ІНСТРУКТИВНО – МЕТОДИЧНА КАРТКА
ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
з навчальної дисципліни
«Основи дієтичного та оздоровчого харчування»
Тема: СКЛАДАННЯ, РОЗРАХУНОК ТА АНАЛІЗ РАЦІОНІВ ДІЄТИЧНОГО ХАРЧУВАННЯ
Мета: самостійне і творче використання теоретичних знань фізіологічних основ дієтичного харчування та оволодіння вміннями та навичками складання, розрахунку та аналізу раціонів дієтичного харчування.
НАОЧНІСТЬ: інструктивно-методична картка, посібники, таблиці.
Техніка безпеки: заняття проводиться в звичайних умовах.
І. ПОПЕРЕДНІЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
1. Основні принципи лікувального (дієтичного) харчування.
2. Фізіологічні основи побудови лікувальних дієт.
3. Види щадіння шлунково-кишкового тракту.
ІІ. ПОСТАНОВКА ЗАГАЛЬНОЇ ПРОБЛЕМИ
Чому при виборі страв для меню дієтичного харчування необхідно дотримуватись рекомендацій обмеження нутрієнтів відповідно до дієти та використання продуктів, які містять компоненти, що стимулюють діяльність певних систем та органів?
ІІІ. ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ З ЇХ ОБГОВОРЕННЯМ
Алгоритм виконання роботи
Особливості виконання роботи.
При виборі страв для меню дієтичного харчування необхідно дотримуватись рекомендацій обмеження вказаних нутрієнтів відповідно до дієти та використання продуктів, які містять компоненти, що стимулюють діяльність певних систем та органів.
Завдання для виконання роботи
Варіант 1. Вивчивши специфічну дію продуктів та страв на організм людини, розробити та обгрунтувати харчовий раціон для вчителя віком 50 років, який хворіє на ішемічну хворобу серця. Розробити рекомендації щодо організації харчування (асортимент страв, структура раціону та режим харчування).
Варіант 2. Вивчивши специфічну дію продуктів та страв на організм людини, розробити та обгрунтувати харчовий раціон для чоловіка віком 45 років (директор фірми), який хворіє на пієлонефрит. Розробити рекомендації щодо організації харчування (асортимент страв, структура раціону та режим харчування).
Варіант 3. Вивчивши специфічну дію продуктів та страв на організм людини, розробити та обгрунтувати харчовий раціон для студента віком 18 років, який хворіє на гастрит із зниженою секрецією шлунку. Розробити рекомендації щодо організації харчування (асортимент страв, структура раціону та режим харчування).
Варіант 4. Вивчивши специфічну дію продуктів та страв на організм людини, розробити та обгрунтувати харчовий раціон для школярки віком 10 років, яка хворіє на цукровий діабет. Розробити рекомендації щодо організації харчування (асортимент страв, структура раціону та режим харчування).
IV. ПЕРЕВІРКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ.
V. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ:
Література:
1. Міхеєнко О.І. Основи раціонального та оздоровчого харчування: навч. посіб. Суми : Університетська книга, 2016. 189 с. 2. Зубар Н. М. Основи фізіології та гігієни харчування : підручник / Н. М. Зубар. – К. : Центр учбової літератури, 2010, с.198-216. 3. Дуденко Н. В. Основи фізіології харчування : навч. посіб.. Харків : ХДУХТ, 2017, с. 74-97.
4. Зубар Н.М. Фізіологія харчування: практикум. Київ : Центр учбової літератури, 2013. 208 с. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/8258/zubar.pdf?sequence=3
5. Павлоцька Л.Ф. Нутриціологія та харчова безпека [Електронний ресурс] : навч. посібник . Харків : ХДУХТ, 2020. URL: http://elib.hduht.edu.ua/jspui/handle/123456789/56396. 6. Норми фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах та енергії: Наказ МОЗ України від 03.09.2017 р. № 1073. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1206-17#Text