Практичне заняття з фізики
(дистанційна форма в синхронному режимі)
Тема: «Сила пружності. Закон Гука»
Мета: закріпити вивчений матеріал по деформації тіла, видах деформацій, силі пружності, залежності сили пружності від деформації. Навчитися дослідним шляхом визначити жорсткість систем пружин (при паралельному та послідовному з’єднанні пружин).
Тип заняття: практичне.
Обладнання та наочність: будь-яка платформа для відеозустрічей, презентація до заняття з завданнями, безкоштовні інтерактивні симуляції з фізики PHET (Університет Колорадо Боулдер).
Хід заняття
Здобувачі освіти приєднуються до відеоконференції за посиланням. Якщо планується робота в групах, то зручно використовувати Zoom, де можна організувати роботу в окремих сесійних залах. (Розподіляємо здобувачів освіти по групах в сесійних залах, щоб за необхідності організувати роботу в групах)
Викладач оголошує тему заняття та окреслює приблизний план роботи на занятті.
Для швидкого повторення вивченого матеріалу використовуємо інтерактивну вправу «Доміно». Здобувачам освіти потрібно скласти правильно послідовність із 10 карток:
Цю вправу здобувачі освіти виконують в групах (відкриваємо сесійні зали в Zoom), де вони можуть вести обговорення не заважаючи іншим учасникам конференції.
Для зручності перегляду виконання завдання групами, можна використати Google таблиці (спільний доступ):
де попередньо розмістити еталони відповідей. При правильному заповненні послідовності в стовпчику М напис «щось не так» зміниться на «відмінно». (так можна контролювати швидкість і правильність виконання завдання групами).
Після виконання завдання повертаємо здобувачів освіти до основної конференції і разом робимо короткий розбір вправи.
Далі використовуємо інтерактивну вправу «Дровсорк» (кросворд навпаки), де здобувачі освіти мають поставити питання до запропонованих слів. Зручно викликати за порядковим номером, тоді діти можуть вже знаючи наступне слово завчасно підготуватися.
Здобувачі освіти отримують завдання:
На обговорення виділяємо 5-7 хвилин. Потім повертаємось в основну конференцію, де спікер кожної групи робить коротеньку доповідь 1-2 хвилини з заданої теми. Викладач після виступу всіх груп підводить загальний підсумок роботи в групах.
Не забуваємо про ГІМНАСТИКУ для очей, шиї, тулуба.
Використовуючи лабораторні симуляції з фізики PHET потрібно перевірити:
Як можна змінити жорсткість, наприклад, листа А4 (щоб можна було покласти на нього пенал, а лист при цьому лежав на двох стопах підручників: створити піраміду)?
Наведіть приклади залежності пружних властивостей тіл від їх форми в біології.
Продумати випадки коли потрібно зменшити або збільшити жорсткість тіл і способи вирішення цих задач.