Практична робота
«Способи оцінювання навчальних досягнень учнів»
Мета: допомогти молодому спеціалісту відчути впевненість у собі та набратися досвіду у своїй роботі.
Шановні гості, молоді педагоги!
Ми сьогодні зібралися з вами на проведення практичної роботи з елементами тренінгу «Способи оцінювання навчальних досягнень учнів»
Зараз у вас проходить період адаптації до свого фаху – відбувається « підлаштування » вимог до педагогічної професії до вищих реальних сил. Хочеться, щоб ви за цей період не розчарувалися в своїй професії. Адже, перші 5 років – це час адаптації до умов роботи в школі. Молодий спеціаліст знає достатньо, але мало вміє. В нього ще не сформовані професійно значущі якості. Він відкритий до сприйняття нового в собі, схильний до самовдосконалення.
Вже від 6-10 років відбувається стабілізація професійної діяльності педагога, формується професійна позиція.
Адже, професіонал – це людина, безумовно компетентна, добре розуміється у своїй праці. Вимоги до рівня компетентності вчителя весь час зростають, що обумовлено новими соціальними запитами до рівня освіченості учнів й особисто орієнтованою спрямованістю навчально-виховного процесу в школі.
У сучасному цивілізованому світі педагог є фігурою, яка вимагає особливої уваги, й часто задає питання : «Вчитель-це професія чи стиль життя?» А там, де це місце займають недостатньо компетентні люди, насамперед страждають діти. Тому першими, хто має оцінити професійну компетентність учителя, є його учні.
Здавна між педагогами точиться стара, як світ, дискусія: чи треба оцінювати знання учнів? Чи не шкодить дитині постійний контроль її знань, умінь, результативності діяльності на уроці? І чи не викличе це у школяра відчуття постійного стресу під час навчання замість радості пізнання світу і захвату від нових відкриттів?
Сучасна педагогіка з її орієнтацією на домінуюче інтерактивне навчання ставить собі за мету виховати не таку людину, котра боїться помилитися, оступитися, «отримати двійку» на уроці чи у реальному житті, а навпаки, творчо шукає виходу із будь-яких найскладніших обставин, орієнтуючись не скільки на проміжний, стільки на кінцевий результат, на досягнення мети. І головне у такому навчанні не оцінка, котру учень отримає за урок, а його захоплення проблемою, ступінь його добровільної активності при її вирішенні, формування основних життєвих компетентностей. А вже власне оцінку поставить саме життя.
З цього погляду оцінка як показник знань і вмінь на якомусь певному етапі втрачає своє значення і гальмує інтенсивність навчального процесу, особливо в тих випадках, коли учень з нею не згоден чи вона видається йому недостатньою чи несправедливою. Без оцінювання процес засвоєння неможливий. Багатий досвід багатьох поколінь учителів і основні положення дидактики говорять про те, що якщо хочеш привити солідні знання і вміння, то на заняттях необхідно здійснювати їх контроль і оцінку. Адже будь-який відносно самостійний етап процесу засвоєння навчального матеріалу вимагає дотримання наступних моментів педагогічного управління: стимулювання учня на активну роботу, робота над новим матеріалом, його застосування, повторення, систематизація, контроль і оцінка. Зовсім не обов’язково застосовувати всі ці елементи на кожному уроці, але без їх застосування не доводиться чекати хороших результатів.
При виставленні оцінок кожен учитель прагне бути об’єктивним. А поняття об’єктивності складають відомі нам всім критерії: відповідність програмним вимогам і фактична успішність, а не всякого роду суб’єктивні думки, можливості, умови навчання.
Отже, сьогодні ми з вами поговорим про оцінювання навчальних досягнень учнів та способи опитування .
Пропоную по крокову роботу з поставленої теми. Так як ми з вами зустрілися вперше,
то 1 крок буде у формі вправи «Сонечко» ( знайомство кожен отримав зображення сонечка, де на промінчиках написати прикметники про себе , а в центрі ім’я і як найкраще себе презентувати) Софія - скромна, сором’язлива, сердечна, струнка,…
то 2 крок прийняття правил роботи Як будь-яке виконання роботи потребує правил так і ми повинні прийняти правила роботи. Перед вами лежать зразки пропонованих правил вам потрібно прийняти або запропонувати свої і розташувати попорядку вагомості кожного правила ( приклеїти за порядком прийняття правил)
то 3 крок буде у формі вправи «Дерево сподівань» ( стікерах листках написати свої очікування від заняття і прикріпити на дерево сподівань)
то 4 крок буде у формі вправи «Склади пазли» ( учасники утворюють пари і складають окремо образ учителя на думку учнів та вчителів, потім з’єднують в одне ціле, тоді буде зрозуміло що і де стоїть на першому місці) Щоб робота вчителя була плідною та взадоволення потрібно дати відповідь на питання : «Сучасний учитель повинен бути:
то 5 крок буде у формі роботи в групах (учасників пригостити яблуками: зеленими, жовтими ,червоними, за кольором яблука вибраного формуються групи (3) кожна група повинна пропонувати вихід із запропонованої ситуації у презентації) перегляд запропонованих способів оцінювання роботи учнів до певної ситуації, обговорення їх.
то 6 крок буде у формі роботи в групах Презентувати проект «Листок захисту» ( на аркуші паперу презентувати власний листок захисту для школяра)
.
то 7 крок буде у формі вправи « Мій настрій »
Розкладіть кольорові зірочки в довільному порядку, придивіться до них . Візьміть ту зірочку того кольору, який вам найбільше сподобався, з яким хочеться подружитися. Ви обрали собі в « друзі » кольори, які відповідають вашому сьогоднішньому настрою:
червоний – піднесеність; чорний – агресивність;
оранжевий – радість; білий – абсолютна свобода.
жовтий – приємність;
зелений – спокій;
синій – сум;
фіолетовий – тривожність;
Щоб ці кольори вам допомагали в роботі.
То 8 крок Вправа «Незакінчене речення…»
По черзі продовжити речення:
«Настрій, з яким я завершую заняття, — …, тому бажаю іншим … ».
10.Напис побажань гостям семінару на цукерках і роздають на згадку… з мішечка гарного настрою
11. В подарок папки молодим спеціалістам.
(Зачитую слова із слайда )
Учителю!
Будь обережним!
Не помились!
Не нашкодь!
Будь надією для школяра!
Даруй себе дітям!
Знай, чого прагнеш!
Постійно шукай у дитині багатство її душі!
Дякую за співпрацю!
Гадаю, вона корисна всім!
ШКОЛА МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ
ПРАКТИЧНА РОБОТА-ТРЕНІНГ
з теми
«Способи оцінювання
навчальних досягнень учнів»
Підготувала
заступник директора
з НВР
Кисорицької ЗОШ
І-ІІІ ступенів
Пахнюк С.М.
2019р.