Практичне заняття. Пам'ятки палеоліту та мезоліту на території України. 6 клас НУШ

Про матеріал

Практичне заняття розроблено до підручника "Досліджуємо історію і суспільство" І.Васильків

Перегляд файлу

Дата __________                         уроку ___________                         ДІС 6  клас

 

Тема. Практичне заняття. Пам’ятки палеоліту та мезоліту

на території України

Ціль уроку: ознайомити учнів з місцями розташування основних стоянок первісних людей на території України; поглибити знання учнів з теми «Людина, природа, світ матеріальних речей в Доісторичну добу та Добу Стародавнього світу» шляхом вивчення особливостей пам’яток первісних людей на території України; розвивати образне мислення,   виховувати самостійність у прийнятті рішень, індивідуальну та колективну відповідальність.

 Очікувані результати:   Після цього уроку учні  навчаться:

-         показувати на карті  й називати період існування найвідоміших стоянок первісних людей Королеве, Мізинську, Киїк-Коба, Ігрень;

-         виконувати прості завдання на контурній карті;

-         описувати за малюнками заняття  й спосіб життя первісних людей, описувати  буденне життя людей стоянок палеоліту, мезоліту використовуючи малюнки-реконструкції

-         встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між способом життя людини і впливом на неї природних умов.

Формувати групи компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для розуміння україномовних текстів різних жанрів, вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі;

- Соціальну та громадянську компетентності для розуміння важливості вивчення історія та толерантного ставлення до культури та традицій інших  народів.

-Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та встановлення хронологічної послідовності; вміння обчислювати та  перетворювати різні  системи обрахунку часу;

-Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації;  вміння порівнювати та аналізувати  достовірність джерел;

Тип  уроку: урок формування компетентностей

Обладнання: зошити, підручники, історичні атласи, ілюстративний матеріал,

роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, відеоматеріали

 

Хід практичного заняття

І. Організаційний момент

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності учнів

ІІІ. Мотивація  пізнавальної діяльності учнів

ІV. Виконання практичних завдань

І рівень.

1. Людиною розумною (Homo sapiens) називають:

       А) пітекантропа;         Б) неандертальця;          

      В) сінантропа;                Г) кроманьйонця

2. Найдавнішою стоянкою первісних людей на території України вважають:

      А) Мізін;      Б) Королеве;      В) Кіїк-Коба;     Г) Кодак

3. Установіть послідовність історичних епох:

а

 

б

 

в

 

г

 

        А) мезоліт;

        Б) енеоліт

        В) неоліт;

       Г) палеоліт

 

ІІ рівень.

 4. Яку територію вважають батьківщиною перших людей? ______________________________________________________________________

 5. Назвіть хронологічні межі палеоліту та мезоліту. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 6. Які види занять належать до привласнювального господарства? ______________________________________________________________________

ІІІ рівень.              7.  Працюємо з картою

 

D:\Яніна\1-школа\розробки уроків\6\стоянки на тер україни.jpg

Користуючись картою атласа, позначте номерами стоянки первісних людей на території України:

 

Мізин                    ____

Киїк-Коба             ____

Королеве               ____

Кирилівка             ____

 

 

ІV рівень.

 

  8.  Заповнення таблиці «Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України.»

Назва періоду

Основні стоянки

Основні заняття

Знаряддя праці

Особливості

Ранній палеоліт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середній палеоліт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пізній палеоліт

 

 

 

 

 

 

 

 

Мезоліт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумки уроку

       Учитель пропонує учням самостійно підбити підсумки уроку, відповівши одним реченням на запитання: «У чому ви вбачаєте важливість матеріалу, розглянутого на уроці?». На поставлене запитання по черзі відповідають усі учні.

 

VI. Домашнє завдання

       Повторити параграф 14 підручника

docx
Додано
22 жовтня 2023
Переглядів
1227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку