Правова гра" У КОЛІ ПРАВОЗНАВЦІВ"

Про матеріал

ОСТАП БЕНДЕР ,наш славетний командор у жартівливій формі зазначив: « Право – це невід»ємна частина нашого життя.»

Тож знання правових норм так само необхідне, як знання правил правопису чи таблиці множення.

І сьогодні про це і піде розмова у нашій грі.
Перегляд файлу

У КОЛІ ПРАВОЗНАВЦІВ

(правова гра)

ВЕД. Доброго дня ,друзі! Ми раді вітати вас!

ВЕД. Сьогодні ми запрошуємо вас взяти участь у цікавій і дуже пізнавальній грі « У КОЛІ ПРАВОЗНАВЦІВ «А учасниками будуть учні 9-х класів

-

-

-

ВЕД. Шановні гравці ! Перед тим, як розпочати гру ,ми хочемо провести з вами «ТЕСТ НА ШІСТЬ ПОЧУТТІВ».Не дивуйтесь, у  будь-якої людини п»ять почуттів : зір , слух, смак ,нюх  та дотик. А у вас ще має бути шосте почуття – почуття гумору.

ВЕД. Спочатку , шановні гравці, вам пропонується відповісти на запитання, а відповіді записати на картках. Якщо відповіді правильні , то з їхніх перших літер  складеться  ключове  слово. Ну що готові?                                                         

   ВЕДУЧІ ПРОВОДЯТЬ  «ТЕСТ НА ШІСТЬ ПОЧУТТІВ»

1.Перевіримо смак.

Усім гравцям ведучі роздають цукерки без обгортки і пропонують визначити на смак їх сорт. (КАРАМЕЛЬ.)

2. Перевіримо нюх.

Ведучі дістають флакон і пропонують гравцям  визначити, яка рідина  міститься в ньому. Підказка: нею  зазвичай користуються чоловіки після гоління. (ОДЕКОЛОН).

3. Перевіримо дотик.

Ведучі дістають невеликий брусок і пропонують гравцям із заплющеними очима визначити навпомацки . з якого  матеріалу його виготовлено.(ДЕРЕВИНА).

4. Перевіримо зір.

Ведучі показують гравцям  кілька малюнків, на яких зображено різноманітні карети, та фотографії(або малюнки)  , на яких зображено гурт  космонавтів, моряків або льотчиків. Гравці мають визначити  , що спільного між старовинним видом транспорту і командою ракети, корабля чи літака. Яким словом назвати побачене? (ЕКІПАЖ).

5. Перевіримо слух.

Ведучі пропонують гравцям послухати уривок пісні короля та принцеси із мультфільму « Слідами  бременських музикантів»  і визначити, на якому музичному інструменті грала принцеса.(КЛАВЕСИН).

6. Перевіримо почуття гумору.

Ведучі ставлять гравцям запитання: Як ласкаво називають сміхотливу дитину? (СМІХОТУНЧИК).

     ІЗ ПЕРШИХ ЛІТЕР СЛІВ-ВІДПОВІДЕЙ ГРАВЦІ МАЮТЬ СКЛАСТИ КЛЮЧОВЕ СЛОВО: «КОДЕКС».

ВЕД . Отже, друзі, у вас вийшло слово»КОДЕКС» .Як казав один із найпопулярніших літературних героїв: « Я завжди шаную кримінальний кодекс».

(Звертається до глядачів) До речі, як звали цього героя ? (ОСТАП БЕНДЕР ).

ВЕД.  Наш славетний командор у жартівливій формі також зазначив: « Право – це невід»ємна частина нашого життя.»

    Тож знання правових норм так само необхідне, як знання правил правопису чи таблиці множення.

    І сьогодні про це і піде розмова у нашій грі. Чи добре ви знайомі з правовими нормами, шановні гравці, це ми сьогодні і перевіримо.

ВЕД.  Оскільки наша гра має правову спрямованість, то допомагатиме нам  компетентне журі ,тобто колегія  Верховних Суддів. Це

-

-

-

-

ВЕД .А розпочнемо гру ми ,звичайно, з «РОЗМИНКИ» - першого  конкурсу .

      Розминка буде проходити у вигляді вікторини. Я буду зачитувати питання Якщо хтось із учасників команди знає  правильну відповідь ,піднімає руку.

ВЕД . Право відповідати отримує та команда., гравець якої першим підняв руку. За правильну відповідь команді присуджується  1 бал. Якщо відповідь не правильна ,то відповідають суперники.

                                       ЗАПИТАННЯ  КОНКУРСУ

  1. Стягнення за порушення трудової дисципліни.(Догана ).
  2.  Скоєння злочину спільно з кількома особами.( Співучасть).
  3. Прийнятий верховним органом влади нормативний документ , у якому визначені найбільш важливі правові відносини.(Закон).
  4. Документ ,що засвідчує особу громадянина.(Паспорт).
  5. Один із видів кримінального чи адміністративного покарання, що передбачає грошове відшкодування з боку винуватця.(Штраф.)
  6. Загальна назва всіх протизаконних дій, визначених кримінальним кодексом.(Злочин)
  7. Процес формування влади в демократичній  державі. ,у якому  беруть участь усі її громадяни.(Вибори.)

ВЕД  Слово журі.

ВЕД. Детективні історії люблять усі. Як часто ми уявляємо себе на місці відомих «сищиків» ,які розкривають заплутані злочини .А наші відомості про них не менш загадкові.

ВЕД. Наступний конкурс називається «Хто є хто ?», і присвячений він легендарним літературним детективам .

ВЕД. До нас на сцену запрошуємо вийти капітанів команд . Вони отримають картки із іменами літературних  детективів:

  • МІСС МАРПЛ
  • ЕРКЮЛЬ ПУАРО
  • ШЕРЛОК ХОЛМС
  • КОМІСАР МЕГРЕ

ВЕД. Я буду по черзі давати командам стислі відомості про того чи іншого детектива .На визначення його особи командам відводиться  три спроби: перша –на три бали ,друга – на два, третя – на один бал. Якщо хтось із гравців відгадав , про якого детектива йде мова, капітан команди піднімає відповідну картку  з ім.»ям.

    Кількість балів ,отриманих  за правильну відповідь, дорівнює спробі ,з якої  буде відгадана літературна  особа .Яка з команд почне гру, встановлює жереб.

                                  1-й  ЛІТЕРАТУРНИЙ  ГЕРОЙ

3 бали.  У цього детектива є ворог, .який постійно намагається отруїти його , застрелити або скинути зі скелі у прірву. Але злочинцю це ніколи не вдається.

2 бали.  Цей детектив – містер логіка. Його  мислення тісно пов» язане  з іншою здібністю – підмічати дрібниці, на які звичайна людина не звернула б уваги. Варто цьому детективові поглянути на людину, .він легко визначить її вік , соціальне положення , уподобання , звички.

1 бал.  Головне захоплення цього детектива – гра на скрипці. Під час розкриттів злочинів його постійно супроводжує друг – лікар і письменник – містер Ват сон.

 (ШЕРЛОК ХОЛМС.)  

 

 2 – Й ЛІТЕРАТУРНИЙ  ГЕРОЙ

3 бали. Ця особа – не професійний сищик , можливо,  вона не досить освічена  , але дуже розумна. Цей детектив – типовий представник англійського середнього класу.

 2 бали . «Сищик»– любитель, що мешкає у маленькому містечку Сент – Мері – Мід. Вік цієї людини похилий. Особливе уподобання – вечірнє чаювання.

1 бал . В уста цього детектива Агата КрістІ вклала слова туги за «старою доброю Англією».  (МІС МАРПЛ.)                                         

3 – ЛІТЕРАТУРНИЙ  ГЕРОЙ 

3 бали. Цю особу вважають добрим чарівником. Це геній  із розкриття злочинів , наділений дивовижною інтуїцією. Його захоплення – кулінарія ,головна риса – скромність .

2 бали. Ексцентричний бельгієць , якого всі чомусь вважають французом . Обличчя цієї особи прикрашене розкішними вусами , на голові завжди носить капелюх – котелок . 

1 бал. Час від часу цю особу супроводжує  капітан Гастінгс (ЕРКЮЛЬ  ПУАРО).

4- Й ЛІТЕРАТУРНИЙ  ГЕРОЙ

3 бали . Цей детектив дуже добре знає своє ремесло. Він не лише справжній професіонал, але й володіє такими рисами, як кришталева чесність , цілеспрямованість, висока відповідальність. Ця особа завжди хоче з»ясувати, що саме штовхає людей на злочин.

2бали. Письменнику, який створив образ цього детектива , була виявлена висока честь, на яку лише може сподіватись автор. Іще за життя автора цьому літературному герою   було встановлено пам»ятник . Бронзова фігура детектива стоїть у Делфзейлі – місті , де було написано перший роман про цю особу.

     1 бал. Повне ім»я цього детектива Жюль Жозеф Ансельм  . Дія романів із його участю відбувається у Франції . Жорж Сименон примусив свого відомого комісара пройти три курси медичного факультету. І діяльність детектива схожа на діяльність лікаря : кожен злочинець для нього свого роду пацієнт. (КОМІСАР МЕГРЕ ).

 ВЕД   Просимо журі підрахувати результати та оголосити їх учасникам. 

ВЕД. Право – невід»ємна частина нашого життя . Тому знати свої права та обов»язки має кожен із нас.

ВЕД. У наступному конкурсі «ВІКОВІ СХОДИНКИ « ми виявимо, чи добре ви знаєте свої вікові права.

ВЕД . Зараз  усі команди отримають аркуші паперу, на яких намальовано сходинки.

 Я буду по черзі читати права людини і громадянина України .Капітани команд, порадившись із гравцями, повинні написати на кожній сходинці вік , з якого людина набуває цих прав . За кожну правильну відповідь команда отримує два бали.

                           Права людини і громадянина України                                                          

 1.Право на життя.(Від народження.)

 2.Права та обов»язки школяра. (З 6 років.)

 3.Право на тимчасову працю у вільний від навчання час.(Із 14 років.)

 4.Право взяти шлюб, бути виборцем. Брати участь у загальнодержавному  референдумі

та вільно здійснювати всі права та обов»язки  (З 18 років ).

 5. Право бути обраним до Верховної Ради України.(Із 21 року).

 6. Право бути обраним народним суддею.(Із 25 років).

 7 Право піти на заслужений відпочинок за віком.( 55 та 60 років )

 ВЕД.  Журі підраховує бали, зароблені командами

ВЕД. Просимо оголосити результати .

ВЕД. Робота «сищика» потребує знань і оперативності.

ВЕД . Зазвичай детективу доводиться працювати з речовими доказами та свідченнями.

ВЕД. Спробуйте у конкурсі «РОЗПЛУТАЙ СПРАВУ» довести , що і ви мислите не гірше за Шерлока Холмса.

ВЕД. Ми будемо по черзі читати обставини справ. Команди мають відгадати літературний твір або героя , який задіяний у цій «справі».

ВЕД. За кожну правильну відповідь команда отримує 3 бали. Конкурс розпочинає команда                                                                              

                                 «РОЗПЛУТАЙ СПРАВУ»

 1. Розбійника , що вбив чимало людей своїм свистом ,перемогла особа, яка тільки-но навчилася ходити. Хто ця особа ?(Ілля Муромець)

 2. Подружня пара похилого віку отримала коштовну річ із дорогоцінного металу. Раптом   з»являється маленька незнайомка і незграбним рухом розбиває скарб. Назвіть цю незнайомку і назву твору. (МИШКА ІЗ КАЗКИ «КУРОЧКА РЯБА».)

 3. В одній державі для того , щоб установити особу дівчини, вдалися до вимірювання ніг спеціальною міркою. Кого шукали у цій країні?(ПОПЕЛЮШКУ)

 4. Один досвідчений фермер виростив на городі небачений урожай. До його збирання були залучені всі родичі фермера і навіть домашні тварини. А вирішальну роль у цій події відіграв шкідник . Де відбулася ця подія? (У казці «РІПКА»)

 5. Під загрозою фізичної розправи гість виганяє господаря із хати . Друзі господаря намагаються встановити справедливість ,але марно. Допомагає лише загроза «поставити знак».

Назвіть твір, у якому розповідається про ці події. ( Казка «Коза – дереза»).

 6. У якому літературному творі йдеться про втечу , три замахи на життя та одне вбивство?(У казці «КОЛОБОК».)

 7 .У якому творі йдеться про перевагу цегляної споруди над дерев»яною та солом»яною.(У казці «Троє поросят»).

 8. Один сірий і дуже злий пан викрав шістьох малят .Віднайти їх допомогли свідчення сьомого малюка ,що дивом врятувався від крадія. У якому творі викладено цей злочин ?(У казці «Троє поросят» .)

ВЕД. Слово журі

ВЕД. Наша гра  добігає кінця ,тому залишився ще один, останній конкурс «ШИФРОВАНА ЗАПИСКА»,у якому  командам необхідно розшифрувати напис за 2 хвилини.

     ИЧЛОНЗ  ДУБЕ  КОРИЗОРТ  (Злочин буде розкрито).

     ЦЕНЬЛОЧИЗ  ВАД  ЧЕНОЯНПДІСВ.(Злочинець дав посвідчення).

ВЕД  Шановні гравці ,здайте  записки на перевірку .Поки журі буде рахувати результати сьогоднішньої  гри , у нас музична пауза.

ВЕД Запрошуємо команди вийти на сцену.

ВЕД. Слово журі.

ВЕД. На прощання хочемо побажати вам успіхів у добрих справах, доброго настрою і , звичайно, наступних цікавих зустрічей.

 

doc
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
1197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку