Тема: Практичне повторення. Виготовлення виробу. Настільної гри « Танграм»
Мета:
Методи і прийоми: бесіда, розповідь, пояснення з практичним показом, ілюстрація, презентація, самостійна робота.
Обладнання, інструменти та матеріали: столярний верстак, заготовки з фанери та ДВП, розмічальний інструмент, комп’ютер, лобзики, пилочки, пристосування для випилювання .
Об’єкт праці: деталі гри «Танграм»
Міжпредметні зв’язки: українська мова, математика, креслення, народознавство, історія.
Тип заняття: комбінований урок.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.2хв
Привітання з класом. Перевірка присутніх та їх готовність до уроку. Створення робочої атмосфери, перевірка робочих місць.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду. Мотивація навчальної діяльності. (5хв)
На цьому уроці ми продовжимо з вами опановувати уміннями працювати з ручним інструментом для обробки фанери – лобзиком. Завдяки цьому ви зможете виготовити настільні ігри для учнів молодших класів.
Демонструю учням зразок гри «Танграм», яку учні мають виготовити на уроках. Під час налізу виробу ставлю такі запитання:
1. Розкажіть про будову лобзика?
2. Куди мають спрямовані зубчики ?
3 .Скажіть, з чого починається виготовлення виробів?
4. Назвіть інструменти для розмічання?
5. Що потрібно для переносо малюнка на фанеру ?
6.Чому треба робити перерву коли ви працюючи лобзиком?
7.Назвіть послідовність виготовлення виробу
ІІІ . Повідомлення теми, мети, завдань уроку.1хв
ІV. Практична робота 30хв
Вступний інструктаж. Правила техніки безпеки при пилянні лобзиком.
1. Працювати в халаті або фартуху.
2. Випилювальний столик має бути надійно закріплений На робочому місці мають знаходитися лише ті інструменти й предмети, які безпосередньо потрібні для виконання практичного завдання.
3. Користуватися слід лише справним, добре налагодженим інструментом.
4. На робочому місці мають знаходитися лише ті інструменти й предмети, які безпосередньо потрібні для виконання практичного завдання.
5, Пальці рук не можна розміщувати близько та навпроти руху пилочки
6. У процесі роботи слід сидіти прямо.
7. Пилочку лобзика слід тримати перпендикулярно до заготовки.
8. Пальці рук не можна розміщувати близько та навпроти руху пилочки
Мета уроку:
- закріпити знання про технологію випилювання ручним лобзиком та підготовку його до роботи;
- застосувати набуті знання та вміння під час виконання практичної роботи.
По завдання для практичної роботи.. графічне зображення .
3. Самостійна робота учнів і поточний інструктаж.
Учні індивідуально працюють над виготовленням своїх виробів.
Під час роботи постійно роблю обхід та слідкую за організацією робочого місця , правильністю виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості оздоблення . Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці і виробничої санітарії. Форма проведення - індивідуальна.
4. Заключний інструктаж: ( 2хв)
а / аналіз виконаної роботи; в/ .обговорення недоліків, допущених в роботі; б/ шляхи усунення недоліків;
1.Пилочка лобзика не була перпендикулярно до заготовки
2, Випилювальний столик має бути надійно закріплений
3.1. Рефлексія. Вправа "Незакінчене речення".
1. На сьогоднішньому уроці я дізнався про … 2. Тепер я можу … 3. Найбільше мені запам’яталося на уроці … 4. Я навчився …
V . Підсумок уроку. ( 3хв)
Огляд учнівських робіт. Самооцінка, взаємооцінка.
Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.
Прибирання робочих місць, майстерні.