Тема. Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів.
Мета: доповнити знання учнів правилом порівняння дробів із однаковими чисельниками; навчити застосовувати вивчені правила порівняння дробів під час розв'язування задач; перевірити якість засвоєння теми під час самостійної роботи.
Обладнання: таблиця «Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів».
Тип уроку: застосування знань, умінь учнів.
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
1) із знаменником 5; 2) із чисельником 5.
II. Засвоєння знань
Усі учні розуміють, що йдеться про порівняння дробів і (рис. 106).
Розглянувши рис. 106, учні «здогадуються», що > , бо 8 < 12 (ціле однакове, частин ділення менше у першому з дробів).
Учитель звертає увагу на те, що було порівняно дроби із різними знаменниками і чисельником 1. Чи можна порівнювати дроби із різними знаменниками, але однаковими чисельниками?
Після цього запитання розбирається приклад 1 (п. 23) підручника (с. 172) і формулюється відповідне правило. При цьому вчителеві слід звернути увагу, що це правило відрізняється від правила порівняння дробів із однаковими знаменниками:
однакові знаменники |
однакові чисельники |
, якщо а > с (знаки однакові) |
, якщо b < c (знаки різні) |
III. Застосування знань, умінь і навичок
Розв'язування вправ
4) , бо 15 > 13; 5) , бо 5 < 6; 6) , бо 23 < 24.
1) ; ; ; ; ; б) ; ; ; ; .
IV. Перевірка засвоєння матеріалу
Тестові завдання
Варіант І
1) ; 2) ; 3) ; 4) .
1) А ; 2) В ; 3) С ; 4) D .
1) М; 2) В; 3) Т; 4) К.
1) 5; 6; 7; 8; 9; 2) 6; 7; 8; 3) 5; 6; 7; 8; 4) 6; 7; 8; 9.
них правильних:
1) 1; 2) 2; 3) 3; 4) 4.
Варіант 2
1) ; 2) ; 3) ; 4) .
1) М ; 2) К ; 3) Р ; 4) Т .
1) 4; 5; 6; 2) 5; 6; 3) 4; 5; 6; 7; 4) 5; 6; 7.
1) 1; 2) 3; 3) 4; 4) понад 4.
Коди відповідей: варіант 1. 1. 1); 2. 1); 3. 3); 4. 2); 5. 3);
варіант 2. 1. 1); 2. 3); 3. 3); 4. 3); 5. 2).
V. Домашнє завдання
Робочі зошити: тема 19 (с. 65), №№ 241, 247, 248 (усно); № 254-257; додатково № 258, 259.