ПЛАН-КОНСПЕКТ
Уроку з фізичної культури для учнів 5 класу з розділу «Гімнастика»
Тип уроку: тренувальний
Форма уроку: урок-подорож
Місце проведення: спортивний зал
Інвентар та обладнання: мати, мотузки, хустинки.
Завдання:
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (10хв.) |
|||
1. 2. 3. |
Шикування. Привітання. Повідомлення задач уроку. |
|
Організувати учнів на урок. Інструктаж з техніки життєдіяльності. Ознайомити учнів із сюжетом уроку. Розповісти, пояснити, показати. Сьогодні у нас урок починається, як у казці, «Жили-були у сонячній країні живчики, веселята, добряки, усміхуйчики. Давайте здійснимо подорож у сонячну країну, в ній буде чотири зупинки:
|
4. |
Перешикування. |
|
|
5. |
Станція «Розминаюча» Повторити різновиди бігу: - зі зміною довжини, частоти кроку -«хоп» - прийняти упор присівши -«стоп» - біг в зворотному напрямку -«хлопок» - обернутися навколо себе -«свисток» - по сигналу зупинитися
|
До 10 м. До 10 м.
До 10 м.
До 10 м.
|
Потоковий метод організації діяльності учнів. Темп середній. Виконувати за командами «хоп», «стоп», «хлопок», «свисток» різні вправи. Виправляти помилки: вказівкою, порадою, зауваженням, виправленням. |
|
|
|
|
6. |
Перешикування в одну шеренгу. |
|
Виконати вправу на відновлення дихання. |
7. |
Виконання вправи на відновлення дихання: В.п. – стійка ноги нарізно, руки вниз; 1-2-3-вдих, руки вгору, 4-видих (шипіти, видуваючи кулю) |
3 повтори |
Імітуємо надування повітряної кулі. |
8. |
Перехід до місця занять. |
|
|
9. |
Повторити комплекс загально розвивальних вправ з султанчиками.
1-2-3-4руки вгору, 5-6-7-8 – В.п.
1-2-3-4 – праву ногу назад на носок, руки вгору 5-6-7-8 – В.п.
1-2-3-4 – ліву ногу назад на носок, руки вгору. 5-6-7-8 – В.п.
|
До 5 хв.
5-7 повторів
5-7 повторів
5-7 повторів
5-7 повторів
5-7 повторів
5-7 повторів
5-7 повторів
5-7 повторів
5-7 повторів
5-7 повторів
5-7 повторів
|
|
10. |
Перехід до місць змагань |
|
Взяли діти сонячну енергію до себе; зробити вдих, видих. |
ІІ. Основна частина (26 хв.) |
|||
1. |
Станція «Оздоровча» Вчитель читає учням листа від лікаря-плоскостопа: «Я бажаю вам, хлоп’ята, я бажаю вам, дівчата, Сил багато-пребагато, Щоб усі ви не хворіли, І зарядку всі робили. Я люблю вас і ціную, І зарядку пропоную.» |
|
Використаний ігровий груповий метод навчання. |
2. |
Комплекс вправ для профілактики плоскостопості.
В.п. учні стоять на матах, руки на поясі. «Розкачування». 1-стійка на носках. 2-стійка на п’ятах. 3-4 – те ж саме. В.п. сід на маті, захопити мотузку пальцями ніг. 1-2 згинання та розгинання ніг вперед. 3-4 – В.п. В.п. сід на маті,захопити мотузку пальцями ніг. 1-зігнути ноги 2-підняти вгору 3-зігнути вперед ноги 4-В.п. В.п. сід на маті, ноги прямі. 1-2-3 – сід «в кут» 4-В.п. В.п. – сід ноги прямі, утримуючи мотузку. 1-2-3 – сід «в кут» 4- В.п. В.п. – стійка, руки на поясі. 1-16 – пересування на п’ятах, носки вгору. В.п. – руки на поясі. Зібрати хустинку пальцями ніг так, щоб її не було видно. В.п. – руки на поясі. Пальцями лівої ноги підняти хустинку вперед на 10 рахунків.
|
5-7 Повторів
5-7 повторів
5-7 повторів
До 10 сек.
2-3 повтори
2-3 повтори
1 повтор |
Груповий метод організації діяльності учнів. Розподілити клас на підгрупи. Поставити завдання перед групами. Вправи виконуються без взуття.
Виправляти помилки: підуазкою, допомогою, порадою, повторним поясненням, повторним виконанням. Темп повільний
Виконувати за командою.
Темп повільний.
Утримати кут до 10 секунд.
Взутись,стати перед матом. |
|
Станція «Акробатична» Стійка на лопатках. |
|
|
|
З упору присівши перекати назад, в упор присід. |
5 повторів |
|
5. |
Утримати стійку на лопатках з зігнутими ногами. |
3 сек. |
Груповий метод організації діяльності Учнів. Пояснити, показати. Виправляти помилки: підказкою, допомогою, порадою, повторним поясненням,повторним виконанням, страховкою, підтримкою. |
6. |
З упору присівши виконати стійку на лопатках і перейти в В.п. – присід руки вперед. |
3 сек. |
|
7. |
Перекид вперед:
|
|
|
8. |
Повторення «містка» із положення лежачі: |
|
|
9. |
Акробатичні вправи
|
1 повтор
1 повтор |
|
ІІІ Заключна частина (8 хвилин) |
|||
1. |
Станція «Ігрова» Гра «Совонька» У куточку майданчика (залу) креслять коло – «гніздо сови». «Совонька», яку призначає вчитель, стає в «гніздо». Решта учнів – «метелики», «жучки». На слова вчителя «День починаеться, усі прокидаються!», «метелики» і «жучки» починають літати по майданчику (бігають, присідають, наче збирають сік із квітів… ). На слова вчителя «Ніч наступає, усе засинає!», «метелики» і «жучки» завмирають в будь-якій позі. «Совонька» тихо вилітає на полювання, повільно розмахує «крилами» (руками) і збирає «метеликів» і «жучків», які поворухнулися та відводить їх у своє «гніздо». «Совонька» ловить доти, доки вчитель не скаже: «День починається, усі прокидаються!», і гра продовжується. |
|
Ігровий метод. |
2. |
Перешикування в одну шеренгу. |
|
|
3. |
Підведення підсумків уроку. |
2 хв. |
Оцінювання досягнень учнів. |
4. |
Домашнє завдання: повторити вправи. |
|
|