Предмет: «Я досліджую світ» Тема уроку: «Рослини восени» Мета уроку: систематизувати знання учнів про характерні ознаки осені в живій природі, збагачувати знання учнів про рослин

Про матеріал

Конспект уроку

Урок

15.11.2018, 1 кл

Предмет: «Я досліджую світ»

Тема уроку: «Рослини восени»

Мета уроку: систематизувати знання учнів про характерні ознаки осені в живій природі, збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю восени; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів, мислення, пам'ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції; пробуджувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою. Виховувати любов до природи.

Що роблять діти

Що робить учитель

Як почуваються діти

Що відчував той, хто проводив урок

Діяльність

Час, хв

Діяльність

Час, хв

1.Ранкова зустріч.

3

Вітається з дітьми

2

Зацікавлені

Зосередженість

2.Відгадують загадку про осінь, слухають тему уроку.

2

Загадує загадку, повідомляє тему уроку.

2

Зацікавлені

Зосередженість

3. Дискутують, чому осінні місяці різні.

3

Координує.

3

Зацікавленість

Зацікавленість

4. Гра «Так чи ні».

4

Ставить запитання дітям

2

Пожвавлення.

Задоволення

5.Обговорюють у групах « Чому в природі відбувається листопад»

5

Спостерігає.

Координує.

3

Задоволення

Спокій

5. Вправа «Незакінчені речення»

5

Координує.

3

Зацікавленість

Зацікавленість.

6. Групова робота

7

Координує.

2

Зацікавленість, задоволення.

7.Виставка учнівських робіт

3

Координує.

2

Задоволення

8. Підсумок уроку. Висловлюють власну думку,

відповідаючи на запитання

5

Ставить запитання дітям

5

Зацікавленість

Зосередженість

Підсумок уроку : поглибили знання про осінь, познайомились з причинами листопаду, визначили на яких деревах облітає листя найшвидше, на яких найпізніше, які дерева не скидають листя, чому в природі відбувається листопад

Перегляд файлу

 

            Криворізька загальноосвітня школа  I –III ступенів №41

 

 

 

 

 

 

Урок з теми:

« Рослини восени»

в  1  класі

 

 

 

 

                 Розробила :

                                                                      вчитель початкових класів

Назаренко Лариса Миколаївна

 

 

 

                                               м. Кривий Ріг

                                                                2018р.

Назаренко Лариса, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл.

Урок

15.11.2018, 1 кл

Предмет: «Я досліджую світ»

Тема уроку: «Рослини восени»

Мета уроку: систематизувати знання учнів про характерні ознаки осені в живій природі, збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю восени; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів, мислення, пам'ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції; пробуджувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою. Виховувати любов до природи.

 

Що роблять діти

Що робить учитель

Як почуваються діти

Що відчував той, хто проводив урок

Діяльність

Час, хв

Діяльність

Час, хв

1.Ранкова зустріч.

3

Вітається з дітьми

2

Зацікавлені

Зосередженість

2.Відгадують загадку про осінь, слухають тему уроку.

2

Загадує загадку, повідомляє тему уроку.

2

Зацікавлені

Зосередженість

3. Дискутують, чому осінні місяці різні.

3

Координує.

3

Зацікавленість

Зацікавленість

4. Гра «Так чи ні».

4

Ставить запитання дітям

2

Пожвавлення.

Задоволення

5.Обговорюють у групах « Чому в природі відбувається листопад»

 

5

Спостерігає.

Координує.

3

Задоволення

Спокій

5. Вправа «Незакінчені речення»

 

5

Координує.

3

Зацікавленість

Зацікавленість.

6. Групова робота

7

Координує.

2

Зацікавленість, задоволення.

 

7.Виставка учнівських робіт

3

Координує.

2

Задоволення

 

8. Підсумок уроку. Висловлюють  власну думку,

відповідаючи на запитання

5

Ставить запитання дітям

5

Зацікавленість

Зосередженість

 

Підсумок уроку : поглибили знання про осінь, познайомились з причинами листопаду, визначили на яких деревах облітає листя найшвидше, на яких найпізніше, які дерева не скидають листя, чому в природі відбувається листопад

 

 

 

                             Рослини восени . ( 1 клас)

Мета:формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу); формувати предметні компетентності: узагальнити і систематизувати знання учнів про характерні ознаки осені в живій природі, збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю восени; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів, мислення, пам'ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції; пробуджувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою. Виховувати любов до природи.

Обладнання: зразки осіннього листя різних порід дерев, вироби з природного матеріалу, листя дерев.

Предмети, що інтегруються: природнича, технологічна, мовно-літературна.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч.

1.Привітання

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

(Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

2. Інформація.

-Сьогодні я отримала  невідомого  листа. Щоб дізнатися хто це - давайте разом відгадаємо загадку

Прийшла дівчина до хати

Взялась хазяйнувати.

Вправно скриню відімкнула-

В жовту свитку все вдягнула……(Осінь )

-Скажіть, що ви сьогодні побачили, перш ніж вийти з дому до школи?

3. Щоденні новини.

-Що ви можете сказати про стан погоди сьогодні?

- Який сьогодні день? Число? Місяць?

- Яка пора року?

- Який стан неба?

- Чи є опади, вітер?

-Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від нашого уроку, яким він має бути? (цікавим, веселим, корисним, пізнавальним,продуктивним)

-А я очікую, що ви на уроці будете працьовитими, активними, життєрадісними, обізнаними та щасливими.

ІІ.Оголошення теми і мети уроку.

-На попередньому уроці ми ходили на екскурсію в осінній парк.

І сьогодні продовжимо вести розмову про рослини восени.

І урок хочу розпочати віршем. Адже гарний вірші допомагає побачити світ яскравішим, неначе розмальованим чарівними фарбами. Дуже хочу, щоб ви навчилися слухати вірші серцем, розуміти ті почуття, які хотів передати в них автор

1. Вірш про листопад.

Листопад

Осінь, осінь, листопад,
Жовте листя стелить сад,
За моря в краї далекі
Відлетіли вже лелеки.
Хмари небо затягли,
Вітер віє з-за гори,
Ходить осінь листопадом,
Жовте листя стелить садом.
(А. Житкевич)

- Колись давно в народі його ще називали грязень, хмурень, листопадник. Як ви думаєте, чому третій місяць осені отримав такі назви?

-Поміркуйте і  відгадайте  який місяць про себе може говорити так: «Я останній місяць осені. Мене часто називають Чорнотропом. Та мені більше подобається ім’я Льодостав – адже я починаю вкривати кригою річки й озера. Я люблю посумувати. Адже без мене грудень не прийде».

-Який колір має листопад?

Який колір осені подобається вам найбільше? Чому?

Чому осінь часто називають золотою?

Який з осінніх кольорів нагадує золото?

Погляньте у вікно і назвіть слова, якими можна розповісти про осінь.

- Осінь хазяйнує скрізь, куди не поглянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори!

2.Фізхвилинка

- Діти, пограємось у гру «Так чи ні»?

- Чи відбувається це восени:

1.Осінь дарує нам полуниці;

2.Осінь фарбує листя у зелені кольори;

3.Восени ніч стає довшою, а день – коротшим;

4.Восени дощів дуже мало;

5.Осінь приходить після зими;

6.Осінь дарує нам картоплю, буряк, капусту;

7.Розцвітають підсніжники, тюльпани, нарциси ?

8.Жовтіють і відмирають трав'янисті рослини ?

9.Жовкне і опадає листя на деревах і кущах ?

10.Достигають плоди черешні, вишні, малини ?

11.Цвітуть яблуні, вишні, груші ?

12.Цвітуть чорнобривці, айстри, жоржини, хризантеми ?

13.Залишаються зеленими сосни і ялини ?

14.Достигають плоди калини, горобини, шипшини, дуба ?

Обговорюємо:

- Що таке листопад? Хто з вас спостерігав це явище?

-Пригадайте і розкажіть, які почуття воно у вас викликає.

- Як починається листопад? Він починається на всіх деревах одночасно чи ні?

3.Вправа «Незакінчені речення»

Найшвидше  облітає листя з дерев:……..

Найпізніше  листя облітає листя з:…………

Не скидають листя  такі дерева:…………..

Звертаю  увагу  дітей на те, що зниження температури повітря призводить до швидкої зміни забарвлення листя. Швидше відбувається і листопад. Особливо швидко опадає листя після заморозків.

- Чому в природі відбувається листопад? З настанням холодів ґрунт охолоджується, а разом з ним і волога, що знаходиться у ґрунті. Охолоджену воду коріння рослин не всмоктує. Крім того, листя покривалося б снігом, і під його вагою обламувалися б гілки.

4.Групова робота. Виготовлення  аплікації

Діти  роблять аплікацію «Осінь».,використовуючи листя різних порід дерев

Виставка учнівських робіт.

 

ІІІ. Підсумок уроку .

 

Які явища відбуваються з рослинами восени?
— Які зміни в природі спричиняють ці явища? (Осінь принесла прохолоду, знижується температура повітря, сонце світить, але не гріє. День стає коротше, осінні дощі холодні, перші заморозки.)
— Чому відбувається листопад у дерев і кущів?
— Чи є рослини, які на зиму не скидають листя?
— Яке значення має листопад для життя дерев і кущів?

Цікаво знати!
Листя, що впало, теж приносить користь. Розкладаючись, воно збагачує ґрунт добривами. Крім того, щільний килим торішнього листя служить хорошою перешкодою для дощової і паводкової води, не дає струмкам розмити родючий шар. Вкрите першим снігом опале листя — ця ще одна «ковдра» для тих, хто залишився зимувати на поверхні ґрунту.

 

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
1391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку