Практичне заняття "Сила пружності. Закон Гука"

Про матеріал
Практичне заняття з фізики в синхронному режимі дистанційної форми роботи під час дослідження пружних властивостей
Перегляд файлу

Практичне заняття з фізики

(дистанційна форма в синхронному режимі)

Тема: «Сила пружності. Закон Гука»

Мета: закріпити вивчений матеріал по деформації тіла, видах деформацій, силі пружності, залежності сили пружності від деформації. Навчитися дослідним шляхом визначити жорсткість систем пружин (при паралельному та послідовному з’єднанні пружин).

Тип заняття: практичне.

Обладнання та наочність: будь-яка платформа для відеозустрічей, презентація до заняття з завданнями, безкоштовні інтерактивні симуляції з фізики PHET (Університет Колорадо Боулдер).

Хід заняття

  1. Організаційний етап

Здобувачі освіти приєднуються до відеоконференції за посиланням. Якщо планується робота в групах, то зручно використовувати Zoom, де можна організувати роботу в окремих сесійних залах. (Розподіляємо здобувачів освіти по групах в сесійних залах, щоб за необхідності організувати роботу в групах)

Викладач оголошує тему заняття та окреслює приблизний план роботи на занятті.

  1. Актуалізація опорних знань та умінь.

Для швидкого повторення вивченого матеріалу використовуємо інтерактивну вправу «Доміно». Здобувачам освіти потрібно скласти правильно послідовність із  10 карток:

C:\Users\User\Downloads\доміно.png

Цю вправу здобувачі освіти виконують в групах (відкриваємо сесійні зали в Zoom), де вони можуть вести обговорення не заважаючи іншим учасникам конференції.

Для зручності перегляду виконання завдання групами, можна використати Google таблиці (спільний доступ):

C:\Users\User\Downloads\3.png

 

 

 

 

 

де попередньо розмістити еталони відповідей. При правильному заповненні послідовності в стовпчику М напис «щось не так» зміниться на «відмінно». (так можна контролювати швидкість і правильність виконання завдання групами).

Після виконання завдання повертаємо здобувачів освіти до основної конференції і разом робимо короткий розбір вправи.

Далі використовуємо інтерактивну вправу «Дровсорк» (кросворд навпаки), де здобувачі освіти мають поставити питання до запропонованих слів. Зручно викликати за порядковим номером, тоді діти можуть вже знаючи наступне слово завчасно підготуватися.

 

C:\Users\User\Downloads\дровсорк.png

 

  1. Робота в групах (відкриваємо сесійні залі)

Здобувачі освіти отримують завдання:

 

C:\Users\User\Downloads\Завдання для роботи в групах.png

 

На обговорення виділяємо 5-7 хвилин. Потім повертаємось в основну конференцію, де спікер кожної групи робить коротеньку доповідь 1-2 хвилини з заданої теми. Викладач після виступу всіх груп підводить загальний підсумок роботи в групах.

Не забуваємо про ГІМНАСТИКУ для очей, шиї, тулуба.

  1. Експериментальна частина.

Використовуючи лабораторні симуляції з фізики PHET потрібно перевірити:

  1. За даними жорсткості пружини k і сили пружності, яка виникає в пружині, визначити зміщення. Здобувачі освіти спочатку самостійно в зошитах проводять розрахунки, а потім за допомогою досліду перевіряємо отримані результати. Робимо висновок: про прямопропорційну залежність.
  2. Перевірити формули для визначення жорсткості систем пружин при паралельному (k=k1+k2) та послідовному (k=k1k2/(k2+k1) з’єднанні. Аналогічно попередньому досліду: складаємо систему пружин, виставляємо значення жорсткості для окремих пружин, прикладаємо силу. Далі здобувачі освіти самостійно визначають жорсткість системи, а потім перевіряємо отримані результати з експериментальними даними. Робимо відповідні висновки.

C:\Users\User\Downloads\1.png

 

  1. Закріплення матеріалу.

Як можна змінити жорсткість, наприклад,  листа А4 (щоб можна було покласти на нього пенал, а лист при цьому лежав на двох стопах підручників: створити піраміду)?

Наведіть приклади залежності пружних властивостей тіл від їх форми в біології.

  1. Підведення підсумків, виставлення оцінок.
  2. Домашнє завдання.

Продумати випадки коли потрібно зменшити або збільшити жорсткість тіл і способи вирішення цих задач.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
12 січня 2022
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку