Практичні роботи з Word

Про матеріал
Практично - лабораторні завдання з інформатики (технології обробки інформації) в програмі Word
Перегляд файлу

Лабораторно-практичні роботи
з теми
«Обробка текстової інформації»


Знайомство з вікном Microsoft Word

  1. Відкриваємо файл «ЛПР №1» з Робочого столу.
  2. Розгляньмо вікно програми та знайдемо вивчені елементи інтерфейсу.
  3. Перейдемо на вкладку «Вставлення». Розглянемо елементи які можна додати  в документ.
  4. Перейдемо на вкладку «Головна».  Розглянемо групи кнопок розташовані на панелі інструментів.
  5. Виділяємо фрагмент тексту та використовуємо кнопку групи «Шрифт» для форматування (Наприклад: «Ж – жирний» ; «К - курсив»; «Ч підкреслення»;  і т.д.)
  6. Заходимо в діалогове вікно групи «Абзац»  та  вносимо зміни у налаштування виділених абзаців.
  7. Переходимо на вкладку «Розмітка сторінки».
  8. Розгляньте кнопки групи «Параметри сторінки». Зімнемо деякі з них (Наприклад: «Поля» або «Розмір сторінки»).
  9. Розглянемо «Полосу прокрутки» або скрол миші.  Змінюємо сторінки документу (Наприклад: 5, 3, 8, 10 сторінки).
  10.  Використовуємо клавіші «Home», «End», «PgUp», «PgDown», «Ctrl+Home», «Ctrl+End».
  11.  Розглянемо вкладку «Вид». Використаємо кнопку «Масштаб» документу. Встановімо масштаб перегляду 100% , 75%, 175% (вручну) за шириною сторінки документу.
  12.  Переглянемо кількість сторінок в даному документі та кількість слів в ньому в лівій-нижній частині інтерфейс.
  13.  Покажіть роботу викладачу.
  14.  Закриваємо документ файлу не зберігаючи в ньому зміни (в контекстному меню).


 

Створення та збереження документів

  1. Оберіть свою папку на «Робочому столі». Оберіть документ «Word».
  2. Створіюємо новий файл: команда ФайлСтворитиДокумент MicrosoftWordНовий документвводимо ім’я документа ЛПР №2.
  3. Відкриваємо новостворений файл. Вводимо текст:

(Згідно варіантів)

  1. Закриваємо документ та зберігаємо зміни в ньому.
  2. Пуск «Головне меню» Microsoft Word. Вводимо текст:
  3. Використовуємо команду  ФайлЗберегти  зберігаємо створений документ у власній папці на «Робочому столі»  під назвою Група№___.
  4. Команда ФайлВідкрити відкрийте зі своєї папки під назвою Група№___ документ ,  допишіть текст:

(Згідно варіантів)

  1. Збережемо редагований текст командою: Файл Зберегти.
  2. Команда ФайлВідкрити відкрийте зі своєї папки під назвою Група№___ документ ЛПР №2 (2),  допишіть текст:

(Згідно варіантів)

  1.  Команда  ФайлЗберегти як…  збережемо документ під назвою ЛПР №2(3).
  2.  Закриваємо  програму Word .
  3.  Передивіться текст всіх документів.  Покажіть роботу викладачу.



Введення і редагування тексту

  1.     В папці під назвою Група№___ (відповідно № Вашої групи) створіть новий документ під назвою ЛПР №3
  2.     Введемо текст:

(Згідно варіантів)


  1.     Скориставшись режимом заміни символів замінимо слова тексту на рандомні (сонечко, катер, кукурудза, тощо)
  2. Використаємо клавіші «Backspace» та «Delete» виконаємо виправлення словосполучень тексту на ран домні (зелені простори лісів, морський бриз, соловей співав, тощо).

Оберіть слова в тексті та вставте пустий рядок, після чого надрукуйте «Восени дощить, але ще досить тепло…».

  1. Замінимо три крапки в тесті на авторів даних цитат, яких зазначимо в дужках.
  2. Зберігаємо зміни текстового документу, закриваємо його.
  3. Зробіть новий документ, назвіть:  “Біографія”.
  4. Надрукуємо в ньому:

(Згідно варіантів)

  1. Скориставшись клавішею «Enter» переробимо прозу на вірш.
  2. Наберіть нижче наступний текст.

(Згідно варіантів)

  1. Переробіть його. Скориставшись кнопкою «Недруковані символи», прибираємо в тексті всі знаки «Enter»).
  2. Покажіть роботу викладачу. Закриваємо даний документ при цьому зберігаємо зміни в ньому.



Набір тексту з спеціальними символами

1. В папці під назвою Група№___ (відповідно № Вашої групи) створіть новий документ під назвою ЛПР №4.

2. Введіть текст згідно варіанту

 

Користуйтесь аналогами введення тексту:

  1.               Набирати текст можна необов’язково там де стоїть вказівник миші. А саме можна ввести текст в позицію, там де стоїть текстовий курсор.
  2.               Лише в кінці абзацу, а не в кінці рядка, натискаємо клавішу вводу. В такому алгоритмі під час введення тексту перехід на новий рядок автоматичний.
  3.               Для зміщення тексту документу (праворуч, до центру) не використовуємо пробіл. На панелі «Форматування» для даної задачі існують спеціальні кнопки.
  4.               Більше одного пропуску між словами – не роблять. Розділові знаки (кома, крапка, двокрапка, крапка з комою) зв’язують із словом. Після розділових знаків -  пропуск обов’язковий.

В документі здійснюють переміщення наступними позначками:

← - переміщення курсору на одну позицію вліво;

↑ - переміщення курсору на одну позицію вверх;

↓– переміщення курсору на одну позицію вниз;

→ - переміщення курсору на одну позицію вправо.

В документі здійснюють переміщення курсори на слово:

Ctrl + → вправо;

Ctrl + ← вліво;

Home – на початок рядка;

End – на кінець рядка;

Ctrl + Home – на початок документа;

Ctrl + End – на кінець документа;

Під час набору текстів використовують символи, що можливо вставити в текст за допомогою комбінацій клавіш:

Shift1 - ! (знак оклику)

Shift2 - “ (лапки)

Shift3 - № (символ номера)

Shift4 - ; (крапка з комою)

Shift5 - % (символ процента)

Shift6 - : (двокрапка)

Shift7 - ? (знак запитання)

Shift8 - * (зірочка)

Shift9 - ( (відкриваюча дужка)

Shift0 - ) (закриваюча дужка)

Shift-  -_ (підкреслення)

 

 


 



Форматування тексту

 

  1.               В папці під назвою Група№___ (відповідно № Вашої групи) створіть новий документ під назвою ЛПР №5.
  2. Наберіть текст  згідно варіантів.
  3. Зкопіюйте текст 3 рази.
  4. Примініть наступні зміни формату шрифту тексту:

а) інтервал розріджений на 2 пт;

Б) усі великі;

В) розмір 14 пт;

                                      Г) напівжирний курсив.хрущі над вишнять

А) шрифт MonotypeCorsiva

Б) напівжирний

В) 21 пт

Г)  припіднятий

А) напівжирний

Б) розмір 18 пт

В) з тінню

Г) зменшені великі

Д) інтервал ущільнений на 1 пт

 А) розріджений інтервал

Б) зміщення вгору кожні 4 пт

В) вгору і вниз на 4 пт

Г) масштаб останнього слова 200%

А) розмір 18 пт

Б) різні типи підкреслення

  1. Додаймо після тексту анімацію на власний смак.

()

  1. Надрукуйте  математичну формулу:

А)  (x - m)2 =  e2 – 2xm +x2

Б)  d = a0 * txt + pxmm2

  1. Зробіть виділення формул будь яким маркером.
  2. Збережіть документ в своїй папці, за смислом надайте назву файлу.

Форматування абзацу

 

  1. В папці під назвою Група№___ (відповідно № Вашої групи) створіть новий документ під назвою ЛПР №6.
  2. Наберіть текст  згідно варіантів.
  3. Виконайте наступні дії в тексті:
  • за допомогою лінійки зробіть відступ зліва на 4 см
  • перший абзац на 5 см менше
  • інтервал перед абзацом 2 пт
  • міжрядковий інтервал 2,15
  • відступ зправа – 3 см.
  • Інтервал перед останнім абзацом 3 пт
  1. Закрийте та збережіть документ в своїй папці.



Використання табуляторів

  1. Запустіть Microsoft Word.
  2. Набераємо текст  «Наказу», скористаємось табуляторами на лінійці:

 

Товариство з обмеженою відповідальністю
«Усе буде добре»

 

 

«__»______ 20__р. НАКАЗ № ____

 

 м. Київ

«Про створення графіку

відпусток на 20__рік»

 

Керуючись статтею 10 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР,

 

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити графік відпусток на 20___ рік (додається).

2. Начальнику відділу кадрів П.І.П. забезпечити ознайомлення працівників із графіком до 29.12.20__рік (попередній) та надати керівникам підрозділів витяги із графіка відпусток у частині відпусток працівникам відповідних підрозділів.

3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Директор                                     підпис                                    П.І.П.

 

Віза начальника відділу кадрів

Відмітки про ознайомлення з наказом керівників підрозділів

 


Створення списків

  1.   Запустімо програму Microsoft Word.
  2.   Наберемо текст за зразком:

А) Формат маркера: шрифт Webdings, 24 пт,;
      Положення маркера: відступ на 0,5 см;

      Положення тексту: відступ на 1,5 см.

Людина має бути:

  • Скромною.
  • Гордою.
  • Житєрадісною.
  • Справжньою особистістю.
  • Не кривди інших.
  • Вміти підтримати інших людиней.

Б) Формат номера: шрифт Verdana, напівжирне накреслення, 10 пт,

     Положення номера: відступ на 1 см;

     Положення тексту: відступ на 2 см.)

Правила вихованої людини:

  • Не читати чужі повідомлення.
  • Не слухай коли бесідують інші.
  • Не переглядай речі інших.
  • В бесіди використовуйте вічливі слова.
  • Не розповідайте іншим “сімейні таємниці”.
  1. Наберемо й відформатуймо наступний текст:

1. ПРИВІТАННЯ:

* Добридень!

* Доброго вечора!

* Вітаю вас!

* Привіт!

2. ПРОЩАННЯ:

- До побачення!

- На добраніч!

- До зустрічі!

- Бувай!

- До зустрічі!

- Всього найкращого!

3. ПОДЯКА:

* Спасибі!

* Дякую!

* Вдячний!

4. ВИБАЧЕННЯ:

- Вибачте мені!

- Перепрошую!


Багаторівневі списки

  1.   Запустіть програму Microsoft Word.
  2.   Наберіть текст за поданим нижче зразком:

 

Сканери та їх види

Цифровий сканер – це електронний пристрій, за допомогою якого графічна інформація різних видів (малюнки, текст, фотографії) переводитися в цифровий формат і зберігається у вигляді файлів різних типів. Після цього з такими файлами можуть здійснюватися самі різні операції – копіювання, редагування і т.д.

Принцип роботи сканера наступний: світло від джерела потрапляє на сканований об’єкт, відбиваючись від нього це світло, через оптичну систему, потрапляє на світлоприймальний елемент, а звідти на спеціальний перетворювач, який перетворює аналогову інформацію в цифрову. Після перетворення і обробки інформація через контролер передається на комп’ютер, де обробляється за допомогою спеціальних програм. Тобто основне призначення сканера – це перетворення друкованої чи іншої графічної інформації в графічні файли.

Види сканерів:

  • Ручні - використовуються для сканування малоформатних оригіналів; ширина області сканування від 6 до 28 см.; під час сканування сканер переміщається оператором рівномірно і прямолінійно.
  • Планшетні сканери плоского типу. Робочу область сканування утворює плоска скляна поверхня. Використовуються для введення графіки і тексту з непрозорих носіїв. Відмітною ознакою планшетного сканера є те, що скануюча голівка переміщається відносно паперу за допомогою крокового двигуна. Дозволяють сканувати кольорові оригінали з високим роздільчою здатністю.
  • Роликові – це модифікація ручного сканера, доповнена механізмом автоматичної подачі паперу. Оригінал послідовно, лінія за лінією, пропускається через ролики механізму подачі паперу і потрапляє в поле зору лінійки датчиків. Джерело сету нерухомий, обертаються тільки ролики подачі паперу.
  • Барабанні - оригінал за допомогою спеціальної стрічки або масла прикріплюється на поверхню прозорого циліндра з органічного скла. Барабан обертається з великою швидкістю, а скануючий приймач,що знаходиться з ним через крихітну прочитує зображення з високою точністю.


Налаштування параметрів та оформлення сторінок

 

  1.               В папці під назвою Група№___ (відповідно № Вашої групи) створіть новий документ під назвою ЛПР №11.
  2. Налаштуйте розміри сторінки ширина 10 см, висота 15 см,
  3. Поля по 1,5 см із всіх сторін, орієнтація альбомна.
  4. Задайте рамку з планет до всієї сторінки. Параметри рамки: ширина 28 пт,
    Параметри: по 5 пт з усіх сторін відносно краю сторінки. (див. зразок)
  5. Наберіть заголовок шрифтом Comic Sans MS.(див. зразок)
  6. Перейдіть в наступний рядок
  7. Заголовок візьміть у рамку. Параметри лінії: тип межі – тінь, застосована до абзацу, товщина 6 пт, колір – синій, заливка рожевого кольору. (див. зразок)
  8. Створіть маркерований список, для маркера використайте шрифт Wingdings.
  9. Наберіть текст списку
  10. Текст списку візьміть у рамку оранжевого кольору, з тінню, шириною 2,25 пт.(див. зразок)
  11. Залийте список узором Світліграти.


 

1

 

doc
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
25 вересня 2021
Переглядів
4322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку