Правознавство (практичний курс), основи здоров’я Право на здоров'я . Права та обов'язки щодо збереження та зміцнення здоров'я.

Про матеріал

розширити знання учнів про права, обов'язки дітей, зокрема, про право на здоров'я, ознайомити з державними документами про права людини, розвивати вміння висловлювати власну думку, виховувати дбайливе ставлення до здоров'я .

Перегляд файлу

Правознавство (практичний курс), основи здоров’я , 9клас

ТЕМА :  Право на здоров'я .

               Права  та  обов'язки  щодо  збереження  та зміцнення  здоров'я.

               Особиста відповідальність  за здоров'я

 

МЕТА:  розширити знання учнів про права, обов'язки  дітей, зокрема, про право на здоровя, ознайомити з державними документами про права  людини, розвивати вміння висловлювати власну думку, виховувати дбайливе ставлення до здоров’я .

 

ОБЛАДНАННЯ : підручник, олівці, аркуші паперу,  Конституція України, Конвенція ООН про права дитини ,картки

 

 

Хід  уроку

І. Організаційний  момент

1. Привітання.

Нумо, діти, підведіться. 
Один одному всміхніться. 
Чули, вже дзвенів дзвінок — 
Починаємо урок.

  1.             Психологічна вправа  «Таємничо-чарівна  скринька»
    - У мене в руках чарівна скринька, у ній —найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.(Діти по черзі заглядають у скриньку).
    - То кого ви побачили у чарівній скриньці?(Діти називають себе, бо на дні скриньки — дзеркало).

- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина — найцінніший скарб.
Відомий поет України В. Симоненко, який прожив життя-спалах (28 років), написав вірш «Ти знаєш, що ти людина?».
Ти знаєш, шо ти — людина. 
Ти знаєш про це чи ні? 
Усмішка твоя — єдина. 
Очі твої — одні. 
Більше тебе не буде 
Завтра на цій землі. 
Інші ходитимуть люди, 
Інші кохатимуть люди — 
Добрі, ласкаві і злі. 
Сьогодні усе для тебе: 
Озера, гаї, степи. 
І жити спішити треба, 
Кохати спішити треба –
Гляди ж, не проспи. 

- У своєму вірші поет говорить про неповторність кожної людини. Кожен із вас — особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути.

3. Вправа «Знайомство».

А зараз ми познайомимось із вами. Кожен учень назве своє ім’я і розкриє його значення.

(Діти встають в коло і, передаючи іграшку, по черзі називають своє ім’я і його значення).

Починає вчитель.

Інна –« бурхливий потік «- творча, незалежна

Вадим – непосидючий,розумний , цілеспрямований

Дмитро – упертий, емоційний, наполегливий

Аліна – спокійна,серйозна,  працьовита

Ольга – весела,артистична

Артур – запальний, здібний

Кожна людина є єдиною та унікальною. Ви говорите по-різному, по-різному думаєте і висловлюєтеся,  іноді сперечаєтеся, але завжди повинні пам'ятати, що всі люди на землі мають однакові права.

Сьогодні ми з вами почнемо вивчати новий розділ «Соціальна складова здоров'я людини», а тема сьогоднішнього уроку – «Права  та  обов'язки  щодо  збереження  та зміцнення  здоров'я. Особиста відповідальність  за здоров'я»

                                ( записують в зошит)

На уроці ми поговоримо про права дитини на здоров’я, з’ясуємо, як ви маєте ними користуватися. Також мова йтиме про ваші обов’язки та їх виконання. А ще ми будемо вчитися берегти своє здоровя, розвиватимемо вміння аргументовано висловлювати власну думку.

 

У навчанні нам   допоможе  правило…(ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРАВИЛАМИ  ГРУПИ)

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

«Мозковий штурм»

Що таке право?

(думки учнів записуються на дошці)

 

Отже, ПРАВО    система загальнообов’язкових правил поведінки, що встановлює й охороняє держава для регулювання відносин в суспільстві

Існує ряд законів в нашій державі, які  гарантують права дитини, з деяким з них ми познайомимося. Це  Конвенція ООН про права дитини, та Конституція України

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ УЧНІВ

Словникова робота:

Конвенція ООН про права дитини –

Конституція України -

У нашій країні діти мають права :

(відгадують з картинок)

Нап­риклад, у вас є право на медичне обслуговування, але це також передбачає, що ви самі зобов'язані піклуватися про своє здоров'я й зміцнювати його. У вас є право на безкоштовну освіту, але ви також зобов'язані старанно й наполегливо вчитися.

Вправа «Добрати відповідність»

Права

Обов’язки

На життя

 

Зберігати життя й здоров’я

На освіту

Учитися

 

 

На одержання медичної допомоги в першу чергу

Дотримуватися правил безпечної життєдіяльності(вчасно робити щеплення, проходити регулярні медогляди, )

На любов і турботу

Шанобливо ставитися до оточуючих

На повноцінне харчування

Дотримуватися правил

 

На вільне висловлення своїх думок

Висловлювати свої думки, не ображаючи оточуючих

На вільне спілкування

Дотримуватися  правил

 

вічливого спілкування

На відпочинок і розваги

 

Особлива турбота – дітям інвалідам

Чітко відокремлювати  робочий  і вільний час

 

Допомагати і вважати їх повноцінними дітьми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Права й обовязки» (Голосування ногами)

Учитель. Діти, як ви думаєте, чим відрізняються права від обов’язків? (Висловлювання учнів)

 

Право - це те, що ви можете робити для того, щоб подорослішати і вести повноцінне життя.

Обовязок – це те, що ви повинні робити.

 

Я читаю фразу, ви топаєте ногою – якщо це право, плескаєте в долоньки – якщо обовязок.

- Берегти  шкільне майно.-о

- Добре  вчитися.-о

- Охороняти природу. о

- Користуватися спортзалом, ігровими майданчиками, займатися спортом.-п

- Відпочивати.-п

- Виконувати правила безпечної поведінки.-о

- Відвідувати школу. п

- Виконувати правила школяра.-о

- Одержувати медичну допомогу. П

- Відпочивати у будь – якому санаторії –п

- Поважати старших - о

 

Учитель. Молодці, діти. Тепер ви знаєте, що у вас є права й обовязки. Чи могли б ви бути здоровими, не виконуючи їх?

 

Учитель. Про здоровя дітей насамперед піклуються  батьки. Яким чином?

 З власного досвіду:

 

Презентації учнів

Однак, іноді права дітей на життя і здоровя порушуються. До кого ви звернетеся в таких випадках? Думки учнів

 

Отже, у нашій країні в галузі освіти й медицини працює  дуже багато людей, які зобов’язані забезпечувати дітям нормальні умови навчання, допомагати зміцнювати й берегти  їхнє  здоров'я, слідкують за тим , щоб права дітей не порушувалися.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

Ми щодня по розпорядку 1,2,3,

Всі виконуєм зарядку 1,2,3,

Щоб здорові були діти 1,2,3,

 І ніколи не хворіти 1,2,3,

Памятайте, що про вас і ваше здоров'я повинні дбати не тільки батьки, вчителі, лікарі, але й ви  самі.

 

ІУ.Узагальнення та систематизація знань

 Кожна група визначає, що потрібно робити, щоб зберігати та зміцнювати своє  здоров'я  (записують у зошити)

- 1група

-2 група

А тепер  намалюйте на аркуші паперу , дитину, яка дотримується цих вимог (Здорову дитину)

А тепер обміняйтеся, і на цьому малюнку переробіть, який вигляд буде мати дитина, яка не буде дотримуватися цих вимог?

Обговорення  малюнку

    що ви відчували, коли створювали модель здоров 'я?
    що відчували, коли руйнували, а що, коли модель була зруйнованою ? 

Важливі також запитання:
    чи можна відновити те, що вже зруйновано ?
    чи буде відновлене таким, як раніше ?
    що легше   запобігти  руйнуванню  чи  відновити зруйноване?

Обов'язковий висновок після вправи: зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. в нас закладено дуалістичне ставлення до свого здоров'я — і лише від нас залежить, що ми оберемо — шлях до здоров'я чи, навпаки, шлях від здоров'я.

Пам'ятай! Ти сам відповідаєш за своє здоров'я.

У. Підсумок уроку

Розв’язання задач  

  1. Як ви зустрінете у своєму класі дитину –інваліда?

 

  1. Не покажете своєю поведінкою, що вона відрізняється від вас, будете їй допомагати;
  2. Не будете з нею спілкуватися взагалі;
  3. Спілкуватиметеся, але не завжди, тому що вона не така, як ви.

На які права може розраховувати ця дитина?

  1. Як ви вчините, якщо ваш однокласник боїться лікувати зуби, робити щеплення?

А) не звертаєте уваги

Б) глузуєте з нього

В) заспокоюєте, намагаєтесь пояснити, що це необхідно для здоров'я

     3.  якщо ви захворіли, то маєте право:

           А) не відвідувати школу під час хвороби

           Б) на безкоштовне медичне обслуговування

           В) вимагати  від  батьків виконання усіх своїх бажань.

Ну і останнє наше завдання "Зворотній зв'язок" Зараз ми по колу продовжимо фразу: "На цьому уроці  я зрозумів…

Я, Вадим , на цьому уроці зрозумів, для того, щоб  гідно прожити життя  потрібно знати свої права.

 Оцінювання.

УІ. Домашнє завдання

1гр. п.3,4,с.62

2гр. Підібрати 3  казки де порушувалися права казкових герої, які саме?

 

«Віночок побажань»   (діти беруться за руки  і бажають один одному:

Я, бажаю хорошого настрою, міцного здоров'я, …

Гарно дякую за урок. З нетерпінням буду чекати наступної зустрічі.

docx
Додав(-ла)
Кузнєцова Інна
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку