Урок "Конфлікти як норма життя"

Про матеріал
Урок з курсу "Громадянська освіта" із елементами технології кооперативного навчання
Перегляд файлу

Тема уроку: Конфлікти як норма життя

Мета уроку:

  •  познайомити учнів із особливостями міжособистісних конфліктів, їх причинами, стадіями та ключовими тактиками вирішення конфліктів;
  • формувати вміння навчатися впродовж життя, а саме здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок;
  • формувати соціальні і громадянські компетентності, тобто форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі;
  • розвивати уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів;
  • розвивати навички спілкування державною мовою.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: телевізор, дошка, плакати.

Домашнє завдання: підготувати виступи з питань «Причини та наслідки булінгу в школі».

Структура уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Створення проблемної ситуації – учитель ставить питання  до учнів:

а) хто вважає, що конфлікт – погано?

б) хто вважає, що конфлікт – це добре?

в) хто вважає, що конфлікти – це норма?

Оголошується тема уроку та епіграф до уроку, уточнюється, що на уроці будуть розглядатись міжособистісні конфлікти.

ІІІ. Викладення нового матеріалу:

1. Перегляд учнівського фільму про причини міжособистісних конфліктів, обговорюємо побачене:

а) які причини конфліктів є найбільш поширеними?

б)чи є цей перелік конфліктів вичерпним?

2. Опрацьовуємо плакат створений учнями, що отримали випереджальне завдання, знайомимось із стадіями конфлікту:

1) передконфліктна ситуація (латентний період);

2) відкритий конфлікт (власне конфлікт);

а) інцидент (початок конфлікту);

б) ескалація (розвиток) конфлікту;

в) завершення конфлікту;

3) післяконфліктний період.

Питання до учнів: на якій стадії найпростіше вирішити конфлікт?

3. Методом бесіди знайомимось із основними тактиками вирішення конфлікту:

  1. протиборство або конкуренція (висока наступальність і слабка кооперативність) – прагнення наполягти на своєму шляхом відкритої боротьби, застосування примусу та інших засобів тиску;
  2. пристосування (слабка наступальність і висока кооперативність) –орієнтованість на повне задоволення вимог партнера;
  3. уникнення (слабка наступальність і слабка кооперативність) – прагнення вийти з ситуації, не поступаючись, але й не наполягаючи на своєму, утримуючись від суперечок, від викладення своєї позиції, уникаючи відповідальності за прийняте рішення;
  4. компроміс (середні значення наступальності і кооперативності) – прагнення врегулювати розбіжності, поступаючись у чомусь в обмін на поступки іншої сторони, прийняття «середніх» рішень, що задовольняють обидві сторони повною мірою.
  5. співробітництво  (висока наступальність і висока кооперативність) – дії спрямовані на пошук рішення, що задовольняє обидві сторони, спільне обговорення розбіжностей;

4. Перегляд мультфільму кіностудії «Піксар» (посилання  https://www.youtube.com/watch?v=FZ_pwwjLGuU). Питання до учнів: як не треба вирішувати конфлікти?

IV. Виконання практичних вправ для закріплення вивченого матеріалу:

1. Робота в малих групах – підбираємо приклади життєвих ситуацій на кожну тактику вирішення конфлікту.

2. Робота  у великих групах –  розробляємо поради з наступних проблем (текст доповнюємо інфографікою):

 - що треба робити, щоб вирішити конфлікт;

 - що не треба робити, коли ви вирішуєте конфлікт;

 - чого можна досягнути, правильно вирішивши конфлікт.

V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

docx
Додано
18 січня 2020
Переглядів
886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку