Презентація допомагає організувати роботу з учнями 6 класу під час дистанційного навчання і сприяє розвитку умінь працювати з найкращими застосунками для Windows, macOS, iOS та Android, які призначені для редагування зображень.
Інтерактивна карта допомагає учням 6 – х класів розширити свої знання з теми «Походження слов'ян та їх розселення», визначити територію їх розселення слов'ян, отримати додаткову інформацію при вивченні теми. . Дистанційне навчання.Історія України. Всесвітня історія (інтегрований курс) 6 клас. Практичне заняття. Позначити на контурній карті прабатьківщину слов’ян і напрями їх розселення
Номер слайду 2
Робота на контурній карті дає можливість учневі:- Працювати самостійно;- Навчитись теоретичні знання застосовувати на практиці;- Грамотно працювати з інформацією;- Набувати знання системного характеру;- Під час виконання завдань учні напружують і тренують зорову пам’ять.- Пошукова робота сприяє логічному запам’ятовуванню, що набагато ефективніше механічного.- Тренується та розвивається моторно-сенсорна пам'ять, коли учні зафарбовують об’єкт та підписують його назву.- Набувають картографічні навички виконання робіт, які є важливою передумовою всебічного розвитку людини і багатьом слугуватимуть базою для їх професійного становлення.- Виконання картографічних робіт виховує дисциплінованість (виконання певних завдань за певними правилами), уважність (що саме виконати і як), точність , акуратність. Робота на контурній карті розвиває естетичний смак .
Номер слайду 3
Велике розселення слов’ян — переміщення слов’янських племен із їхньої прабатьківщини, розташованої між Дніпром і Віслою, на сусідні землі в V—VII ст. На заключному етапі Великого розселення народів у VI—VII ст. головну роль стали відігравати слов’янські племена антів і склавинів. Із межиріччя Дніпра і Вісли вони рушили до Подунав’я. Звідти ці племена стали здійснювати регулярні напади на Константинополь та візантійські володіння на Балканах, які дістали назву Балканських війн. Після перших успішних походів слов’яни почали залишатися за Дунаєм, а на кінець VII ст. майже повністю оволоділи Балканським півостровом. Розселення слов’ян відбувалося в складних умовах. У другій половині VI ст. важким ударом для них стала боротьба з кочовими племенами аварів, які з Азії спочатку переселилися до Північного Причорномор’я, а потім — на територію сучасної Угорщини, де й заснували свою державу — Аварський каганат. Тривалі аваро-слов’янські війни призвели до підкорення аварами склавинів, знесилення, а потім розпаду антського об’єднання племен. Із 602 р. анти в історичних джерелах не згадуються. Назва склавини використовувалася досить часто стосовно племен, які в VII—IX ст. заселяли територію сучасної України. Уважають, що саме термін «склавини» з часом трансформувався в «слов’яни».
Номер слайду 4
Номер слайду 5
ЗАВДАННЯ 11. Скопіювати карту.2. Використовуючи карту ( слайд 4 )обведіть території, зеселені слов’янами на початку нашої ери ( римляни їх називали венедами)
Номер слайду 6
Номер слайду 7
ЗАВДАННЯ 21. Скопіювати карту.2. Використовуючи карту ( слайд 6 )обведіть території, зеселені східними, західними та південними слов’янами
Номер слайду 8
Номер слайду 9
ЗАВДАННЯ 31. Скопіювати карту. Використовуючи карту ( слайд 8 )Вкажіть райони розселення антів, склавинів V – VII ст.2. Позначте напрямки розселення слов’ян у V – VIIІ ст.3. Позначте морські походи слов’ян
Номер слайду 10
Документи розповідають про пожоди слов’ян. Візантійський автор Іоанн Ефеський про походи слов’ян на Балкани. На третьому році по смерті імператора Юстиніана і правління державного Тиверія рушив проклятий народ слов’ян, який пройшов через усю Елладу і по країні Фессалоніці, і по фракійських провінціях. Здобув багато міст і фортець, спалив, пограбував і підкорив країну, сів на ній владно і без страху, як у своїй власній, і впродовж чотирьох років, доти, доки імператор був зайнятий персидською війною і вирядив усі свої війська на Схід, уся країна була віддана напризволяще слов’янам; останні зайняли її і розтіклися по ній на час, який призначив Бог. Вони... захопили всі імперські табуни й інше, вони живуть, сидять і грабують у римських провінціях без турбот і страху, убиваючи і спалюючи; вони стали багатими, мають золото і срібло, табуни коней і багато зброї. Вони навчилися вести війну краще за римлян, [і все ж вони] люди прості, які не сміли з’явитися з лісів і степів і не знали, що таке зброя, за винятком двох або трьох дротиків. Запитання до документа1. Які факти про походи слов’ян на Балкани наведені в документі? Яку інформацію за ними можна отримати і які висновки зробити?2. Як автор ставиться до подій, про які розповідає? Чому у вас склалося таке враження?3. Чи можна довіряти авторові документа? Чию позицію він представляє?4. Визначте за документом, який вплив мали Балканські війни на розвиток слов’янського суспільства.
Номер слайду 11
ЗАВДАННЯ 4 Яку археологічну культуру на цій карті позначено червоним кольором? Назвіть її, вкажіть хронологічні межі існування. Яку археологічну культуру на цій карті позначено помаранчевим кольором? Назвіть її, вкажіть хронологічні межі існування. При роботі з контурними картами раджу використовувати програму створення і обробки зображень Paint. Роботу надіслати на електронну пошту до 15 травня 2020 р.
Номер слайду 12
Використанні джерела та матеріали:1 Історія. Помічник учням [Електронний ресурс]/ Східні слов’яни — предки українців у VI—IX ст. Режим доступу: https://sites.google.com/site/istoriapomicnikucnam. Дата доступу: 03.05.2020. – Назва з титулу екрану. 2. Електронний атлас "Всесвітня історія 6 клас« [Електронний ресурс]/Українські землі і велике переселення народів у ІІ – V ст. Режим доступу http://www.osvitanet.com.ua/atlases/worldhist-6-ukr/atlas_simple.php?map=32