цього погляду оцінка як показник знань і вмінь на якомусь певному етапі втрачає своє значення і гальмує інтенсивність навчального процесу, особливо в тих випадках, коли учень з нею не згоден чи вона видається йому недостатньою чи несправедливою. Без оцінювання процес засвоєння неможливий. Багатий досвід багатьох поколінь учителів і основні положення дидактики говорять про те, що якщо хочеш привити солідні знання і вміння, то на заняттях необхідно здійснювати їх контроль і оцінку. Адже будь-який відносно самостійний етап процесу засвоєння навчального матеріалу вимагає дотримання наступних моментів педагогічного управління: стимулювання учня на активну роботу, робота над новим матеріалом, його застосування, повторення, систематизація, контроль і оцінка. Зовсім не обов’язково застосовувати всі ці елементи на кожному уроці, але без їх застосування не доводиться чекати хороших результатів.

При виставленні оцінок кожен учитель прагне бути об’єктивним. А поняття об’єктивності складають відомі нам всім критерії: відповідність програмним вимогам і фактична успішність, а не всякого роду суб’єктивні думки, можливості, умови навчання.

Отже, сьогодні ми з вами поговорим про оцінювання навчальних досягнень учнів та способи опитування .     

   Пропоную по крокову роботу з поставленої теми. Так як ми з вами зустрілися вперше,

то 1 крок буде у формі вправи «Сонечко» ( знайомство кожен отримав зображення сонечка, де на промінчиках написати прикметники про себе , а в центрі імя і як найкраще себе презентувати)   Софія - скромна, сором’язлива, сердечна, струнка,…

то 2 крок прийняття правил роботи Як будь-яке виконання роботи потребує правил так і ми повинні прийняти правила роботи. Перед вами лежать зразки пропонованих правил вам потрібно прийняти або запропонувати свої і розташувати попорядку вагомості  кожного правила ( приклеїти за порядком прийняття правил)

  • Говорити за правилом «тут і тепер».
  • Не перебивати партнера.
  • Не давати порад, якщо про це не просять.
  • Правило «тихого» мобільного.
  • Бути щирим, активним.
  • Правило «закритого кола» — конфіденційність.

то 3 крок буде у формі вправи  «Дерево сподівань» ( стікерах листках написати свої очікування від заняття і прикріпити на дерево сподівань)

то 4 крок буде у формі вправи  «Склади пазли» ( учасники утворюють пари і складають окремо образ учителя на думку учнів та вчителів, потім з’єднують в одне ціле, тоді буде зрозуміло що і де стоїть на першому місці) Щоб робота вчителя була плідною та взадоволення потрібно дати відповідь на питання : «Сучасний учитель повинен бути:

Сучасний учитель повинен бути; розуміючим (75%); поважати своїх
учнів (53%); уважним, готовим надати допомогу, підтримати ...

то 5 крок буде у формі роботи в групах (учасників пригостити яблуками: зеленими, жовтими ,червоними, за кольором яблука вибраного формуються групи (3) кожна група повинна пропонувати вихід із запропонованої ситуації у презентації)  перегляд запропонованих способів оцінювання роботи учнів до певної ситуації, обговорення їх.

 

Результат пошуку зображень за запитом "яблуко малюнок"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко малюнок"

то 6  крок буде у формі роботи в групах Презентувати проект «Листок захисту» ( на аркуші паперу презентувати власний листок захисту для школяра)

.

то 7 крок буде у формі вправи  « Мій настрій »

Розкладіть кольорові зірочки в довільному порядку, придивіться до них . Візьміть ту зірочку того кольору, який вам   найбільше сподобався, з яким хочеться подружитися. Ви обрали собі в « друзі » кольори, які  відповідають вашому сьогоднішньому настрою:

червоний – піднесеність;          чорний – агресивність;                       

    оранжевий – радість;                       білий – абсолютна свобода.

    жовтий – приємність;

    зелений – спокій;

    синій – сум;

    фіолетовий – тривожність;

Результат пошуку зображень за запитом "зірочка  малюнок"Щоб ці кольори  вам допомагали в роботі.

То 8 крок Вправа «Незакінчене речення…»

 По черзі продовжити речення:

«Настрій, з яким я завершую заняття, — …, тому бажаю іншим … ».

10.Напис побажань гостям семінару на цукерках  і роздають на згадку… з мішечка гарного настрою

11. В подарок папки молодим спеціалістам.

          (Зачитую слова із слайда )

    Учителю!

Будь обережним!

Не помились!

Не нашкодь!

Будь надією для школяра!

Даруй себе дітям!

Знай, чого прагнеш!

Постійно шукай у дитині багатство її душі!

 

Дякую за співпрацю!

Гадаю, вона корисна всім!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ШКОЛА МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА-ТРЕНІНГ

з теми
«Способи оцінювання

навчальних досягнень учнів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

заступник директора

з НВР

Кисорицької ЗОШ

І-ІІІ ступенів

Пахнюк С.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

2019р.

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
28 жовтня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку