Правила організації інтерактивного навчання
Правило перше. До роботи повинні бути залученні всі учні, тобто всі вони повинні брати участь в процесі обговорення.
Правило друге. Треба потурбуватися про психологічну підготовку учасників. Справа в тому, що не всі учні, які прийшли на урок, психологічно готові до безпосереднього включення в ті чи інші форми роботи. Дає при себе знати скованість, традиційність поведінки. У зв'язку з цим корисні розминки, постійне заохочення учнів за активну участь в роботі, надання можливості для самореалізації учня. •
Правило третє. Тих учнів, які навчаються в інтерактивній технології, не повинно бути багато. Кількість учнів і якість навчання можуть виявитися в прямій залежності. В роботі повинно брати участь не більше, ніж ЗО учнів. Тільки при цій умові можлива продуктивна робота в малих групах. Адже важливо, щоб кожен був почутий, кожній групі надана можливість виступити з даної проблеми.
Правило четверте. Віднестись з увагою до підготовки класу чи іншого приміщення до роботи. Клас повинен бути підготовлений з таким розрахунком, щоб учасникам було легко пересаджуватися для роботи у великих та малих групах. Іншими словами, для учнів повинен бути створений фізичний комфорт.
Погано, якщо комусь на уроці прийдеться сидіти з "вивернутою" шиєю Тому столи краще поставити "ялинкою", щоб кожен учень сидів впівоберта до ведучого і мав можливість спілкуватися в малій групі. Добре, якщо завчасно будуть підготовлені матеріали, необхідні для творчої роботи.
Правило п 'яте. Віднестись з увагою до питань процедури і регламенту. Про це треба домовитися з самого початку і постаратися не порушувати його. Наприклад, корисно домовитися про те, що всі учасники будуть проявляти терпеливість до будь-якої точки зору, поважати право кожного на свободу слова, поважати його.
Правило шосте. Віднестись з увагою до поділу учасників семінару па групи. Спочатку його краще побудувати на основі добровільності. Потім доцільно скористатися принципом випадкового вибору.