Матеріал для вихователя з підвозу дітей . Ці правила поведінки і текники безпеки встановлюють єдиний порядок поведінки учнів в шкільному автобусі.
Правила поводження у шкільному автобусі
під час повітряної тривоги
Схема дій водія автобуса і вихователя відповідального за підвіз дітей така:
* Водій автобуса і вихователь повинні мати поіменний список дітей, яких
перевозять.
* При отримання сигналу «повітряна тривога»,
Ні в якому разі НІ ПАНІКУВАТИ!
* Водій і вихователь мають швидко оцінити обстановку і прийняти
рішення:
* Обов’язково виходячи з автобуса з собою узяти аптечку, воду і вологи
серветки.
* Слідувати до найближчого укриття, або зупинити автобус і
використовувати укриття на місцевості.
* Повідомити про прийняте рішення керівництво навчального закладу.
* Ні в якому разі не допускати паніки серед учнів
* При прибутті до укриття або найбільш безпечного місця на місцевості,
організовано вивести дітей з автобуса, звірити їх наявність зі списком,
тримати дітей під постійним контролем і в тому числі стан їх
самопочуття.
* Нагадати правила безпечної поведінки під час повітряної тривоги.
* Намагатися заспокоювати дітей. Розмовляти спокійно, підбадьорювати
учнів. Діти повинні чути спокійний голос вихователя.
* Старших учнів організувати, для того, щоб вони слідкували за
молодшими.
* Своєї розмовою вихователь і водій намагаються заспокоїти дітей і
відволікати від тривожної обстановки.
* При отриманні сигналу «відбій повітряної тривоги» — організовано
вивести дітей з укриття, посадити в автобус, звірити їх наявність за
списком.
* Водій має уникати зупинки біля потенційно небезпечних об’єктів по
маршруту — наприклад: АЗС, складів і баз ПММ, електричних
підстанцій, великих промислових об’єктів, залізничних станцій, мостів і
переїздів через залізничні колії, військових частин, великих мостів,
шляхопроводів тощо.
* Громад має подбати про те, щоб заздалегідь визначити укриття та
сховища, позначити їх і встановити покажчики руху до них.
Ці правила , ні є остаточними, їх можна і треба вдосконалювати, залежно від потреб навчального закладу.