Практичний матеріал варіативного модулю «гандбол»на 5 році вивчення

Про матеріал
Подано практичний матеріал варіативного модулю «гандбол»на 5 році вивчення: рекомендовані вправи для розвитку спеціальних фізичних якостей, опис, характеристика та схеми виконання техніко-тактичних дій гандболістів, рекомендовані вправи техніко-тактичної спрямованості, які можна використовувати на 5 році вивчення гандболу у закладі середньої освіти.
Перегляд файлу

Практичний матеріал варіативного модулю «гандбол» для учнів на п’ятому році вивчення

  1. Спеціальна фізична підготовка - Розвиток спеціальних фізичних якостей

До спеціальних фізичних якостей, сприянню розвитку яких необхідно звернути увагу вчителя на п’ятому році навчання віднесемо (на вибір) швидкісно-силові якості, швидкісну витривалість та швидкість реакції. У таблиці 1. наведений перелік вправ, які можливо використовувати на уроках фізичної культури з гандболу на п’ятому році навчання.

Таблиця 1.

Орієнтовні вправи, спрямовані на розвиток фізичних якостей на уроках фізичної культури з гандболу на п’ятому році навчання

Спрямованість

вправ

№ з.п.

Вихідне положення

Зміст вправ

швидкісно-силові якості

1

В.п. – основна стійка.

Виконання «burpee»: зі стійки прийти у положення упор присівши, потім в темпі, відштовхуючись ногами від підлоги стрибком вийти у положення упор лежачи

та зворотнім ходом повернутися у положення упор присівши, та із цього положення виконати стрибок вгору із оплеском долонями над головою.

швидкісно-силові якості

2

В.п. – упор лежачи позаду, ноги зігнуті у колінних суглобах.

Мах правою ногою вперед, відштовхуючись лівою у стрибку зміна положення ніг.

3

В.п. – упор лежачи.

Відштовхуванням ногами, у стрибку підтягнути ноги нарізно якомога ближче до плечей, стрибком ногами повернутись у в.п., виконати згинання та розгинання рук 3 рази у швидкому темпі.

4

В.п. – лежачи на спині, руки вгору.

Піднімання тулубу та ніг вгору, торкнутися руками стоп та повернутися у в.п. виконати вправу 3-4 рази, відпочинок 15-20 с.

5

В.п. – упор лежачи.

Відштовхуючись руками та ногами від підлоги виконати три стрибка вправо, вліво, вперед та назад.

Можна на додачу використовувати вправи, що наведені для розвитку швидкісно-силових якостей, включаючи стрибучість та кидкову силу, що наведені як приклад на попередніх роках навчання гандболу у школі.

швидкіс

на витривалість

1

В.п. – у шеренгах по 4-5 учнів на лицьовій лінії.

За сигналом виконують човниковий біг, змагаючись за першість (центральна лінія,  лицьова лінія, центральна лінія).

2

В.п. – в парах на протилежних лицьових лініях, на центральній лінії лежить м’яч/ фішка/ орієнтир.

За сигналом учні одночасно стартують з різних лицьових та виконують човниковий біг (6-ти метрова лінія, лицьова лінія, центральна лінія). Учень що першим виконав човниковий біг має взяти в руки орієнтир.

3

В.п. – у шеренгу на центральній лінії.

За сигналом учні починають бігти, їх завдання подолати будь-яку лицьову лінію (тобто добігти до кінця майданчику). Однак за однією умовою: 1 сигнал від вчителя біг в один бік майданчику, 2 сигнали – у інший бік майданчику. Учень може варіювати швидкість бігу але не його напрям, напрям бігу визначається одним або двома сигналами від вчителя.

4

В.п. – в колоні у куті майданчику. По майданчику розташовані фішки/ орієнтири у дві колони: між фішками однієї колони відстань 2 м, між фішками різних колон - 5 метрів.

За сигналом перший учень виконує ривок приставними кроками від першої до другої фішки/орієнтиру, від 2 до 3 фішки/орієнтиру учень пересувається у повільному темпі, і т.к. чергуючи ривок та повільний темп переміщення.

Фішок у одній колоні на майданчику має бути не менше 5 штук.

5

В.п – в парах на відстані 3 м обличчям один до одного, у одного з учнів м’яч (будь-який).

Учень з м’ячем котить м’яч, у бік від себе, гравець без м’яча має виконати ривок, наздогнати м’яч та повернувшись у комфортному для себе темпі у в.п. віддати м’яч партнеру. Цикл рухів повторюється щонайменше 5 разів.

Можна на додачу використовувати вправи, що наведені для розвитку швидкісної витривалості, які рекомендовані для використання на ранніх роках навчання гандболу у школі.

швидкість реакції

 

1

В.п. – стоячи у колону обличчям до стіни, на відстані 3-4 м від неї. У вчителя, який розташований за першим учнем у колоні в руках м’яч.

Вчитель посилає м’яч у стіну на різній висоті, учень повинен зреагувати та прийняти м’яч до того як він торкнувся підлоги. Отримавши м’яч учень віддає його вчителеві та стає останнім у колону.

Функції вчителя може виконувати будь-хто з учнів.

Вправу доцільно виконувати по 5-6 осіб у колоні, для збереження високої інтенсивності на занятті.

2

В.п. – стоячи у колі, взявшись за руки.

За сигналом зробити крок у відповідному напрямі: один сигнал – крок вперед, два сигнали - крок назад. Учень який останнім закінчив виконувати крок (останнім приставив ногу) вибуває, та коло звужується.

Доцільнішим буде виконувати вправу не великими колами по 5-6 учнів.

3

В.п. – в парах обличчям один до одного на відстані 1 метру. Перший випростовує руки вперед долонями донизу.

Другий учень має торкнутися однією зі своїх долонь відповідної долоні першого учня та швидко прибрати руку так, щоб перший учень не зміг охопити руку партнера. Тобто завдання першого учня піймати руку партнера, другого – торкнутися долоні та не бути пійманим.

4

В.п. – в парах обличчям один до одного на відстані 1 метру. Перший випростовує руки вперед долонями донизу.

Другий учень вказівним пальцем малює коло на долоні першого учня. Завдання першого охопити палець партнера, другого – вчасно прибрати палець з долоні партнера.

Вправа може виконуватися як однією рукою та к і двома руками одночасно.

5

В.п. – в парах обличчям один до одного на відстані 1 метру, руки вперед зігнуті у ліктях, кулаками торкаючись кулаків партнера.

За сигналом, учні мають торкнутися пальцями руки тильної сторони кулаку партнера. Хто перший торкнувся – той виграв.

Можна на додачу використовувати вправи, що наведені для розвитку швидкості реакції, які рекомендовані для використання на ранніх роках навчання гандболу у школі

 

 

2.Техніко-тактична підготовка

На п’ятому році вивчення гандболу під час проведення уроків фізичної культури у школі у розрізі техніко-тактичної підготовки триває подальше закріплення вже засвоєних способів виконання певних прийомів гри, основний час навчальних занять спрямований на закріплення тактичних взаємодій гравців на майданчику.

Так програма передбачає подальше повторення та закріплення способів ведення м’яча; передач та ловіння м’яча у трійках у русі вісімкою; кидків з опорного та безопорного положення під час активного опору суперника. На п’ятому році вивчення гандболу у школі передбачається істотне збільшення часу на засвоєння та закріплення тактичних дій гандболістів: закріплення персонального та позиційного захисту; підстраховки; варіантів нападу контратакою; позиційним нападом.

У таблиці 2. наведені вправи техніко-тактичної підготовки для уроків фізичного виховання з гандболу на 5 році вивчення. Позначкою * позначені техніко-тактичні дії, що вже вивчалися, та  вправи надаються для повторення та закріплення. Відсутність позначки * - нові техніко-тактичні дії або способи виконання, що пропонуються для засвоєння на певному році вивчення.

Таблиця 2

Вправи техніко-тактичної підготовки для уроків фізичної культури з гандболу на 5 році вивчення

Спрямованість

вправ

№ з.п.

Вихідне положення

Зміст вправ

ведення м’яча*

1

В.п. – у колони (дві, три, в залежності від наявного інвентарю) на лицьовій лінії. Навпроти колони розташована гімнастична скамійка у довжину.

Виконання ведення м’яча по гімнастичній скамійці та повернення назад у колону передаючи м’яч наступному у ній.

 

2

В.п. – те саме.

Виконання ведення м’яча по підлозі, пересуваючись при цьому по гімнастичній лаві.

3

В.п. – те саме.

Ведення м’яча по підлозі, переступаючи скамійку із відповідним переводом м’яча на іншу руку.

Стоячи ліворуч від скамійки ведення лівою рукою, після переступання правою ногою скамійки, м’яч переводиться у повітрі на праву руку, потім переступає скамійку ліва нога.

4

В.п. – те саме.

Ведення м’яча по підлозі, пересуваючись збоку (з першу ліворуч від скамійки, потім праворуч від неї). Кожним ударом м’яча об підлогу змінювати положення м’яча відносно скамійки: праворуч та ліворуч від скамійки (виконання ведення м’яча далеко та близько до себе)

5

В.п. – у

довільному розташуванні по майданчику, у 3,4 учнів (скільки дозволяє кількість м’ячів на занятті) у руках гандбольний м’яч. 2 два з цих гравців – салки.

За сигналом учні з м’ячем

виконують ведення м’яча намагаючись наздогнати один одного, для цього їм необхідно обводити гравців, що стоять без м’ячів а наздогнати та торкнутися гравця із м’ячем. Гравці, що стоять без м’ячів намагаються вибити м’яч у гравців, що їх ведуть. Якщо гравець вибив м’яч – він міняється місцями із тим учнем хто цей м’яч втратив.

Можна використовувати і інші вправи на ведення м’яча, які були наведені для застосування на більш ранніх роках вивчення у школі

передача та ловіння м’яча у трійках у русі вісімкою*

Використовуються вправи, що наведені для засвоєння прийому та передач м’яча у русі вісімкою, які наведені у таблиці 4.2 (вправи для вивчення та закріплення технічних прийомів гандболу на 4 році вивчення у закладах середньої освіти)

кидки з опорного та безопорного положення під час активного опору суперника

1

В.п. – з м’ячем у руках на позиціях півсередніх гравців. Навпроти півсередніх нападників – захисники на 6-ти метровій лінії.

Після передач м’яча між двома півсередніми, виконання кидку м’яча у ворота через захисника одним з нападників, якій буде знаходитися в вигідній позиції. Вибір виду кидку та способу його виконання належить гравцю, що його виконує в залежності від дій захисника

2

В.п. - в парах, один на позиції кутогово гравця, іншій – півсередній. М’яч на пару. Навпроти них два захисники. На відмітці 7-ми метрової лінії лежить фішка обмеження.

Виконання передач м’яча між нападниками, та вихід одного з них на кидкову позицію. Вибір виду кидку та способу його виконання належить гравцю, що його виконує в залежності від дій захисника. Обов’язкова умова – нападники мають виконати не більше 5 передач до кидку.

3

В.п. – те саме

Вправа №2 але виконання кидку обов’язково після схресних взаємодій

4

В.п. – на позиції півсередніх гравців, один лінійний, навпроти нападників два захисники.

Півсередні гравці передають м’яч один одному, намагаючись вивести одного гравця на кидок з далекої відстані. Якщо захисник зіграє із виходом на гравця, слід віддати м’яч лінійному гравцю, який і завершить атаку.

5

В.п. – у трійках:  на позиції розігруючого гравця та двох півсередніх. Один м’яч на трійку. Навпроти них три захисники.

Передаючи м’яч один одному, гравці намагаються вивести одного з гравців нападу на зручний кидок. Дозволяється виконувати будь-які взаємодії між гравцями та переміщення біля зони нападу.

Можна також застосовувати вправи, які наведені для вивчення кидків в опорному та безопорному положенні на інших роках навчання гандболу у школі, але із опором активного захисника.

Ігрові завдання та вправи на закріплення тактичних взаємодій*

Всі вправи на навчання та закріплення тактичних взаємодій, що подавалися у таблицях 2 у попередніх роках навчання активно застосовуються на п’ятому році вивчення гандболу у школі.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Nesen Оlena
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку