Тиждень знань безпеки життєдіяльності на тему:
Навчіться сьогодні, щоб бути в безпеці і вижити завтра...»
(пожежна безпека в умовах воєнного стану)
Тема. Практичні навчання з Правил пожежної безпеки.
Мета. Продовжити ознайомлення учнів із поняттям «пожежа», «вогонь»; формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома чи інших об’єктах; розвивати навички самозахисту в умовах задимленого помешкання; розвивати логічне мислення, уміння робити висновки; виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки; виховувати інтерес до професії пожежного; корегувати мовленнєві навички.
Обладнання. презентація, роздатковий матеріал, ілюстрації, різні види пожежної техніки (плакати), щит для пожежогасіння, одяг пожежника (зображення)
ХІД ЗАХОДУ
( слайд 2.)
- А який може бути вогонь?
3. Дидактична гра «Вогонь добрий-вогонь злий.»
Мета: формувати уявлення дітей про вогонь та його небезпеку; роз’яснити учням ситуації коли «вогонь-добрий», а коли «вогонь-злий»; розширити знання дітей про причини виникнення пожеж; розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати дисциплінованість та прагнення піклуватись про своє життя та безпеку.
Хід гри: вчитель пропонує учням переглянути картки, з’ясувати де вогонь приносить користь, а де причиняє шкоду, несе загрозу для життя людей. Учні пояснюють і позначають картки фішками.
( слайд 3.)
Вогонь з прадавніх часів є другом людини. Він допомагає зігріватись. З його допомогою людина готує їжу. Вогонь рухає техніку, допомагає людині проникнути в таємниці космосу.
Але вогонь може бути і жорстоким ворогом, якщо необережно з ним поводитись.
Він може знищити все, що трапиться на його шляху: міста і села, будинки, ліси, врожаї – нікого не залишить і не пожаліє. Часто у вогні гинуть люди
Кожний 5-й, що загинув на пожежі це дитина.
- Вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Вогонь – це ворог людини. Іноді він виходить з- під контролю і тоді стається пожежа.
-Як ви думаєте, чому може виникути пожежа? Які є причини?
ПРИЧИНИ ВИНЕКНЕННЯ ПОЖЕЖІ:
( слайд 4.)
Мета: закріпити знання дітей про пожежну безпеку, причини та ситуації через які може виникнути пожежа; розкрити поняття небезпеки яку може принести вогонь; розвивати увагу, мислення, мовлення; виховувати прагнення бути обережними та розважливими в побуті.
Хід гри: вчитель пропонує дітям обрати картку із зображенням небезпечних ситуацій, через які може виникнути пожежа та пояснити причину цієї небезпечної ситуації.
( слайд 5.)
- Що ти робитимеш, якщо в квартирі виникла пожежа, а ти один вдома?
Мета: вчити швидко одягатися, розвивати почуття самозбереження, виховувати товариські стосунки. Корегувати загальну та дрібну моторику.
Хід гри.
По команді діти починають одягатися і допомагати меншому, або дитині з інвалідністю. Хто швидше вдягне себе, а також допоможе своєму товаришу.
(слайд 6.)
- Уявіть собі, що загорілася праска. Чим можна її загасити? (Товстою ковдрою). Водою не можна — вдарить струмом (вода проводить електричний струм). Якщо пожежа починається у лісі, то як її загасити? (Піском, землею, водою)
( слайд 7.)
Телефонуй 101. Чітко і швидко сказати: «У нас пожежа. Адреса (вулиця, дім, квартира)»
( слайд 8.)
- Уявимо себе пожежниками.
Обладнання: 2 обруча, іграшки, шарфи.
Мета: вчити бути спритним, розвивати почуття самозбереження, виховувати товариські стосунки. Корегувати навички орієнтації.
В цій грі змагаються 2 учасника. В обручі розкласти іграшки (по 10 шт.) Одному з гравців зав’язати очі, пояснюємо, що сталася пожежа, скрізь дим і тому нічого не видно. За сигналом ведучого учасник гри повинен врятувати якнайбільше друзів ( це іграшки в квадраті) та винести їх з небезпечного місця. Виграє той учасник, який врятує більше друзів.
( слайд 9.)
6.Дидактична гра «Чим можна загасити пожежу?»
Мета: формувати уявлення дітей про професію пожежника; поглибити і розширити знання учнів про знаряддя праці та предмети які необхідні йому при гасінні пожеж; вчити класифікувати та аналізувати предмети за призначенням; розвивати увагу, спостережливість, пам’ять та логічне мислення у дітей; виховувати повагу та пізнавальний інтерес до праці пожежника.
Хід гри: на дошці розташована основна картка із зображенням пожежника. Вчитель пропонує учням підібрати знаряддя праці пожежника. Серед запропонованих карток треба вибрати лише ті предмети, які необхідні при гасінні пожежі та назвати їх.
( слайд 10.)
7. - Діти, як ви думаєте, а які ці відважні люди-наші рятівники, пожежні?
Пожежні - професія героїчна. Це мужні, безстрашні,спритні бійці. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. їх називають «бійцями водного фронту», адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека. Наприклад, найкращий пожежний одягає бойове спорядження за 18 секунд, через ЗО секунд він займає місце у кабіні пожежної машини. Але треба пам'ятати дуже важливе правило:
Що треба робити під час пожеж?
( слайд 11.)
8. Гра «Так чи ні?»
У вас на партах є цеглинки LEGO зеленого і червоного кольорів, я буду називати твердження, а ви піднімаєте цеглинку. Якщо правильне твердження – зелена, якщо ні, то – червона (цеглинки LEGO)
( слайд 12.)
ІІІ. Висновки
- Назвіть основні причини виникнення пожеж.
- Яких заходів протипожежної безпеки потрібно дотримуватися вдома, у
школі, у лісі?
- Дякую!
Ви всі розумнички і молодці!
Пам’ятайте! Вогонь – друг людини, але вогонь стає ворогом, якщо з ним поводитись необережно!