Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів.

Про матеріал
Мета: доповнити знання учнів правилом порівняння дробів із однаковими чисельниками; навчити застосовувати вивчені правила порівняння дробів під час розв'язування задач; перевірити якість засвоєння теми під час самостійної роботи.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів.

Мета: доповнити знання учнів правилом порівняння дробів із одна­ковими чисельниками; навчити застосовувати вивчені правила порівнян­ня дробів під час розв'язування задач; перевірити якість засвоєння теми під час самостійної роботи.

Обладнання: таблиця «Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів».

Тип уроку: застосування знань, умінь учнів.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Назвіть у порядку зростання чотири перших неправильних дроби:

1) із знаменником 5; 2) із чисельником 5.

  1. Доведіть, що число менше від числа .
  2. Баба Палажка мала одного півня, 14 курок і 7 качок. Яку частину всіх птахів: 1) становив півень; 2) становила одна качка; 3) становили всі кури?
  3. Петрик Тяпляпкін — відмінний хокеїст. Нещодавно він брав участь у матчі за честь школи. Гра тривала 2 періоди по ЗО хвилин. Третину матчу Петрик підбирав собі ковзани, клюшку і вдягався у хокейну форму, матчу він сидів на лаві запасних. Решту часу Петрик грав. Скільки шайб він закинув?
  4. Знайдіть координати точок E, A, B, C, D (puc.l05).

 

II. Засвоєння знань

  1. На кожний день народження Котигорошка мати пече його улюблений пиріг. Минулого року Котигорошко запросив 8 гостей, а в цьому році їх було 12. В якому році — у цьому чи минулому — кожному з гос­тей вдалося покуштувати більше пирога (відомо, що ніхто з гостей не відмовився від ласощів, причому кож­ного разу пиріг ділили на рівні частини за кількістю запрошених).

Усі учні  розуміють,  що  йдеться  про порівняння дробів і (рис. 106).

Розглянувши рис. 106, учні «здогадуються», що > , бо 8 < 12 (ціле однакове, частин ділення менше у першому з дробів).

Учитель звертає увагу на те, що було порівняно дроби із різними зна­менниками і чисельником 1. Чи можна порівнювати дроби із різними знаменниками, але однаковими чисельниками?

Після цього запитання розбирається приклад 1 (п. 23) підручника (с. 172) і формулюється відповідне правило. При цьому вчителеві слід звернути увагу, що це правило відрізняється від правила порівняння дробів із однаковими знаменниками:

 

однакові знаменники

однакові чисельники

, якщо а > с (знаки однакові)

, якщо b < c (знаки різні)

 

III. Застосування знань, умінь і навичок

Розв'язування вправ

  1. № 698 (4-6).

4) , бо 15 > 13; 5) , бо 5 < 6; 6)  , бо 23 < 24.

  1. Розташуйте дроби в порядку зменшення:

1) ; ; ; ; ;  б) ; ; ; ; .

  1. Назвіть чотири дроби, менші від .
  2. Яке з даних чисел тре ­
    ба обрати (рис. 107)?

 

IV. Перевірка засвоєння матеріалу

Тестові завдання

Варіант І

  1. Яка з нерівностей неправильна?

1) ; 2) ; 3) ; 4) .

  1. Яка з точок А, В, С, D розміщена праворуч від інших на координатно­му промені?

1) А ; 2) В ; 3) С ; 4) D .

  1. Координата якої із зображених на рис. 108 точок дорівнює ?

1) М; 2) В; 3) Т; 4) К.

  1. Назвіть ті з наведених значень т, при яких дроби і одночасно правильні:

1) 5; 6; 7; 8; 9;   2) 6; 7; 8;   3) 5; 6; 7; 8;   4) 6; 7; 8; 9.

  1. Розгляньте дроби ; ; ; ; і з'ясуйте, скільки серед

них правильних:

1) 1;   2) 2;   3) 3;   4) 4.

 

Варіант 2

  1. Знайдіть правильну відповідь:

1) ; 2) ;  3)  ;  4) .

  1. Яка з точок М, К, Т, Р розміщена ліворуч від інших на координатному
    промені?

1) М ; 2) К ;  3) Р ; 4) Т .

  1. Координата якої з точок до­рівнює (рис. 109)?
    1) A; 2) B; 3) C; 4) D.
  2. Виберіть ті з наведених значень к, при яких дроби та одночасно
    неправильні:

1) 4; 5; 6;   2) 5; 6;    3) 4; 5; 6; 7;   4) 5; 6; 7.

  1. Розгляньте дроби ; ; ; ; ; і встановіть, скільки серед них неправильних:

1) 1;  2) 3;  3) 4;  4) понад 4.

 

Коди відповідей: варіант 1. 1. 1); 2. 1); 3. 3); 4. 2); 5. 3);

варіант 2. 1. 1); 2. 3); 3. 3); 4. 3); 5. 2).

 

V. Домашнє завдання

Робочі зошити: тема 19 (с. 65), №№ 241, 247, 248 (усно); № 254-257; додатково № 258, 259.

 

doc
Додано
2 березня 2020
Переглядів
1303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку