Мета уроку:ознайомлення і засвоєння матеріалу по темі правила поведінки в гостях , формування умінь і навичок, які забезпечать успішне виконання будь-якої діяльності ; розвиток самостійного і творчого мислення , мовлення; виховувати учнів бути ввічливими , чемними .
Тема: Правила поведінки в гостях. Обговорення різноманітних ситуацій.
Мета: ознайомлення і засвоєння матеріалу по темі правила поведінки в гостях , формування умінь і навичок, які забезпечать успішне виконання будь-якої діяльності ; розвиток самостійного і творчого мислення , мовлення; виховувати учнів бути ввічливими , чемними .
Хід уроку
Орг. момент.
Сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайтесь з ними.
— Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонею та «подаруйте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.
Побажайте подумки успіхів один одному.
Щоб дізнатись про що піде мова на уроці. Вам необхідно скласти слово із пропонованих букв.
Т К Т И Е Е
Хто може пояснити значення цього слова? Де можна дізнатися значення невідомих слів?
Етикет (від фран. Етикетка) – установлені правила поведінки, правила чемності в суспільстві.
Вперше це слово було вжито при дворі короля Франції Людовіка XIV — гостям короля роздали картки (етикетки) з викладенням того, як вони мають поводитись. Вихованість, чемність цінувались завжди.
Доберіть до слова етикет, слова, що з ним асоціюються.
Існують різні види етикету: мовний етикет, столовий етикет, етикет «вихідного дня» (театральний, концертний), гостьовий етикет.
Сьогодні на уроці ми розглянемо один із видів етикету.
Правила поведінки в гостях.
Що ви очікуєте від цього уроку? Продовжить речення.
Хто такий гість?
Гість – це людина, яка приходить до вас за запрошенням.
Сьогодні до нас на урок, теж завітає гість. Ви всі його добре знаєте.
Хто він? Зараз дізнаємось. Послухайте його улюблену пісню.
Звичайно, це Вінні – Пух.
А чи знаєте ви, хто створив цього казкового героя? Казка називається?
Як ви вважаєте, чому саме Вінні – Пух завітав до нас у гості?
Вінні – Пух хотів би, розповісти нам, як він провів час в гостях у Кролика.
Чи можна сказати, що Вінні – Пух знає правила поведінки в гостях?
Які помилки ви помітили в його поведінці?
Діти, чи можемо ми допомогти Вінні – Пуху навчитися правилам поведінки? Як?
Якщо в друга іменини,
Ти не гай ані хвилини!
Завітай до нього вранці,
Ввімкни музику для танців,
Ще й пісні горлай щосили,
Щоб скоріше стіл накрили.
Подарунок залиш дома –
Треба він тобі самому.
Загрібай цукерки в жмені
І ховай їх у кишені.
Торт хапай двома руками,
Їж великими шматками.
Після торту руку жирну
Витри краєм скатертини.
А коли вікно є поруч,-
Витри руки краєм штори.
А коли ступнеш за ґанок,
Скажи: «Стіл був препоганий!»
Стане соромно родині,
Особливо господині,
І тоді матуся вдруге
Іменини зробить другу.
- Чи можна погодитись з такими порадами? Чому?
А для цього нам треба виконати наступне завдання.
Зіставте початок речення з його закінченням , зібравши перелік правил поведінки в гостях.
1. Приходь в гості |
чемно і ввічливо. |
2. Поводь себе |
і без запізнення. |
3. Без запрошення |
за його гостинність та зарошення. |
4. Не забувай дякувати господареві |
не сідай за стіл. |
5. Підтримуй |
поведінки за столом. |
|
|
6. У гостях не слід шепотіти, |
загальну бесіду або гру. |
7. Дотримуйся правил |
говорити по секрету будь з ким. |
Додавши три своїх правила, які ви вважаєте теж важливими.
Фізкультхвилинка
Гра «Гості»
Ви повинні обіграти ситуації, запропоновані вам на картках.
1 гр. Ви прийшли на день народження. Привітайте господаря.
2 гр. Гість збирається додому.
3 гр. Гість запізнився на свято.
4 гр. Гість запрошує господаря на свій день народження.
Які слова допомогли Вам обіграти запропоновані ситуації?
Наш казковий герой Віні – Пух подорожує різними країнами. Допоможіть йому бути чемним та запишіть ввічливі слова різними мовами.
Гра Подорож різними країнами.
1 гр. Англійською мовою
2 гр. Німецькою мовою
3гр. Російською мовою
4гр. Українською мовою
Підсумок уроку:
Скласти сенкан.
Рефлексія
Скласти сенкан.
1. Приходь в гості |
чемно і ввічливо. |
2. Поводь себе |
і без запізнення. |
3. Без запрошення |
за його гостинність та зарошення. |
4. Не забувай дякувати господареві |
не сідай за стіл. |
5. Підтримуй |
поведінки за столом. |
|
|
6. У гостях не слід шепотіти, |
загальну бесіду або гру. |
7. Дотримуйся правил |
говорити по секрету будь з ким. |
1. Приходь в гості |
чемно і ввічливо. |
2. Поводь себе |
і без запізнення. |
3. Без запрошення |
за його гостинність та зарошення. |
4. Не забувай дякувати господареві |
не сідай за стіл. |
5. Підтримуй |
поведінки за столом. |
|
|
6. У гостях не слід шепотіти, |
загальну бесіду або гру. |
7. Дотримуйся правил |
говорити по секрету будь з ким. |
1. Приходь в гості |
чемно і ввічливо. |
2. Поводь себе |
і без запізнення. |
3. Без запрошення |
за його гостинність та зарошення. |
4. Не забувай дякувати господареві |
не сідай за стіл. |
5. Підтримуй |
поведінки за столом. |
|
|
6. У гостях не слід шепотіти, |
загальну бесіду або гру. |
7. Дотримуйся правил |
говорити по секрету будь з ким. |
1. Приходь в гості |
чемно і ввічливо. |
2. Поводь себе |
і без запізнення. |
3. Без запрошення |
за його гостинність та зарошення. |
4. Не забувай дякувати господареві |
не сідай за стіл. |
5. Підтримуй |
поведінки за столом. |
|
|
6. У гостях не слід шепотіти, |
загальну бесіду або гру. |
7. Дотримуйся правил |
говорити по секрету будь з ким. |