Тема заняття: Практичні заняття та вправи для розвитку координації
Мета заняття: 1. Формування естетичних якостей(статури, культури рухів тощо).
2. Виховання в гуртківців зацікавленості до занять фізичною культурою і спортом, почуття
відповідальності і колективізму засобами роботи по групам.
3. Сприяти вихованню морально-вольових якостей: сили волі, витримки, самовладання,
дисциплінованості, впевненості у своїх силах.
Завдання заняття: 1. Ознайомлення з методом колового тренування та самоконтролем на уроці.
2.Удосконалення навиків на рівновагу, координацію рухів, акробатичних вправ, стрибків на скакалці,
підтягуванню на перекладині.
3. Розвинення силових, координаційних, швидкісно-силових якостей організму.
4. Зміцнення здоров‘я, сприяння правильному фізичному розвитку школярів.
Вид та форма заняття: комбінований
Інвентар : гімнастичні палиці (15 шт.), гімнастичні лави (5 шт.), гімнастичні мати (2 шт.), скакалки (2 шт.),
еспандер (4 шт.), перекладина (3 шт.), гантелі (4 шт.), теоретичні картки (15 шт.),
гімнастичні обручи (2 шт.), прилад для згинання розгинання рук (2 шт.), прилад для контролю
гнучкості (1 шт.), мали мішечки з піском (2 шт.), музика.
Розвиток у дітей рівноваги та координації
Що таке рівновага та координація?
Рівновага – це здатність підтримувати контрольоване положення тіла під час виконання завдання, наприклад, сидячи за столом, ідучи по колоді або наступаючи на бордюр. Для ефективного функціонування та виконання певних завдань людині необхідна здатність підтримувати контрольоване положення тіла під час статичних (нерухомих) і динамічних (рухливих) занять.
Координація – це процеси узгодження активності м'язів тіла, спрямовані на успішне виконання рухової задачі, тобто це здатність здійснювати точні цілеспрямовані рухи.
Чому настільки важливі рівновага й координація?
Рівновага й координація, що відповідають віку людини, дозволяють їй досить успішно займатися спортом, оскільки забезпечують плавний рух тіла під час фізичних вправ (наприклад, під час ходьби по колоді або гри у футбол). У свою чергу, заняття спортом корисні для формування хорошої саморегуляції, побудови соціальних зв'язків і досягнення почуття приналежності до суспільства або певного мікросоціуму. Крім того, правильні й контрольовані рухи тіла під час виконання вправ зменшують витрату необхідної енергії та мінімізують утому.
При добре розвиненій рівновазі й координації знижується ймовірність отримання травм, оскільки дитина розвиває відповідні реакції тіла, коли це необхідно (наприклад, виставляє руки при падінні). Також вони забезпечують прийняття відповідних поз для виконання завдань, сидячи за столом, і відповідний успіх при виконанні завдань з використанням дрібної моторики.
Для правильного розвитку рівноваги й координації необхідні такі елементи:
У дитини є певні проблеми з рівновагою та координацією, якщо вона:
Коли дитина відчуває труднощі з рівновагою та координацією, ви також можете звернути увагу на такі параметри:
Способи та необхідні заходи для розвитку в дитини навичок рівноваги й координації
Види діяльності, які можуть допомогти покращити рівновагу та координацію:
Місце проведення : спортивний зал.
№ п/п |
Зміст заняття |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||||
ОМГ |
ПМГ |
СМГ |
||||||||||
1. Підготовча частина 15 хв. Фронтальний та поточний методи |
||||||||||||
|
2. Організуючі вправи: 2.1. Шикування в одну шеренгу; 3. Привітання, повідомлення завдань заняття. 4. Нагадування правил техніки безпеки під час занять гімнастичними вправами (до занять
допускаються лише учні, які пройшли інструктаж з техніки безпеки).
5. Різновиди ходьби: 5.1. на носках руки на поясі; 5.2. на п‘ятках руки в замок за голову; 5.3. на зовнішній поверхні стопи; 5.4. на внутрішній поверхні стопи; 5.5. «випадом»; 5.6. «повзунок»;
8. Різновиди бігу:
8.1. приставним кроком праворуч; 8.2. приставним кроком ліворуч; 8.3. із закиданням гомілки назад;
8.4. з високим підніманням стегна;
8.5. з викидом прямих ніг;
8.6. рівномірний біг з переходом на крок. 9. Дихальні вправи за командою: «Підняли руки вгору – вдих, опустили – видих!».
10. Загально-розвивальні вправи в русі: 10.1. В. п. – права рука вгору, ліва внизу. 1-2 – відведення прямих рук назад, 3-4 – те саме зі зміною рук місцями. 10.2. В. п. – руки зігнуті до плечей. 1-4 – колові оберти рук вперед, 5-8 – те саме назад. 10.3. В. п. – руки зігнуті у ліктьовому суглобі перед грудьми на рівні плечей. 1-2 – відведення рук назад, 3-4 – відведення прямих рук назад.
11. Загально-розвивальні вправи з гімнастичною палицею на місці: 11.1. В. п. - о. с.: палиця вниз попереду. 1-палиця вгору, ліва нога назад; 2-в.п.; 3-палиця вгору, права нога назад; 4-в.п. 11.2. В. п.- палиця за головою. 1-палиця вгору, встати на носки; 2-в.п.; 3- палиця вгору, встати на п‘яти; 4-в.п. 11.3. В. п. – ноги нарізно, палиця за головою. 1- повернення тулуба праворуч; 2- в. п.; 3- те саме ліворуч; 4- в. п. 11.4. В. п.- палиця перед собою на рівні пояса. 1-палиця на рівні плечей; 2-палиця вгору, ноги на носки; 3-палицю до рівня грудей; 4-в.п.
11.5. В. п.- ноги нарізно, палиця за спиною. Колові оберти тулуба: 1-4- оберти праворуч; 5-8- оберти ліворуч. 11.6. В. п. ноги нарізно, палиця на рівні пояса. Нахили вперед торкаючись палицею стоп ніг. 1- нахил до правої стопи; 2- в. п.; 3- нахил до лівої стопи; 4- в.п. 11.7. В. п.- ноги нарізно, прямі руки з палицею паралельно підлоги. Махи ногами. 1- торкаємось правою рукою ліву ногу; 2- в. п.; 3- те саме навпаки; 4- в. п. 11.8. В. п.- випад правою ногою вперед, руки з палицею за спиною.1-3- пружні рухи з надавлюванням на ногу; 4- стрибком зміна положення ніг. 11.9. В. п.- палиця за головою. 1-присідання; 2-в.п.; 3-те саме; 4-в.п. 11.10. В. п.- перестрибування через палицю, яка знаходиться на полозі. 1-4- на правій нозі; 5-8- на лівій нозі; 9-12- на обох ногах. 11.11. В. п. вільне. Встановити подих. 1-глибокий вдих; 2-видих. 12. Перешикування з колони по два в колону по одному в русі за командою: «Ліво-Руч!», «Праве плече вперед в колону по одному «Кроком-Руш!»». |
30с.
1хв.
30с. 30с.
30с.
2хв 10м. 10м. 10м. 10м. 10м. 10м.
1хв
20м. 20м. 20м.
20м.
20м.
20м. 3-4р.
1хв. 3-4р.
3-4р.
30с.
8 хв.
7-8 разів
7-8 разів
5-6 разів
5-6 разів
7-8 разів
7-8 разів
5-6 разів
5-6 разів
5-6 р
2-3 рази
2-3 р |
30с.
1хв.
30с. 30с.
30с.
2хв 10м. 10м. 10м. 10м. 10м. 10м.
1хв
40м. 20м. 20м.
20м.
20м.
20м. 3-4р.
1хв. 3-4р.
3-4р.
30с.
8 хв.
7-8 разів
7-8 разів
5-6 разів
5-6 разів
7-8 разів
7-8 разів
5-6 разів
5-6 разів
5-6 р
1 раз
2-3р |
30с.
1хв.
30с. 30с.
30с.
2хв 10м. 10м. 10м. 10м. 10м. 10м.
-
- - -
-
-
-
1хв. 3-4р.
3-4р.
30с.
8 хв.
7-8 разів
7-8 разів
5-6 разів
5-6 разів
7-8 разів
7-8 разів
5-6 разів
5-6 разів
5-6 р
-
2-3р |
Вхід у колону по одному. Вчитель знаходиться в центральній частині залу.
Шикування в правому нижньому куті спортивного залу. Простежити за охайністю спортивної форми.
Контроль за дисципліною.
Завдання виголошувати чітко й коротко. На протязі занняття.
Слідкувати за правильним виконанням.
Дистанція між учнями 1-1.5м. Спина рівна, плечі відведені назад. Лікті відведені назад. Руки до плечей, спина рівна. Руки до плечей, спина рівна. Руки на поясі. В повному присіді, переносячи зігнуті ноги через сторони. Дистанція між учнями 1.5-2м. Гуртківці виконують дихальні впр. в русі. Руки на поясі. Руки зігнуті у ліктьовому суглобі за спиною, п‘ятками доторкуватись сідниць. Руки знаходяться в статичному положенні паралельно підлоги на рівні тазу, долоні проновані, колінами доторкуватись долоней Ноги в колінному суглобі рівні, гомілко- ступний суглоб розігнутий при викиданні, носки тягнути вперед За командою вчителя. Руки піднімати та опускати через сторони.
Руки прямі, відведення максимальне.
Оберти з максимальною амплітудою
Руки тримати на рівні плечей
Виконавча команда подається під однойменну повороту ногу, після цього перша пара робить крок протилежною ногою виконує поворот на 90градусів і продовжує рух в новому напрямку до команди вчителя зупинитись, а наступні роблять поворот на тому самому місці, що й попередні та зупиняються з інтервалом 1.5м. Палиці учні беруть самостійно під час ходьби
Спину тримати рівно
Темп повільний
Руки тримати на рівні плечей, ноги не відривати від пологи
Руки тримати прямими
Виконувати з максимальною амплітудою
Ноги в колінному суглобі не згибати
Ноги піднімати прямі
Спину тримати рівно
Темп повільний
Темп середній
Вдих через ніс, видих через рот.
Палиці учні кладуть самостійно під час кроку. |
|||||||
2. Основна частина 25 хв. Груповий та коловий методи |
||||||||||||
|
1. Шикування у шеренгу. Розподіл по відділенням 2. Показ та роз‘яснювання вправ.
3.Виконання вправ по відділенням: зміна відділень відбувається за сигналом та командами керівника гуртка: «Увага! Припинили виконання вправ!», «Відділення - Рівняйсь! Струнко!», до зміни відділення «Кроком – Руш!». 1 - відділення : - вправи на рівновагу – ходьба по гімнастичній лаві з мішечком на голові, руки в сторони; 2 - відділення : - вправи на розвинення сили кистей рук – зжати та розжати гумовий еспандер; 3 – відділення : - вправи на розвинення сили рук – згинання та розгинання рук в упорі лежачи; 4 – відділення : - розвинення швидкісно-силових якостей – стрибки на скакалці; 5 – відділення : - вправи на розвинення координації рухів; 6 – відділення : - контроль гнучкості організму – нахил тулуба вперед з положення сидячи(2с.); 7 – відділення : - контроль теоретичних знань за темою «Гімнастика» - картку дивиться додаток 8 – відділення : - контроль підтягування на перекладині – хлопці у висі, дівчата на низький (95см.);
9 – відділення : -вправи на розвинення м‘язів черевного пресу- підйом тулуба з положення сидячи; 10 – відділення : - комбінація з акробатичних вправ – перекид вперед-стійка на лопатках - «міст»; 11 – відділення : - розвинення координації рухів – оберти тулуба з гімнастичним обручем; 12 – відділення : - розвинення м‘язів рук та верхнього плечового поясу – вправи з гантелями: з положення сидячи підйом гантелей прямими руками до положення паралельних рук відносно підлоги. Перешикування в шеренгу по одному за командою: «Клас – Розійдись!», «В одну шеренгу шикуйсь!». |
1хв. 2хв.
20хв. 30с.
30с.
30с.
Хл.-10р. Дів.-8р.
30с.
30с.
Хл.-10см Дів.-11с
30с.
Хл.-10см Дів.-11с
Хл.-10см Дів.-11с
30с.
30с.
30с.
1хв. |
1хв. 2хв.
20хв. 30с.
30с.
30с.
Хл.-8р. Дів.-6р.
20с.
30с.
Хл.-10р. Дів.-8р.
30с.
Хл.-10см Дів.-11с
Хл.-10см Дів.-11с
30с.
30с.
20с.
1хв. |
1хв. 2хв.
20хв. 30с.
30с.
30с.
Техніка вик-ня вправи
Техніка вик-ня вправи
Техніка вик-ня вправи
Хл.-10р. Дів.-8р.
30с.
Техніка вик-ня вправи
Техніка вик-ня вправи
Техніка вик-ня вправи
30с.
Техніка вик-ня вправи
1хв. |
Слідкувати за правильним виконанням. Роз‘яснення самоконтролю та методу колового тренування.
Гуртківці шикуються в колону по одному. Після команди керівника гуртка крокують до зміни відділення за годинниковою стрілкою.
Дистанція між учнями 1.5-2м. Тулуб тримати рівно не нахиляти.
Гуртківці виконують вправу без перерви у сидячому або у стоячому положенні.
Хлопці виконують на приладах, Дівчата від гімнастичної лави. Гуртківці записують свій результат у протокол.
Гуртківці записують свій результат у протокол.
Ноги під час їзди згибати в колінному суглобі.
Вправу учні виконують на приладі, Ноги в колінному суглобі не згинати, Результат записують у протокол.
Учні заповнюють свої карти з варіантами відповіді.
Результат записують у протокол.
Руки тримати за головою, ноги зігнуті у колінному суглобі.
Слідкувати за правильним виконанням техніки вправ, «міст» виконувати з положення лежачи, стійки тримати 3с.
Спину тримати рівно, руки в ліктьовому суглобі не згинати.
Гуртківці шикуються у нижньому куті спортивного залу. |
|||||||
3. частина 5 хв. Фронтальний метод |
||||||||||||
|
1. Вправи на відновлення дихання: 1- руки в сторони (вдих); 2- руки вперед (видих); 3- руки вгору (вдих); 4- руки через сторони вниз (видих). 2.Підведення підсумків заняття.
3. Моторіко - психологічний тест «Сніг»
4. Вихід зі спортивного залу. |
1хв.
30с 2хв.
1хв. 30с. |
1хв.
30с 2хв.
1хв. 30с. |
1хв.
30с 2хв.
1хв. 30с. |
Вправа на увагу.
У казання на помилки, відзначення кращих
Виконати комплекс вправ для розвитку м‘язів спини. Слідкувати за дисципліною. |
|||||||
5 хв. ПЕРЕРВА
4. Види діяльності, які можуть допомогти покращити рівновагу та координацію: 45 хв
|
||||||||||||
|
1.Гра у класики – вимагає від дитини зміни напрямку руху та стрибків швидко й часто. 2. Гра в сапера з великими стрибками (наприклад, не можна наступати на міни) – це хороше завдання для дитини на збереження рівноваги. 3. Нестійкі гойдалки й рухливі ігри, підвішені сходи й канати. Коли гойдалки рухаються несподіваним чином, це змушує м'язи тіла інтенсивніше працювати. 4. Ходьба типу «тачки» (дитина ходить на руках, а дорослий підтримує її ноги).
|
|
|
|
Слідкувати за правильним виконанням. Роз‘яснення,та тренування.
|
|||||||