Практичне заняття №1
Повсякденне життя представників основних верств суспільства
в XVI ст.
Мета: визначити характерні риси повсякденного життя представників основних верств українського суспільства в XVI ст., сприяти підвищенню мотивації до вивчення історії рідного краю.
Завдання для підготовки до практичного заняття: за додатковою літературою або ресурсами Інтернету підготуйте повідомлення про повсякденне життя представників одного зі станів тогочасного українського суспільства.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Обладнання: матеріали, підготовлені вчителем та учнями до практичного заняття, інтернет-ресурси.
Хід роботи
І. Організаційний момент.
ІІ. Основна частина.
1. Об’єднайтеся в малі групи за тематикою підготовлених повідомлень та обговоріть результати, які ви отримали під час роботи над ними.
2. Виконайте завдання: ( розгадайте кросворд ) https://learningapps.org/6592663
3. Сформулюйте характерні риси повсякденного життя представників різних станів тогочасного українського суспільства.
4. Порівняйте повсякденне життя різних станів тогочасного українського суспільства ( одягни козака та гетьмана ) https://learningapps.org/6280695
ІІІ. Закріплення.
5. З’ясуйте чинники, що мали визначальний вплив на зміни в повсякденному житті українців порівняно з попереднім періодом.
ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.
6. Презентуйте підготовлені повідомлення класу.
7. Зробіть висновок відповідно до мети заняття.
V. Домашнє завдання.
Написати есе на тему: «Козацький одяг».
Практичне заняття №2
Військове мистецтво, традиції та побут українського козацтва
Мета: визначити особливості військового мистецтва українського козацького війська, характерні риси козацьких традицій і побуту, формувати інформаційно-комунікативну компетентність.
Завдання для підготовки до практичного заняття: пригадайте матеріал підручника (§ 3, п. 3; § 4, п. 2) про життя, побут та військове мистецтво козаків.
Тип уроку: урок розвитку компетентностей
Обладнання: матеріали, підготовлені вчителем та учнями до практичного заняття, інтернет-ресурси.
Хід роботи
І. Організаційний момент.
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Закріплення.
ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.
V. Домашнє завдання.
Створити кросворд на задану тему, використовуючи ключове слово «козак».
Практичне заняття №3
Богдан Хмельницький як політик і людина
Мета: сформувати уявлення про гетьмана Б.Хмельницького як людину та політика, виховувати в учнів повагу до власної історії.
Завдання для підготовки до практичного заняття: повторіть матеріал підручника(§21,п.4) та підготуйте есе на тему « Моє ставлення до гетьмана Богдана Хмельницького як політика і людини ».
Тип уроку: урок вдосконалення та формуваня предметних умінь та навичок
Обладнання: матеріали, підготовлені вчителем та учнями до практичного заняття, інтернет-ресурси.
Хід роботи
І. Організаційний момент.
ІІ. Основна частина.
6. ( Вкажіть передумови та причини національно-визвольноі війни ) https://learningapps.org/6182085
7. ( Розгадайте кросворд ) https://learningapps.org/6138803
ІІІ. Закріплення.
8. ( Здійснити перевірку знань учнями відповідної теми ) https://learningapps.org/1389064
ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.
9. Зробіть висновки відповідно до мети заняття.
V. Домашнє завдання.
Створити леп бук на тему: «Богдан Хмельницький: перемоги та поразки».
Практичне заняття №4
Руїна: причини і наслідки
Мета: визначити причини та наслідки Руїни, формувати інформаційно-комунікативну компетентність учнів.
Завдання для підготовки до практичного заняття: 1) повторіть матеріал підручника (§ 22—25); 2) за додатковою літературою або ресурсами Інтернету підготуйте есе на тему «Період Руїни в історії козацької України».
Тип уроку: урок розвитку компетентностей
Обладнання: матеріали, підготовлені вчителем та учнями до практичного заняття, інтернет-ресурси.
Хід роботи
І. Організаційний момент.
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Закріплення.
ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.
V. Домашнє завдання.
Створити ребус, присвячений гетьманам.
Практичне заняття №5
Козацькі літописи XVII—XVIII ст. як історичні джерела
Мета: довести цінність козацьких літописів, як історичних джерел,
розвивати вміння аналізувати, порівнювати історичні джерела й формулювати власну думку, спираючись на їх зміст; сприяти формуванню критичного ставлення до думок інших.
Завдання для підготовки до практичного заняття: повторіть матеріал підручника (§ 28, 33) та підготуйте есе на тему «Українська культура XVIII ст.».
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань
Обладнання: матеріали, підготовлені вчителем та учнями до практичного заняття, інтернет-ресурси.
Хід роботи
І. Організаційний момент.
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Закріплення.
ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.
V. Домашнє завдання.
Створити елемент-приклад потенційного козацького літопису.