Практичне заняття. Розв'язання конфліктів

Про матеріал
Матеріали містять конспект урокута робочий зошит для учнів. Урок складається з наступних частин: повторення теми "Конфлікт", виконання практичної частини та тест "Чи конфліктна ви особистість". Презентацію до уроку можна окремо знайти на моїй сторінці)
Перегляд файлу

Херсонське вище училище фізичної культури

Херсонської обласної ради

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

відкритого уроку з теми:

«РОЗВЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ»

 

Підготував:

учитель громадянської освіти

Карнаух А.О.

 

Херсон – 2018

Предмет: громадянська освіта

Клас: 10-А

Дата: 09.12.2019

Урок №28

Тема:

РОЗВЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ

Мета:

засвоїти поняття: конфлікти, толерантність; переговори, консенсус, компроміс; навчитися критично оцінювати причини зародження конфліктів, аналізувати шляхи подолання конфліктних ситуацій;  аналізувати причини конфліктів та способи виходу з конфліктних ситуацій; формувати навички ефективної комунікації та ненасильницького розв’язання соціальних конфліктів; вчиться вести переговори, досягати компромісу та консенсусу засобами діалогу через критичне дослідження ситуації конфлікту; вчитися застосовувати медіаторські вміння, пропонувати шляхи розв’язання конфліктів; виховувати в дусі толерантного ставлення до протилежних думок.

Тип уроку: практичне заняття.

Форми роботи: розповідь, бесіда, тестування.

Обладнання: зошити, робочі аркуші, ноутбук, мультимедійна презентація, ілюстрації.

Основні терміни: конфлікт, стадії конфлікту, типи конфліктів, шляхи подолання конфліктів.

Структура уроку

  1. Організаційний етап – 1 хв.
  2. Повідомлення теми та цілей уроку – 2 хв.
  3. Мотивація навчальної діяльності – 3 хв.
  4. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок – 6 хв.
  5. Виконання практичного заняття – 20 хв.
  6. Підсумки уроку – 5 хв.
  7. Рефлексія – 5 хв.
  8. Повідомлення домашнього завдання – 3 хв.

Хід заняття

Організаційний етап

Слайд №1.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку. Перевірка відсутніх.

Повідомлення теми та цілей уроку

Слайд №2.

Тема нашого сьогоднішнього уроку «Розв’язання конфліктів», який буде проходити у формі практичного заняття. А отже, основна мета – закріпити здобуті раніше знання з теми «Людина в соціокультурному просторі» на практиці.

Мотивація навчальної діяльності

Слайд №3.

Вправа на створення сприятливого мікроклімату:

«Для мене конфлікт, це ...»

Слайд №4.

Слова учня:

Конфлікти існували завжди, а перші спроби їх осмислення відносяться до глибокої давнини.  Древні філософи вважали, що сам по собі конфлікт не поганий і не хороший, він існує всюди незалежно від думок людей про нього. Весь світ повний суперечностей, з ними неминуче пов'язане наше життя. Автор теорії конфлікту Чарльз Ліксон говорив: «Якщо у вашому житті немає конфліктів, перевірте, чи є у вас пульс».

Слово учителя: Як ви розумієте цей вислів?

 

 

 

 

 

Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

Слайд №5-8.

Бесіда за питаннями:

Питання вчителя:

Прогнозовані відповіді учнів:

1. Що таке конфлікт?

 зіткнення  протилежних інтересів і поглядів

2. Назвіть причини зародження конфліктів.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Які стадії конфліктів існують?

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Назвіть способи вирішення конфліктів.

 

 

 

 

 

 

 

Слово вчителя: Я дякую всім за відповіді. А наразі пропоную Вам закріпити знання на практиці.

Виконання практичного завдання

Для більшої економії часу пропоную Вам працювати не із робочим зошитом, а із спеціальним міні-зошитом. Підпишіть його. Й почнімо нашу роботу.

Завдання №1.

Відео №1. Слайд №9.

Мультфільм «Міст» (https://youtu.be/ycDaKYywUA4)

Слайд №10.

Пропоную Вам переглянути відео та дати відповіді на питання:

  1. Яку стратегію вирішення конфлікту зайняли Лось та Ведмідь? (Відповідь: Протистояння)
  2. Яку стратегію обрали Заєць та Єнот? (Відповідь: Співпраця).

Завдання №2.

Слайд №11.

Ознайомтеся з конфліктними ситуаціями. Визначте, до якого типу причин зародження конфліктів їх можна віднести.

Ситуація

Причина зародження конфлікту

Молодший брат постійно розкидає свої речі по кімнаті, а старшому доводиться прибирати за ним.

Взаємозалежність.

Ви з сусідом / сусідкою по парті отримали один підручник для занять на уроці.

Розподіл ресурсів.

Ви хочете піти ввечері з друзями у кіно, а ваша молодша сестричка просить відвести її на каток.

Відмінності в меті.

Компанія молодих людей надто голосно поводиться у громадському транспорті та заважає іншим.

Відмінності в уявленнях та цінностях.

Ваші сусіди розкидають сміття біля будинку.

Відмінності в уявленнях та цінностях.

 

Завдання №3.

Ознайомтеся з фрагментом тексту пісні «Вітчизна» (авт. — Дмитро Шуров, Катерина Галенко). /(https://youtu.be/A02B3jIaVLQ)/ Аудіозапис №1. Слайд №12.

Слайд №13.

Тобі знайоме почуття спустошення,

Коли ідуть бої без оголошення,

Коли Вітчизну ділять, не спитавши дозволу,

Та у душі тепло замінюють морозами.

І ніби ти спортсмен, вже котрий рік не в формі,

Прийшов до тями, опинившись на платформі,

Пульсує в грудях серце посеред самотності,

І вже ось-ось почнеться відлік незворотності.

І ніби до повітря доступ перекрили,

Та через мить ти підірвешся на ворожій міні,

І ніби місто охопила революція:

Скрізь падає каміння, палають вулиці...

А на майданчиках дитячих гуляє вітер,

Порожня гойдалка там, де вчора були діти,

І в тиші нелюдській, мов ті скриплячі ґрати,

Луна довічний сум твоєї втрати...

 

Питання для обговорення:

Про які події йдеться?

 

 

Чим вони зумовлені?

 

 

 

 

Сторони конфлікту:

1.___________________

2.___________________

3.___________________

 

Інтереси сторін конфлікту:

 

 

 

 

 

Яким, на вашу думку, є вихід із конфліктної ситуації, що склалася на Сході України?

 

 

 

Завдання №4.

Слайд №14.

Метод «Шкала думок»

Подумайте і запишіть одне слово — прикметник, який, на вашу думку, характеризує конфліктну особу.

У кожного учня аркуш білого паперу. Підписувати аркуш не потрібно. аркуші з написаними словами прикріпити до дошки так, щоб усі учні могли бачити результат.

Коментар учителя. Конфлікт — це і руйнування, і творення водночас, оскільки суперечності, що лежать в його основі, мають бути усунуті, а замість них мають бути створені нові відносини. Замість того, щоб боятися і прагнути уникнути конфлікту, слід сміливо опановувати його суть, управляти його творчою силою.

 

Підсумки уроку

Слайд №15.

Пропоную вам пройти тест «чи конфліктна ви особистість?»

  1. У класі розпочали суперечку на підвищених тонах. Ваша реакція?

a) не беру участі;

б) коротко висловлююсь на захист сторони, за якою, на маю думку, правда;

в) активно втручаюся, чим викликаю "вогонь на себе".
 

  1. Чи виступаєте Ви на зборах з критикою вчителів, тренерів, вихователів?

a) ні;

б) тільки коли маю для цього вагомі причини;

в) критикую з будь-якого приводу і не тільки вчителів, але й тих, хто їх захищає.

 

  1. Часто Ви сперечаєтеся з друзями?

a) тільки якщо це люди необразливі;

б) тільки із принципових питань;

в) суперечки – моя стихія.

  1. Вдома на обід подали недосолену страву. Ваша реакція?

a) не буду турбуватися через дрібниці;

б) мовчки візьму сільничку й досолю;

в) не втримаюся від зауважень.

 

  1. Якщо на вулиці чи в транспорті Вам наступили на ногу...

a) з обуренням подивлюся на цю людину;

б) сухо зроблю зауваження;

в) висловлю свою думку, не добираючи цензурних висловів.

 

  1. Хтось з близьких купив річ, яка Вам не сподобалася...

a) промовчу;

б) обмежуся коротким тактовним коментарем;

в) влаштую скандал.

 

  1. Не пощастило в лотереї. Як Ви до цього поставитеся ?

a) спробую виглядати байдужим, але, мабуть, більше не гратиму;

б) це, звичайно, прикрість, але сприйматиму її з гумором, мовляв, пощастить іншим разом;

в) програш надовго зіпсує мені настрій.

 

За кожну відповідь а) нарахуйте собі 1 бал. Відповідь б) оцініть 2 балами, а відповідь в) вартує 3 бали. Підрахуйте суму балів.

Отож:
7-10 балів – Ви тактовні й миролюбні, уникаєте конфліктів і суперечок. Оминаєте критичні ситуації в школі й вдома. Можливо, тому Вас деколи й називають пристосуванцем.

11-17 балів – Вас вважають конфліктною людиною. Але насправді Ви конфліктуєте лише тоді, коли немає іншого виходу і всі засоби вичерпані. Відстоюючи свою думку, не виходите за межі коректності. Все це викликає до Вас повагу.

18-21 бал – конфлікти й суперечки – це Ваша стихія. Любите критикувати інших, але не можете стерпіти критики на свою адресу. Ваша нестриманість відштовхує людей. З Вами не просто як на роботі, так і вдома. Варто попрацювати над своїм характером.

 

Рефлексія

Слайд №16.

Продовжіть речення: «Сьогодні на уроці я…..»

 

Учитель коментує та оцінює роботу учнів.

 


Повідомлення домашнього завдання

Слайд №17.

  1. Дати характеристику «Конфлікту» словом, яке б починалося літерою цього терміну.

Негативне значення

Позитивне значення

 

К

О

Н

Ф

Л

І

К

Т

 

К

О

Н

Ф

Л

І

К

Т


 

 

  1. Підготувати текст промови на 3-5 хв.

Перелік тем:

  1. Людство перед викликом глобальних проблем сучасності.
  2. Медіація як шлях до вирішення конфлікту.
  3. Конфлікти у нашому житті.
  4. Що таке суспільство та як воно себе виражає через культуру?
  5. Історія прав людини.
  6. Стан захисту прав людини в Україні.
  7. Як ставити та досягати цілей?
  8. Ціннісні орієнтири – основа життєвого вибору.
  9. Як стати успішною людиною?
  10. Сутність та особливості комунікації у житті людини.


Завдання №4.

 

Метод «Шкала думок»

Подумайте і запишіть слова-прикметники, які б, на вашу думку, характеризували конфліктну особу. Одне із них, яке ви вважаєте за доцільне, запишіть на аркуші паперу.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

«Чи конфліктна ви особистість?»

 

  1. У класі розпочали суперечку на підвищених тонах. Ваша реакція?

a) не беру участі;

б) коротко висловлююсь на захист сторони, за якою, на маю думку, правда;

в) активно втручаюся, чим викликаю "вогонь на себе".
 

  1. Чи виступаєте Ви на зборах з критикою вчителів, тренерів, вихователів?

a) ні;

б) тільки коли маю для цього вагомі причини;

в) критикую з будь-якого приводу і не тільки вчителів, але й тих, хто їх захищає.

 

  1. Часто Ви сперечаєтеся з друзями?

a) тільки якщо це люди необразливі;

б) тільки із принципових питань;

в) суперечки – моя стихія.

  1. Вдома на обід подали недосолену страву. Ваша реакція?

a) не буду турбуватися через дрібниці;

б) мовчки візьму сільничку й досолю;

в) не втримаюся від зауважень.

 

  1. Якщо на вулиці чи в транспорті Вам наступили на ногу...

a) з обуренням подивлюся на цю людину;

б) сухо зроблю зауваження;

в) висловлю свою думку, не добираючи цензурних висловів.

 

  1. Хтось з близьких купив річ, яка Вам не сподобалася...

a) промовчу;

б) обмежуся коротким тактовним коментарем;

в) влаштую скандал.

 

  1. Не пощастило в лотереї. Як Ви до цього поставитеся ?

a) спробую виглядати байдужим, але, мабуть, більше не гратиму;

б) це, звичайно, прикрість, але сприйматиму її з гумором, мовляв, пощастить іншим разом;

в) програш надовго зіпсує мені настрій.

 

За кожну відповідь а) нарахуйте собі 1 бал. Відповідь б) оцініть 2 балами, а відповідь в) вартує 3 бали. Підрахуйте суму балів.

Результати:
7-10 балів – Ви тактовні й миролюбні, уникаєте конфліктів і суперечок. Оминаєте критичні ситуації в школі й вдома. Можливо, тому Вас деколи й називають пристосуванцем.

11-17 балів – Вас вважають конфліктною людиною. Але насправді Ви конфліктуєте лише тоді, коли немає іншого виходу і всі засоби вичерпані. Відстоюючи свою думку, не виходите за межі коректності. Все це викликає до Вас повагу.

18-21 бал – конфлікти й суперечки – це Ваша стихія. Любите критикувати інших, але не можете стерпіти критики на свою адресу. Ваша нестриманість відштовхує людей. З Вами не просто як на роботі, так і вдома. Варто попрацювати над своїм характером.

 

 

Предмет: громадянська освіта

Клас: 10-А

Дата: 09.12.2019

Урок №28

Тема:

РОЗВЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ  (практичне заняття)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я учня: ______________________________________________

 


Завдання №1.

Мультфільм «Міст»

Перегляньте відео та дайте відповіді на питання:

  1. Яку стратегію вирішення конфлікту зайняли Лось та Ведмідь?

_________________________________________

 

 

  1. Яку стратегію обрали Заєць та Єнот?

_________________________________________

 

Завдання №2.

Ознайомтеся з конфліктними ситуаціями. Визначте, до якого типу причин зародження конфліктів їх можна віднести.

Ситуація

Причина зародження конфлікту

Молодший брат постійно розкидає свої речі по кімнаті, а старшому доводиться прибирати за ним.

 

Ви з сусідом / сусідкою по парті отримали один підручник для занять на уроці.

 

Ви хочете піти ввечері з друзями у кіно, а ваша молодша сестричка просить відвести її на каток.

 

Компанія молодих людей надто голосно поводиться у громадському транспорті та заважає іншим.

 

Ваші сусіди розкидають сміття біля будинку.

 

 

Завдання №3.

Ознайомтеся з фрагментом тексту пісні «Вітчизна» (авт. — Дмитро Шуров, Катерина Галенко).

Тобі знайоме почуття спустошення,

Коли ідуть бої без оголошення,

Коли Вітчизну ділять, не спитавши дозволу,

Картинки по запросу війна на донбасіТа у душі тепло замінюють морозами.

І ніби ти спортсмен, вже котрий рік не в формі,

Прийшов до тями, опинившись на платформі,

Пульсує в грудях серце посеред самотності,

І вже ось-ось почнеться відлік незворотності.

І ніби до повітря доступ перекрили,

Та через мить ти підірвешся на ворожій міні,

І ніби місто охопила революція:

Скрізь падає каміння, палають вулиці...

А на майданчиках дитячих гуляє вітер,

Порожня гойдалка там, де вчора були діти,

І в тиші нелюдській, мов ті скриплячі ґрати,

Луна довічний сум твоєї втрати...

 

Про які події йдеться?

 

 

Чим вони зумовлені?

 

 

 

 

Сторони конфлікту:

1.___________________

2.___________________

3.___________________

 

Інтереси сторін конфлікту:

 

 

 

 

 

Яким, на вашу думку, є вихід із конфліктної ситуації, що склалася на Сході України?

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Демиденко Наталя Михайлівна
    Доброго вечора, Артем Олексійович. Знайшла вашу розробку уроку (урок №28 "Розв'язання конфліктів"), а презентацію до нього, на жаль, ні. Розробка дуже гарна. Підкажіть, будь ласка, як знайти до неї презентацію. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гронюк Ганна Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бутенко Олена Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Костик-Устенко Натали
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
10 грудня 2019
Переглядів
26168
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку