17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Практична робота: визначити (за «Повчання дітям», «Слово о полку Ігоревім») характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославича вчинки і риси характеру

Про матеріал
Мета: вчити учнів працювати з писемними історичними джерелами та літературними творами, знаходити в них історичну інформацію; характеризувати історичні постаті за літературними джерелами; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння працювати в парах, аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати інтерес до історичного минулого своєї Батьківщини.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 7-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Практична робота: визначити (за «Повчання дітям», «Слово о полку Ігоревім») характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославича вчинки і риси характеру.

Мета: вчити учнів працювати з писемними історичними джерелами та літературними творами, знаходити в них історичну інформацію; характеризувати історичні постаті за літературними джерелами; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння працювати в парах, аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати інтерес до історичного минулого своєї Батьківщини.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: практична робота

Обладнання: підручник «Історія України, 7 клас» (В. С. Власов), роздатковий матеріал, відеоролик, ілюстрації до теми.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  1. Робота з епіграфом уроку.

«Тож, Бога ради, не лінуйтесь, я благаю вас!»

Володимир Мономах

«Повчання дітям»

  1. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Тестування у форматі «Так – Ні».
  1. Князь Володимир приєднав до своїх володінь місто Белз. –
  2. Власна династія на Волині почала формуватися з 12 ст. +
  3. Галичина перебувала в сильній залежності від Києва. –
  4. Засновниками Галицької династії були Ростиславичі. +
  5. Ростиславичі були змушені постійно воювати проти родичів. +
  6. Об’єднати землі Галичини зміг Василько теребовлянський. –
  7. З 1141 р. резиденція князя перенесена до Галича. +
  8. Ярослав Володимирович правив Галицьким князівством 30 років. –
  9. Ярослав Володимирович зажив ім’я Осмомисла. +
  10.         Ігор Святославович був дядьком Ярослава Володимировича. –
  11.         Галицьке та Волинське князівство об’єднав князь Роман. +
  12.         Об’єднання Галицького та Волинського князівств відбулося у 1099 р. –
  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Прийом «Передбачення за зображенням».
  • Розгляньте зображення.
  • Опишіть, що ви бачите на ньому.

 Картинки по запросу поховання володимира мономаха

  • Поміркуйте, що саме міг говорити батько своїм синам?
  • Сьогодні ми познайомимося з твором Володимира Мономаха «Повчання дітям».
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте уривки з літопису (с. 112 підручника) та перекажіть відомості, отримані з них за планом:

План

  1. Рік походу. (1185)
  2. Мета походу.
  3. Учасники походу. (Ігор Святославич, Всеволод, Святослав Ольгович, Володимир, Ярослав Всеволодович)
  4. Місце вирішальної битви.
  5. Результат походу. (поразка князя)
  6. Причини поразки князя.
  • Чи на всі пункти плану ви знайшли відповідь у фрагментах літопису?
  • Які саме питання залишилися без відповіді?
  1. Робота в парах.
  • Попрацюйте в парах. Щоб знайти відомості, яких не вистачило в літописі, скористайтеся уривками «Слова…» на с. 112 – 113 підручника.
  • Чи вдалося вам знайти потрібну інформацію?
  • Як автор описує хід бою?
  • Як цю поразку сприйняли жителі Києва та Чернігова?
  • Про які риси характеру князя дізнаємося з твору?
  • Як ставиться автор «Слова…» до князя? Чи змінює поразка Ігоря ставлення до нього автора? Як ви гадаєте, чому?
  • Яка з пам’яток, на вашу думку, є ціннішою для історичної науки?
  • Порівняйте наведені в тексті параграфа уривки з літописної оповіді та з поеми. Чим близькі обидва твори, що їх відрізняє?
  1. Вибіркове читання.
  • Розгляньте зображення.
  • Підберіть до них відповідні уривки зі «Слова…».

 E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\18. Повчання дітям\slovo_polk.jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\18. Повчання дітям\image026.jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\18. Повчання дітям\1200px-Igorsvyat.jpg

  1. Робота з історичним джерелом.
  • Опрацюйте фрагмент «Слова…» та дайте відповіді на запитання.
  • Про кого з історичних діячів говориться  в фрагменті твору?
  • Як автор говорить про князя?
  • Про які риси його характеру можемо дізнатися з уривку?

«Галицький Осмомисле Ярославе! Високо сидиш ти на своїм золотокованім престолі, підперши Гори Угорські (тобто Карпати) своїми залізними полками, заступивши королеві дорогу, зачинивши ворота Дунаю, справляючи суди аж до Дунаю! Гроза твоя по землях тече! Ти одчиняєш ворота київські; стріляєш з батьківського золотого стола салтанів по далеких землях!»

  1. Перегляд відео фрагменту з подальшим обговоренням. (4 хв)

https://www.youtube.com/watch?v=lhZkV0uRkTA

Питання

  • Як Володимир Мономах говорив про людину?
  • Що він говорив про покарання?
  • Як вчив ставитися до старших? А до ровесників?
  • Кому ж було адресоване «Повчання»?
  • Про які людські якості йдеться в «Повчанні дітям» Володимира Мономаха?
  • Які якості цінували в людях найбільше наші предки?
  • Яких життєвих правил навчає Мономах своїх дітей?
  • Чи дотримувався він їх за життя? Доведіть фактами його біографії.
  • Чи втратили ці настанови значення в наш час?
  • Виберіть три настанови з твору Володимира Мономаха, які, на вашу думку, актуальні і в наш час. Поясніть як ви їх розумієте.
  • Особисто я обрала такі настанови:

«У домі своїм не лінуйтеся, а за всім дивіться». Адже якщо ми не будемо слідкувати за своїм домом, то врешті-решт він просто зруйнується.

«Не проминіть ніколи людину, не привітавши її, і добре слово їй мовте». Адже вітаючись з людиною ми бажаємо їй здоров’я, або доброго дня, чим  покращуємо їй настрій та отримуємо посмішку у відповідь.

«Коли добре щось умієте, - того не забувайте , а чого не вмієте, того учітесь». Вчитися потрібно завжди. Не лише в школі, а й взагалі в житті.

  1. Робота в парах.
  • Користуючись текстом підручника, випишіть слова-прикметники, що характеризують Ігоря, Ярослава Осмомисла та Володимира Мономаха. Визначте ставлення до них їхніх сучасників.
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Робота в парах.
  • Розгляньте зображення. Підберіть до них підписи з тексту «Повчання».

E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\18. Повчання дітям\71080.003.png E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\18. Повчання дітям\0_6ff02_bc2f38bb_XL.png E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\18. Повчання дітям\povaga-ce-klyuch-zdatniy-vdkriti-serce-nshoyi-lyudini_773.jpeg

 

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\18. Повчання дітям\Сочинение-«Только-в-труде-велик-человек».jpg   Картинки по запросу будинок малюнок Похожее изображение

  1. Сформулюйте власні міркування про те, у чому цінність поеми «Слово о полку Ігоревім» як історичного джерела (3 – 4 речення).

На мою думку, «Слово о полку Ігоревім» є цінним джерелом з історії Русі України….

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Хмаринка тегів».
  • Оберіть одне чи два із запропонованих тегів та доповніть їх.

  • сьогодні я дізнався ...
  • було важко ...
  • я зрозумів, що ...
  • я навчився ...
  • я зміг ...
  • було цікаво дізнатися, що ...
  • мене здивувало ...
  • мені захотілося ... і т.д.

  1. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 16 підручника
  2. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

docx
Додано
1 лютого
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку