Практичні завдання до теми "Риторика і мистецтво".

Про матеріал
Риторика - це мистецтво якісного висловлювання думок з метою переконання та впливу на аудиторію з урахуванням її особливостей. Немає культури спілкування без знання мови, тому риторика потрібна в усіх галузях професійного навчання та сферах життя. Завдання, які пропонуються до цієї теми, є вдало підібраними, не важкими, доступними студентам при вивченні дисципліни "Українська мова (за професійним спрямуванням)".
Перегляд файлу

 

 

Практичні завдання до теми "Риторика і мистецтво".

Завдання 1.

З’ясуйте тип промови (інформаційна, агітаційна, урочиста, розважальна):

привітання ювіляра, виступ на нараді, промова на бенкеті, виступ гумориста, розповідь про новий лікарський засіб, доповідь на студентській конференції, промова на Майдані, доповідь на зборах, розповідь друзям   про університет.

 

Завдання 2.

Проаналізуйте фрагменти виступів. З’ясуйте, які прийоми, на вашу думку, найефективніші.

Чи згодні ви з висловлюванням Г. Гайара про те, що «Вступ до ораторської промови є те саме, що для тіла лядського голова. Вступ є найпомітнішою й найвідчутнішою частиною. Через вступ оратор помалу закрадається в розум своїх слухачів і робиться абсолютним їхнім господарем». 

1. Що спільного між такими людьми, як Джордж Сорос, Сильвестр Сталлоне, Мері Кей Еш, Кінг Кемп Жиллетт, Джеймс Берк і Опра Уінфрі?

У цих людей є одна спільна риса, властива лідерам, це  - наполегливість. Вони були готові витримати і спади, і підйоми. Вони не збиралися здаватись. І ця готовність усе подолати забезпечила їм успіх у всіх починаннях…

2. Є моди на зачіски,

На гострі носки в черевиках,

На декольте у сукні

І на короткі штанці,

На плечі – вузенькі й широкі,

На вуха – малі і великі,

І навіть на форму браслета

На ніжній дівочій руці (Л.Забашта)

 

Та не про модний одяг, взуття чи зачіски я пропоную поговорити. Тема нашої розмови у площині значно важливішій. Не тій, з якою пов’язана зовнішня краса, зручність; не тій, що змінюється щороку чи щосезону, а у тій, що формує не лише високий смак естетичний, але й наш внутрішній, психологічний комфорт, утверджує духовну мораль…

Отже, ми поговоримо про мовну моду…

3. Чи чули ви колись про місце, де люди пересуваються вулицями на човнах? Але щоби при цьому воно знаходилося не в Італії, а в Україні?

 І щоби поруч із ним була надзвичайна краса, дивовижна природа й унікальна фауна?

Ні? А таке місце є – це Дунайський біосферний заповідник, що знаходиться на Одещині в містечку Вілкове (з туристичного путівника).

Завдання 3.

    Проаналізуйте лекцію геніальної поетеси Ліни Костенко «Гуманітарна аура нації".

Виділіть головну тезу виступу, знайдіть ключові слова і порахуйте, скільки разів вони були використані у виступі. Виокреміть мовні кліше послідовного викладу інформації. 

Завдання 4.

До мовного портфоліо! 

І. Складіть похвальну промову людині (вчителю, письменнику, художнику, музиканту, вченому, медику, громадському діячеві, дизайнерові тощо) чи групі людей, чия діяльність, на ваш погляд, варта публічної похвали, і   виголосьте її перед аудиторією.

 

Завдання 5.

 Самостійно оберіть тему, розробіть задум і створіть тезовий план інформаційної промови. Тематика доповіді може стосуватися якої-небуть культурної події у житті країни, професійно значущої події, інформувати про останні досягнення в галузі освіти, зокрема навчанні мови.

Напишіть два  зачини до промови, використавши різні прийоми: розповідь про щойно пережиту подію, неочікуване запитання, посилання на газету, книгу та ін., парадоксальний початок, цікавий факт, приголомшлива цифра, оригінальна цитата, комплімент, звернення до конкретних зацікавлень, жарт, власні почуття, про місце, про аудиторію, предмет як наочність чи ін.

 

docx
Додано
11 серпня 2024
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку