Навчальний предмет |
Інтегрований курс «Я досліджую світ» |
|
Клас |
4 |
|
Тема уроку |
Досліджуємо разом. Виявлення каротину. |
|
Тип уроку
|
Комбінований Урок практикум |
|
Форма проведення |
Практичного застосування знань, навичок, умінь. |
|
Обладнання та засоби для проведення уроку |
Підручник, робочий зошит, ілюстрації, засоби для демонстрації дослідів. Матеріали для проведення досліду: овочі, фільтрувальний папір, посуд. Матеріали для приготування салату: овочі, посуд. |
|
Компетентності |
Предметні |
Ключові |
Предметні |
Уміння вчитися впродовж життя |
|
Математична підприємливість |
Ініціативність і підприємливість |
|
Уміння вчитися |
Екологічна грамотність і здорове життя |
|
|
Соціальна |
|
|
|
Компетентності в природничих науках |
|
|
Спілкування державною мовою |
Змістове поле уроку |
||
Зміст уроку Емоційне Мотиваційне Цілетворення Змістове Технологічне (рефлексія) |
||
Поле цілетворення уроку Мета уроку: Навчити дітей проводити дослідження з природним об'єктом / явищем, описувати його перебіг, узагальнити результати, вчитись робити висновки із досліджень з допомогою вчителя. |
|
|||||
|
|
||||
Очікувані результати |
Учень: Застосовує предметні малюнки, схеми, тексти для пояснення явищ і об'єктів природи; Висуває власні гіпотези; Проводить дослідження з природним об'єктом / явищем, описує його перебіг, узагальнює результати, робить висновки із досліджень самостійно або разом з вчителем; Планує та реалізовує трудові дії |
||||
Здобуття знань (інформації) |
Які ви знаєте вітаміни? Що таке вітамін А? У яких плодах він може міститись? |
||||
Розуміння інформації |
Поясніть важливість вітамінів для організму (особливо дитячого). Оберіть продукти у яких є вітамін А. |
||||
Використання, застосування інформації. |
Використайте обрані продукти для виявлення каротину. Поясніть, яким способом ви будете це робити. Проведіть експеримент. |
||||
Аналіз |
Порівняйте, що спільного є у гарбуза і моркви. Які вміння допомогли провести дослідження? |
||||
Синтез |
Поясніть, чому потрібно вживати у їжу плоди помаранчевого кольору? |
||||
Оцінювання |
Оцінити свою роботу під час уроку. Чи згодні ви, що корисно споживати овочі та фрукти? Чому? |
||||
|
Добре чи погано проводити досліди самостійно? Що найкраще вдалося під час уроку? |
||||
Як Ви будете залучати учнів до процесу цілетворення на уроці? |
|
||||
Емоційне поле уроку
|
|||||
Метод емоційного налаштування |
Опис методу |
||||
«Спіймай мій настрій» |
Робота в парах «Подаруй усмішку сусідові» |
||||
Організаційний момент |
|
||||
Пісня «Ходить гарбуз по городу» |
Виконання пісні з імітацією певних рухів |
||||
Мотиваційне поле уроку |
|||||
Метод мотивації
|
Місце методу в структурі уроку |
Опис методу |
|||
Повідомлення мети правил меж щоб учні чітко розуміли чого слід прагнути |
На початку уроку |
На початку уроку повідомити мету, правила й очікувані результати, щоб уникнути плутанини. Учні мають розуміти чого слід прагнути (заповнити таблицю ЗДХ: знаю, дізнався, хочу дізнатися) |
|||
Створення безпечного середовища |
Протягом цілого уроку |
Повторювати що я вірю у ваші здібності. Зосереджувати увагу дітей на тому, що вони вміють а не на тому що їм не вдається. Пригадування правил техніки безпеки. |
|||
Нагородження і похвала |
На будь якому етапі уроку |
Наліпка у зошиті, перегляд фільму, запропонувати похід до лісу(парку) |
|||
Використання здорової конкуренції |
Під час виконання досліду практичного завдання здійснення обчислень |
Змушує учнів працювати щосили, аби досягнути успіху. Вчитель має працювати над створенням дружнього змагання на уроці. Використовувати різні засоби, щоб діти продемонстрували свої знання. |
|||
Рефлексія |
Наприкінці уроку |
Кожна дитина хоче домогтися успіху, тому вчитель допомагає з'ясувати , що їм слід робити для цього, змусити дітей зрозуміти свої сильні та слабкі якості |
|||
Технологічне поле уроку |
|||||
Очікуваний результат |
Засіб, метод, прийом, технологія |
Опис (короткий) |
|||
Отримати знання про вітаміни, зокрема про вітамін А, і у яких плодах він може міститись.
|
Практичні методи: проведення досліду з виявлення каротину. |
Використовують підготовлені (натерті) заздалегідь вдома гарбуз і моркву, занурюючи у них фільтрувальний папір. |
|||
Наочні: самостійне спостереження результатів виконаної роботи. |
Спостерігають ступінь зафарбованості паперу. Роблять висновок, що яскравіше забарвлення дає той овоч у якому міститься більше каротину. |
||||
Зрозуміти важливість вітамінів для організму (особливо дитячого) |
Перегляд відео. |
У відеоматеріалі (5 хв) діти побачили у яких плодах міститься вітамін А і яка його роль для людського організму. |
|||
Словесні: вчитель ставить запитання до переглянутого відео. |
Вчитель після отриманих відповідей на поставлені запитання оцінює рівень розуміння і засвоєння даного теоретичного матеріалу і коригує чи додатково пояснює незрозумілі моменти. |
||||
Застосування цих знань у повсякденному житті. |
Заохочувати до споживання здорової їжі – приготування вітамінного салату. |
Робота в групах. Невеличке змагання: хто гарніше оформить салат і чий салат смачніший. |
|||
Бесіда чи хотіли б діти змінити щось у своєму харчуванні після сьогоднішнього уроку. |
Відповіді дітей. Обговорення. Висловлювання своїх думок. |
||||
Оцінити свою роботу, діяльність під час уроку. |
Рефлексія. |
Намалювати гарбуз і «оживити його». |
|||
|
|
||||
Види освітніх продуктів учнів на уроці |
Матеріальні: створення власного малюнка- смайлика; приготування та презентація вітамінного салату |
||||
Інтелектуальні: зміна особистісних якостей учня (ставлення до споживання здорової їжі; розвиток міжособистісного комунікування; знаходження аргументів на користь вітамінів і висловлювання власних суджень.) |
|||||
Рефлексивне поле уроку |
|||||
Засіб, метод, прийом, технологія |
Результат Вчитель може побачити емоційний стан дитини (дітей) |
Намалювати гарбузика відповідно до настрою (сподобався, не сподобався урок, було сумно/ весело) |
|||
Загальне обговорення |
Вчитель може побачити і оцінити емоційний стан дитини (дітей) по завершенню уроку |
Поставити запитання дітям: «Як ви себе почували протягом уроку?» відповідь зобразити (намалювати) у вигляді смайлика-гарбузика |
|||
Зворотній зв'язок |
Вчаться мислити позитивно, знаходити у роботі моменти |
Знайти три позитивні моменти в роботі |
|||
|
Вміння ставити запитання по суті. |
Поставити два уточнюючі запитання |
|||
|
Вміння проявляти творчість, і власну винахідливість |
Запропонувати один спосіб покращення роботи |
|||
1. Перегляньте складові конструктору компетентнісно зорієтованого уроку, які ми з Вами заповнювали на трьох практичних роботах. Перенесіть інформацію з Ваших таблиць до загального конструктору.
2. Опрацювавши матеріал уроку 4 додайте види освітніх продуктів, які можуть створити учні на такому уроці. Видів може бути більше, щоб потім була можливість ввне поле уроку, підібравши відповідні: засіб, метод, прийом, технологі