Правознавча вікторина: «Знай свої права»
9 клас.
Мета: повторити та закріпити знання учнів з правової сфери життя; розвивати логічне мислення, увагу, вміння використовувати свої знання на практиці; виховувати правову культуру особистості.
Форма проведення: вікторина
Хід вікторини
Вікторина складається з:
1. Етап “ Як я знаю Конституцію України”.(запитання- відповідь)
2. Етап “Гра капітанів “( капітани команд)
3. Етап “Склади слово “.
4.Тестові завдання для кожної команди ” Юридичний марафон”
5.Задачам юридичним бути!!!
І етап. „ Як я знаю Конституцію України”
(Командам задаються питання, відповіді на які вони можуть дати, попередньо добре ознайомившись з Конституцією України)
Запитання для 1 команди класу:
4. До якого віку батьки мають утримувати дітей? (До повноліття. А повнолітні діти зобов’язані піклуватись про своїх непрацездатних батьків) Р.ІІ, ст.51КУ.
5. Що є законодавчим органом в Україні? (Парламент—Верховна Рада України) Р.ІV, ст. 75КУ.
6. Хто може бути обраний Президентом України? (Громадянин України, який досяг 35 років, має право голосу, проживає в Україні протягом останніх 10 років, володіє державною мовою) Р.V, ст.103 КУ.
Запитання для 2 команди класу:
а) У разі відставки;
б) Неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров’я;
в) Усунення з посту в порядку імпічменту;
г) Смерті Р.V, ст. 108 КУ.
5. Який орган є найвищим у системі органів виконавчої влади? (Кабінет Міністрів України.) Р.VІ, ст.113 КУ.
6.Що складає адміністративно-територіальний устрій України? (Області, райони, міста, села. 24 області і Автономна Республіка Крим.) Р.ІХ, ст. 133 КУ.
(В даному турі на обговорення кожного питання відводиться 10 секунд)
ІІ етап .“Гра капітанів “
(Капітан кожної команди тягне із мішечка папірець із запитанням. Всього кожна команда дасть відповіді на 3 запитання. Часовий термін на обговорення одного питання—15 секунд)
1.Назвіть кількість народних депутатів у складі Верховної Ради України. (450)
2. Що таке „імпічмент”? (Усунення Президента України з посту в порядку особливої процедури за статтею 111 КУ.)
3. Хто є Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил України? (Президент України.)
4. Хто очолює Конституційний Суд?(Суддя Конституційного Суду України)
5.Скільки суддів входить до Конституційного Суду України?(18 суддів)
6.Склад Конституції України?( скільки розділів)(14 розділів і преамбула)
ІІІ етап .“Склади слово “.
(Даний тур має на меті дати учасникам вікторини відпочити і пограти.
Кожна команда отримує набір літер, з яких потрібно скласти словосполучення, що має відношення до правової сфери освіти)
ІV етап .Юридичний марафон»
Установити види юридичної відповідальності.
1. Керування автомобілем у нетверезому стані. (Адміністративна.)
2.Поява на роботі в нетверезому стані. (Дисциплінарна.)
3.Пошкодження бібліотечної книги. (Матеріальна.)
4. Крадіжка автомобіля. (Кримінальна.)
5. Безквитковий проїзд у транспорті. (Адміністративна.)
6. Запізнення на урок. (Дисциплінарна)
V етап .Задачам юридичним бути!!!
Кожна команда отримує завдання на його виконання дається 10 хвилин. Після цього оцінюють завдання.
Задача 1.Десятикласники Р., Л. та О. ввечері гуляли селом. Проходячи біля закритого магазину , вони побачили спалах всередині –сталося коротке замикання. За хвилину розгорілося полум’я .Знаючи , що пожежної команди в селі немає, вони розбили вікно та, застосовуючи підручні засоби, погасили пожежу. При цьому хлопці пошкодили касовий апарат і калькулятор.
Задача 2.Працівник банку О., скориставшись службовим становищем , отримав інформацію про кредитні картки, які використовували клієнти .Завдяки цьому він почав знімати з рахунків клієнтів невеликі суми та використовувати їх на власні потреби. Пізніше свої дії він пояснив необхідністю термінового лікування сина.
Задача 1.Громадянка Г., відмовилась сплачувати за проїзд в автобусі через невиплату їй заробітної плати.
Задача 2.Громадянин К., застосовуючи силу , на вулиці відібрав мобільний телефон для виклику швидкої допомоги, після чого повернув його господарю.
Підбиття підсумків вікторини, команда переможець нагороджується грамотою, інша команда –подякою.
1