: Київська Русь за правління Володимира Великого

Про матеріал
Тема уроку: Київська Русь за правління Володимира Великого Мета: охарактеризувати внутрішню і зовнішню політику князя Володимира Великого.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Київська Русь за правління Володимира Великого

 

Мета: охарактеризувати внутрішню і зовнішню політику князя Володимира    Великого.

 

Очікувані результати уроку

Після цього уроку учні зможуть:

  •   знати хронологічні межі правління Володимира Великого, дату запровадження християнства;
  •   пояснювати поняття: «феодальні міжусобиці», «держава», «змієві вали», «язичництво», «монотеїстична релігія», «християнство», «пантеон»;
  •   показати на історичній карті територію Русі як за Володимира;
  •   характеризувати внутрішню та зовнішню політику князя Володимира;
  •   визначати історичне значення запровадження християнства.

 

Обладнання:

Смолій В.А. Історія України: Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл/ В.А. Смолій, В.С. Степанков. – К.: Генеза, 2007. – 224 с.: іл., карти.;

Атлас  з історії України для 7 класу;

Літопис Руський/переклад з давньорус. Л. Махновиця. – К.: Дніпро, 1989

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування знань, умінь, навичок учнів

 

Хід уроку

І. Вивчення нового матеріалу.

Пояснення вчителя:

 У Х ст. завершується процес становлення Русі. Цьому сприяла політика як княгині Ольги , так і її сина князя Святослава Завойовник

Отже, сьогодні на уроці ми будемо розглядати діяльність князя Володимира, використовуючи метод проектів (учнівські презентації про діяльність князя Володимира), молодшого сина Святослава, який успадкувавши Новгород, у результаті міжусобної боротьби стає князем Київським. Сьогодні ми прослідкуємо шлях Володимира «від робочича до Великого».

 

Учні об’єднані в групи. Перед ними учитель ставить проблемне запитання уроку:  Чому Володимира прозвали Великим?

Відповідь на питання учні дадуть після перегляду презентацій, використовуючи прийом ПРЕС:

Я думаю, що…

Тому що…

Наприклад, …

Отже, …

 

Учнівські презентації:

 

І сторінка  «Родина»

Учитель: Отже, як сталося так, що успадкувавши Новгород, Володимир став князем Київським?

 

ІІ сторінка  «Прихід до влади»

Учитель: Чи продовжив Володимир завойовницьку політику, ставши київським князем?

 

ІІІ сторінка  « Зовнішня політика. Територіальне зростання Київської Русі»

Учитель: Отже, наприкінці Х століття Русь стає за територією найбільшою державою в Європі. Прийшов час подбати про оборону держави.

 

ІV сторінка «Оборона держави»

Після виступу кожного учня, учитель ставить перед класом запитання, відповіді на які поступово підводять учнів до розгляду матеріалу наступної сторінки.

 

V сторінка  «Внутрішня політика. Адміністративна реформа»

 

VІ сторінка «Судова реформа»

 

VІІ сторінка «Військова реформа»

 

VІІІ сторінка «…І поставив кумири на пагорбі…»

 

ІХ сторінка « Хрещення Русі»

Тут доцільно поставити перед учнями запитання: « Чому реформувавши язичництво, Володимир вирішив прийняти християнство?».


ХІ сторінка «Наслідки запровадження християнства»

 

ХІІ сторінка  « Розбудова держави»

Після презентації цієї сторінки слід повернутися до проблемного запитання. Учень, який є представником кожної з груп, озвучує відповідь.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Вислухавши відповіді, учитель ще раз наголошує на основних віхах політики князя, підкреслює їх значення.

Учитель: Ішов 1015 рік … Великий князь Володимир часто сидів на східцях свого князівського терема у задумі. Перед ним спливало життя, ніби й довге, бо багато воював, провів багато реформ. Бачив перед собою велику і могутню Русь, Русь християнську, Русь єдину. Але водночас це життя було таке коротке, що промайнуло не знати коли і як.

Цього ж року Великий князь Володимир помирає.. Отже, ще раз пригадаємо яким був цей князь.

 

ХІІІ сторінка «Підсумки правління». Підсумок уроку. Оцінювання.

doc
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку