Практичні завдання до теми "Типи лексичних помилок"

Про матеріал

Редагування текстів із лексичними помилками усіх типів разом із правильними відповідями

Перегляд файлу

Урок на тему «Лексичні помилки» (учні 6-7 класів). Редагування текстів із

помилками.

Завдання. Скласти завдання на відпрацювання типових лексичних

помилок (усіх видів).

  1. Тавтологія.

Редагуйте текст. Назвіть лексичну помилку, допущену в тексті. Якщо знайдете усі помилки, їх кількість дорівнюватиме кількості голосних звуків в українській мові. Яка помилка відрізняється від інших?

 

Перша прем’єра фільму «Тіні забутих предків» стала акцією протесту проти арештів української культурної інтелігенції. Фільм був створений на основі однойменної новели Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків». Новела виконала свою громадянську місію двічі: спочатку у мистецтві літератури, потім і в мистецтві кіно.

 

1Прем’єра фільму «Тіні забутих предків» стала акцією протесту проти арештів української 2інтелігенції. 3Стрічка була створена на основі однойменної новели Михайла Коцюбинського4. 5Твір виконав свою громадянську місію двічі: спочатку в 6мистецтві літератури, потім і в кіно.

Перша прем’єра – плеоназм (речення або вираз, що використовує непотрібні / зайві слова).

 

  1. Дублювання значення у двох словах

Редагуйте речення.

 

На день народження однокласники подарували мені незвичайний презент – квиток у літературну квест-кімнату.

 

На день народження однокласники обрали мені незвичайний презент – квиток у літературну квест-кімнату.

 

  1. Багатослів’я

Прочитайте речення і проаналізуйте, яка лексична помилка допущена і наскільки вона впливає на текст. Відредагуйте.

 

Література була його власною справою протягом усього періоду життя.

 

Література була його справою усього життя.

Через накопичення зайвих слів, суть речення губиться.

 

  1. Вживання слів у невластивому значенні

Знайдіть лексичну помилку у тексті та використайте паронім, відповідно до контексту.

 

Сьогодні суспільство потребує комунікаційних людей, адже спілкування не тільки згуртовує особистостей однієї нації, віри, а й підносить його на вищий щабель, робить відкритим новим віянням цієї епохи, зосередженої на гаджетах.

 

Комунікаційний – комунікативний

 

  1. Порушення лексичного поєднання слів

Відредагуйте речення. Складіть нові речення, у якому б помилково вжиті слова стали правильним варіантом.

 

Наталочка попросила маму підписатися на газету «Цікава література для юних філологів».

Наталочка попросила маму передплатити газету «Цікава література для юних філологів».

Щоб отримати замовлення, необхідно підписатися.

 

 

Микола на уроці математики вправно доказав теорему, тому отримав високу оцінку і похвалу від учителя.

Микола на уроці математики вправно довів теорему, тому отримав високу оцінку і похвалу від учителя.

Як тільки актор доказав останні слова, зал наповнився гучними оплесками, вигуками «браво!».

 

  1. Уживання росіянізмів, невмотивованих діалектизмів

Відредагуйте розповідь, придумайте заголовок.  Знайдіть серед росіянізмів два діалектизми.

Як люблю свою бабушку! Коли приїжджаю до неї в гості, одразу получаю від неї багато подарків: спочатку поцілунок у щічку, а потім яблучка, груші із саду, прянички, які продаються тільки в селі, і обов’язково нову кофточку чи юбочку. Вона усе шиє сама. І я від часу до часу допомагаю їй. Ми з мамою купляємо тканини, якій їй потрібні, а тоді бабушка малює, що то має бути, потім викроює і шиє.  Вона і кукли тоже шиє. Але мені вже неінтересно, ними любить гратися моя маленька сестричка. Я люблю, коли бабуня варить шульки кукурузи, такі сочні і вкуснющі. А потім уже знову жду літа, щоб опять приїхати у літнє село і бігати вечером на вулиці із сусідськими дітьми. Тоді я чуствую себе справжньою бабочкою!

 

Як люблю свою бабусю! Коли приїжджаю до неї в гості, одразу отримую від неї багато подарунків: спочатку поцілунок у щічку, а потім яблучка, груші із саду, прянички, які продаються тільки в селі, і обов’язково нову блузку чи спідничку. Вона усе шиє сама. І я час від часу допомагаю їй. Ми з мамою купуємо тканини, якій їй потрібні, а тоді бабуся малює те, що має бути в результаті, потім викроює та шиє.  Вона і ляльки також вміє робити. Але мені вже нецікаво, ними любить гратися моя маленька сестричка. Я люблю, коли бабуня варить шульки кукурузи, такі соковиті і смачнющі. А потім уже знову чекаю літа, щоб приїхати у літнє село і бігати ввечері на вулиці із сусідськими дітьми. Тоді я відчуваю себе справжнім метеликом!

Діалектизми – шульок, кукуруза.

 

  1. Уживання слів, невластивих зображуваній епосі

Відредагуйте речення. Визначте елемент, помилково вжитий у цій ситуації.

  • Підкажіть, мосцьпане, цей тролейбус їде за яким маршрутом?

 

  • Підкажіть, пане, цей тролейбус їде за яким маршрутом?

Мосцьпане – історизм; форма звертання або титул ґречності до пана.

 

  1. Некоректне вживання фразеологізмів

Відредагуйте фразеологізми у реченнях.

Коли мрія відвідали Київ здійснилася, Марина була на десятому небі від щастя.

Коли мрія відвідали Київ здійснилася, Марина була на сьомому небі від щастя.

 

Марія була гарячою головою, тому ніколи не спішила із рішеннями.

Марія мала голову на плечах, тому ніколи не спішила із рішеннями.

 

 

 

docx
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
7693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку