Готові заготовки до практичних робіт з хімії для уроків з учнями 7 класу.Практична робота №1
Тема: Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним штативом і нагрівними приладами; будова полум'я.
Мета: Застосувати набуті теоретичні знання про правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті; засвоїти прийоми поводження з лабораторним штативом хімічним посудом і нескладним лабораторним обладнанням; вивчити будову полум'я.
Практичні роботи з хімії для 7 класу
Учня __________________________
Практична робота №1
Тема: Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним штативом і нагрівними приладами; будова полум’я.
Мета: Застосувати набуті теоретичні знання про правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті; засвоїти прийоми поводження з лабораторним штативом хімічним посудом і нескладним лабораторним обладнанням; вивчити будову полум’я.
Закріпіть муфту на середині стержня штатива. Пересувайте її по стержню вгору і вниз, обертайте навколо нього. Для цього послабте той гвинт, яким муфта кріпиться на стержні. Візьміть лапку і закріпіть її другим гвинтом муфти.
Розмістіть в лапці штатива пробірку у вертикальному положенні отвором догори.
Закріпіть ту саму пробірку, не виймаючи її з лапки, у горизонтальному положенні.
Вийміть лапку з муфти та вмонтуйте кільце.
Поставте порцелянову чашку на кільце штатива без сітки.
Випишіть у зошит усі складові лабораторного штатива.
1 - _________________________
2 - _________________________
3 - _________________________
4 - _________________________
5 - _________________________
Опишіть послідовність дій користування спиртівкою із сухим спиртом. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Запаліть спиртівку і розгляньте будову полум’я. Зверніть увагу, чи воно однорідне. Що спостерігаєте? В якій частині полум’я температура найвища? В Якій частині слід нагрівати предмет? Погасіть полум’я.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тестові завдання до практичної роботи №1.
В-1.
А) стоячи, швидко б) стоячи, спокійно в) сидячи, швидко
А) набирати речовини в кількостях, зазначених в інструкціях;
Б) набирати речовини так, щоб заповнити пробірку повністю;
В) набирати речовину у довільних кількостях;
Г) набирати речовини так, щоб пробірка була заповнена наполовину.
А) можна куштувати усі речовини;
Б) не можна куштувати жодної речовини;
В) можна куштувати деякі речовини;
Г) можна куштувати лише рідини.
А) з дозволу вчителя;
Б) без дозволу вчителя;
В) з дозволу чергового
Г) з дозволу старости
А) її нагрівають тільки внизу;
Б) її нагрівають тільки вгорі;
В) постійно нагрівають усю пробірку;
Г) спочатку прогрівають усю пробірку, а потім ту частину, де знаходиться речовина.
А) тримати її руками отвором до себе;
Б) тримати її пробіркотримачем отвором до себе;
Г) тримати її пробіркотримачем отвором від себе;
Д) тримати її руками отвором від себе.
В-2.
А) слід підтримувати порядок
Б) може бути безлад;
В) можна тримати зайві речі;
Г) не обов’язково дотримуватись порядку.
А) поставити на місце не закриваючи його корком;
Б) закрити відразу і поставити на місце;
В) закрити і поставити на місце після виконання всіх дослідів;
Г) залишити на робочому столі, закривши корком.
А) дозволені вчителем і погоджені з ним;
Б) хочеться виконати самому;
В) запропоновані товаришем;
Г) без дозволу вчителя.
А) слід прибрати своє робоче місце;
Б) можна залишити неприбраним своє робоче місце;
В) усі невикористані реактиви злити і зсипати у одну склянку;
Г) доручити прибрати за собою черговому учню.
А) злийте назад у посудину, де він знаходився;
Б) не зливайте назад у посудину;
В) злийте у раковину;
Г) злийте в окрему пробірку.
6. Під час роботи на робочому столі можуть бути:
А) зошит, письмове приладдя;
Б) підручник, зошит, портфель;
В) зошит, письмове приладдя, верхній одяг;
Г) підручник, зошит, письмове приладдя.
Практична робота №2
Тема: Розділення неоднорідної суміші.
Мета: Закріпити теоретичні про способи розділення неоднорідних сумішей, удосконалити вміння працювати з хімічним обладнанням.
Реактиви: ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прилади: __________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 1. Очищення неоднорідної суміші відстоюванням. (Суміш води і крейди)
Що спостерігаєте? Порівняйте суміш із чистими компонентами.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Які властивості дозволили використати відстоювання для їх розділення.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Суміш води і олії.
Дослід 2. Очищення неоднорідної суміші методом фільтрування.
____________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тестові завдання для практичної роботи №2.
В-1
А) алюміній б) кисень в) повітря г) дистильована вода
А) зібрати тирсу, що спливла
Б) долити до суміші води і перемішати
В) відфільтрувати пісок
Г) випаровувати воду.
________________________________________________
Речовина фізичне тіло
В-2
А) столовий оцет б) бензин в) цукор г) морська вода
А) розчинення
Б) фільтрування
В) дія магнітом
Г) випаровування
Речовина фізичне тіло
Практична робота №3
Тема: Дослідження фізичних і хімічних явищ.
Мета: За допомогою експерименту встановити відмінності між фізичними та хімічними явищами, з′ясувати ознаки та умови виникнення і перебігу хімічних реакцій.
Реактиви: ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прилади: __________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 1. Закрутіть мідну дротину в спіраль за допомогою олівця. Як змінилась дротина? Яке явище відбулось?
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 2. Закріпіть виготовлену мідну спіраль у тримач і внесіть у полум’я спиртівки. Прожарюйте її протягом 1-2хв. Уважно розгляньте. Що спостерігаєте? Яке явище відбулось?
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 3. Покладіть у порцелянову чашку невеликий шматочок парафіну. Поставте чашку з парафіном на кільце лабораторного штативу і нагрійте її на полум’ї спиртівки.
Що відбувається із грудочкою парафіну під час нагрівання? _________________________________________________________________
Припиніть нагрівання. Розгляньте парафін після охолодження фарфорової чашки. Чи утворилася нова речовина? Яке це явище? _________________________________________________________________
Дослід 4. Налийте у пробірку 3-4мл води. Закріпіть її у тримачі для пробірок та обережно нагрійте у полум’ї спиртівки. Що спостерігаєте? Які зміни відбуваються з водою? Назвіть спостережувані явища. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 5. Покладіть у пробірку 2-3 шматочки крейди. Долийте стільки кислоти, щоб вони вкрились нею. Що спостерігаєте? Яке це явище? __________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок: ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тестові завдання для практичної роботи №3.
В-1
А) утворення хмар б) танення снігу в) випаровування води г) горіння вугілля
2. Встановіть відповідність між класифікацією явищ та їх прикладами.
1. хімічне а) скисання молока 1 -
2. хімічне б) ріст дерева 2 -
3. фізичне в) притягування заліза магнітом 3 -
4. фізичне г)почорніння срібної ложечки 4 –
3.Встановіть сполуки за збільшенням валентності металів, що входять до їх складу.
а) Ag2O б) SnCl4 в) FeBr3 г) CaO
_____________________________________________________________
4.Обчисліть відносну молекулярну масу речовини, до складу якої входять елементи: Калій – 44,83%, Сульфур – 18,39%, Оксиген – 36,78%. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
В – 2.
А) утворення інею б) іржавіння цвяха в) протухання яєць г) горіння деревини
2. Встановіть відповідність між класифікацією явищ та їх прикладами.
1. хімічне а) зрідження кисню 1 -
2. хімічне б) ураган 2 -
3. фізичне в) дія оцту на соду 3 -
4. фізичне г) ржавіння заліза 4 –
3.Встановіть сполуки за збільшенням валентності металів, що входять до їх складу.
а) Al2O3 б) BaCl2 в) K2S г) MnO2
_____________________________________________________________
4.Обчисліть відносну молекулярну масу речовини, до складу якої входять елементи: Калій – 43,09%, Хлор – 39,23%, Оксиген – 17,68%. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Практична робота №4
Тема: Добування кисню, збирання, доведення його наявності.
Мета: __________________________________________________________________________________________________________________________________
Реактиви: ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прилади: __________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 1. Добування кисню з гідроген пероксиду.
Складіть прилад для добування газів, як показано на малюнку.
Насипте у пробірку трохи манган(IV) оксиду (можна замінити шматочками сирих овочів). Долийте до цієї пробірки 2мл розчину гідроген пероксиду і швидко закрийте корком з газовивідною трубкою. Що спостерігаєте? __________________________________________________________________________________________________________________________________
Запишіть рівняння розкладу гідроген пероксиду. Яка роль (IV) Манган оксиду?
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 2. Збирання і виявлення кисню.
Вкажіть на якій властивості кисню ґрунтується спосіб його збирання? Як він називається? __________________________________________________________________________________________________________________________________
Перевірте наявність кисню за допомогою тліючої скіпки внісши її у стакан заповнений киснем. Що спостерігаєте? __________________________________________________________________________________________________________________________________
Напишіть рівняння реакції взаємодії тліючого вугілля з киснем _________________________________________________________________
Назвіть речовину,що утворилась. ____________________________________
Висновок. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тестові завдання до практичної роботи №4.
В-1
А) 21 б)78 в) 29 г) 22,4
В-2.
А) S б)Cu в) Cl2 г) Ca