Практичний урок "Батарейка друг чи ворог?"

Про матеріал
Дослідницький практикум. Забруднення навколишнього середовища елементами живлення – батарейками (гальванічними елементами) Мета уроку: привернути увагу до проблеми утилізації відпрацьованих елементів живлення
Перегляд файлу

ПРАКТИЧНИЙ УРОК

Тема: Батарейка друг чи ворог?

Дослідницький практикум.  Забруднення навколишнього середовища елементами живлення – батарейками (гальванічними елементами)

Практична робота.Виготовлення скриньок для відпрацьованих батарейок, інформаційних плакатів,листівок.

Творчий проект.Захисти природу(малюнки, плакати,що пропагують важливість утилізації батарейок)

Мета: привернути увагу до проблеми утилізації відпрацьованих елементів живлення

Задачі уроку:

      формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ;

      формування в учнів умінь і навичок ініціативи, самостійності, віри у свої сили;

      сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здійснення громадянських дій;

      здійснення еколого-просвітницької роботи;

      залучення учнів до практичної діяльності з розв'язання проблем навколишнього середовища.

Урок розрахований на учнів 7- 8років (2 клас)

План -  конспект уроку

     Тема

     Час

Використ.

матеріали,

ілюстрації

Результат (отримані знання,засвоєнівзаємозв’язкиуконтекстіутил. батарейок)

І. Організаційний момент. Емоційний настрій.Вірш(Додаток 1)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .

1.Слово   в ч и т е л я. Діти, на наших попередніх уроках ми неодноразово говорили про дбайливість, бережливість.  Як ви вважаєте, бережливість – це вада чи чеснота? (Це чеснота).Отже, бути бережливим – це добре. Скажіть, у ставленні до чого нам потрібно виявляти дбайливість і бережливість?   ставленні до шкільного майна, до своїх речей, до книг, до природи…). Так, звичайно,  але сьогодні в нас мова піде не про цю бережливість. Давайте подумки вирушимо на прогулянку на край села, будемо милуватися сільськими краєвидами. Але що ми бачимо? Гори сміття…

2хв

 

3хв

 

знаходить у тексті конкретні відомості про загострення проблеми зміни клімату,

під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;

 

2.Створення ситуації несподіванки.

- Хтось стукає у двері. Хто до нас завітав?

Дівчинка-Земля у зеленій сукні на фоні музики звертається до дітей (Додаток 2)

-Діти, чи впізнали ви цю красуню? Як її звуть?(Земля)

-Так, це наша планета Земля,наша домівка у Всесвіті, яку ми порівнюємо з чарівною дівчиною…Та минав час. Почали тьмяніти і міліти її очі-озерця,рідшати волосся,затихати голоси…

-У мою душу закрадається тривога, а у вашу? Наша планета Земля – захворіла.

- А що роблять з найдорожчим у світі, коли  йому  боляче,коли він хворіє?(Лікують,оберігають,захищають)

3.Повідомлення теми і мети уроку.

А) Гра «Дешифрувальник» (Додаток 3)

Розшифруйте слово і ви дізнаєтесь тему уроку.

Б)інтерактивна вправа  «Передбачення»

-Спробуйте здогадатися, про що буде  мова на уроці (Учні висловлюють припущення)

-Тож  сьогодні на уроці дослідимо та з’ясуємо батарейка – друг чи ворог?Ми ознайомимось з  інформацію,виконаємо цікаві вправи і зробимо певні висновки.

Девіз нашого уроку:

І треба вірні нам шляхи знайти,

Щоб те, що є у людства, зберегти!

2хв

 

 

 

Лист- звернення

 

 

 

 

 

 

 

Картка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Користуючись кодом розшифровує слово

використовує знання

 

 

під керівництвом учителя визначає тему уроку

 

 

IIІ. Основна частина

1.Бесіда.

-Речі оточують нас з самого народження до глибокоїстарості. Деякі з них служать дуже довго, передаються з покоління в покоління, але таких дуже мало. Інші супроводжують нас кілька десятків років. Але більшість речей, що відслужили термін, перетворюються на відходи дуже швидко. Крім того, різні види сміття завдають свою специфічну шкоду і вимагають різних заходів знешкодження. Щодня ми з вами користуємося приладами, які працюють тільки при наявності джерела струму. Що це за прилади? Так, це батарейки. А що відбувається з батарейками, коли вони відпрацюють? Сьогодні ми про цепоговоримо.

- У будь-якому будинку зберігається безліч речей, які не представляють для нас ніякої шкоди лише до тих пір, поки не зламаються . Як тільки ми їхвикидаємо в сміття, вони тут же перетворюються на небезпечні відходи . Ці відходи містять шкідливі речовини.

2.Вправа «Продовж речення» .

-У небезпечні відходи можуть перетворитися такі предмети як…(градусники, батарейки, акумулятори,зламані електроприлади, побутова хімія, медичні препарати,фарба)

- Добре. Я згодна з вашими відповідями. Але поясніть, як можуть нашкодити батарейки ? Що такого шкідливого чи небезпечного в них?

1хв

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

слайд

 

Закріплює знання про енергоресурси

 

 

 

 

 

 

 

3. Розповідь учителя(демонстрація слайдів).

- Давайте спочатку з'ясуємо, що таке батарейки та як вони працюють. Батарейки - це хімічні пристрої , елементи яких вступають в реакцію, даючи на виході електрику, яким ми і користуємося. Елементиці, в основному, токсичні і небезпечн.Зчого ж складаєтьсябатарейка ?

• Свинець • кадмій  • ртуть  • нікель і цинк • лугу (більш детально про ціелементи ви дізнаєтесь у старших классах, коли будете вивчати хімію).

4.Вправа«Ланцюжок».

Учні по черзі називають прилади, де використовують батарейки .

2хв

 

 

 

2хв

слайди

 

Використовує міжпредметні

зв’язки

 

 

 

4.   Рішення поставленої задачі.

А)проблемне питання

- Так що ж потрібно робити з відпрацьованими батарейками ? Викинути у смітник разом з рештою домашнім сміттям чи просто так зберігати вдома?

Б) зустрічізгостем( батарейка)

-Вітаю вас,друзі! Впізнали мене? Я–батарейка. Уважно розгляньте мене: на моєму корпусі практично завжди присутній знак у вигляді перекресленого сміттєвого контейнера, який повідомляє про те, що мене не можна викидати разом з іншими побутовими відходами.

5. Робота в групах.Робота з інформаційним матеріалом. (Додаток 4)

Формування груп для проведення практичної роботи(учні класу об’єднаються в групи за вибором кольору цеглинки)

- Хочу ознайомити вас з актуальною інформацією:

Група «Червоні цеглинки»: прочитайте статтю про те, як у європейських країнах, Канаді ти США ставляться до відпрацьованих батарейках.

Група «Сині цеглинки»: прочитайте статтю та дізнайтесь, чи розвинена система збору використаних батарейках в Україні.

Група  «Зелені цеглинки»: перегляньте відео про наслідки необережного поводження з батарейками.

3хв

слайди

Батарейка нарисованная - 47 фото

 

Цеглинки

LEGO

 

 

 

Картки

Відео

міркує                      взаємопов’язаними судженнями

 

 

 

 

 

знаходить у тексті конкретні відомості на актуальну тему

 

6.Дослідницький практикум

А) бесіда

- Батарейка – наш друг! Це зручне джерело електричної енергії. Проте, вони не можуть працювати вічно. Зараз  кожна група презентує результат  дослідницької роботи, яка була проведена заздалегідь та зробимо висновок, як  запобігти екологічної  катастрофи у майбутньому.

Ви, об’єднавшись у групи,    провели дослідження щодо питання утилізації батарейок у родинах учнів 2 класу; розрахували кількість відпрацьованих гальванічних елементів за рік родинами учнів нашого клас; визначили площі  ґрунтів, які можна забруднити використаними батарейками, що викидають родини учнів нашого класу.

Результати дослідження зафіксували в таблицях і у вигляді діаграми.. Підготуйте розповідь за результатами дослідження.   (Додаток 5)

4хв

 

 

 

Картка-діаграма

 

Картки-таблиці

 

Плакат

 

 

 

 

 

 

розповсюджує моделі поведінки, що сприяють зменшенню забруднення  довкілля, зниженню викидів парникових газів

Висновок:  Україна – європейська держава,тому для кожного громадянина повинні бути важливими європейські цінності: дбайливе і бережливе ставлення до природи.Саме тому на сьогоднішній день більшгостростоїть проблема не стількиутилізаціїбатарейок, скількиїхзборуокремовідпобутовогосміття.

 

 

 

Руханка(Додаток 6)

-Зараз  разом енергійно порухаємось під музику і зарядимось  енергією та  позитивними емоціями.

IV.Закріплення та осмислення отриманих знань.

1. Інтерактивна вправа «КОЛО ІДЕЙ»

Форми представлення продукту проектної діяльності:

Група «Червоні цеглинки» - обговорити отриману на уроці інформацію про шкідливий вплив  відпрацьованих батарейок на природу. Запропонувати заходи щодо збору  батарейок і попередження забруднення навколишнього середовища.

Група «Сині цеглинки» - обговорити отриману на уроці інформацію про шкідливий вплив  відпрацьованих батарейок на природу. Запропонувати заходи щодо збереження ґрунтів і попередження забруднення навколишнього середовища.

 Група  «Зелені цеглинки» -обговорити отриману на уроці інформацію про шкідливий вплив  відпрацьованих батарейок на природу. Запропонувати заходи щодо  проведення просвітницької діяльності і попередження забруднення навколишнього середовища.

2.Практична роботапо групах (Додаток 7)

1хв

 

 

1хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5хв

 

 

 

Ножиці, клей, контейнер,фломастер

Альбом, різнокольо-рові олівці, акварельніфарби

 

Відпочиває, встановлює відповідність між словами і діями.

Встановлює відповідність між способом запобігання забруднення довкілля та його зображенням; висловлює власну думку, підтримує її аргументами щодо утилізації відпрацьованих елементів живлення;популяризує заходи угалуз іекології , презентує освітній продукт, знаходить спосіб його практичного застосування; виконує роботу щодо покращення  навколишнього середовища

4. Прочитайте крос сенс (Додаток 8 )

-Читаючи  кроссенс, ви повинні дотримуватись принципу «знайти зв’язок з головним поняттям»

-Яке ключове слово? (батарейка)За одну хвилину запишіть у стовпчик  як найбільше слів, які асоціюються зі словом «батарейка» . Потім з першого стовпчика вибрати одне слово і записати в другий стовпчик всі слова, які асоціюються з ним (час обмежується). Аналогічно записується третій стовпчик.

5.Інтерактивна вправа «Мозаїка».( Додаток 9)

Складання слогану.

-Розташуйте слова так, щоб вийшов слоган- заклик

6.Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ  (Додаток  10)

 - Всім вам було завдання намалювати малюнки про важливість утилізації батарейок. Ці  малюнки ми передамо в  дитячий садочок,щоб малеча теж привчалась до бережливого ставлення до природи.

2хв

 

 

 

 

 

2хв

 

 

 

2хв

Картки

 

 

 

 

 

Картки

 

 

 

малюнки

 

Використовує отриманні знання

 

узагальнює і систематизує отриманні знання

 

Використовує міжпредметні зв’язки

співпрацює в команді

сприяє комплексному сприйняттю природи;

передає  графічно свої знання

 

VI. Підсумок уроку.

1.Інтерактивна вправа « Мікрофон»

- Сьогодні на уроці я дізнався…

 - Після цього уроку я зрозумів…

 - Надалі я буду …

VII.Домашнє завдання.

Ознайомити батьків з листівками про важливість утилізації батарейок,розповсюдити  їх серед учнів школи,мешканців села.

1хв

 

 

Мікрофон

 

 

 

 

 

Листівки

робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опис практичної інтерактивної вправи

Назва   «КОЛО ІДЕЙ»

Мета: показати можливості прийняття рішення, вибору та здійснення практичних кроків щодо попередження забруднення навколишнього середовища відпрацьованими гальванічними елементами.

Етапи вправи

Необхідні матеріали

 Результат

Формування груп

Цеглинки

LEGO

співпрацює в команді

Форми представлення продукту проектної діяльності:

Група «Червоні цеглинки» - обговорити отриману на уроці інформацію про шкідливий вплив  відпрацьованих батарейок на природу. Запропонувати заходи щодо збору  батарейок і попередження забруднення навколишнього середовища.

Група «Сині цеглинки» - обговорити отриману на уроці інформацію про шкідливий вплив  відпрацьованих батарейок на природу. Запропонувати заходи щодо збереження ґрунтів і попередження забруднення навколишнього середовища.

 Група  «Зелені цеглинки» - обговорити отриману на уроці інформацію про шкідливий вплив  відпрацьованих батарейок на природу. Запропонувати заходи щодо  проведення просвітницької діяльності і попередження забруднення навколишнього середовища.

2.Практична роботапо групах (Додаток 7)

Ножиці, клей, аркуші, ручки, альбоми, різнокольорові олівці,фломастери

встановлює відповідність між способом запобігання забруднення довкілля та його зображенням; висловлює власну думку , підтримує її аргументами, щодо утилізації відпрацьованих елементів живлення; популяризує заходи у галузі екології презентує освітній продукт, знаходить спосіб його практичного застосування; виконує практичну роботу щодо покращення навколишнього серодовища

3. Практична робота

Ножиці, клей, аркуші, ручки, альбоми, різнокольорові олівці, акварельні фарби,бокси, коробки

 

Зробили власноруч контейнери для збору батарейок і встановили їх у фоє школи, створили плакати,

у яких розповіли про важливість утилізації батарейок і збереження ґрунтів, склали та оформили листівки зі зверненням до учнів іншіх класів нашої школи,до батьків, до жителів села щодо попередження забруднення навколишнього середовища відпрацьованими гальванічними елементами

 

Висновки:

Упродовж уроку учні побачили зв’язок між проблемою зміни клімату і утилізацією відпрацьованих гальванічних елементів.

Вправа показала учням можливості збереження навколишнього середовища шляхом окремого збору використаних батарейок від побутового сміття, створення контейнерів для збору відпрацьованих гальванічних елементів ,проведення просвітницької роботи ,поширення плакатів.

Знання та навички,що отримані на уроці, допоможуть привернути увагу до проблеми утилізації  використаних елементів живлення,у практичній реалізації  збору батарейок. В нашій школі вже працює пункт прийому батарейок, але учні зробили додаткові скрині,будуть звертатись до громадських та екологічних організації, волонтерських об’єднань, які збирають використані батарейки і акумулятори та власними силами відправляють їх на переробку.

Подібні дії можуть запобігти забрудненню навколишнього середовища шкідливими речовинами, які містяться у використаних батарейках тим самим забезпечити чисті ґрунти,чисте повітря навколо, зменшування парникового ефекту, усунення проблеми зміни клімату.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1


Здавалося, що буде  так завжди –

Зелене листя і блакитне небо,

І чистота джерельної води –

Всього доволі, стільки, скільки треба.

Здавалось, людям, що ось так весь час

Земля ділитись щедро буде з ними

Всім тим, що відкладала про запас –

Скарбами невичерпними своїми.

Та час минає, все ясніш стає:

Робити треба висновки належні.

Земля свої багатства віддає,

Вони ж, хоч і великі, небезмежні.

І треба вірні нам шляхи знайти,

Щоб те, що є у людства, зберегти!


 

Додаток 2 Звернення дівчинки Земля

-          Добрий день, любі малята, впізнайте мене. У мене є вісім сестер, вісім красунь, та я з них найчарівніша. Маю високі гори, широкі лани,очі-озерця, дзвінкий пташиний щебет. На вітрах розвивається моє розкішне зелене волосся. Мене вкриває барвиста квіткова ковдра…

 

 

Додаток 3  Гра «Дешифрувальник»

 

а

б

в

1

б

а

й

2

а

р

к

3

т

е

а

Код: 1а,2а,3а,1б,2б,3б,1в,2в,3в

 

 

 

 

Додаток 4 Інформаційний матеріал

Картка 1  Як у європейських країнах, Канаді ти США ставляться до відпрацьованих батарейках.

У розвинених країнахЄвросоюзу, Канаді та США процес збору використаних батарейок від населення і подальшої грамотної утилізації налагоджений добре. Наприклад, у Німеччині, де населення давно звикло до роздільного збору відходів, у кожному супермаркеті встановлені спеціальні контейнери для прийому відпрацьованих батарейок. У німців, не здавши стару акумуляторну батарейку, нову не купиш. У Нью-Йоркувикидати батарейки у сміттятеж заборонено законом.В Європі працює три заводи з утилізації батарейок, один з яких  в українському місті Львів..

Картка  2  Чи розвинена система збору використаних батарейках в Україні.

Україні продається більше 12 тонн батарейок щодня. Після викидання металеве покриття батарейки руйнується від іржі, і важкі метали потрапляють у грунт і грунтові води, звідки вже недалеко і до річок, озер та інших водойм, використовуваних для питного водопостачання. . Не всі помічають, що на пальчикових батарейках намальоване перекреслене відро для сміття, але при цьому майже кожен українець викидає батарейку, не замислюючись, наскільки це небезпечно для навколишнього середовища і людини. Екологи і звичайні українці, які турбуються про стан навколишнього середовища, нарікають на те, що в країні не розвинена система збору батарейок та інших небезпечних відходів.  У 2011 році  у Львові  відкрито завод з утилізації батарейок  ДП “Аргентум 

Картка 3Відео«Соціальна реклама “Шкода батарейки».

 

Додаток 5

 Діаграма «Що роблять з використаними батарейками в родинах учнів 2 класу

 

 

Тблиця« Кількість відпрацьованих гальванічних елементів за рік родинами учнів 2 класу»

Кількість родин

Кількістьбатарейок

1

16

9

144

102 родини в школі

1632


 

Таблиця«Площі ґрунтів, які можна забруднити використаними батарейками, що викидають родини учнів 2 класу»

Кількістьбатарейок

Площагрунтів

1

20 м

16

1320м

144

2880м

1632

Дуже велика площа

 

Додаток 6Руханка

Джерело:https://www.youtube.com/watch?v=AeB2J7mZsWg

 

 

Додаток 7  Практична робота

Група «Червоні цеглинки»

       

 

 

 

 

 

 

 

Група «Сині цеглинки»

 

 

Група «Зелені цеглинки»

 

 

 

                                                                                         

 

 

 

 

Додаток 8Кроссенс « Батарейка»

 

 

 

 

 

C:\Users\у\Pictures\4440758.jpg

 

 

 

C:\Users\у\Pictures\620380.jpg

C:\Users\у\Pictures\g_image_4ff4feebaa4bf.jpg

 

 

 

 

 

C:\Users\у\Pictures\dickie_ambulans_med_ljud_och_ljus-14920913-3045875038-xtra.jpg

Картинки по запросу мишка безпровідна

 

Картинки по запросу фотоаппарат png

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

Додаток 9  Скласти слоган – заклик

«Здай батарейку – збережи природу»

 

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 10 Інтерактивна вправа  «Асоціативний кущ»

 

 

https://lh3.googleusercontent.com/haK0er3mPuNPTz4ODoOL3vsu2eAhVHkvVguljxJbutWLh3bRAGj4U25WP8qivyaRkhZicrtHtZfNNF03y-YeKaNXzcgOV9XzHY3LH2AC:\Users\Санор\Desktop\енергія і середовище\61678141_855027914881385_3593535622586826752_n.jpgC:\Users\Санор\Desktop\енергія і середовище\62059663_855029078214602_4910936623530639360_n.jpg

 

«Здай батарейку –збережи природу»

 

http://cdn.goodhouse.com.ua/images-jpg/15704/1570418.jpghttps://trkmart.tv/wp-content/uploads/2020/07/109409280_1127872100928993_4823204987767001096_o.jpgC:\Users\Санор\Desktop\енергія і середовище\61736451_855028858214624_7173630205150363648_n.jpg


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку