Практичні заняття та вправи для розвитку координації

Про матеріал
Завдання заняття: ознайомлення з методом колового тренування та самоконтролем на уроці; удосконалення навиків на рівновагу, координацію рухів, акробатичних вправ, стрибків на скакалці, підтягуванню на перекладині; розвинення силових, координаційних, швидкісно-силових якостей організму.
Перегляд файлу

 

Тема заняття:             Практичні заняття та вправи для розвитку координації

 

Мета заняття:            1. Формування естетичних якостей(статури, культури рухів тощо).

                                   2. Виховання в гуртківців зацікавленості до занять фізичною культурою і спортом, почуття     

                                       відповідальності і колективізму засобами роботи по групам. 

                                   3. Сприяти вихованню морально-вольових якостей: сили волі, витримки, самовладання,   

                                       дисциплінованості, впевненості у своїх силах.

 

Завдання заняття:     1. Ознайомлення з методом колового тренування та самоконтролем на уроці.

                                   2.Удосконалення навиків на рівновагу, координацію рухів, акробатичних вправ, стрибків на скакалці,

                                       підтягуванню на перекладині.                           

                                   3. Розвинення силових, координаційних, швидкісно-силових якостей організму.

                                   4. Зміцнення здоров‘я, сприяння правильному фізичному розвитку школярів.

 

Вид та форма заняття:     комбінований

 

Інвентар : гімнастичні палиці (15 шт.), гімнастичні лави (5 шт.), гімнастичні мати (2 шт.), скакалки (2 шт.),

                    еспандер (4 шт.), перекладина (3 шт.), гантелі (4 шт.), теоретичні картки (15 шт.),

                    гімнастичні обручи (2 шт.), прилад для згинання розгинання рук (2 шт.), прилад для контролю

                    гнучкості (1 шт.), мали мішечки з піском (2 шт.), музика.

Розвиток у дітей рівноваги та координації

Що таке рівновага та координація?

Рівновага – це здатність підтримувати контрольоване положення тіла під час виконання завдання, наприклад, сидячи за столом, ідучи по колоді або наступаючи на бордюр. Для ефективного функціонування та виконання певних завдань людині необхідна здатність підтримувати контрольоване положення тіла під час статичних (нерухомих) і динамічних (рухливих) занять.

  • Статична рівновага – це здатність зберігати й контролювати стаціонарне положення тіла (наприклад, під час гри «Море хвилюється раз» чи «Статуя»).
  • Динамічна рівновага – це здатність залишатися збалансованим у русі (наприклад, під час бігу або їзди на велосипеді).

​Координація – це процеси узгодження активності м'язів тіла, спрямовані на успішне виконання рухової задачі, тобто це здатність здійснювати точні цілеспрямовані рухи.

Чому настільки важливі рівновага й координація?

Рівновага й координація, що відповідають віку людини, дозволяють їй досить успішно займатися спортом, оскільки забезпечують плавний рух тіла під час фізичних вправ (наприклад, під час ходьби по колоді або гри у футбол). У свою чергу, заняття спортом корисні для формування хорошої саморегуляції, побудови соціальних зв'язків і досягнення почуття приналежності до суспільства або певного мікросоціуму. Крім того, правильні й контрольовані рухи тіла під час виконання вправ зменшують витрату необхідної енергії та мінімізують утому.

При добре розвиненій рівновазі й координації знижується ймовірність отримання травм, оскільки дитина розвиває відповідні реакції тіла, коли це необхідно (наприклад, виставляє руки при падінні). Також вони забезпечують прийняття відповідних поз для виконання завдань, сидячи за столом, і відповідний успіх при виконанні завдань з використанням дрібної моторики.

Для правильного розвитку рівноваги й координації необхідні такі елементи:

  • Увага й концентрація – здатність концентрувати увагу на конкретному завданні протягом тривалого періоду часу.
  • Усвідомлене сприйняття тіла – знання різних частин тіла й розуміння принципів руху тіла у просторі стосовно власних кінцівок і різних предметів.
  • Білатеральна (двостороння) інтеграція – використання двох рук, при цьому одна з них провідна (наприклад, відкривання кришки банки; друга рука, яка не веде, підтримує й балансує банку).
  • Перетинання середньої лінії – здатність перетинати уявну лінію, що пролягає від носа до тазу людини, яка ділить тіло на праву й ліву сторони.
  • Зорово-моторна координація – здатність обробляти інформацію, отриману за допомогою очей, для контролю, керівництва та спрямування рук під час виконання конкретних завдань, таких як письмо чи ловля м'яча.
  • Провідна рука – послідовне використання однієї й тієї самої руки для виконання завдань, що дозволяє розвивати навички вдосконалення певних дій.
  • М'язова сила – здатність докладати силу для опору.
  • М'язова витривалість – здатність м'яза або групи м'язів неодноразово докладати силу проти опору.
  • Саморегулювання – здатність досягати, підтримувати та змінювати певний рівень концентрації уваги відповідно до завдання чи ситуації.
  • Керування положенням тіла – здатність надавати стійкість тулубу й шиї для координації руху кінцівок.
  • Пропріоцепція (відчуття себе у просторі) – це інформація, яку мозок отримує від м'язів і суглобів і яка розповідає йому про положення та рух тіла у просторі.
  • Обробка сенсорної інформації – точна обробка інформації, отриманої за допомогою сенсорної стимуляції факторами навколишнього середовища і власного тіла.
  • Ізольований, відокремлений рух – здатність переміщати руку чи ногу, зберігаючи решту тіла нерухомою.

​У дитини є певні проблеми з рівновагою та координацією, якщо вона:

  • Легко падає, часто спотикається або не може швидко «відновитись» після втрати рівноваги.
  • Рухається скуто, рухам тіла не вистачає плавності, гнучкості (наприклад, бігає, як «робот»).
  • Уникає фізичної активності (наприклад, активних ігор на майданчику, занять спортом).
  • Відстає на етапах розвитку (наприклад, пізно починає повзати або ходити).
  • Повільніше, ніж однолітки, освоює фізичні навички (наприклад, їзду на велосипеді, плавання чи лазіння по деревах).
  • Менш спритна, здібна, ніж однолітки, у спорті (наприклад, у командних видах спорту).
  • Штовхає важче, рухається швидше або порушує особистий простір інших дітей більше, ніж вони того хочуть.
  • Боїться нових фізичних ігор (наприклад, гойдалок) або висоти, яка не лякає однолітків.

​Коли дитина відчуває труднощі з рівновагою та координацією, ви також можете звернути увагу на такі параметри:

  • моторне (м'язове) планування та виконання фізичних завдань (наприклад, дитина може починати виконання із середини, а не з початку);
  • м'язи «мляві», при цьому тіло виглядає в'ялим, або, навпаки, м'язи надмірно напружені, тіло виглядає негнучким;
  • орієнтування у просторі або те, як дитина розташовує тіло у просторі (наприклад, дитина порушує особистий простір іншої дитини, не розуміючи цього);
  • витривалість під час виконання завдань на дрібну й велику моторику;
  • розвиток навичок письма – дрібні штрихи, з яких складається більшість букв, цифр і ранніх малюнків;
  • утримання олівця – ефективність і манера тримати олівець і рухати ним певним чином;
  • управління олівцем – точність, з якою рухається олівець під час малювання й письма;
  • дискримінацію лівої чи правої половини тіла – візуалізація відмінностей між правою й лівою сторонами тіла, при цьому домінуюча сторона тіла стає чітко видимою;
  • провідну руку – послідовне використання однієї й тієї самої руки для виконання завдань, що дозволяє розвивати навички вдосконалення дій;
  • артикуляцію – чіткість звуків мовлення й розмовної мови;
  • догляд за собою – самостійне вдягання та використання столових наборів;
  • обробку сенсорної інформації – точна реєстрація, обробка та реакція на сенсорну стимуляцію факторами навколишнього середовища і власного тіла.

​Способи та необхідні заходи для розвитку в дитини навичок рівноваги й координації

  • Покращення уваги до завдань і рівня концентрації як готовності швидко реагувати при втраті рівноваги.
  • Докладне вивчення механіки певних дій – правильне вирівнювання положення тіла для збереження рівноваги (наприклад, згинання рук у ліктях і притиснення до плечей, а не витягування вперед при повзанні).
  • Зміцнення «головних», великих м'язів тіла для забезпечення кращої стійкості (особливо м'язів тулуба).
  • Спрощення завдання для зосередження дитини на кожному русі по черзі, доки вона не буде готова до кількох рухів одночасно.
  • Збільшення м'язової сили для забезпечення кращого управління м'язами.
  • Покращення м'язової витривалості, щоби збільшити проміжок часу, протягом якого дитина може утримувати рівновагу та координацію.
  • Покращення обробки сенсорної інформації, щоб організм отримував та обробляв правильні повідомлення від м'язів про їхнє положення, взаємозв'язок один з одним, швидкість їх скорочення та кількість використаної сили.
  • Соціальні джерела мотивації – якщо друг або член родини дитини успішно займається спортом, це може мотивувати дитину займатись теж і розвивати ці особливі навички.

​Види діяльності, які можуть допомогти покращити рівновагу та координацію:

  • Нестійкі поверхні – ходіння по нестійких поверхнях (наприклад, по подушках, кріслах-мішках чи ковдрах на підлозі) змушує тулуб працювати над тим, щоби зберігати вертикальне положення.
  • Нестійкі гойдалки й рухливі ігри, підвішені сходи й канати. Коли гойдалки рухаються несподіваним чином, це змушує м'язи тіла інтенсивніше працювати.
  • Ходьба типу «тачки» (дитина ходить на руках, а дорослий підтримує її ноги).
  • Плавання – змушує тулуб боротися з опором води, забезпечуючи тим самим більш глибоке відчуття себе у просторі.
  • Присідання на коліна, не торкаючись рукою підлоги, підйом і передача повітряної кульки рукою іншому гравцю.
  • Гра у класики – вимагає від дитини зміни напрямку руху та стрибків швидко й часто.
  • Гра в сапера з великими стрибками (наприклад, не можна наступати на міни) – це хороше завдання для дитини на збереження рівноваги.

 

 

Місце проведення :      спортивний зал.

 

 

п/п

Зміст заняття

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

ОМГ

ПМГ

СМГ

1.                        Підготовча частина                                             15 хв.                    Фронтальний та поточний методи

 

  1. Вхід до спортивного залу

2. Організуючі вправи:

   2.1. Шикування в одну шеренгу;

3. Привітання, повідомлення завдань заняття.

4. Нагадування правил техніки безпеки під час занять гімнастичними вправами (до занять

 

допускаються лише учні, які пройшли інструктаж з техніки безпеки).

 

5. Різновиди ходьби:

   5.1. на носках руки на поясі;

   5.2. на п‘ятках руки в замок за голову;

   5.3. на зовнішній поверхні стопи;

   5.4. на внутрішній поверхні стопи;

   5.5. «випадом»;

   5.6. «повзунок»;

 

8. Різновиди бігу:

 

   8.1. приставним кроком праворуч;

   8.2. приставним кроком ліворуч;

   8.3. із закиданням гомілки назад;

  

   8.4. з високим підніманням стегна;

 

 

   8.5. з викидом прямих ніг;

 

   8.6. рівномірний біг з переходом на крок.

9. Дихальні вправи за командою: «Підняли руки

    вгору – вдих, опустили – видих!».

 

10. Загально-розвивальні вправи в русі:

   10.1. В. п. – права рука вгору, ліва внизу.

            1-2 – відведення прямих рук назад,

            3-4 – те саме зі зміною рук місцями.

   10.2. В. п. – руки зігнуті до плечей.

            1-4 – колові оберти рук вперед,

            5-8 – те саме назад.

   10.3. В. п. – руки зігнуті у ліктьовому суглобі

            перед грудьми на рівні плечей.

            1-2 – відведення рук назад,

            3-4 – відведення прямих рук назад.

 

11. Загально-розвивальні вправи з гімнастичною палицею на місці:

  11.1. В. п. - о. с.: палиця вниз попереду. 1-палиця вгору, ліва нога назад; 2-в.п.; 3-палиця вгору, права нога назад; 4-в.п.

  11.2. В. п.- палиця за головою. 1-палиця вгору, встати на носки; 2-в.п.; 3- палиця вгору, встати на п‘яти; 4-в.п.

  11.3. В. п. – ноги нарізно, палиця за головою. 1- повернення тулуба праворуч; 2- в. п.; 3- те саме ліворуч; 4- в. п.

  11.4. В. п.- палиця перед собою на рівні пояса. 1-палиця на рівні плечей; 2-палиця вгору, ноги на носки; 3-палицю до рівня грудей; 4-в.п.

 

  11.5. В. п.- ноги нарізно, палиця за спиною. Колові оберти тулуба: 1-4- оберти праворуч; 5-8-

оберти ліворуч.

  11.6. В. п. ноги нарізно, палиця на рівні пояса. Нахили вперед торкаючись палицею стоп ніг. 1- нахил до правої стопи; 2- в. п.; 3- нахил до лівої стопи; 4- в.п.

  11.7. В. п.- ноги нарізно, прямі руки з палицею паралельно підлоги. Махи ногами. 1- торкаємось правою рукою ліву ногу; 2- в. п.; 3- те саме навпаки; 4- в. п.

  11.8. В. п.- випад правою ногою вперед, руки з палицею за спиною.1-3- пружні рухи з надавлюванням на ногу; 4- стрибком зміна положення ніг.

  11.9. В. п.- палиця за головою. 1-присідання; 2-в.п.; 3-те саме; 4-в.п.

  11.10. В. п.- перестрибування через палицю, яка знаходиться на полозі. 1-4- на правій нозі; 5-8- на лівій нозі; 9-12- на обох ногах.

  11.11. В. п. вільне. Встановити подих. 1-глибокий вдих; 2-видих. 

12. Перешикування з колони по два в колону по       одному в русі за командою:  «Ліво-Руч!»,

 «Праве плече вперед в колону по одному «Кроком-Руш!»».

30с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв.

 

 

 

 

 

 

 

30с.

30с.

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

 

 

2хв

10м.

10м.

10м.

10м.

10м.

10м.

 

1хв

 

20м.

20м.

20м.

 

20м.

 

 

20м.

 

20м.

3-4р.

 

 

1хв.

3-4р.

 

 

3-4р.

 

 

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

 

8 хв.

 

7-8 разів

 

7-8 разів

 

5-6 разів

 

5-6 разів

 

 

7-8 разів

 

 

7-8 разів

 

 

5-6 разів

 

 

5-6 разів

 

 

5-6 р

 

2-3 рази

 

2-3 р

30с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв.

 

 

 

 

 

 

 

30с.

30с.

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

 

 

2хв

10м.

10м.

10м.

10м.

10м.

10м.

 

1хв

 

40м.

20м.

20м.

 

20м.

 

 

20м.

 

20м.

3-4р.

 

 

1хв.

3-4р.

 

 

3-4р.

 

 

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

 

8 хв.

 

7-8 разів

 

7-8 разів

 

5-6 разів

 

5-6 разів

 

 

7-8 разів

 

 

7-8 разів

 

 

5-6 разів

 

 

5-6 разів

 

 

5-6 р

 

1 раз

 

 

2-3р

30с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв.

 

 

 

 

 

 

 

30с.

30с.

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

 

 

2хв

10м.

10м.

10м.

10м.

10м.

10м.

 

-

 

-

-

-

 

-

 

 

-

 

-

 

 

 

1хв.

3-4р.

 

 

3-4р.

 

 

 

 

 

 

30с.

 

 

 

 

 

8 хв.

 

7-8 разів

 

7-8 разів

 

5-6 разів

 

5-6 разів

 

 

7-8 разів

 

 

7-8 разів

 

 

5-6 разів

 

 

5-6 разів

 

 

5-6 р

 

 

 

2-3р

Вхід у колону по одному. Вчитель знаходиться в центральній частині залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шикування в правому нижньому куті спортивного залу.

Простежити за охайністю спортивної форми.

 

Контроль за дисципліною.

 

 

Завдання виголошувати чітко й коротко.

На протязі занняття.

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за правильним виконанням.

 

 

 

Дистанція між учнями 1-1.5м.

Спина рівна, плечі відведені назад.

Лікті відведені назад.

Руки до плечей, спина рівна.

Руки до плечей, спина рівна.

Руки на поясі.

В повному присіді, переносячи зігнуті ноги через сторони.

Дистанція між учнями 1.5-2м.

Гуртківці  виконують дихальні впр. в русі.

Руки на поясі.

Руки зігнуті у ліктьовому суглобі за спиною,

п‘ятками доторкуватись сідниць.

Руки знаходяться в статичному положенні

паралельно підлоги на рівні тазу, долоні проновані, колінами доторкуватись долоней

Ноги в колінному суглобі рівні, гомілко-

ступний суглоб розігнутий при викиданні,

носки тягнути вперед

За командою вчителя.

Руки піднімати та опускати через сторони.

 

Руки прямі, відведення максимальне.

 

 

 

Оберти з максимальною амплітудою

 

 

 

Руки тримати на рівні плечей

 

 

Виконавча команда подається під однойменну повороту ногу, після цього перша пара робить крок протилежною ногою виконує поворот на 90градусів і продовжує рух в новому напрямку до команди вчителя зупинитись, а наступні роблять поворот на тому самому місці, що й попередні та зупиняються з інтервалом 1.5м.

Палиці учні беруть самостійно під час ходьби

 

Спину тримати рівно

 

 

Темп повільний

 

 

Руки тримати на рівні плечей, ноги не відривати від пологи

 

Руки тримати прямими

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою

 

 

 

Ноги в колінному суглобі не згибати

 

 

 

Ноги піднімати прямі

 

 

 

Спину тримати рівно

 

 

 

Темп повільний

 

Темп середній

 

 

Вдих через ніс, видих через рот.

 

Палиці учні кладуть самостійно під час кроку.

2.                             Основна частина                                             25 хв.                         Груповий та коловий методи

 

1. Шикування у шеренгу. Розподіл по відділенням

2. Показ та роз‘яснювання вправ.

 

 

3.Виконання вправ по відділенням:

зміна відділень відбувається за сигналом та командами керівника гуртка:

«Увага! Припинили виконання вправ!», «Відділення - Рівняйсь! Струнко!», до зміни відділення «Кроком – Руш!».

   1 - відділення :

     - вправи на рівновагу – ходьба по гімнастичній

     лаві з мішечком на голові, руки в сторони;

   2 - відділення :

     - вправи на розвинення сили кистей рук –

     зжати та розжати гумовий еспандер;

   3 – відділення :

     - вправи на розвинення сили рук – згинання

      та розгинання рук в упорі лежачи;

   4 – відділення :

      - розвинення швидкісно-силових якостей –

       стрибки на скакалці;

   5 – відділення :

      - вправи на розвинення координації рухів;

   6 – відділення :

      - контроль гнучкості організму –

       нахил тулуба вперед з положення сидячи(2с.);

   7 – відділення :

      - контроль теоретичних знань за темою

        «Гімнастика» - картку дивиться додаток

   8 – відділення :

      - контроль підтягування на перекладині –

       хлопці у висі, дівчата на низький (95см.);

  

  

   9 – відділення :

     -вправи на розвинення м‘язів черевного пресу-

        підйом тулуба з положення сидячи;

   10 – відділення :

       - комбінація з акробатичних вправ –

        перекид вперед-стійка на лопатках - «міст»;

   11 – відділення :

       - розвинення координації рухів –

        оберти тулуба з гімнастичним обручем;

   12 – відділення :

       - розвинення м‘язів рук та верхнього плечового поясу – вправи з гантелями: з положення сидячи підйом гантелей прямими руками

        до положення паралельних рук відносно підлоги.

 Перешикування в шеренгу по одному за командою: «Клас – Розійдись!», «В одну шеренгу

     шикуйсь!».

1хв.

2хв.

 

 

20хв.

30с.

 

 

 

 

30с.

 

 

30с.

 

 

 

Хл.-10р.

Дів.-8р.

 

 

30с.

 

 

30с.

 

 

Хл.-10см

Дів.-11с

 

 

30с.

 

 

Хл.-10см

Дів.-11с

 

 

 

 

 

Хл.-10см

Дів.-11с

 

 

30с.

 

 

30с.

 

 

 

30с.

 

 

 

 

1хв.

1хв.

2хв.

 

 

20хв.

30с.

 

 

 

 

30с.

 

 

30с.

 

 

 

Хл.-8р.

Дів.-6р.

 

 

20с.

 

 

30с.

 

 

Хл.-10р.

Дів.-8р.

 

 

30с.

 

 

Хл.-10см

Дів.-11с

 

 

 

 

Хл.-10см

Дів.-11с

 

 

30с.

 

 

30с.

 

 

 

20с.

 

 

 

 

1хв.

1хв.

2хв.

 

 

20хв.

30с.

 

 

 

 

30с.

 

 

30с.

 

 

 

Техніка

вик-ня

вправи

 

Техніка

вик-ня

вправи

 

 

Техніка

вик-ня

вправи

 

 

Хл.-10р.

Дів.-8р.

 

 

 

30с.

 

 

Техніка

вик-ня

вправи

 

 

 

 

Техніка

вик-ня

вправи

 

 

Техніка

вик-ня

вправи

 

 

30с.

 

 

 

Техніка

вик-ня

вправи

 

 

 

 

1хв.

Слідкувати за правильним виконанням.

Роз‘яснення самоконтролю та методу колового тренування.

 

Гуртківці шикуються в колону по одному. Після команди керівника гуртка крокують до зміни відділення за годинниковою стрілкою.

 

 

 

Дистанція між учнями 1.5-2м.

Тулуб тримати рівно не нахиляти.

 

Гуртківці виконують вправу без перерви у сидячому або у стоячому положенні.

 

Хлопці виконують на приладах,

Дівчата від гімнастичної лави.

Гуртківці записують свій результат у протокол.

 

Гуртківці записують свій результат у протокол.

 

Ноги під час їзди згибати в колінному суглобі.

 

Вправу учні  виконують на приладі,

Ноги в колінному суглобі не згинати,

Результат записують у протокол.

 

Учні заповнюють свої карти з варіантами відповіді.

 

 

Результат записують у протокол.

 

 

 

Руки тримати за головою, ноги зігнуті у колінному суглобі.

 

Слідкувати за правильним виконанням техніки вправ, «міст» виконувати з положення лежачи, стійки тримати 3с.

 

 

 

 

Спину тримати рівно, руки в ліктьовому суглобі не згинати.

 

 

 

 

Гуртківці шикуються  у нижньому куті спортивного залу.

 

3.   частина                5 хв.                                    Фронтальний метод

 

1. Вправи на відновлення дихання: 1- руки в сторони (вдих); 2- руки вперед (видих); 3- руки вгору (вдих); 4- руки через сторони вниз (видих).

2.Підведення підсумків заняття.

 

3. Моторіко - психологічний тест «Сніг»

 

4. Вихід зі спортивного залу.

1хв.

 

 

30с

2хв.

 

1хв.

30с.

1хв.

 

 

30с

2хв.

 

1хв.

30с.

1хв.

 

 

30с

2хв.

 

1хв.

30с.

Вправа на увагу.

 

 

 

 У казання на помилки, відзначення кращих

 

Виконати комплекс вправ для розвитку м‘язів спини.

Слідкувати за дисципліною.

                                                      5 хв. ПЕРЕРВА

 

4.    Види діяльності, які можуть допомогти покращити рівновагу та координацію:  45 хв                                                                                                         

 

 

 

1.Гра у класики – вимагає від дитини зміни напрямку руху та стрибків швидко й часто.

2. Гра в сапера з великими стрибками (наприклад, не можна наступати на міни) – це хороше завдання для дитини на збереження рівноваги.

3. Нестійкі гойдалки й рухливі ігри, підвішені сходи й канати. Коли гойдалки рухаються несподіваним чином, це змушує м'язи тіла інтенсивніше працювати.

4. Ходьба типу «тачки» (дитина ходить на руках, а дорослий підтримує її ноги).

 

 

 

 

Слідкувати за правильним виконанням.

Роз‘яснення,та тренування.

 

 

doc
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
5632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку