Дата 24.10.19 Урок №8 Дизайн і технології 2 клас
Тема: Інструктаж з БЖД. Властивості паперу. Поетапне проектування технологій їндивідуального виготовлення.
Мета:ознайомити учнів з історією виникнення призначенням та властивостями паперу, вчити дотримуватися послідовності дій під час виготовлення виробу; розвивати увагу, дрібну моторику рук, охайність, самостійність; виховувати бережне ставлення до речей, зроблених з паперу, любов до Батьківщини.
Формування ключових компетентностей:
- вміння вчитися – самоорганізовуватись до роботи на уроці;
- загальнокультурної – дотримуватися правил спілкування під час роботи ;
- соціальної – уміння працювати в колективі;
- здоров’язберігаючої – дбайливе ставлення до життя й здоров’я;
- компетентності ІКТ – уміння використовувати інформацію з різних джерел.
Формування предметних компетентностей:
- дати загальні уявлення про папір та його призначення, властивості та галузі його застосування;
- розвивати фантазію та уяву, дрібну моторику рук;
-
виховувати бережливе ставлення до матеріалу, з яким працюють.
Обладнання: ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали, клей, ножиці, серветки, шаблони, олівці.
Хід уроку
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності.
ІІ. Виклад нового матеріалу.
Діти! У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І всі гарненько поклоніться.
А тепер тихенько поверніться,
Один-одному всміхніться,
На урок старання не забудьте взяти,
Сядьте всі рівненько, будем починати.
Із майстром Папірчиком будемо працювати.
1.Вступна бесіда
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Сьогодні на уроці ми дізнаємося звідки до нас з’явився папір, навіщо нам потрібний папір і що з нього можна зробити.
-
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
-
1. Розповідь учителя про історію виникнення паперу.
-
– Папір вперше був винайдений у Китаї (ІІІ ст. н. е.). Перший папір виготовляли з молодих пагонів бамбука, подрібненого до волокон. Ці стебла розрізали, товкли в ступі, розводили водою, а потім зневоднювали, накладаючи на масу, що утворила, сітку. Цю сітку трясли доти, поки вода стікала. Коли вода стекла, паперовий аркуш був готовий. Його залишилося лише спресувати і висушити. Проте всі свої винаходи китайці намагалися тримати в секреті. Не минув цієї участі й папір. Спосіб виготовлення паперу китайський уряд оголосив державною таємницею. Але з часом папір проник спочатку в Середню Азію, звідти до арабів, від арабів — до Іспанії, а з Іспанії — в усі інші країни Європи. До середини ХІХ ст. папір виготовляли з лляного або бавовняного ганчір’я. Згодом папір почали виготовляти з деревини різних порід дерев, соломи, ганчір’я, макулатури.
-
Перегляд відео “Із чого виготовляють папір”
-
3. Дослідження властивостей паперу.
-
- розглядання паперу на світло.
-
- скручування трубочок з паперу.
-
- рвання паперу.
-
- зминання паперу
- складання паперу.
Бесіда
-
В якій країні був найперше винайдений папір?
-
З чого виготовляють папір?
Бесіда
Діти, яка зараз пора року?
-
Які осінні місяці ви знаєте?
-
Який зараз місяць?
-
Які ознаки осені ви знаєте?
Можливо хтось знає віршики про осінь.
-
Діти, тро те що ми сьогодні будемо виготовляти ви дізнаєтесь відгадавши загадку.
-
В ліс ми з друзями пішли,
Диво дивне там знайшли.
Як клубочок, ця тваринка,
Вся в колючках в неї спинка.
Хай собі затямить всяк,
Зветься дивний звір...(Їжак)
-
Так діти вірно це їжачок.
Демонстрація їжачка
Ось такий їжачок завітав до нас в гості.
Він буде спостерігати за нашою роботою.
Цікава інформація про їжака
-
Їжачок, це дика тварина, чи свійська?
-
Де він живе?
-
Чим полюбляє ласувати їжачок?
-
Для чого їжачку потрібні голки?
-
Діти: Голки слугують захистом, та заміняють їжачку кошика.
Молодці, а зараз приступимо до роботи.
Повторення правил роботи з ножицями та клеєм.
Інструктаж з техніки безпеки.
-
Ножиці — гострий інструмент
-
Зберігати ножиці необхідно у закритому вигляді.
-
Різати необхідно сидячи, не розмахувати ножицями, стежити за пальцями.
-
Без дозволу вчителя не брати інструмент.
Правила користування клеєм.
-
Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
-
При потраплянні клею на одяг його негайно слід змити водою.
-
Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою.
-
Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити
— Діти, які ще правила необхідно повторити перед початком роботи?
-
• Не заважати сусіду працювати;
-
• стежити, щоб не розлити клей;
-
• роботу виконувати охайно;
• не забувати користуватися серветкою для рук.
Фізкультхвилинка(відео)
Інструктаж з виготовлення виробу
Демонстрація та аналіз зразка
-
Гофрувати – складати.
-
Гофра – це гармошка з однакових складок.
-
Папір готуємо так:
-
Відігни смужку.
-
Переверни аркуш і відігни другу смужку. Знову переверни аркуш, відігни третю смужку. Так до кінця аркуша – вийде гармошка.
-
Кожне ребро складанки називається фальц. Ребра виступають через одне:
-
перше – вниз, друге – вгору, третє – знову вниз.
Інструктаж учителя
-
— Які правила необхідно повторити перед початком роботи?
-
• Не заважати сусіду працювати;
-
• стежити, щоб не розлити клей;
-
• роботу виконувати охайно;
-
• не забувати користуватися серветкою для рук.
-
Учні розпочинають роботу. Учитель допомагає дітям порадами.
ІІІ.Практична робота учнів
ІV. Аналіз і словесне оцінювання робіт
-
1. Виставка робіт
-
Гостинці від їжачка для дітей.