Правління князів Ігоря та Ольги (практичне заняття)

Про матеріал
Тема: Правління князів Ігоря та Ольги (практичне заняття) Мета: Визначити роль князів Ігоря та Ольги в державотворенні Київської Русі.
Перегляд файлу

Тема:   Правління  князів Ігоря та Ольги (практичне заняття)

 

Мета: Визначити роль князів Ігоря та  Ольги в державотворенні Київської Русі.

 

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • знати роки правління  князів Ігоря і Ольги;
  • розповідати про їх внутрішню та зовнішню політику.

 

Обладнання: Смолій В.А. Історія України: Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл/ В.А. Смолій, В.С. Степанков. – К.: Генеза, 2007. – 224 с.;

Літопис Руський/переклад з давньорус. Л. Махновиця. – К.: Дніпро, 1989; Карта «Київська Русь IX – XII ст.»;

Репродукції з фресок та портретів Ольги. Інтернетресурс https://www.youtube.com/watch?v=5k7sAWSOuA0&index=14&list=PLAD668906F49BD5D3 (відеофільм «Невідома Україна» виробництва Нового каналу, 14 серія)

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування знань, умінь, навичок учнів

Хід Уроку

 Проблемного запитання: «Чому княгиня  Ольга, на відміну від своїх попередників, була змушена змінити  методи  та підходи до управління державою як в зовнішній так і у внутрішній політиці»?

 

Робота учнів в групах:

Група 1 скласти словесний опис князя Ігоря, на основі візуальних портретів, матеріалу підручника та літопису, вказати хронологічні рамки його правління;

 

 Група 2 скласти словесний опис княгині Ольги, на основі візуальних портретів, матеріалу підручника та літопису, зазначивши дату народження та час перебування при владі;

 

Група 3 використовуючи вказані вище джерела інформації, виписати основні походи та заходи князя Ігоря, дату повстання древлян проти нього;

 

Група 4 використовуючи вказані вище джерела інформації, виписати основні заходи княгині Ольги у внутрішній та зовнішній політиці;

 

Група 5 (експерти) слухаючи інформацію представників кожної групи, переглянувши відеофільм, встановлюють спільне та відмінне в діяльності двох князів, з’ясовують причини цих відмінностей.

 

Учитель звертає увагу класу на проблемне питання і пропонує його розвязати.

 

Бесіда з учнями класу:

 

  • Чому усі відомі нам князі Київської Русі здійснювали походи на Візантію? Якою була мета їх походів?
  • Чому проти Ігоря повстали древляни, про що це свідчить?
  • Помста Ольги древлянам – історичний факт чи легенда?
  • Завдяки яким рисам характеру Ольга змогла втримати владу в своїх руках?
  • Яким справам в державі Ольга приділяла найбільше уваги, чому ?
  • Чому Ользі не вдалося зробити християнство державною релігією Русі?
  • Основні відмінності політики Ігоря та Ольги, чим вони були зумовлені?
  • Історичне значення та роль княгині Ольги для подальшого розвитку Русі (письмова відповідь)

 

 Оцінювання учнівських досягнень та оголошення домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку