"Право на дитинство"

Про матеріал
Позакласний захід "Право на дитинство" для учнів 1-4 класів. Підійде до проведення тижня правознавства.
Перегляд файлу

 

Носівський НВК «Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад» І-ІІІ ст.. №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід на тему:

«Твої права дитино!»

 

 

 

 

 

Підготовлений

та проведений

до тижня права

вихователем ГПД

Трофімовою А.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Носівка

2012р.

 

 

Мета:       познайомити учнів із правами дитини, показати важливість                юридичного закріплення права дітей на особливе піклування та допомогу з   боку суспільства та держави; виховувати в учнів розуміння цінності особистості кожної дитини, необхідності дотримання її прав, розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про права  дитини; навчити правильно реалізовувати свої права; виховувати в 
учнів поважне ставлення до власної особистості та інших.

Ведуча 1. Кожен народ любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності. А ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі, і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.

 

Вчитель. Сьогодні наша зустріч має назву „Твої права дитино”. Людям властиво сприймати дитинство як найщасливішу пору життя. Але діти не лише наша втіха і розрада. Вони наше продовження, наші друзі і партнери. А отже, партнери держави. Тому дуже важливим є виховання у дітей почуття власної гідності, формування самоповаги, відповідальності не тільки за свою долю, але й за майбутнє інших.

 

Ведуча 2. Наші діти повинні виростати вільними громадянами вільної України, і яким буде завтра наш український народ, якою буде наша держава, залежить від кожного з нас.

 

(виходять 4 учні)

учениця 1.

Україно! Ти для мене диво!

І нехай пливе за роком рік.

Буду, мамо, горда і вродлива,

З тебе, дивуватися повік.

 

учень 2.

Україно! Ти моя молитва,

Ти моя розпука вікова,

І гримить над світом люта битва

За твоє життя, твої права.

 

учениця 3.

Країно моя, мила, матінкова,

Де я твоя краплиночка мала,

Росиночка я в травах,

Я – пташечка ранкова,

Я хочу, щоб мене ти берегла.

 

 

 

учениця 4.

Я хочу кожен день тобі радіти,

Я хочу пити воду з джерела,

Щоб всі здорові були твої діти

І з ними я щасливою була.

Пісня «Україночка»

Ведуча 2. Діти – це маленькі громадяни своєї країни. Вони мають свої обов’язки і права. Право – це те, що ми маємо робити або вимагати без всякого дозволу.

 

Ведуча 1. Права дітей записані в Конституції України – головному законі нашої держави та в „Конвенції ООН про права дитини ”. Отже, діти стають дорослими у віці 18 років, проте володіють правами від самого народження.

 

Ведуча 2. Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція - це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить - пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.

 

(виходять 4 учні)
учень 1 . Декларація – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права і в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

 

учениця 2 . Знаєте, що всі ви рівні,

Від народження у правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

 

учень 3 . Знаєте, ж змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать.

 

учениця 4. Треба дітям усього світу

Не сваритись, а дружить

І по правилах хороших

По закону треба жить.

 

 

(виходять 2 учні.)

Учениця 1 . Життя інколи подає нам такі уроки, що ми волею-неволею починаємо відстоювати свої права, без яких ми – ніхто.

 

 

 

Учень 2 . Тому важливо сьогодні знати кожному хоча б ази правової абетки для захисту своїх прав. Кожна дитина права мусить знати!

 

Ведуча1. А зараз давайте перевіримо чи знають наші діти свої права.

 

(виходять 7 учнів на сцену які тримають в руках листочки про права - основні статті цієї Конвенції.  розповідають та  клеять на мольберт кожен по черзі та сідають на місця в залі).

 

   На мольберті приклеєний листочок з текстом Кожна дитина має право на:

 

-         медичну допомогу

-         повноцінне харчування

-         освіту

-         розвиток талантів

-         любов і піклування

-         інформацію

-         життя

-         відпочинок та розваги

-         захист

-         ім’я та громадянство

-         рівність у своїх правах

-         власну думку

-         індивідуальність

-         особисте життя

 

                         учень 1.

                          Права дитини

Ти маєш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо.

Напевне знати в наші дні,

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Так починай, завчи на пам’ять.

Закони всі потрібно знать!

 

учень 2.

Будь добрим сином,

Поганим вчинком не зганьби

Ти роду власного ніколи.

Люби свою сім’ю і школу.

Свою Україну люби.

 

 

 

 

(виходять 4 учні)

учениця 1.

У неньки народилося дитя,

Дитя моє, Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі, малесенький, громадянин,-

Бог дав закони нашому народу.

 

учениця 2.

Від дня народження, від іменин –

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото – блакитним знаменом

Своєї української держави.

 

учень 3.

І дівчатко і хлоп’я

Мають право на ім’я.

Ти – Надійка, я – Василь.

А оцей малюк – Максим.

Мають Дмитрик і Оленка

Ще й по батькові ім’я.

І дівчатко, і хлопчина,

І великі і малі

Мають власну Батьківщину,

Найріднішу на землі.

Мають право називати

Україну словом Мати,

Бо вона дітей завжди

Оборонить від біди.  

 

           учень 4.

                     Я маю право жити на землі,

Творити, дихати, учитись.

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

 

Вчитель. А зараз ми перевіримо чи уважно ви слухали своїх товаришів та проведем гру з  „Вірно-не вірно” (плескаємо).

-         Кожна людина має своє ім’я.

-         Можна заарештувати дитину.

-         Не можна відвідувати лікаря.

-         Можна ходити до школи.

-         Можна забрати дитину від родини.

-         Можна відпочивати і розважатись.

     -    Можна примушувати дитину тяжко працювати.

 

 

Вчитель: Давайте проведемо «Казкову правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам казок спробуємо роз'яснити статті Конвенції про права дитини.
Вчитель проводить вікторину і по черзі описує негативні ситуації, у які потрапив той чи інший казковий герой. Учні мають визначити, яке право, визначене Конвенцією про права дитини, було порушено стосовно цього героя.


Ситуація 1. Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.
Яке право порушено стосовно Попелюшки? (Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку, право на любов і піклування, право на власну думку)

Ситуація 2. Якось у ночі коли Дюймовочка спала у своєму  крихітному ліжечку, стара жаба викрала дівчинку для одруження зі своїм сином. Яке право порушила жаба відносно Дюймовочки? (Право на захист, право не бути викраденим. Діти мають право бути захищеними від усіх форм експлуатації, яка завдає шкоди їхньому добробуту.)
Ситуація 3. Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка? (Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажання, крім того, Конвенцією забороняється незаконне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.)

Ситуація 4. В казці коза-дереза вигнала зайчика з його власного будинку, яке право порушила вона. (Право на особисте життя, житло)

Ситуація 5. В казці «Червона шапочка», дівчинка коли йшла до бабусі в лісі заговорила з вовком, яке порушила вона право. (Не можна розмовляти з незнайомими людьми)

 
Вчитель. Права свої ви знаєте, а чи знаєте свої обов’язки. Зараз деякі з них  ми вам нагадаємо.

(по черзі зачитують ведучі)
Обов’язки:
1 . Поважати близьких та друзів. Ставитися до них так, як би ви хотіли, щоб ставились до вас. Не ображати і не принижувати оточуючих.
2. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.
3. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись.
4. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.
5. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві.
6. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.
7. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю.
8.  Дотримуватись правил мовного етикету.
9. З повагою ставитися до людей, які піклуються про вас.
10. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.
 

 

 

учениця.
хоч ми малі ще школярі

та в нас закон є і права.

І ми на вік запам’ятали.

Із декларації слова:

всі діти вільні і всі рівні

І треба дружно всім нам жить.

Тож ми ще змалечку вчимося

всіх поважати і любить.

Вчитель. Пам’ятайте! Наша Конституція направлена на те, щоб майбутнє було добрим і щасливим, щоб ви діти росли справжніми українцями із гарячими серцями, розумними головами, чистими помислами.

  Не забувай Шевченка спів

Про горду славу козаків.

Не забувай, що ти дитина

Землі, що зветься Україна


 

doc
Додано
19 вересня 2023
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку