Урок "Вибір та обгрунтування об’єкта проектування (об’ємна м’яка іграшка). Планування роботи з виконання проекту"

Про матеріал
Розробка уроку для виконання проекту "Виготовлення об'ємної м'якої іграшки", під час якого учні вдосконалюють вміння обирати та обґрунтовувати об’єкт проектування , планувати роботу з виконання проекту; розвивати логічне мислення, уважність, уяву.
Перегляд файлу

Урок

з трудового навчання

Тема: Вибір та обґрунтування об’єкта проектування ( об’ємна м’яка іграшка). Планування роботи з виконання проекту.

Мета: вдосконалювати вміння дітей обирати та обґрунтовувати об’єкт проектування , планувати роботу з виконання проекту; розвивати логічне мислення, уважність, уяву; виховувати допитливість, наполегливість, працелюбність.

Хід уроку

  1. Організаційно-підготовчий етап:
  • Привітання учнів;
  • Перевірка готовності до уроку;
  • Відмічання відсутніх.

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

Сьогодні ми починаємо роботу над наступним проектом, який називається «об’ємна м’яка іграшка». На уроці ми обговоримо ті іграшки, які ви обрали для виготовлення. Проаналізуємо всі переваги і недоліки кожної м’якої іграшки, доберемо необхідні  інструменти і матеріали для виготовлення іграшки і складемо план роботи над проектом.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Декілька слів про те, як виникла перша м’яка іграшка. ПРЕЗЕНТАЦІЯ.

Погляд з давнини

На думку археологів, вже в ІІІ тисячолітті до нашої ери іграшки з'явилися в Давньому Єгипті. Це були маленькі фігурки кішок, собак, тигрів, корів, зроблені з дерева. В цей же час використовували і складні техніки для виготовлення іграшок з рухомими частинами тіла. Велику кількість іграшок археологи знайшли під час розкопок Помпеї. У Стародавній Греції і Римі були дуже популярнимитряскальця і брязкальця. Матері були переконані, що подібні іграшки оберігають їхніх малюків від зла.

Історія м'яких іграшок, фото 1

Багато іграшок, що зображують мамонтів, тигрів, носорогів, були знайдені на території Сибіру. Вони вражають своєю деталізованістю і максимальним наближенням до реальності. Подібні знахідки були виявлені і на території України: іграшки були виготовлені з м'якого каменю і бивнів ще за 12 тисяч років до нашої ери.

Історія м'яких іграшок, фото 2

Перші ляльки були знайдені в Єгипті, їм близько чотирьох тисяч років. Цікава традиція пов'язана з ляльками в Стародавній Греції і Римі. Дівчата зберігали їх аж до заміжжя, а перед весіллям приносили в жертву богині кохання. Також були ляльки спеціально для ігор, які найчастіше робили рухливими. У цей період виготовляли й маріонетки.

Історія м'яких іграшок, фото 3

Іграшка стає м’якою

Що відбувалося з іграшками в Середньовіччі, невідомо. Та й саме слово «іграшка» з'явилося тільки в епоху Ренесансу у Франції. Турботливі матері шили перші м'які іграшки з клаптиків тканин, а набивали їх соломою. У XVI столітті іграшки почали виготовляти на замовлення. Ляльки служили манекенами для модного одягу тих часів. Вони були дуже дорогими і належали аристократам. І лише в XIX столітті з'явилося масове виробництво іграшок.

Історія м'яких іграшок, фото 4

Промислова історія м'якої іграшки почалася в 70-х роках XIX століття в Німеччині. Тоді багато жіночих журналів почали друкувати викрійки та поради з виготовлення м'яких іграшок своїми руками. У 1879 р. жителька німецького міста Гінген Маргарет Штайфф, з дитинства прикута до інвалідного візка, пошила кілька кумедних звіряток в подарунок на Різдво для своїх племінників. Іграшки мали такий успіх у сусідських дітлахів, що Маргарет, перша рукодільниця в окрузі, почала отримувати буквально шквал замовлень.

Історія м'яких іграшок, фото 5

Незабаром батько дівчини відкрив невелику майстерню, в якій трудилася Маргарет та її сестри. Справа пішла з таким успіхом, що вже через декілька років майстерня перетворилася на фабрику іграшок «Steiff». У 1901 році Маргарет запатентувала свого ведмедика, який опирався на всі чотири лапи. А через рік з'явився перший плюшевий ведмедик, нині улюблена іграшка в усьому світі. Художник Ріхард Штайфф, один із тих самих племінників тітоньки Mаргарет, поєднав конструкцію м'якої іграшки і ляльки. У виготовленого за його ескізами ведмежати передні і задні лапи рухалися на шарнірах.

Історія м'яких іграшок, фото 6

Але тоді у ведмежати ще не було імені... Далеко від Німеччини, по той бік Атлантичного океану, дружина російського емігранта прикрасила вітрину своєї крамниці ведмедиком, зшитим із тканини і набитим тирсою. Він настільки сподобався відвідувачам, що ті захотіли його купити. Власникам довелося терміново налагодити пошиття цих іграшок. А незабаром господар крамнички звернувся до тодішнього президента США з проханням використовувати його ім'я для ведмежати і отримав згоду. До того ж у цей час відбулася цікава історія із самим президентом Теодором Рузвельтом. Він, будучи пристрасним мисливцем, відмовився стріляти в спеціально підведеного йому під постріл ведмедя. Історія ця потрапила в газети. Так в Америці, а потім і в Європі плюшевих ведмедиків стали називати Тедді.

Історія м'яких іграшок, фото 7

 

Хід тренінгу:

1.Вступна частина

  • Знайомство (5 хв.) відповідно до технології виготовлення

Продовжити фразу: «Я б хотіла виготовити …. (м’яку іграшку, серветку  тощо. )»

2. Основна частина

  • Вступне слово вчителя (3 хв.)

- Об’єднавшись в групи, ви  будете обговорювати вироби-аналоги, які ви підготували до сьогоднішнього уроку, визначаючи найкращі ознаки кожного з виробів за запропонованим планом.

  • Об’єднання в групи по 3-4 особи (2 хв.)

Руханка «Молекули». Це чудова руханка для об’єднання в групи з двох, трьох, чотирьох або п’яти осіб. Запропонуйте учасникам уявити себе атомами, які хаотично рухаються в просторі. Потім скомандуйте: «Об’єднайтесь в молекули по двоє!». Учасники якомога швидше стають у пари. Відтак знову вільний рух і команда: «Молекули по троє!». Зупиніть гру, коли побажаєте, і запропонуйте учасникам виконувати наступне завдання у цих трійках або четвірках.

  • Практична робота в группах (20 хв.)
  • Учні об’єднуються в групи по 3-4 особи;
  • За запропонованим планом діти обговорюють кожну модель-аналог, які вони підготували.

План

- Яку функцію виконує виріб?

- Простота виготовлення.

- Чи можна використати  залишки матеріалів для виготовлення виробу?

- Чим оздоблено виріб?

- Які труднощі можуть виникнути під час виготовлення виробу?

Результат практичної роботи: В процесі обговорення кожен учень має остаточно визначитися і обрати виріб для виготовлення,  створити його ескіз, план роботи над проектом.

  •   Презентація робіт (ескізів) (10 хв.)
  • Слово вчителя:   «Якість виробу  напряму залежить від того, які матеріали, інструменти обрали для його виготовлення.  Сьогодні ви навчитеся добирати матеріали, інструменти для виробу, який ви плануєте виготовляти, запропонуєте технологічні процеси, які будете використовувати під час виготовлення виробу і пригадаємо правила техніки безпеки, яких слід дотримуватися під час роботи над виготовленням виробу».

2. Пояснення інтерактивної вправи

Об’єднавшись в 3 групи діти готують презентації про матеріали, інструменти, правила техніки безпеки, яких треба дотримуватися під час виготовлення виробу.

3. Об’єднання в групи

За  допомогою  розрізаних  на  пазли  назв  команд,  учні  об’єднуються  в  3 групи: «Матеріалознавці», «Ремісники», «Технологи».

Завдання групам:

«Матеріалознавці» готують презентацію про матеріали, рекомендовані для виготовлення проектованого виробу.

«Ремісники» готоують презентацію про інструменти, які треба застосовувати під час виготовлення виробу.

«Технологи» готують презентацію про  правила техніки безпеки, яких слід дотримуватися під час роботи над виготовленням м’якої іграшки.

4. Презентація робіт

Групи презентують свої роботи, учитель доповнює їх виступи, учні задають питання, якщо такі виникають.

5. Підведення підсумків уроку

Запропонувати учням заповнити таблицю:

 «Матеріали, інструменти, технологічні процеси для виготовлення _______________________________________»

Назва проектованого виробу

 

Матеріали

Інструменти

Технологічні процеси

 

 

 

 

 

 

 

6. Зворотній звязок

Продовжіть фразу: «Сьогодні я дізналася …»

7. Прощання

           Усі беруться за руки і разом промовляють: «Ми — талановиті!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План

- Яку функцію виконує виріб?

- Простота виготовлення.

- Чи можна використати  залишки матеріалів для виготовлення виробу?

- Чим оздоблено виріб?

- Які труднощі можуть виникнути під час виготовлення виробу?

 

План

- Яку функцію виконує виріб?

- Простота виготовлення.

- Чи можна використати  залишки матеріалів для виготовлення виробу?

- Чим оздоблено виріб?

- Які труднощі можуть виникнути під час виготовлення виробу?

 

План

- Яку функцію виконує виріб?

- Простота виготовлення.

- Чи можна використати  залишки матеріалів для виготовлення виробу?

- Чим оздоблено виріб?

- Які труднощі можуть виникнути під час виготовлення виробу?

 

План

- Яку функцію виконує виріб?

- Простота виготовлення.

- Чи можна використати  залишки матеріалів для виготовлення виробу?

- Чим оздоблено виріб?

- Які труднощі можуть виникнути під час виготовлення виробу?

 

 

 

 

МАТЕРІАЛОЗНАВЦІ

 

РЕМІСНИКИ

 

ТЕХНОЛОГИ

 

 

 

«Матеріали, інструменти, технологічні процеси для виготовлення _______________________________________»

Назва проектованого виробу

 

Матеріали

Інструменти

Технологічні процеси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Матеріали, інструменти, технологічні процеси для виготовлення _______________________________________»

Назва проектованого виробу

 

Матеріали

Інструменти

Технологічні процеси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Матеріали, інструменти, технологічні процеси для виготовлення _______________________________________»

Назва проектованого виробу

 

Матеріали

Інструменти

Технологічні процеси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Матеріали, інструменти, технологічні процеси для виготовлення _______________________________________»

Назва проектованого виробу

 

Матеріали

Інструменти

Технологічні процеси

 

 

 

 

 

 

 

 

«Матеріали, інструменти, технологічні процеси для виготовлення _______________________________________»

Назва проектованого виробу

 

Матеріали

Інструменти

Технологічні процеси

 

 

 

 

 

 

 

 

«Матеріалознавці» готують презентацію про матеріали, рекомендовані для виготовлення проектованого виробу.

 

«Ремісники» готують презентацію про інструменти, які треба застосовувати під час виготовлення виробу.

 

«Технологи» готують презентацію про  правила техніки безпеки, яких слід дотримуватися під час роботи над виготовленням м’якої іграшки.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ксендзенко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 березня 2020
Переглядів
5165
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку