Урок на тему "Рослини потрібні людям" ( ЯДС, 2 клас)

Про матеріал
Я досліджую світ 2 клас НУШ. Урок на тему "Рослини потрібні людям" до підручника І.В. Андрусенко
Перегляд файлу

Я досліджую світ 2 клас        

Тема. Рослини потрібні людям.

Мета.  розкрити взаємозв’язки між неживою природою і рослинами; між рослинами і людиною, формувати навички дослідницької діяльності, порівнювати, узагальнювати, зіставляти набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті, формувати здоров’язбережувальну компетентність, розвивати творче мислення, уміння аналізувати і робити висновки, виховувати потребу пізнавати рослини, шанобливе ставлення до рослин, бажання їх оберігати.

Обладнання: предметні малюнки, цеглинки лего.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ .

Психоформула (у колі)

– Діти, щоб настрій у всіх був дуже гарний,  усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.

1. Ранкове коло.

– За виразом обличчя я бачу, що все гаразд і ми можемо засвітити сонечко гарного настрою.

IIІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ .

1. Бліц-опитування

1) Назвіть ознаки, які спостерігаються у рослин з настанням весни. (Рослини виходять з стану зимового спокою, починається сокорух в дерев, цвітіння дерев)

2) У яких дерев найпершим починається сокорух? ( В берези та клена)

3) Які кущі зацвітають першими? (Ліщина, вербові котики)

4) Як ви вчините, якщо побачите, що з дерева витікає сік? (Закрити ранку глиною або пластиліном).

Гра «Склади вежу»

Повторюючи матеріал попереднього уроку ми пограємо в гру «Склади вежу». Ми будемо відгадувати загадки. Якщо відгадка означає назву дерева беремо в Лего зелений колір, назву куща – жовтий колір, трав’янисту рослину – червоний колір.

Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски,

Звуть тих подружок… (берізки).

Я на сонце дуже схожа-
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розквітаю,
Промінцями всіх вітаю,
Відгадати вам не важко,
Що за квітка я ? (ромашка)

Смачна і соковита,
Рясна і плодовита,
На колір мов калина,
Впізнали? Це... (малина).

Робота в парах. Робота за картками

— Виберіть і обведіть цифри з  явищами, характерними для рослин навесні. Поясніть їх.

  1.     Сокорух
  2.     Розпустилися бруньки.
  3.     Льодохід.
  4.     Цвітуть квіти.
  5.     Обпадає листя.
  6.     Яскравіше світить сонце.
  7.     З’явилися комахи.
  8.     Листопад.
  9.     Тане сніг.
  10. З’явилися бруньки на деревах.

2. Слухання вірша

ВЕСНА, ВЕСНА! РАДІЙТЕ , ДІТКИ ...

Весна, весна! Радійте, дітки!

Ховайте швидше саночки!

Немов пташки, летіть із клітки,—

З кімнати, з хати у садки.

А там, в садочках,— сонце, співи.

В траві фіалки зацвіли...

Джмелі і бджілки загули,

І скрізь метелики щасливі. (О. Олесь)

— Про яку першу весняну квітку говориться у вірші? (Про фіалку). Які ви знаєте інші ранньоквітучі весняні квіти? (Ряст, анемона, мати-й-мачуха)

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ .МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Проблемне питання

- Для чого людям потрібні рослини?

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Людина використовує культурні та дикорослі рослини, щоб отримати їжу, як ліки від хвороби. З рослин виготовляють одяг, з дерев виробляють меблі та папір. Рослини прикрашають людські оселі. Вони милують око, створюють затишок у домівках.

 Робота за підручником (с. 93 )

.Фізкультхвилинка

Для допитливих

Чому рослину мати-й-мачуха так дивно назвали?

А ось чому: нижня частина її листка біла, вкрита ніжними пухнастими волосинками. На дотик вона здається м’якою й теплою, це мати. Верхня частина листка рослини — жорстка й холодна, це мачуха. От і назвали рослинку: мати-й-мачуха.

Гра «Що із чого?».

Учитель показує по черзі предметні малюнки, а учні називають, що із цієї рослини виробляють.

(Соняшник, пшениця, цукровий буряк, дерево, льон.)

Робота в групах

Кожну рослину, про які ми з вами говорили, людина використовує для своїх потреб. Давайте проведемо невелику дослідницьку роботу. Подивіться на дошку. Ви бачите малюнки, на яких зображено як людина використовує в своєму житті культурні та дикорослі рослини. Виберіть як людина використовує яблуню? Що вона може зробити з плодів яблуні? Скажіть чому саме ви так вважаєте? А малину, ялинку, кульбабу, помідор, калину?

Психогімнастика «Я – квітка»

Я – квітка.

Я зовсім маленька.

Я повільно -повільно росту, піднімаюсь.

Я прокидаюсь від чудового сну.

Я розкриваю свої тоненькі ніжні пелюстки.

Я вмиваю пелюстками обличчя.

Мої пелюстки граються з вітром.

Вони танцюють з ним, кружляють у вальсі.

Я танцюю і дарую свої пахощі небу, сонцю, землі й людям.

(Тюльпан, конвалія, ряст, пролісок, підсніжник, кульбаба, барвінок, нарцис, примула, крокус, гіацинт)

Практична робота.

 Розпізнавання органів трав’янистих рослин.

Знайдіть на малюнку та підпишіть цифрами:

C:\Users\Анна\Desktop\001.jpg

 

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

Робота в групах. Складання пам’ятки друга природи.

● Першоцвіти — неповторна краса нашої природи.
● Запам'ятайте назви першоцвітів: сон-трава, медунка, мати-й-мачуха, підсніжник, пролісок, конвалія, горицвіт весняний, білоцвіт, первоцвіт, ряст.
● Не рвіть першоцвіти, а тільки милуйтеся ними.
● Майже усі види первоцвітів занесені до Червоної книги.
● Їх кількість у природі щороку зменшується.
● Торгівля першоцвітами заборонена.
● Свідомо відмовтеся від купівлі квітів.
● Станьте на захист первоцвітів!
● Цінуйте кожну рослину!

 

VIІ. ПІДСУМОК . РЕФЛЕКСІЯ.

Вправа «Мікрофон»

VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Опрацювати с. 93 .

 

 

doc
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
4703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку