Практичні заняття з історії Украни

Про матеріал
Розробки практичних занять з історії України для учнів 8 класу, допоможуть провести закріплення вивченого матеріалу не стандартно, за допомогою сучасних ІКТ.
Перегляд файлу

                                     Практичне заняття №1

             Повсякденне життя представників  основних верств суспільства

                                                       в XVI ст.

 

Мета: визначити характерні риси повсякденного життя представників основних верств українського суспільства в XVI ст., сприяти підвищенню мотивації до вивчення історії рідного краю.

 

Завдання для підготовки до практичного заняття: за додатковою літературою або ресурсами Інтернету підготуйте повідомлення про повсякденне життя представників одного зі станів тогочасного українського суспільства.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

 

Обладнання: матеріали, підготовлені вчителем та учнями до практичного заняття, інтернет-ресурси.

 

Хід роботи

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Основна частина.

1. Об’єднайтеся в малі групи за тематикою підготовлених повідомлень та обговоріть результати, які ви отримали під час роботи над ними.

2. Виконайте завдання: ( розгадайте кросворд ) https://learningapps.org/6592663

3. Сформулюйте характерні риси повсякденного життя представників різних станів тогочасного українського суспільства.

4.  Порівняйте повсякденне життя різних станів тогочасного українського суспільства  ( одягни козака та гетьмана ) https://learningapps.org/6280695

 

ІІІ. Закріплення.

 5. З’ясуйте чинники, що мали визначальний вплив на зміни в повсякденному житті українців порівняно з попереднім періодом.

 

ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.

6. Презентуйте підготовлені повідомлення класу.

7. Зробіть висновок відповідно до мети заняття.

 

V. Домашнє завдання.

Написати есе на тему: «Козацький одяг».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Практичне заняття №2

      Військове мистецтво, традиції  та побут українського козацтва

 

Мета: визначити особливості військового мистецтва українського козацького війська, характерні риси козацьких традицій і побуту, формувати інформаційно-комунікативну компетентність.

Завдання для підготовки до практичного заняття: пригадайте матеріал підручника (§ 3, п. 3; § 4, п. 2) про життя, побут та військове мистецтво козаків.

Тип уроку: урок розвитку компетентностей

Обладнання: матеріали, підготовлені вчителем та учнями до практичного заняття, інтернет-ресурси.

 

Хід роботи

І. Організаційний момент.

ІІ. Основна частина.

  1. Ознайомтеся із запропонованим матеріалом і дайте відповіді на запитання ( знайдіть відповідну пару кожній ілюстрації )  https://learningapps.org/2742010
  2. ( Підпиши назви Запорізької Січі, клацнувши на позначці ) https://learningapps.org/1307643
  3.  Поєднати пари: дати-події ) https://learningapps.org/6652181
  4. ( Перевір свої знання. Наприкінці завдання переглянь ВІДЕО ))) + Презентація -http://present5.com/vijskove-mistectvo-kozakiv-tradiciї-zvichaї/ + Відео (1) -https://youtu.be/qL1Vg0F_qcw + Відео (2)https://youtu.be/lYo5_NVtziY + ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ - https://uk.m.wikipedia.org/wiki/Військове_мистецтво_запорозьких_козаків ) https://learningapps.org/2955735
  5. ( Пограйте у гру )  https://learningapps.org/2710580
  6.  ( Знайди пару )  https://learningapps.org/6280438
  7. ( З`єднайте ім`я із зображенням історичної особи )                                                          https://learningapps.org/1363712
  8. ( Вибери одну з правильних варіантів відповідей) https://learningapps.org/1310390

ІІІ. Закріплення.

  1. ( Вставити пропущені в тексті слова.) https://learningapps.org/1575518

ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.

  1. Зробіть висновки відповідно до мети заняття.

V. Домашнє завдання.

Створити кросворд на задану тему, використовуючи ключове слово «козак».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   Практичне заняття №3

                      Богдан Хмельницький як політик і людина

 

Мета: сформувати уявлення про гетьмана Б.Хмельницького як людину та політика, виховувати в учнів повагу до власної історії.

Завдання для підготовки до практичного   заняття: повторіть матеріал підручника(§21,п.4) та підготуйте есе на тему « Моє ставлення до гетьмана Богдана Хмельницького як політика і людини ».

Тип уроку: урок вдосконалення та формуваня предметних умінь та навичок

Обладнання: матеріали, підготовлені вчителем та учнями до практичного заняття, інтернет-ресурси.

Хід роботи

І. Організаційний момент.

ІІ. Основна частина.

  1. Об’єднайтеся в малі групи, обговоріть свої есе та презентуйте класу висновки, яких ви дійшли.
  2. ( Установіть хронологічну послідовність подій) https://learningapps.org/6460256
  3. ( Якщо ти правильно визначиш дати, імена, подіі до відповідних битв     Б. Хмельницького, то відкриєш відео фрагмент, що стосується теми               « Украінська Козацька Держава» ) https://learningapps.org/1307702
  4.  ( Встановіть хронологічну послідовність основних подій національно-визвольноі війни українського народу під проводом Б. Хмельницького) https://learningapps.org/5780714
  5. ( Створіть ланцюжок часу ) https://learningapps.org/2291613

 6. ( Вкажіть передумови та причини національно-визвольноі війни ) https://learningapps.org/6182085

7. ( Розгадайте кросворд ) https://learningapps.org/6138803

ІІІ. Закріплення.

8. ( Здійснити перевірку знань учнями відповідної теми ) https://learningapps.org/1389064

ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.

9. Зробіть висновки відповідно до мети заняття.

V. Домашнє завдання.

Створити леп бук на тему: «Богдан Хмельницький: перемоги та поразки».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                        Практичне заняття №4 

 

                                      Руїна: причини і наслідки

 

 

Мета: визначити причини та наслідки Руїни, формувати інформаційно-комунікативну компетентність учнів.

 

Завдання для підготовки до практичного заняття: 1) повторіть матеріал підручника (§ 22—25); 2) за додатковою літературою або ресурсами Інтернету підготуйте есе на тему «Період Руїни в історії козацької України».

 

Тип уроку: урок розвитку компетентностей

 

Обладнання: матеріали, підготовлені вчителем та учнями до практичного заняття, інтернет-ресурси.

 

 

Хід роботи

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Основна частина.

  1. Об’єднайтеся в малі групи, обговоріть свої есе та презентуйте класу висновки, яких ви дійшли.
  2. ( Пригадайте діяльність гетьманів та виконайте завдання ) https://learningapps.org/3262859
  3. ( Поєднати пари: дати-події ) https://learningapps.org/6683760

     ІІІ. Закріплення.

  1. ( Запишіть відповіді та прочитайте в зафарбованих клітинках фамільне прізвище роду Івана Мазепи.) https://learningapps.org/6496415

ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.

  1. Зробіть висновок відповідно до мети заняття.

V. Домашнє завдання.

Створити ребус, присвячений гетьманам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Практичне заняття №5

 

         Козацькі літописи XVII—XVIII ст.  як історичні джерела

 

Мета: довести цінність козацьких літописів, як історичних джерел,

розвивати вміння аналізувати, порівнювати історичні джерела й формулювати власну думку, спираючись на їх зміст; сприяти формуванню критичного ставлення до думок інших.

 

Завдання для підготовки до практичного заняття: повторіть матеріал підручника (§ 28, 33) та підготуйте есе на тему «Українська культура XVIII ст.».

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

 

Обладнання: матеріали, підготовлені вчителем та учнями до практичного заняття, інтернет-ресурси.

 

Хід роботи

І. Організаційний момент.

ІІ. Основна частина.

  1. Об’єднайтеся в малі групи та обговоріть зміст підготовлених есе, представте свою роботу класу.
  2. ( Встановіть відповідність ) https://learningapps.org/2325890
  3.  ( Знайдіть відповідності ) https://learningapps.org/6739671
  4. Дайте відповіді на запитання – 1. Чому автори козацьких літописів, створених наприкінці XVII — на початку XVIII ст., особливу увагу приділяли подіям Національно ­ визвольної війни під проводом Б. Хмельницького? Із якою метою були написані ці твори? 2. Козацькі літописи є більше історичними або літературними творами? 3. Чи можна стверджувати, що твори написані в стилі бароко?
  5. ( Співвіднесіть архітектурні стилі з їхніми основними ознаками та фотографіями типових споруд ) https://learningapps.org/6660257

ІІІ. Закріплення.

  1. ( Встановіть хронологічну послідовність появи зазначених творів ) https://learningapps.org/1117109

ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.

  1. Зробіть висновок відповідно до мети роботи.

V. Домашнє завдання.

Створити  елемент-приклад потенційного козацького літопису.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 липня 2019
Переглядів
5809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку