Знаходження відсотка від числа

Про матеріал
Розробка уроку математики в 5 класі, може бути використана при вивченні теми : "Знаходження відсотка від числа"
Перегляд файлу

Тема уроку. Знаходження відсотка від даного числа

 

Мета уроку: формувати в учнів навички знаходження відсотка від данного числа, вчити застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; розвивати навички обчислювальної техніки, усної лічби, логічного мислення, вміння зрозуміло виражати свою думку, робити висновки; виховувати інтерес до знань, взаємоповагу, любов до рідного краю.

 

Тип уроку.Урок застосування теоретичних знань.

 

Обладнання: картки  для гри «Знайди мене», таблиця «Знати, уміти!», «смайли настрою», картки із завданнями, індивідуальні додаткові завдання, ілюстрації рослин та тварин Черемського заповідника.

 

Девіз. Міркуй точно, відповідай чітко, записуй правильно та швидко!

 

Хід уроку

І.Організаційна частина

Привітання.Черговий учень повідомляє, хто відсутній.Учні за допомогою «смайлів настрою» показують свій настрій.

 

ІІ.Перевірка домашнього завдання

Доповідають консультанти. Вчитель відповідає на питання , які виникли при виконанні домашнього завдання.

 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

Вчитель .Діти, сьогодні на уроці ми повинні навчитися знаходити відсоток від данного числа.

(Показує на прикріплену до дошки таблицю «Знати, уміти!», зачитує її зміст , оголошує девіз уроку. Учні записують дату і тему уроку в зошити)

                 «Знати, уміти!»

Знати:

Правило знаходження відсотка від числа.

Уміти:

  1. Знаходити відсоток від числа.
  2. Округлювати числа.

ІV.Актуалізація опорних знань

1.Два учні біля дошки виконують завдання на картках.

1 картка

Записати відсотки у вигляді звичайного дробу: 2 %, 45 %, 120 %.

2 картка

Записати відсотки у вигляді десяткового дробу: 5 %, 67 %, 145 %.

З рештою класу проводиться фронтальна бесіда.

1.Що таке відсоток ?

(Відсоток- це  одна сота частина.)

2.Як інакше називають відсотки?

( Проценти)

3.Як записати відсотки десятковим дробом або натуральним числом ?

( Щоб записати відсотки десятковим дробом або натуральним числом, потрібно число, яке стоїть перед знаком %, поділити на 100.)

4.Як записати натуральним числом 500 %?

( 500 % = 500 : 100 = 5)

5.Як виразити число у відсотках ?

( Щоб виразити число у відсотках ,потрібно його помножити на

100 % )

6.Виразіть у відсотках число 5,8 ? 45 ?

( 580 % ; 4500 %)

  1. Робота в парах (на кожній парті лежать картки із завданнями)

Гра «Знайди мене»

Округли до сотих та знайди правильну відповідь:

1) 0,642                                             К   23,48

2) 23,478                                           О    9,37

3) 9,3664                                           Е    0,64

4) 0,008                                             О    0,83

5) 0,825                                             Г     49,46

6) 49.463                                           І      16,36

7) 16.364                                          Л      0,01

8) 56.668                                          Я      56,67

 

е

к

о

л

о

г

і

я

 

Вчитель пояснює, що означає слово «екологія».

V.Розв'язування вправ

Учні працюють по варіантах

1.Загальні запаси води на нашій планеті 1 800 000 000 км. На світовий океан припадає 98 %. Прісна вода становить 2 %. Скільки води кожного виду є на Землі ?  

(Відповідь: 1 764 000 000 км³, 36 000 000 км³.)

Додаткове завдання.

В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за місяць ?

(Відповідь: 150 000 000 м³)

Вчитель.1 м³ неочищених стічних вод забруднює в середньому 50 м³ чистої води.

   На території нашого району у 2001 році створено Черемський  природний заповідник площею 903 га.

2. Площа Черемського заповідника 903 га.  33,7 %  площі заповідника займають болота,  64,5 % - ліси, решту  території – просіки і квартальні. Скільки гектарів займають болота у заповіднику ? ліси?

(Відповідь: 304,311 га, 582,235 га.)

Додаткове завдання

Скільки відсотків площі заповідника займають просіки і квартальні?

(Відповідь: 1,8 %)

 1 га лісу очищає за рік 18 млн. м³ повітря. 

  Над площею 1 км²  зелених насаджень збирається пилу на 50 т менше, ніж над такою самою площею поля.

3.Флора заповідника нараховує близько 800 видів , 4,12 % з них занесені до Червоної книги України. Скільки видів рослин заповідника занесені до Червоної книги України ? Результат округли до одиниць.

( 32.96 ≈ 33 види)

Додаткове завдання

Лишайники складають 8 % флори заповідника. Скільки видів лишайників є у заповіднику?

( 64 види)

Вчитель ілюструє рослини і лишайники.

4.Із  213 видів тварин, які проживають у Черемському заповіднику, 15,9 % віднесені до Червоної книги України. Скільки видів тварин віднесені до Червоної книги України ? Результат округліть до одиниць.(33,867 ≈ 34 види )

Додаткове завдання

Плазуни становлять 3,2 % видів тварин , які населяють Черемський заповідник. Скільки видів плазунів є у Черемському заповіднику ?

Результат округліть до одиниць.

( 6,816 ≈ 7 видів)

Вчитель ілюструє тварин.

VІ.Повідомлення домашнього завдання

Скласти і розв’язати задачу на відсотки або № 1623.

V.Підсумок уроку

Вчитель.Що нового ви сьогодні дізналися на уроці і навчилися робити ?

( Учні відповідають, починаючи :»Сьогодні на уроці я дізнався…»)

Вчитель.Розв'язавши задачі , ми дійшли висновку: людина має ставитися з добротою, любов'ю до всього живого заради життя на Землі. Потрібно, щоб кожна людина чула ніжну пісню лісових дзвіночків, шелест листочків, пісню жайворонка, відчувала неповторний запах землі.

          Чарівний світ, неначе казка!

           В нім стільки дива є!

           А ти вивчай його, будь ласка,

           Усе довкіль – твоє !

           І небо чисте волошкове,

           Та шепіт ніжних квіт,

           Вербички листячко шовкове-

           Весь дивовижний світ!

( Вчитель оголошує оцінки за урок. Учні за допомогою «смаглів настрою» показують свій настрій).

 

 

doc
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку