Практична робота "Введення тексту"

Про матеріал

Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Людство сьогодні перебуває в технологічній фазі науково-технічної революції, коли стрімко міняється техніка й технології, і щоб встигнути за запаморочливими новинками, щоб не відчувати себе викинутим за борт сучасного життя, треба постійно вчитися.

Комп'ютер з мультимедіа в руках учителя стає дуже ефективним технічним засобом навчання.

Одночасно впливаючи на зоровий та слуховий аналізатори він оперативно відповідає на дії користувача, підтримуючи справжній зворотний зв'язок, тобто працює в інтерактивному режимі. Все це дозволяє: вивести сучасний урок на якісно новий рівень.

Розроблений фірмою Microsoft текстовий процесор Word є найпопулярнішим засобом для створення документів, які, крім текстової інформації, можуть містити малюнки, таблиці, різноманітні символи, математичні формули тощо. Важко знайти таку задачу при роботі з текстами, яку не можна було б розв'язати засобами Word. Учні засвоюють широкі функціональні можливості текстового процесора Word, оволодівають навичками та технікою виконання таких робіт: введення, редагування та форматування текстів, тощо.

Проведення уроків при комплексному застосуванні традиційних та мультимедійних технологій забезпечує набуття учнями не тільки глибоких та міцних знань, а й вміння розвивати інтелектуальні здібності, набувати нових знань та працювати з різними джерелами інформації. Особливим аргументом використання комп'ютерної підтримки на уроці стає великий інтерес учнів до інформатики та їхнє бажання оволодіти навичками роботи з комп'ютером.

Хочеться зауважити, що інформаційно-комп'ютерні технології – це досить потужні механізми, які мають багато можливостей.

Перегляд файлу

Тема: Практична робота «Введення тексту»

Мета:

Навчальна: Навчити створювати текстові документи, вводити та редагувати текст засобами текстового процесора, вдосконалити основні знання про текстовий редактор Microsoft Word та його можливості, засвоїти правила введення тесту.

Розвиваюча: сприяти розвитку логічного мислення, уваги, пам'яті; стимулювати вміння порівнювати набуті знання; активність при вивченні нового матеріалу; розвивати вміння аналізувати.

Виховна: виховувати охайність, акуратність при роботі з документами; пізнавальну зацікавленість до предмету, старанність, почуття людської гідності, порядності, вміння захоплюватися красою.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь та навичок

Обладнання: кросворд; карта подорожі; правила безпеки; паровоз; комп’ютери, підключені до локальної мережі; текстовий процесор Microsoft Word; презентація; мультимедійна дошка.

 

Хід уроку

I. Загально-коеркційний етап.

1. Організаційний момент.

1.1. Привітання

Добрий день, малята,

Хлопчики і дівчата.

З давніх пір і понині

Кажуть в нас в Україні

1.       Любі діти!

У наш клас завітали гості щирі,

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

2. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

1.2. Фронтальне опитування.

- Який у нас зараз урок?

- Що ми з Вами вивчаємо на уроці інформатики?

- Який текстовий редактор почали вивчати?

- Як створити та відкрити Microsoft Word?

- Що можна робити у текстовому редакторі?

1.3. Підведення підсумків виконаної роботи.

Молодці, всі справились із завданням.

3. Мотивація навчальної діяльності.

3.1. Бесіда.

Діти, скажіть будь-ласка, чи можемо ми зараз уявити наше життя без комп’ютера?

- Дійсно, сьогодні важко уявити життя без комп’ютерів. Комп’ютер служить усім. Він допомагає відпочити, стає партнером у грі, є джерелом пошуку різної інформації.

Тому сьогодні до нас завітав комп’ютер Мудрунчик, який запрошує всіх у подорож  чудовою  країною. Він поведе нас у цікавий, захоплюючий світ. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд.

І для того, щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними.

3.2. Розгадування кросворда

http://internat4.cv.ua/plugins/content/jumultithumb/Li4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvb29vby5wbmcmYW1wO3c9MjAwJmFtcDtoPTIwMCZhbXA7cT05MA==.jpg

1.  Ця кнопка вмикає комп’ютер. (Повер)

2.  А, Б, В, Г, Ґ і кома –

Всім, мабуть, уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це… (Клавіатура)

3.  Пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер малюнки, фотографії, текст. (Сканер)

4.  Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен …(Ворд)

5.  Кнопка Пуск відкриває… (Головне меню)

6.  Ось я кнопку натискаю

І папір вже заправляю. 

Він друкує без зупинки 

Вірші, пісні і картинки 

І швидкий він, наче спринтер 

Відгадайте, що це ...(Принтер)

7.  Новини, повідомлення, відомості представлені у різних видах. (Інформація)

8.  Після завантаження комп’ютера на екрані монітора з’являється… (Робочий стіл)

9.  Що це за поважний, 

Загадковий коробок? 

Лампочкою посміхнувся... 

Діти, це ... (Системний блок)

10.  Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я … (Мишка)

11.  Найголовніша кнопка на робочому столі (Пуск)

12.  Я показую об’єкти,

Фото-, відео проекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний …(Монітор)

13.  Є багато різних кнопок 

І струнка статура. 

Відгадайте, діти, що це? 

Це ... (Клавіатура)

3.3. Підведення підсумків виконаної роботи.

Молодці. Усі справились із завданням. Вирушаємо далі.

Тож як називається країна, якою ми сьогодні будемо подорожувати?

II. Основний етап.

4. Оголошення теми уроку.

Отже, країна по якій ми здійснимо подорож – називається «Введення тексту».

Тема нашого уроку практична робота «Введення тексту»

5. Вивчення нового матеріалу.

5.1. Пояснення вчителя.

Подорожувати цією країною ми будемо на цьому паровозі.

А щоб ми могли подорожувати, що нам потрібно мати?(квитки)

Справді, щоб вирушати в дорогу, нам потрібно придбати квитки, які я вам буду видавати протягом нашої подорожі.

Увага! Швидкий потяг в подорож країною «Введення символів» відходить з першої колії.

Ну що ж, вирушаємо в подорож.

5.2. Перша зупинка «Поводження з комп’ютером»

Перша наша зупинка «Поводження з комп’ютером»

Діти, ми пам’ятаємо, що в нашому кабінеті «мешкають» комп’ютери, а ми маємо з ними «дружити». Для того щоб комп’ютери допомагали нам у навчанні, ми повинні до них бережливо ставитися і виконувати правила техніки безпеки.

Давайте зараз подивимось фрагмент мультфільму. Після якого будемо відповідати на питання.

- Чи правильно Настуня поводилась з комп’ютером?

- А що саме дівчинка робила не так?

- Скільки хвилин ми повинні з вами працювати за комп’ютером?

5.3. Підведення підсумків виконаної роботи.

Молодці. Всі справили із поставленим перед нами завданням.

5.4. Друга зупинка гра «Можна – не можна»

Друга наша зупинка «Можна – не можна», на якій ми з Вами повторимо правила поведінки та техніки безпеки. (пояснення правил гри)

Наприклад:

- Учень підходить до столу і вибирає один із конвертів. Уважно читає, що написано в конверті. І дає відповідь: можна чи не можна поводитись так у нашому комп’ютерному класі.

5.5. Підведення підсумків виконаної роботи.

Молодці! Всі справились із завданням. Продовжуємо нашу подорож.

5.6. Третя зупинка «Доповни текст»

Ми доїхали до третьої зупинки «Доповни текст», на якій діти, ми повинні замість малюнків надрукувати текст.

Наприклад (пояснити перше речення).

Дружня сім’я.

Поламалась мамина (парасолька). Почав тато її ремонтувати. А Сергійко увімкнув (пилосос)  і чистить (килимок) . Наталочка зі   (столу) та (вікна)  витерла пил. А мама спекла смачний  (торт)   .

5.7. Бесіда

Діти, який висновок ми можемо зробити з даного тесту?

То, про яку сім’ю описано в цьому тексті?

Отже, ми повинні бути якими? (бо ми теж є велика шкільна сім’я)

5.8. Підведення підсумків виконаної роботи.

Молодці! Справились із завданням, показали свої знання комп’ютерної грамотності, тож продовжуємо нашу подорож далі.

Фізкультхвилинка «Діти України»

5.9. Зупинка «Редагування тексту»

Наступна наша зупинка «Редагування тексту».

Діти, ми повинні зараз з Вами відредагувати вірш, для цього нам потрібно розрізати рядки.

Ми може це зробити на комп’ютері?

А що потрібно робити?

Завдання 1

«Розріжте» рядки вірша (кожен новий рядок починається з червоної літери):

Моя рідна Батьківщина Має назву Україна. В мене й нація своя – Українець в мами я. Є у мене й рідна мова, Де вкраїнське кожне слово.

5.10. Підведення підсумків виконаної роботи.

Молодці всі справились із завданням. Отже продовжуємо нашу подорож.

6. Практична робота

6.1. Зупинка «Майстрів».

От ми і доїхали до зупинки «Майстрів», на якій ми будемо вводити текст

Практична робота «Введення тексту»

Послідовність виконання роботи

Набрати такий текст:

Наша славна Україна,

Наше щастя і наш рай,

Чи на світі є країна

Ще миліша за наш край?

І в щасливі й злі години

Ми для неї живемо.

На Вкраїні й для Вкраїни

Будем жити й берегти.

Рухаємось далі.

6.2. Релаксація для очей. (відеоролик)

6.3. Підведення підсумків роботи.

Молодці. І з цим завданням справились, показали свою кмітливість.

6.4. Бесіда

От ми і прибули на кінцеву зупинку нашої подорожі. Молодці!

Діти, протягом подорожі ви отримували квитки. Розгляньте будь-ласка їх.

- Що Ви може сказати про них?

- Які вони у Вас?

Ми повинні з Вами із цих квитків скласти речення. Підходьте будь-ласка до столу зі своїми квитками і будемо разом з Вами складати дане речення.

Молодці! Справились із завданням, скали речення, а тепер давайте прочитаємо його.

«Наука для людини, як сонце для життя»

Як Ви розумієте цей вислів?

Скажіть чи можемо ми жити без сонця?

Справді Сонце - найближча до Землі денна зірка, що дарує нам світло, тепло, життя. Людство без Сонця приречене на загибель. Ми радіємо, коли бачимо, що день буде сонячним і засмучуємося, коли піднебіння затягнуте хмарами.. Так же само і людина не може без науки.

III. Заключний етап.

7.1. Підведення підсумків уроку.

- А зараз скажіть, будь ласка, чи сподобалась вам наша подорож?

- Який настрій був у вас протягом подорожі?

7.2. Оцінювання.

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 листопада 2020
Переглядів
1394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку