Урок 5
Дата: 28. 01. 20
Клас: 6-А
Розділ: Основи матеріалознавства та технології обробки.
Тема: Практична робота: З’єднання деталей крою іграшки
Мета:
- навчити виконувати прості ручні шви та з’єднання деталей крою іграшки між собою;
- розвивати моторику рук, інтерес до рукоділля; сприяти розвитку творчої фантазії, самостійності.
- виховувати почуття естетичного смаку; акуратність і старанність під час робіт, дотримання правил безпечної праці.
Об’єкт проєктної діяльності: м’яка іграшка.
Тип уроку: комбінований
Обладнання та матеріали: презентація, картки зі схемами
План уроку
І. Організаційна частина (1 хв.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку (2 хв.)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (18 хв.)
3.1. Актуалізація опорних знань (2 хв.)
3.2. Пояснення нового матеріалу (15 хв.)
3.3. Закріплення теоретичного матеріалу (1 хв.)
ІV. Практична робота (21 хв.)
4.1. Інструктаж, Повторення ПТБ (3 хв.)
4.2. Критерії оцінювання (1 хв.)
4.3. Самостійна робота ( 17 хв.)
V. Підбиття підсумків уроку (3 хв.)
Хід уроку
І. Організаційна частина
1.1. Привітання
Добрий день. Давайте знайомитися – я капітан. Мені хотілося здійснити подорож до невідомих островів. То я пропоную вам відправитися разом зі мною і взяти участь у дослідницькій роботі. Згодні? Тоді сідайте зручніше, бо ми відпливаємо від пристані. Усіляка робота краще виконується, коли у людини гарний настрій, тож посміхніться один одному.
Зараз ми піднімаємо наш прапор.
1.2. Перевірка наявності спецодягу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Ми з вами відправляємося у далеку подорож, попливемо до країни, що зветься «ІГРОЛЯНДІЯ». На шляху нам зустрінуться багато островів.
Давайте згадаємо, які види рукоділля ви знаєте?(вишивка, в‘язання, аплікація, макраме, пошиття м‘якої іграшки тощо).
Перед нами острів «Технологічний», ми кидаємо якір.
На минулому уроці ми з вами розкроїли деталі ваших іграшок.
Сьогодні ми починаємо обробку деталей іграшок.
З яких деталей ми почнемо? (з дрібних).
За допомогою яких інструментів ми це зробимо? (голки та нитки)
На цьому острові ви ознайомитесь з технологією з‘єднання деталей крою за допомогою ручних швів.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
3.1. Актуалізація опорних знань
Щоб корабель почав свою подорож, треба підняти якір. Ви теж повинні дістати з глибин пам‘яті знання, які здобули на минулих уроках. Тим паче, що вони будуть потрібні на сьогоднішньому уроці при виконанні практичної роботи.
Ось питання:
1. З якими ручними швами ви ознайомилися раніше? (уперед голку, назад голку)
2. Для чого їх використовують? (для з ‘єднання деталей)
3. Як відміряти нитку?(навколо ліктя)
4. Скільки ниток ми беремо для шиття?(одну)
Ви добре знаєте матеріал попередніх уроків, тому якір піднято і ми вирушаємо в подорож.
3.2. Пояснення нового матеріалу
Щоб іграшка була по-справжньому красива й акуратна, нам потрібно згадати, як виконуються деякі ручні шви.
Зметувальний, або шов «уперед голку». Цей шов допоможе тимчасово скріпити деталі, щоб потім виконати інші шви більш акуратно.
Шов «назад голку». З лицьової сторони цей шов виглядає, як машинний. Він досить міцний і в багатьох випадках може замінити машинний, застосовується при сточуванні деталей. Для цього шва при розкрої деталей роблять припуски 0,5 см.
Деталі з щільного хутра або товстих тканин найкраще з'єднувати швом «через край» або «петельним». Стібки в цих швах укладаються вертикально як ліворуч праворуч, так і праворуч ліворуч. При цьому досягається міцне й акуратне з'єднання тканин.
Шов «рядок» застосовується для скріплення деталей. Цей шов досить міцний і цілком заміняє машинний. Рядковий шов виконується, як шов «назад голку», тільки стібки всі однакові і між ними залишають невелику відстань.
Щоб ваші знання добре засвоїлись пропоную переглянути цікаве відео, де вам покажуть, як виконувати ті самі шви, про які ви вже трохи знаєте.
(перегляд відео)
3.3. Закріплення теоретичного матеріалу
На якій відстані від краю треба накладати шов? (0,5 см від краю)
Перш ніж приступити до обробки деталей крою, як ми повинні скласти деталі? (лицьовими сторонами у середину та зрівняти краї)
Якими швами ми будемо користуватися?(уперед голку, а потім назад голку, або петельним)
Технологічні картки виконання цих швів перед вами.
Молодці, все пригадали, та пливемо далі.
ІV. Практична робота
4.1. Інструктаж, Повторення ПТБ
Я вже бачу острів «Рукоділля». Але ми не можемо пристати до берега, бо нас розділяє мілина.
На скільки вдало ми зможемо її обминути залежить від ваших знань техніки безпеки.
Гра «Лети папуга».
До когось буде прилітати папуга, і тоді вам потрібно буде сказати якесь одне правило з техніки безпеки під час роботи з ножицями та голкою. Починаємо.
Молодці, ми вдало обминули мілину та нарешті кидаємо якір на острові «Рукоділля».
Зараз вам потрібно буде розпочати виконувати з’єднання деталей крою іграшки, користуючись одним швом, із тих які вивчили. Шов обираєте самостійно.
4.2. Критерії оцінювання
Пам’ятайте, будь-яка робота буде оцінена відповідно до ваших старань.
Можете розпочинати роботу, яку ми продовжимо і на другому уроці.
4.4. Самостійна робота
V. Підбиття підсумків уроку
Ви гарно працюєте, молодці.
На цьому уроці ви познайомилися з однією цікавою та важливою професією. Я пропоную дати відповіді на мої запитання і у клітинках кросворду ви прочитаєте назву цієї професії.
(кросворд)
Запитання:
1. Ряд стібків, які повторюються. (шов)
2. Що зав’язується на кінці нитки при шитті?(вузлик)
3. Сто дві нірки на одній гірці. (наперсток)
4. Довжину тканин допомагає виміряти сантиметрова…(стрічка)
5. З якого матеріалу ви виготовляєте іграшку?(тканина)
6. В умілих руках вона робить дива: пошиє плаття, зашиє дірку, намалює картинку. (голка)
Якою професією ви освоїли? (швачка)
Молодці!
На наступному уроці ми попливемо далі, бо наша мандрівка тільки розпочалася.
Вчитель:_______________________________