Правила загартування

Про матеріал
Мета: поглибити знання про значення загартовування для людини, ознайомити з процедурами та правилами загартовування; розвивати вміння практично викорис¬товувати природні чинники для загартовування; виховувати прагнення систематично займатися загартовуванням та медитацією для зміцнення власного здоров’я.
Перегляд файлу

Правила загартовування

 

 

 Мета: поглибити знання про значення загартовування для людини, ознайомити з процедурами та правилами загартовування;

 розвивати вміння практично викорис­товувати природні чинники для загартовування;             

 виховувати прагнення систематично займатися загартовуванням та медитацією для зміцнення власного здоров’я.

 Міжпредметні зв’язки: літературне читання, українська мова.

 Тип уроку: комбінований.

 Результати навчання. Наприкінці уроку учні:

  • будуть усвідомлювати значення загартовування для здоров’я;
  • знатимуть, що таке «загартовування» та його різновиди;
  • володітимуть знаннями про поступовість загартовування;
  • знатимуть правила загартовування.

 Матеріали та обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, диск «Урок 11» (банер «Правила загартовування», картинка «Сонце. Повітря. Вода», пам’ятка «Правила загартовування (Сонце. Повітря. Вода)», стікери (хмаринки, краплинки, сонце), аудіо «Шум моря», «Пори року. Грудень. Святки.» П. Чайковського, презентація «Загартовування»).

Хід уроку

 І. Організація учнів до роботи.

Створення пози­тивного психоемоційного мікроклімату.

  1. Привітання.

Я рада вас вітати й почати цей урок.

До знань з основ здоров’я ми зробимо ще крок.

Ми будемо навчатись і плідно працювати,

Не просто говорити, а вчитись міркувати.

  1. Вправа «Моя мрія».

Діти сидять у колі та по черзі розповідають про свою мрію (лижі, нова лялька, машина, ковзани, книга тощо).

 Це дуже гарні мрії. Усі ці іграшки та речі можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш у магазині. Що це? (Життя, здоров’я.)

 ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Презентація «Загартовування» (диск «Урок 11»).

  Слайд 1.

Учитель читає вірш.

 Добре те, що сонце світить.

 Добре те, що віє вітер!

 Добре те, що цей ось ліс,

 Разом з нами ріс і ріс.

 Добре те, що в нашій річці,

 Синя, не брудна вода.

 І мене матуся рідна,

 Після школи зустріча.

Добре гратися на дворі,

Добре вчитися у школі.

Добре плавати в ставку,

Добре те, що я живу!

  Слайд 2.

 Ще в давні часи вчені зрозуміли необхідність використання людиною природних факторів: сонця, повітря, воду. Сьогодні ми з вами поговоримо про правила загартовування з метою зміцнення опірних сил організму.

 IIІ. Основна частина.

  1. Мозковий штурм «Що таке загартовування ?»

 Слайд 3.

 Діти працюють над розгадуванням ребуса.

 А що ж таке «загартовування»?

 Слайд 4.

 Загартовування - це комплекс методів, спрямованих на підвищення функціональних резервів організму і його стійкості до несприятливої дії факторів навколишнього середовища (холоду, спеки, води, зниженого атмосферного тиску і так далі) шляхом систематичного дозованого впливу цих факторів.

 Сучасні комфортні умови проживання, одяг, транспорт зменшують вплив мінливих умов погоди на організм людини і знижують його стійкість по відношенню до метеорологічних чинників.

 Особливо необхідно загартовування для дітей, тому що чим молодша дитина, тим менш досконалий у неї механізм імунітету - захисна сила організму, здатна упоратися із застудами, перегріванням та різними видами інфекцій.

  1. Гра «Засічка - кидок».

 За командою «Кидок» усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «Засічка» - зупиняються й олівцем відмічають останнє прочитане ними слово. Цей самий текст таким же чином читають ще раз (але не більше трьох разів). При повторному читанні діти переконуються, що прочитали більший обсяг - «засічка» поставлена вже далі.

Варто запам’ятати! Для того, щоб покращити результат необхідне багаторазове виконання певної дії.

 Діти читають казку «Курча Цип і каченя Кряк».

 Якось улітку зустрілися на пташиному дворі двоє друзів, курча Цип і каченя Кряк. А день видався спекотним.

-         Послухай, Цип, я придумав, чим нам зайнятися.

-         Чим?

-         Ми будемо загартовуватися!

-         Я не вмію загартовуватися, - чесно зізнався Цип.

-         Не засмучуйся, я тебе навчу! Я по телевізору бачив, як потрібно загартовуватися! – гордо відповів Кряк.

-         А навіщо ми будемо загартовуватися? – запитав Цип.

-         Нас за це мами лаяти не будуть?

-         Звісно, ні! Мами тільки зрадіють! Адже загартовані діти ніколи не хворіють!

 І Кряк став учити свого кращого друга:

-         Спочатку будемо загартовувати горло! – голосно сказав Кряк.

-         А чим ми будемо його загартовувати?

-         Як це чим? Кращий засіб для загартовування горла – це морозиво!

-         Правда?

-         Звичайно! – упевнено сказав Кряк.

 І друзі почали загартовуватися. Спочатку для загартовування горла вони з’їли по три порції морозива. Ципові таке загартовування дуже сподобалося. А потім, коли горло в кожного з них загартувалося так, що навіть заболіло трішки, Кряк сказав, що потрібно загартовувати все тіло. І друзі вирушили купатися в найхолоднішому лісовому струмку. Кряк сказав, що чим холодніше буде вода, тим краще загартується тіло. Цип і Кряк купалися в струмку довго – щоб краще загартуватися. Додому вони повернулися тільки ввечері.

 Цип одразу розповів мамі, як він загартовувався. І Кряк розповів теж. Тільки обидві мами чомусь зовсім не зраділи, а навіть навпаки. Та й загартоване горло чомусь боліло й увесь час кашляло. А потім ще й голова розболілася. Довелося Ципові й Крякові після такого загартовування цілий тиждень лежати в ліжках і пити гіркі ліки. А ще кажуть, що загартовані діти ніколи не хворіють!

Слайд 5.

Запитання за змістом казки.

-         Де зустрілися курча Цип і каченя Кряк?

-         Що вирішили робити друзі?

-         Чим Цип і Кряк загартовували горло?

-         Для чого друзі купалися в найхолоднішому лісовому струмку?

-         Чому після загартовування Цип і Кряк занедужали?

  1. Банер  «Правила загартовування».

 Групова робота. Діти з елементів банера складають цілісну картину «Правила загартовування» (диск «Урок 11», картинка 1).

До уваги педагога! Банер потрібно розрізати таким чином, щоб кожна дитина мала по одному фрагменту (диск «Урок 11», картинки 2, 3, 4, 5).

 Слайд 6.

 Отож, для того, щоб бути здоровими, а не захворіти як курча Цип і каченя Кряк, необхідно знати правила загартовування:

-         систематичність;

-         поступовість;

-         дозованість;

-         врахування індивідуальних особливостей організму.

  1. Інформаційне повідомлення «Загартовування дітей – запорука здоров’я».

 В останні роки старе добре загартовування все частіше називають модним словом «холодотерапія». Але сенс від цього не змінюється: абсолютно точно доведено, що і те, і інше тренує захисні сили організму, тобто вчить організм чинити опір простуд і збудників інфекцій. Особливо важливі процедури загартовування для дітей, імунітет яких сформувався не повністю.

 

 Слайд 7. 

 Основні фактори загартовування - повітря, вода, сонячні промені. Поєднання їх з фізичними вправами підвищує ефективність загартовування.

 Слайд 8.

 Загартовування повітрям - це найбільш проста і доступна протягом усього року процедура. Загартовування повітрям повинно починатися з провітрювання спальні та інших приміщень (не менше трьох разів на день - вранці, вдень та ввечері). Загартовування повітрям добре поєднується з ранковою гімнастикою. Це бадьорить організм, готує його до роботи протягом дня. Загартовуванню повітрям сприяє активний відпочинок: ігри, походи, екскурсії. В літній час корисним є ходіння босоніж.

 Слайд 9.

 Ходіння босоніж є одним з кращих методів загартовування, розслаблення і позбавлення від плоскостопості. На ступнях людини знаходиться безліч фізіологічно активних точок, які масажуються під час ходьби босоніж та мають позитивний вплив на внутрішні органи: нирки, серце, шлунок, очі, мозок і інші. Крім того, при ходінні босоніж тонус всіх тканин і клітин організму підвищується, збільшується опірність організму, особливо до простудних інфекцій, зміцнюєтья імунітет.

 Слайд 10.

 Загартовування сонцем. Здавна відомі цілющі властивості сонця. Його промені зміцнюють нервову систему, посилюють обмін речовин в організмі, вбивають шкідливі бактерії. Саме тому люди, які загартовуються сонцем, менше хворіють на інфекційні хвороби, рахіт. Добре під час таких процедур грати у рухливі і гри, кататися на велосипеді або човні.

 Слайд 11.

 Загартовування водою - це своєрідна гімнастика, яка тренує шкіру, покращує живлення і діяльність клітин, покращує обмін речовин в організмі. Приступати до водного загартовуванню краще влітку. Починати процедуру слід з обтирання вологим рушником, змоченим водою. Звикнувши до цієї процедури, можна перейти до обливання. Після 2-3 місяців організм буде готовий до наступного етапу загартовування - до душу. Найдоступніший засіб загартовування - купання в річці, озері, морі.

  1. Медитація «На морі».

              Швидко пролинуло тепле літо. Дехто з вас відпочивав з батьками на морі. Давайте уявимо, що ми всі не в класі, а на березі моря. Заплющіть очі та трішки пофантазуємо…

 «…Я на морі… Світить яскраве сонечко. Дивлюсь на безмежні простори. Вони виблискують різними кольорами: синім, фіолетовим, смарагдовим. Дихаю вільно, спокійно. Хвильки набігають одна на одну й тихенько вдаряються о берег. Здається, що море шепоче, лоскоче та лагідно розмовляє з тобою. Як же прекрасно навкруги! Я почуваюся найщасливішою людиною на Землі!»

-         Розплющуйте очі.

До уваги педагога! Для підсилення ефекту медитацію варто проводити під звучання шуму моря та чайок (диск «Урок 11», аудіо 1).

 

  1. Пам’ятка «Правила загартовування».

              Природні чинники мають як позитивний, так і негативний вплив на здоров’я. Тому потрібно вірно їх використовувати, щоб отримувати тільки користь. Пропоную вам розробити пам’ятку «Правила загартовування» (диск «Урок 11», картинка 6), яка допоможе правильно та ефективно загартовувати ваш організм.

До уваги педагога! Пам’ятка «Правила загартовування» має бути попередньо склеєна зі зворотної сторони шаблону (диск «Урок 11», картинки 7, 8, 9, 10).

Потрібно дітей об’єднати у три групи: «Сонечко», «Хмаринка», «Краплинка». Дітям роздаються відповідні стікери (диск «Урок 11», картинка 11), на яких вони записують правила та поради щодо загартування, які вони згодом приклеюють на пам’ятку-банер.

  1. Група «Сонечко» - правила загартовування за допомогою сонця.
  2. Група «Хмаринка» - правила загартовування за допомогою повітря;
  3. Група «Краплинка» - правила загартовування за допомогою води.

 Після завершення роботи учні презентують свої правила та обговорюють їх.

До уваги педагога! Звернути увагу дітей на необхідність врахувати попередньо складеної стіннівки «Правила загартовуваня» (диск «Урок 11», картинка 1). Діти починають працювати під музику Петра Чайковського «Пори року. Грудень. Святки» (диск «Урок 11», аудіо 2).

 ІV. Заключна частина.

  1. Підсумки. Вправа «Мої досягнення».

- Останнє завдання. По черзі продовжте фразу: «На цьому уроці я зрозумів..., дізнався..., навчився..., повторив... ».

  1. Зворотній зв’язок. Вправа «Побажання».

 Слайд 12.

 Діти стають в коло і хором промовляють: «Я бажаю здоров’я собі і всім людям на Землі!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 січня
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку