Як відомо, STEM-освіта спрямована на розвиток дитини через формування компетентностей, що базуються на практичному застосуванні математичних знань і вмінь для розв'язання практичних проблем.
У своїй роботі я періодично використовую практичні роботи, основані на принципах STEM- освіти. Ось декілька з них.
На початку уроку на дошку проектую слайд « Тіла обертання у житті»
Пропоную учням розділити ці предмети на групи. Я наголошую на тому, що всі ці предмети – ілюстрації геометричних тіл, які будуть розглянуті у курсі геометрії 11 класу, але сьогодні ми будемо вивчати один з видів трикутників – Рівнобедрений трикутник.
Учням роздаються малюнки, зображення предметів на яких мають форму рівнобедреного трикутника. Наприклад, такі:
B
Хід роботи
У цьому місті я наголошую, що рівність трикутників ABD і CBD було доведено накладанням та математично. З рівності трикутників слідує властивість кутів при основі рівнобедреного трикутника та властивість висоти рівнобедреного трикутника.
За допомогою наступної практичної роботи можна довести, що у прямокутному трикутнику катет напроти кута 30 дорівнює половині гіпотенузи.
На початку роботи учням роздаються моделі рівносторонніх трикутників різних розмірів, зроблені з картону.
Хід роботи
А за допомогою наступної практичної роботи можна розглянути різні комбінації чотирикутника та кола.
Учням роздаються моделі чотирикутників (у тому числі паралелограмів, ромбів, прямокутників, квадратів, трапецій) та кругів різних розмірів, зроблені з картону. Серед них повинні бути два таких, які можна вписати або описати навколо кола. З означеннями вписаного та описаного чотирикутника учні вже повинні бути знайомі.
Учням пропонується прикласти чотирикутники до кругів так, щоб це коло було описаним або вписаним у чотирикутник. У результаті діти переконуються, що цими можуть бути тільки два чотирикутника. Тому треба дізнатися, за яких умов це можна зробити.
Хід роботи
Покладіть чотирикутник та круг так, щоб отримати круг, вписаний у чотирикутник.
неможливо?