ТЕМА УРОКУ: ГУМАНІЗМ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ.ЗАРОДЖЕННЯ НОВОЇ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ НАУКИ.

Про матеріал
Урок з всесвітньої історії 8 клас (Щупак) Тема уроку: Гуманізм. Високе Відродження. Зародження нової європейської науки. Мета уроку: ознайомити з основними принципами Відродження, дати уявлення про творчість "Титанів Відродження"; розвивати вміння учнів працювати з історичними джерелами, аналізувати,узагальнювати історичний матеріал ; готувати доповіді і повідомлення; виховуати в учнів почуття прекрасного на кращих зразках світової культури.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ГУМАНІЗМ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. ЗАРОДЖЕННЯ НОВОЇ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ НАУКИ.

Номер слайду 2

Мета уроку. Навчальна: ознайомити з основними принципами Відродження, дати уявлення про творчість титанів Відродження. Розвиваюча: розвивати вміння учнів працювати з історичними джерелами, аналізувати,узагальнювати історичний матеріал ; готувати доповіді і повідомлення. Виховна: виховуати в учнів почуття прекрасного на кращих зразках світової культури.

Номер слайду 3

Опорні дати і поняттяккінець XV - початок XVI ст. Відродження, або Ренесанс;Гуманізм

Номер слайду 4

План уроку:1. Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження.2. Високе Відродження.3. Народження нової європейської науки

Номер слайду 5

1. Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. ВіДро. Дження, або Ренесанс (від італ. rinascimento, франц. renaissance — ВіДро. Дження). Назва епохи пов'язана з прагненням передових людей того часу відродити культурні традиції Античності: високий художній рівень літератури й мистецтва й ідеї гуманізму

Номер слайду 6

ПЕРЕДУМОВИ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ ВІДРОДЖЕННЯ ТА ІДЕЙ ГУМАНІЗМУНезалежна політика, Демократичні поря. Дки. Розвиток техніки, природознавства, математики. Звільнення особистості віД середньовічної несвобо. Ди. Сформувалася численна група представників розумової праці й лю. Дей, зайнятих літературою і мистецтвом

Номер слайду 7

2. Високе Відродження. Високе Відродження (кінець XV ст. — початок XVI ст.) — кульмінація Ренесансу в Італії, доба найбільшого розквіту образотворчого мистецтва, філософії, літератури та науки. Варто запам’ятати!

Номер слайду 8

«ТИТАНИ ВІДРОДЖЕННЯ»: Леонардо да Вінчі (1452-1519 рр.) Користуючись результатами своїх наукових досліджень, да Вінчі досягнув найвищої майстерності у передачі світлотіні та візуальної перспективи, у відображенні краси людського тіла та різноманіття людських почуттів.

Номер слайду 9

Одна з найзагадковіших робіт Леонардо — фреска «Таємна вечеря», створена на одній зі стін церкви Санта Марія делле Ґраціє в МіланіТаємна вечеря (фреска Леонардода Вінчі, 1495-1498 рр.)

Номер слайду 10

Під час роботи над легендарною картиною «Мона Ліза» да Вінчі використав новий технічний прийом — сфумато, сутність якого полягає у розмитому, нечіткому зображенні контуру. Завдяки цьому створюється відчуття реальності відтвореного, гармонійного поєднання людини й природи. Мона Ліза (картина Леонардо да Вінчі, створена між 1503 і 1505 рр.)

Номер слайду 11

Дослідження та винаходи Леонардо. До нас дійшло близько семи тисяч сторінок записів і малюнків. Там є все: фізика, математика , астрономія, історія, механіка. Численні плани, креслення,малюнки: тут і ескізи підводного човна і проекти бойової колісниці й саморушного броньованого воза і зображення літальних апаратів та парашута. Перегляньте відео «Одна історія. За що Леонардо да Вінчі здобув світове визнання» » (24 канал, 21.12.2017 р.). https://cutt.ly/Kk2 Sv4u та поміркуйте: Яке, на вашу думку, значення спадщини Леонардо для сучасності?

Номер слайду 12

Мікеланджело Буонарроті (1475-1564 рр.) був борцем за світлі людські ідеали не тільки як художник, а і як громадянин. У 1489 р. Мікеланджело навчався у школі мистецтв Лоренцо Медічі у Флоренції. Перегляньте відео «Одна історія. За що геніальному митцю Мікеланджело висували догани» (24 канал, 17.01.2018 р.). https://cutt.ly/Qk2 STp. C Дізнайтеся : Хто сприяв становленню Мікеланджело як митця? Визначте, з якими труднощами зустрівся Мікеланджело на своєму творчому шляху?

Номер слайду 13

У 1508 р. Папа Римським Юлій іі запропонував Мікеланджело розписати стелю Сикстинської капели. Хоча сам Мікеланджело погодився на цю пропозицію неохоче, це. И розпис став на. Играндіознішим із Його творінь. Створення Адама (фрагмент розпису Сикстинської капели у. Ватикані; робота Мікеланджело, 1511-1512рр.)

Номер слайду 14

Мойсей (скульптура роботи Мікеланджело, 1513-1515 рр.)Що, на ваш погляд, приваблювало Мікеланджело в образі Мойсея?

Номер слайду 15

З ім'ям Рафаеля Санті (1483­ 1520 рр.) пов'язані образи досконалої краси, сповнені проникливого ліризму й внутрішньої гармонії.

Номер слайду 16

Особливу увагу привертають картини, присвячені Мадонні. Сикстинська Мадонна (картина Рафаеля, 1512-1514 рр.)Які почуття прагнув передати Рафаель через образ Мадонни?

Номер слайду 17

Найвищої мистецької зрілості художник сягнув, виконуючи розписи залів (т. зв. станців) папського палацу у Ватикані. Чотири фрески на півкругах стін залу Станца делла Сеньятура — «Диспут», «Афінська школа», «Парнас», «Мудрість», «Помірність... і Сила» — відповідно уособлюють собою богослов'я, філософію, поезію і юриспруденцію. Афінська школа (фреска Рафаеля, 1510-1511 рр.)

Номер слайду 18

3. Народження нової європейської науки. Механіка. Фізика. Анатомія. Філософія. Астрономія

Номер слайду 19

Астроном і математик Миколай Коперник (1473-1543 рр.) обґрунтував геліоцентричну систему бу. Дови світу. У своїй роботі «Про обертання небесних сфер» (видана у 1543 р.) великий польський вчений математично обґрунтував ідею про рух Землі й інших планет навколо Сонця.

Номер слайду 20

Джордано Бруно (1548-1600 рр.) — італійський вчений, філософ, поет. Мислитель був переконаний, що величезний простір наповнено незліченною кількістю великих і малих зірок, навколо яких обертаються планети, подібні до Землі. Джордано припускав, що на інших планетах можливе розумне життя. За сміливі наукові гіпотези вченого спалили на вогні інквізиції як єретика

Номер слайду 21

Великий італійський учений Галілео Галілей (1564-1642 рр.) сформулював принцип віДносності руху, встановив закон інерції, закони вільного падіння тіла, висунув ідею застосування маятника в годиннику. У 1609 р. на основі винаходів голландців Ганса. Ліпперсгея і Захарія Янсена він побудував свій телескоп із триразовим збільшенням, а згодом — зі збільшенням у 32 рази. Перегляньте відео «Одна історія. Що врятувало Галілея від вогню інквізиції?» (24 канал). https://cutt.ly/Lk. DZIz4 Визначте: Які труднощі долали вчені епохи Відродження? Чому Галілею вдалося уникнути вогню інквізиції?

Номер слайду 22

Рефлексія1.Історичний диктант Учений – астроном XVII ст., якого Ньютон назвав великим. (Галілей) Учений – астроном XVI ст., що був спалений на вогнищі за вироком інквізиції. (ДЖ. Бруно) Автор “Джоконди” (“Мони Лізи”), (Л.да Вінчі) Лікар, що відкрив секрет кровообігу. ( А. Везалій) Видатний польський учений,астроном. (М. Копернік) Особливе місце в його творчості,займає образ Мадонни.(Рафаель) Список книг заборонеих інквізицією. (Індекс) Винайшов телескоп. (Галілей)2. Виконайте тренувальну онлайн-вправу: https://cutt.ly/4k. Jwvqv

Номер слайду 23

pptx
Додано
28 жовтня 2023
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку