Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів.

Про матеріал

Мета:

Ø розширити і поглибити знання про Інтернет, довести до свідомості дітей, що Інтернет може бути безпечним і небезпечним,

Ø вчити правилам безпечного користування мережею,

Ø формувати життєву та інформаційну компетентність,

Ø розвивати навички співробітництва, вміння аналізувати, робити висновки,

Ø виховувати розумного користувача мережею.

Перегляд файлу

Тема. Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів.

Мета: 

  • розширити і поглибити знання про Інтернет, довести до свідомості дітей, що Інтернет може бути безпечним і небезпечним,
  • вчити правилам безпечного користування мережею,
  • формувати життєву та інформаційну компетентність,
  • розвивати навички співробітництва, вміння аналізувати, робити висновки,
  • виховувати розумного користувача мережею.

Обладнання: ватман з великими буквами ІНТЕРНЕТ, картки для гри «Безпечно - небезпечно», підручники, зошити.

Хід уроку:

І. Організаційна частина.

  • Привітання,
  • Перевірка присутніх,
  • Перевірка готовності до уроку.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

- Діти, всі ви не раз чули слово «Інтернет». Хто може пояснити його значення. (Відповіді дітей).

Інтернет (від англ. Internet) — всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж.

– Для чого створений Інтернет? (для зручності спілкування, отримання нових знань, перегляду нових фільмів, здобуття будь-якої інформації).

– Хто користується мережею?

- З якою метою?

1. Знайдіть зайве слово

а) монітор, мишка, колонки, зошит;

б) клавіатура, пенал, ручка, олівець;

в) мишка, клавіатура, диск, книжка;

г) парта, школа, зошит, комп’ютер;

д) мікрофон, монітор, диск, школа.

2. Продовжте речення

Дверцята, які відкривають нову сторінку називають … (гіперпосиланням)

Пристрій, який дозволяє підключити комп’ютер до мережі – … (модем)

Сторінка з якої користувач починає свою роботу в Інтернеті – …(домашня сторінка

За допомогою неї можна обмінюватися листами з друзями по мережі Інтернет, її називають … (електронною поштою)

Віртуальним магазином ще називають … (інтернет-магазин)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

В Інтернеті може бути дуже небезпечно. Сьогодні ми з вами вивчимо, як безпечно користуватись Інтернетом, щоб не завдати шкоди собі та своїм близьким.

Тому на сьогоднішньому уроці ми вивчимо правила безпечного користування мережею та розширимо і поглибимо знання про Інтернет, доведемо, що Інтернет може бути безпечним і небезпечним.

IV. Вивчення нового матеріалу.

 Інтернет містить багато корисних і цікавих відомостей. Проте користування Інтернетом несе в собі й багато небезпек. Щоб їх уникнути, потрібно знати правила безпечної роботи в Інтернеті. Вони допоможуть тобі вільно й безпечно мандрувати Інтернетом та спілкуватися в мережі.

1. Інтерактивна гра «Інтернет». Створення асоціативного куща.

Опис гри.

Діти об’єднуються у групи за кольором смайликів. На дошці ватман з великими буквами ІНТЕРНЕТ. Команди повинні вибрати серед запропонованих варіантів тлумачення слів і пояснити свій вибір.

І – інтерес, інновація, інформація, інтелект. Н – новизна, небезпека, незалежність, негатив. Т – творчість, труднощі. Е – енергія, ентузіазм, емоції Р – розум, раціональність, розвиток Н – навчання, наполегливість, неправда, необережність Е – ерудованість, ефективність. Т – технологія, тривога.

2. Бесіда з опорою на досвід дітей.

Ви назвали переваги мережі: це доступність, швидкість, зручність у пошуку будь-якої інформації. За допомогою Інтернету стало можливо робити покупки та оплачувати послуги. Для багатьох людей Інтернет — це спосіб заробітку. А в цілому Інтернет — це віддзеркалення сучасного суспільства та світосприйняття.

- А які сайти ви знаєте? На які сайти найчастіше заходять ваші батьки?

- Чи всі сайти є корисними, безпечними?

- А коли Інтернет стає небезпечним?

- Давайте ще раз нагадаємо, коли Інтернет із корисного перетворюється на небезпечний.

Сьогодні я приготував одну дуже повчальну казкову історію. Одного разу Ганнуся познайомилася в інтернет-спільнотах з хлопчиком, якого звати Павло. Ганнуся все йому розповіла про себе, навіть час, коли батьків немає вдома.

Виявилося, що Ганнуся познайомилася не з хлопчиком Павликом, а з грабіжниками.

Який жах, дівчинка із цієї казки зовсім не знає правил безпечного спілкування в мережі Інтернет. Вона завантажила в комп’ютер віруси, розпочала спілкування з незнайомими людьми, повідомила злочинцям приватну інформацію та втратила всі кошти на рахунку мобільного телефону.

Так, нехтування безпекою під час користування послугами мережі Інтернет може призвести до купи неприємностей і може навіть загрожувати здоров’ю та життю дитини.

Пропоную повторити основні терміни, що вивчили у третьому класі під час знайомства з темою «Пошук даних в Інтернеті», та скласти правила безпечного користування Інтернетом.

Комп’ютерна мережа, що поєднує комп’ютери, розташовані по всьому світу, називається Інтернетом.

Інтернет має багато послуг: це і перегляд інформації, повідомлення новин, здійснення купівлі товарів, спілкування з людьми та багато іншого.

Одна з найпоширеніших послуг називається службою WWW або Всесвітнім павутинням. Ця послуга є сукупністю веб-сторінок, що зв’язані між собою гіперпосиланнями.

Для перегляду веб-сторінок у комп’ютері потрібно мати програму браузер.

Браузер - комп'ютерна програма, що надає можливість переглядати веб-сторінки.

4. Словникова робота.

Комп’ютерний вірус - це комп’ютерна програма, яка має здатність до прихованого створення власних копій, а також виконання шкідливих дій з даними на комп’ютерних носіях. Як наслідок, може унеможливити роботу будь- якого комп’ютерного пристрою, знищити інформацію або викрасти і передати її.

Антивірус - це комп’ютерна програма, що виявляє деякі комп’ютерні віруси у програмах, що завантажуються, а також наявні на комп’ютерних носіях, попереджає користувача про небезпечні програми, може знищувати деякі комп’ютерні віруси.

Правила безпечного пошуку інформаційних матеріалів у мережі Інтернет.

1. Переглядай інформацію на сайтах, що ввійшли до списку, створеного для тебе батьками або вчителями.

2. Використовуй пошукові системи, що рекомендували тобі батьки чи вчителі.

Наприклад:

http://www.googlekids.co/

3. Не завантажуй файли без дозволу дорослих, вони можуть містити віруси.

4. Якщо знайшов у мережі Інтернет інформацію, що бентежить тебе, не намагайся розібратися в цьому самостійно. Звернись до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.

5. Робота з підручником. (ст.. 98-100)

V. Фізкультхвилинка

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Гра «Безпечно - небезпечно».

Дівчинка Аня хоче завести нових друзів. Для цього їй треба представитися на сайті знайомств. Вона пише привітання. Як ви думаєте, чи правильно вона його написала? Порадьте Ані, як правильно представити себе у мережі. Чи безпечний шлях знайомства вибрала дівчинка?

□ Привіт, мене звати Аня.

□ Моє повне ім’я Іванова Анна Сергіївна.

□ Мені 9 років.

□ У мене блакитні очі.

□ Моя адреса: вул. Молодіжна, 129, м. Бердянськ.

□ Я захоплююсь малюванням, бальними танцями.

□ У мене є собака Лорд.

□ Я дуже люблю собак.

□ Мій тато працює менеджером банку. Він отримує 4000 грн щомісяця.

□ Щоліта ми з батьками їздимо відпочивати у Крим.

□ У нас є білий «Мерседес».

□ Мій номер телефону chrome-extension://lifbcibllhkdhoafpjfnlhfpfgnpldfl/call_skype_logo.png(066)159 46 22.

□ Щодня тато забирає мене зі школи о 14 год.

Висновок.

2. Складання «Правил безпечного користування Інтернетом».

Оленка розмістила у мережі фотографію Петрика, не запитавши у нього дозволу. Хлопчик та його батьки, побачивши фото, обурились. Як ви думаєте, чому? А чого Оленка так зробила? Отже, щоб не потрапити у неприємну ситуацію, потрібно знати правила користування Інтернетом.

Правила

1. Поводяться тактовно, не ображають гідність інших користувачів.

2. Тримають свій пароль у таємниці.

3. Не заходять на підозрілі веб-сайти.

4. Обговорюють з батьками інформацію, яка їх схвилювала.

5. Завжди пильні: знають, що можуть бути легко обманутими.

6. Не повідомляють свої і чужі персональні дані: повне ім’я, адресу, номер телефону.

7. Знають тривалість роботи за комп’ютером і завжди дотримуються її.

Висновок.

VІІ. Практична робота за ПКПідручник ст.. 101

VІІІ.Вправи для очей

Раз, два, три! Очі догори!

На чотири, п’ять і шість

Треба міцно їх стулить

Знову очі догори, рахуємо раз, два, три!

ІХ.Підсумок року

  • Назви правила безпечного користування мережею.
  • Чому так потрібно поводитись?
  • Наведи приклади коли користування мережею можуть становити небезпеку
  • Що таке комп’ютерний вірус?
  • Що таке антивірус? Яка його мета?

1

 

doc
Додано
16 липня 2018
Переглядів
1816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку