Практичні роботи з геометрії, основані на принципах STEM - освіти

Про матеріал
У матеріалах наведені практичні роботи з геометрії, основані на принципах STEM - освіти.
Перегляд файлу

   Як відомо, STEM-освіта спрямована на розвиток дитини через формування компетентностей, що базуються на практичному застосуванні математичних знань і вмінь для розв'язання практичних проблем.     

    У своїй роботі я періодично використовую практичні роботи, основані на принципах STEM- освіти. Ось декілька з них.

 

  • Практична робота на тему «Властивості рівнобедреного трикутника» (геометрія, 7 клас)

    На початку уроку на дошку  проектую слайд « Тіла обертання у житті»

C:\Users\xatam\Desktop\картинка.jfif

   Пропоную учням розділити ці предмети на групи. Я наголошую на тому, що всі ці предмети – ілюстрації геометричних тіл, які будуть розглянуті у курсі геометрії  11 класу, але сьогодні ми будемо вивчати один з видів трикутників – Рівнобедрений трикутник.

Учням  роздаються  малюнки, зображення предметів на яких  мають форму рівнобедреного трикутника. Наприклад, такі:

C:\Users\xatam\Desktop\337585_original.jpg        C:\Users\xatam\Desktop\3_11.jpg       C:\Users\xatam\Desktop\img_user_file_54639c86cd953_2.jpg  C:\Users\xatam\Desktop\img_user_file_54639c86cd953_2.jpgC:\Users\xatam\Desktop\img_user_file_54639c86cd953_2.jpg

 

 C:\Users\xatam\Desktop\19991_original.jpg     C:\Users\xatam\Desktop\1566581_016_im_0001.jpg

              B

 

 Хід роботи

  1. На даному вам  малюнку накресліть та позначте трикутник ABC.           A                               C
  2. Накресліть у ньому висоту BD.
  3. За допомогою лінійки та транспортира виміряйте сторони та кути трикутника.
  4. Виміряйте відрізки AD і DC, кути ABD і CBD.
  5. Зігніть малюнок по висоті BD. Зробіть висновок про трикутники ABD і CBD.
  6. Використовуючи ознаки рівності трикутників, доведіть рівність трикутників ABD і CBD.
  7. Зробіть висновок про сторони, кути, прилеглі до основи трикутника, та про висоту BD.

У цьому місті я наголошую, що рівність трикутників ABD і CBD було доведено накладанням та математично. З рівності трикутників слідує властивість кутів при основі рівнобедреного трикутника та властивість висоти рівнобедреного трикутника.

 

     За допомогою наступної практичної роботи можна довести, що у прямокутному трикутнику катет напроти кута 30 дорівнює половині гіпотенузи.

 

 

 

  • Практична робота на тему « Властивість прямокутного трикутника» (геометрія, 7 клас)

 

    На початку роботи учням  роздаються моделі рівносторонніх трикутників різних розмірів, зроблені з картону.

Хід роботи

  1. Обведіть трикутник у зошит, позначте його ABC.
  2. На даному вам трикутнику за допомогою лінійки та транспортира виміряйте сторони трикутника, зробіть висновок до якого виду відноситься цій трикутник.
  3. Використовуючи даний вам трикутник , виміряйте його кути, зробіть висновок (властивість кутів рівностороннього трикутника) .
  4. На даному вам трикутнику та на трикутнику у зошиту проведіть висоту BD.
  5. У зошиту виміряйте відрізки AD і DC, кути ABD і CBD.
  6. Зігніть малюнок по висоті BD. Зробіть висновок про трикутники ABD і CBD.
  7. На прикладі одного з отриманих прямокутних трикутників зробіть висновок про катет, що лежіть навпроти кута 30.

            

А за допомогою наступної практичної роботи можна розглянути різні комбінації чотирикутника   та кола.

  • Практична робота на тему «Чотирикутник та коло» (геометрія, 8 клас)

 

   Учням  роздаються  моделі чотирикутників (у тому числі паралелограмів, ромбів, прямокутників, квадратів, трапецій) та кругів різних розмірів, зроблені з картону. Серед них повинні бути два таких, які можна вписати або описати навколо кола. З означеннями вписаного та описаного чотирикутника учні вже повинні бути знайомі.

  Учням пропонується прикласти чотирикутники до кругів так, щоб це коло було описаним або вписаним у чотирикутник. У результаті діти переконуються, що цими можуть бути  тільки два чотирикутника. Тому треба дізнатися, за яких умов це можна зробити.

 

Хід роботи

                  Покладіть чотирикутник та круг так, щоб отримати круг, вписаний у чотирикутник.

  1. Виміряйте транспортиром кути чотирикутника, запишіть їх значення у зошит. Обчисліть суми градусних мір його протилежних кутів. Порівняйте ці суми. Запишіть висновок.
  2. Покладіть чотирикутник та круг так, щоб отримати круг, описаний навколо чотирикутника.
  3. Виміряйте сторони отриманого чотирикутника, запишіть їх. Обчисліть суми його протилежних сторін. Порівняйте ці суми. Запишіть висновок.
  4. Які  види паралелограма можна вписати у коло, а які зовсім неможливо?
  5. Навколо яких  видів паралелограма можна описати  коло, а навколо яких зовсім

неможливо?

 

docx
Додано
11 січня 2023
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку