АВТОРСЬКИЙ ПРОЄКТ
РОЗРОБКА НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ ЗА ТЕМАЮ
Практичне заняття «Розділення сумішей фільтруванням»
(у рамках дистанційного та змішаного навчання учнів)
Автор:Євтушенко Антоніна Федорівна,
учитель хімії, біології та природознавства
Переяславської загальноосвітньої . школи І-ІІІ ступенів№2
Урок. Способи розділення сумішей.
Практичне заняття «Розділення сумішей фільтруванням»
Ключові компетентності:
Підприємливість та фінансова грамотність:створення умов для учнів проявляти ініціативу,спонукання їх до пропонування власних ідей щодо виконання і вдосконалення дослідницьких завдань, спияти розвитку умінь спостерігати, аналізувати, робити висновки, виховувати прагнення набувати знання дослідницьким шляхом.
Здоров’я і безпека: спонукання учнів обґрунтовано іти на ризик при виконанні експериментів.
Інформаційно – комунікаційна компетентність(Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності учнів)
Загальні результати:
Конкретні результати(діяльнісний компонент):
Орієнтири для оцінювання(ціннісний компонент)
-усвідомлює важливість акуратності, ретельності і точності роботи;
- робить висновок про способи розділення сумішей;
-розуміє важливість використання методів у повсякденному житті
Інструкція з техніки безпеки під час проведення
Практичної роботи № 2.
«Розділення сумішей»
Перед початком роботи:
1. Звільніть робоче місце від предметів, які непотрібні для проведення досліду.
2. Чітко визначте порядок і правила безпечного виконання досліду.
3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів та реактивів, необхідних для виконання досліду.
4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
Під час виконання досліду:
5.Проводьте лише ті досліди, які зазначені в роботі або узгоджені з вчителем.
6.Не пробуйте речовини на смак.
7.Користуйтесь тільки тим посудом та реактивами, які видані вчителем.
8. Насипайте або наливайте речовини на столі (сухі над аркушем паперу, рідкі над лотком чи іншою посудиною).
9.Не проливайте і не просипайте речовини. Якщо все ж таки це трапилося,помістіть забруднений реактив у спеціальну посудину.
10. Не змішуйте самостійно невідомі вам речовини.
11.Про всі несподівані ситуації терміново повідомте вчителя.
Після закінчення роботи:
12.Приберіть робоче місце: зберіть у лоток посуд, поставте пробірки у штатив, протріть стіл.
13.Вимийте руки з милом.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Проблемне питання. Що спільного в зображеннях? Яке значення сумішей в житті людини?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Практична робота №2.Розділення сумішей.
Обладнання та реактиви: фільтрувальний папір, лійки, склянки з водою,крейда, пісок, сухе пальне.
Хід роботи.
Розповідь вчителя з елементами бесіди
Те, що речовини у складі сумішей зберігають свої властивості, дозволяє проводити розділення сумішей і отримувати чисті речовини(з різним ступенем чистоти,залежно від способу розділення). Наше завдання виготовити на навчитись розділяти суміші.
Завдання.
1.У банках без етикеток знаходяться: крейда, пісок, оцет, кухонна сіль, залізо.
Поміркуйте. Як можна розпізнати речовини? Які характерні ознаки дозволяють це зробити?
2.Робота в групах.
- приготуйте розчин крейди з водою(1група)
- приготуйте розчин солі з водою(2група)
- приготуйте розчин залізо+ пісок+ вода(3група)
ЗАСТОСУЙ, ЯКЩО ПОТРІБНО!
IV етап. Застосування знань. Виконання роботи.
1 ГРУПА. Демонстрація досліду «Розділення суміші крейди й води відстоюванням» (пояснення групи на клас,заповнення таблиці,підведення підсумку ).
Методи розділення сумішей |
Короткий опис розділення сумішей
|
Застосування |
???
Відстоювання |
Суміш, що складається з твердих речовин, висипається у воду. Суміш, яка складається з рідких речовин, залишається на деякий час до розшарування |
При очищенні питної води |
1.Складіть прилад як зображено на малюнку.
2. Приготуйте суміш води і кухонної солі.
3.Перелийте частину розчину, одержаного після фільтрування, у чашку для випарювання.
4. Запаліть сухе пальне.
5. Відрегулюйте висоту кільця на лабораторному штативі.
6. По завершенню розділення загасіть сухий спирт.
Що залишилось у порцеляновій чашці після випарювання?
Методи розділення сумішей |
Короткий опис розділення сумішей
|
Застосування |
???
Випарювання |
Суміш піддається нагріванню, під час якого рідина випаровується, а тверда речовина залишається у вигляді кристалів |
Виділення кухонної солі з води сольових озер |
3ГРУПА. Демонстрація досліду «Розділення суміші піску і залізного порошку»
(пояснення групи на клас,заповнення таблиці,підведення підсумку)
Методи розділення сумішей |
Короткий опис розділення сумішей
|
Застосування |
??? Розділення магнітом |
Базується на здатності деяких речовин притягатися магнітом |
Відокремлення заліза від інших речовин |
Vетап. Рефлексія.
1.Заповнення таблиці з уточненням способу розділення сумішей, прикладами які спостерігаємо в житті, користю.
VІ етап. Домашнє завдання.
Поглиблення. Домашній експеримент.
https://learningapps.org/5022287; https://learningapps.org/6376833
1.Ви приготували розчин кухонної солі і склянку з розчином забули на підвіконні. Через деякий час ви згадали про неї, взяли склянку і помітили, що розчину стало менше, а на стінках з’явилися кристалики солі. Вкажіть процес, який відбувся самостійно.
2.Подрібнивши картоплю, ви отримали крохмаль із водою,Укажіть, які способи розділення сумішей можна використати для отримання сухого крохмалю.