Тема: Комп’ютерне моделювання
Клас: 9 клас
Мета: Роль і значимість реального навчального фізичного експерименту як провідного методу навчання фізики значно знизилася, що в свою чергу актуалізувало використання технологій віртуальної реальності в процесі організації фізичного експерименту.
Загальними завданнями фізики та інформатики є: 1) розкрити можливості використання засобів сучасних інформаційних технологій у наукових дослідженнях з фізики; 2) розкрити роль комп'ютерного моделювання у розвитку сучасної фізики; 3) сформувати в учнів серйозне ставлення до використання засобів сучасних інформаційних технологій у навчальній діяльності з фізики.
Виконуючи представленні завдання учні закріплюють отриманні знання та відпрацьовують навички з теми «Електродинаміка»
Обладнання: комп’ютерний клас, доступ до мережі Інтернет, браузер, роздатковий матеріал
Інструкційна кртка №1
Завдання 1. Засобами онлайн-симулятора розробити світловий маячок, що блимає.
Інструкція:
Пригадай:
Заземлення - навмисне електричне з'єднання будь-якої точки електричної мережі, електроустановки чи обладнання, із заземлювальним пристроєм. В даній моделі заземлення реалізується через з’єднання катоду LED лампи з PINом GND плати.
Резистор - пасивний елемент електричного кола, призначений для використання його електричного опору. Основною характеристикою резистора є величина його електричного опору. Для випадку лінійної характеристики значення електричного струму через резистор в залежності від електричної напруги описується законом Ома.
// Програмний код реалізовано мовою програмування C++
int led1 = 13;
int led2 = 11;
void setup()
{
pinMode(led1, OUTPUT); // напруга подається до першого маячка
pinMode(led2, OUTPUT); // напруга подається до другого маячка
}
void loop()
{
digitalWrite(led1, HIGH); //команда змушує маячок 1 загорітися
delay(1000); // зачекати 1 с
digitalWrite(led1, LOW); //команда змушує маячок 1 вимкнутися
delay(500); // зачекати 0,5 с
digitalWrite(led2, HIGH); //команда змушує маячок 2 загорітися
delay(1000); // зачекати 1 с
digitalWrite(led2, LOW); //команда змушує маячок 2 вимкнутися
delay(500); // зачекати 0,5 с
}
Інструкційна кртка №1
Завдання 2: Засобами онлайн-симулятора створити розробити світловий маячок що реагує на натискання відповідної кнопки.
Інструкція:
#define ON_BUTTON ___ // номер PIN
#define OFF_BUTTON ____ // номер PIN
#define LED ____ // номер PIN
void setup()
{
digitalWrite(ON_BUTTON, HIGH);
digitalWrite(__________, HIGH); //до якої кнопки ще не подано напругу
pinMode(LED, OUTPUT);
}
void loop()
{
If (!digitalRead (ON_BUTTON)) {
digitalWrite (LED, __________); } // яка команда змусить маячок горіти?
if (!digitalRead (OFF_BUTTON)){
digitalWrite (LED, __________); } // яка команда змусить маячок вимкнутися?
delay (20);
}