Мета: закріпити теоретичні і практичні навички роботи по обробці цифрових фотографій; навчити учнів створювати колаж із кількох зображень; удосконалювати вміння змінювати та вдосконалювати зображення з використанням функцій обертання, зміни освітлення, кольору, поворотів, вирізання
Тема. Створення колажу із зображень.
Мета:
навчальна: закріпити теоретичні і практичні навички роботи по обробці цифрових фотографій; навчити учнів створювати колаж із кількох зображень; удосконалювати вміння змінювати та вдосконалювати зображення з використанням функцій обертання, зміни освітлення, кольору, поворотів, вирізання;
розвивальна: продовжити розвивати практичні навички роботи з комп’ютером; розвивати в учнів самостійність, пізнавальний інтерес;
виховна: сприяти естетичному вихованню учнів.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, дидактичні матеріали.
Програмне забезпечення: браузер, графічний редактор, дидактичні матеріали.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Доброго дня! Я вас вітаю на уроці і бажаю всім хорошого настрою та перемог. Оберіть собі смайлик, який вам найбільше подобається саме зараз (кожен учень обирає собі із набору карток смайлик і ставить на парту; таким чином ми бачимо хто з яким настроєм прийшов на урок). Молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
А зараз проведемо невеличку гру «Так - ні».
ІІІ. Мотивація вивчення нового матеріалу.
Колаж з фотографій – хороший засіб об’єднати в одне ціле кілька фотографій. Вважають, що колаж вперше з’явився у Японії, і там він є цілою наукою. Все почалося зі склеювання в одну «картину» шматків паперу і тканини з написами, малюнками, графікою. Колаж з фотографій спочатку був доступний тільки шляхом склеювання знімків, наприклад, у фотоальбомі. Тепер фотоколаж можна зробити одразу на комп’ютері, «з’єднуючи» цифрові знімки в «картину». Сьогодні ми навчимося створювати колажі із фотографій.
IV. Вивчення нового матеріалу.
«Колаж» походить від французького слова і означає «наклеювання». Колаж - це технічний прийом в образотворчому мистецтві, коли на будь-яку основу наклеюються різні за кольором і фактурою шматочки матеріалів.
Сьогодні колажі дуже поширені. Їх можна зустріти у рекламі, поліграфії тощо. Різні картинки викликають інтерес споживачів, змушуючи їх довше розглядати виріб або упаковку.
ФОТОКОЛАЖ – техніка створення картини шляхом застосування різних наклейок (фотографії, квитки, тканини, вирізки з газет і кольорового паперу і т.д.).
Ефект колажу досягається за допомогою накладення одного зображення на інше, поєднання декількох зображень в одному, іноді навіть з елементами графіки (мозаїка) або використання хаотичного набору різноманітних зображень (пазл).
Створювати фотоколажі можна на комп’ютері та в он-лайн режимі. Щоб створити колаж на комп’ютері, можна скористатися однією з наступних програм: Photoshop, Picasa, Picture Collage Maker Free, Fotomix і багатьох інших. Також існують онлайн-сервіси, що дозволяють створювати колажі без завантаження додаткових програм.
IV. Фізкультхвилинка
Слухати ми перестали
I тепер вci дружно встали.
Будем ми відпочивати,
Нумо вправу починати:
Руки – вгору, руки – вниз
I легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз – присіли, другий – встали.
2) Робота в зошитах.
V. Практична робота за комп’ютерами.
1) Повторення правил безпечної роботи в комп’ютерному класі.
2) Створення учнями фотоколажу на комп’ютері із кількох фотографій.
3) Релаксація.
Заплющити очі і промалювати цифру 3 і 8.
VI. Підбиття підсумків уроку.
Інтерактивний прийом «Мікрофон». Учням даємо мікрофон і кожен з них по черзі висловлює власну думку «На цьому уроці я… »