Тема уроку: Конфлікти як норма життя
Мета уроку:
Тип уроку: комбінований
Обладнання: телевізор, дошка, плакати.
Домашнє завдання: підготувати виступи з питань «Причини та наслідки булінгу в школі».
Структура уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Створення проблемної ситуації – учитель ставить питання до учнів:
а) хто вважає, що конфлікт – погано?
б) хто вважає, що конфлікт – це добре?
в) хто вважає, що конфлікти – це норма?
Оголошується тема уроку та епіграф до уроку, уточнюється, що на уроці будуть розглядатись міжособистісні конфлікти.
ІІІ. Викладення нового матеріалу:
1. Перегляд учнівського фільму про причини міжособистісних конфліктів, обговорюємо побачене:
а) які причини конфліктів є найбільш поширеними?
б)чи є цей перелік конфліктів вичерпним?
2. Опрацьовуємо плакат створений учнями, що отримали випереджальне завдання, знайомимось із стадіями конфлікту:
1) передконфліктна ситуація (латентний період);
2) відкритий конфлікт (власне конфлікт);
а) інцидент (початок конфлікту);
б) ескалація (розвиток) конфлікту;
в) завершення конфлікту;
3) післяконфліктний період.
Питання до учнів: на якій стадії найпростіше вирішити конфлікт?
3. Методом бесіди знайомимось із основними тактиками вирішення конфлікту:
4. Перегляд мультфільму кіностудії «Піксар» (посилання https://www.youtube.com/watch?v=FZ_pwwjLGuU). Питання до учнів: як не треба вирішувати конфлікти?
IV. Виконання практичних вправ для закріплення вивченого матеріалу:
1. Робота в малих групах – підбираємо приклади життєвих ситуацій на кожну тактику вирішення конфлікту.
2. Робота у великих групах – розробляємо поради з наступних проблем (текст доповнюємо інфографікою):
- що треба робити, щоб вирішити конфлікт;
- що не треба робити, коли ви вирішуєте конфлікт;
- чого можна досягнути, правильно вирішивши конфлікт.
V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.