Практичне заняття розроблено до підручника "Досліджуємо історію і суспільство" І.Васильків
Дата __________ № уроку ___________ ДІС 6 клас
Тема. Практичне заняття. Пам’ятки палеоліту та мезоліту
на території України
Ціль уроку: ознайомити учнів з місцями розташування основних стоянок первісних людей на території України; поглибити знання учнів з теми «Людина, природа, світ матеріальних речей в Доісторичну добу та Добу Стародавнього світу» шляхом вивчення особливостей пам’яток первісних людей на території України; розвивати образне мислення, виховувати самостійність у прийнятті рішень, індивідуальну та колективну відповідальність.
Очікувані результати: Після цього уроку учні навчаться:
- показувати на карті й називати період існування найвідоміших стоянок первісних людей Королеве, Мізинську, Киїк-Коба, Ігрень;
- виконувати прості завдання на контурній карті;
- описувати за малюнками заняття й спосіб життя первісних людей, описувати буденне життя людей стоянок палеоліту, мезоліту використовуючи малюнки-реконструкції
- встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між способом життя людини і впливом на неї природних умов.
Формувати групи компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для розуміння україномовних текстів різних жанрів, вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі;
- Соціальну та громадянську компетентності для розуміння важливості вивчення історія та толерантного ставлення до культури та традицій інших народів.
-Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та встановлення хронологічної послідовності; вміння обчислювати та перетворювати різні системи обрахунку часу;
-Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації; вміння порівнювати та аналізувати достовірність джерел;
Тип уроку: урок формування компетентностей
Обладнання: зошити, підручники, історичні атласи, ілюстративний матеріал,
роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, відеоматеріали
Хід практичного заняття
І. Організаційний момент
ІІ. Активізація пізнавальної діяльності учнів
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів
ІV. Виконання практичних завдань
І рівень.
1. Людиною розумною (Homo sapiens) називають:
А) пітекантропа; Б) неандертальця;
В) сінантропа; Г) кроманьйонця
2. Найдавнішою стоянкою первісних людей на території України вважають:
А) Мізін; Б) Королеве; В) Кіїк-Коба; Г) Кодак
3. Установіть послідовність історичних епох:
а |
|
б |
|
в |
|
г |
|
А) мезоліт;
Б) енеоліт
В) неоліт;
Г) палеоліт
ІІ рівень.
4. Яку територію вважають батьківщиною перших людей? ______________________________________________________________________
5. Назвіть хронологічні межі палеоліту та мезоліту. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Які види занять належать до привласнювального господарства? ______________________________________________________________________
ІІІ рівень. 7. Працюємо з картою
|
Користуючись картою атласа, позначте номерами стоянки первісних людей на території України:
Мізин ____ Киїк-Коба ____ Королеве ____ Кирилівка ____ |
ІV рівень.
8. Заповнення таблиці «Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України.»
Назва періоду |
Основні стоянки |
Основні заняття Знаряддя праці Особливості |
Ранній палеоліт
|
|
|
Середній палеоліт
|
|
|
Пізній палеоліт
|
|
|
Мезоліт
|
|
|
V. Підсумки уроку
Учитель пропонує учням самостійно підбити підсумки уроку, відповівши одним реченням на запитання: «У чому ви вбачаєте важливість матеріалу, розглянутого на уроці?». На поставлене запитання по черзі відповідають усі учні.
VI. Домашнє завдання
Повторити параграф 14 підручника